Hoppa till innehåll

Foto

Dwarfs 2400pts 9,8komp

• Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 Adde.L

Adde.L

Member

• Members
  • PipPip
  • 10 Inlägg:

Postad 03 november 2011 - 20:45

Hej första inlägget här för mig!

snickrat ihop en dwarf lista jag provspelade mot Mikael.k idag o det funkade bra mot hans VC armé

Runelord 346pts -32komp
-anvil
-great weapon
-rune of spellbreaking

Thane 100pts -14komp
-bsb
-rune of stone
-rune of fire

35st warriors 375pts -20komp
-full command
-Great weapons

20st quarrellers 275pts -9komp
-standar bearer
-musician
-great weapons

20st quarrellers 275pts -9komp
-standar bearer
-musician
-great weapons

30st hammerers 390pts -34komp
-full command

grudge thrower 135pts -16komp
-rune of accuracy
-rune of penetrating
-rune of burning

gyrocopter 140pts -2komp

organ gun 120pts -7komp

organ gun 120pts -7komp

organ gun 120pts -7komp denna blir utbytt mot en kanon då jag hade missat att det var max 2 av samma rare

komp 9,8 (-35 för warmachines och -10 för mer än 30 quarrellers)

vad tycks? biggrin.gif

#2 Mikael.K

Mikael.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 093 Inlägg:

Postad 03 november 2011 - 21:09

Haha, fan här finns ju listan! tongue.gif Postade precis i komptråden och hörde om folk tyckte att kompen låg rätt till. Grymt effektiv lista i mitt tycke. Organ guns blåser bort det mesta och grudge throwern är alltid bra. Även crossbows blir riktigt effektiva med great weapons.
Medlem på föreningen Timewarp i Eskilstuna

Spelar Vampire Counts, Dark elves och WoC

#3 Adde.L

Adde.L

Member

• Members
  • PipPip
  • 10 Inlägg:

Postad 03 november 2011 - 21:13

QUOTE (Mikael.K @ Nov 3 2011, 21:09 ) <{POST_SNAPBACK}>
Haha, fan här finns ju listan! tongue.gif Postade precis i komptråden och hörde om folk tyckte att kompen låg rätt till. Grymt effektiv lista i mitt tycke. Organ guns blåser bort det mesta och grudge throwern är alltid bra. Även crossbows blir riktigt effektiva med great weapons.
haha aa här var den! fikc syn på det ja. och tydligen fick man ju inte ha 3st av samma rare utan max 2 tongue.gif så då var listan inte helt ok endå då tongue.gif där ser man.. lär sig alltid något. men så är det väll när man precis kommit tillbaka efter flera års uppehåll tongue.gif blir 1 kannon istället då

#4 Mikael.K

Mikael.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 093 Inlägg:

Postad 03 november 2011 - 21:14

Blir det inte totalt -57 för warmachines? Kom ihåg att anvilen räknas som en warmachine i kompen.

5th warmachine -20
3 organ gun -21
Grudge thrower -16
= -57

Fast du kanske har räknat så redan?

EDIT: haha, tänkte inte heller på att man inte fick ha tre av samma rare biggrin.gif. Tyckte att något verkade mysko då jag aldrig sett någon använda 3 organ guns förut!

#5 Adde.L

Adde.L

Member

• Members
  • PipPip
  • 10 Inlägg:

Postad 03 november 2011 - 21:18

ja alltså -35 var utöver det som redan stod med i listan ovanför -5för 3e warmachinen, -10 för 4e och -20 för den 5e dvs -35. tror det är rätt va?

#6 Mikael.K

Mikael.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 093 Inlägg:

Postad 03 november 2011 - 21:21

Ja jag är van att räkna magic levels, inte warmachines smile.gif, men så är det säkert. Låter någon som kan det där bättre berätta happy.gif .

#7 Atnas

Atnas

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 392 Inlägg:

Postad 03 november 2011 - 21:40

Det verkar stämma fint smile.gif Dock så är en kanon ofta kompad ännu mer än en Organ Gun, så det sjunker nog lite till!

Jag tycker det är vanskligt att inte ha en helt försvarskittad BSB! Jag skulle rekommendera runan som ger 2+ armor, runan som gör dig immun mot kb/poison och runan som låter dig rerolla armorsaves. Det är väldigt standard, men så är det också för att det är en så fin kombo!
Tobias Karringer

Dvärgar och Goblins!

#8 Adde.L

Adde.L

Member

• Members
  • PipPip
  • 10 Inlägg:

Postad 03 november 2011 - 21:48

QUOTE (Atnas @ Nov 3 2011, 21:40 ) <{POST_SNAPBACK}>
Det verkar stämma fint smile.gif Dock så är en kanon ofta kompad ännu mer än en Organ Gun, så det sjunker nog lite till!

Jag tycker det är vanskligt att inte ha en helt försvarskittad BSB! Jag skulle rekommendera runan som ger 2+ armor, runan som gör dig immun mot kb/poison och runan som låter dig rerolla armorsaves. Det är väldigt standard, men så är det också för att det är en så fin kombo!
japp kanonen kompar ju lite hårdare tongue.gif hade tänkt mig att försöka undvika combat så mycket som möjligt med bsbn. flytta ut honom ur uniten om det behövs osv. har fram tills den här listan kört honom precis som du sa men saknade poängen nu så tänkte som sagt pröva att skilla runt med honom istället o se hur det går tongue.gif runan ger dessutom 1+ o inte 2+ armour biggrin.gif

#9 Truant

Truant

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 537 Inlägg:

Postad 03 november 2011 - 21:55

Visst tappar du en del med att droppa en Organ gun, men å andra sidan droppar du den och slänger in en bolt thrower (första avrundas till 0 warmachines) och biffar upp någon enhet lite /quarellers kan vara 22 utan minus) så åker du upp till 12,3 i komp.

Best Sportsmanship - Gentlemen's achievements 2012
Förlorad Grudge mot Khaz Modan - Gentlemen's achievements 2012

Best in Race - Dwarfs, QFA 2014

#10 Adde.L

Adde.L

Member

• Members
  • PipPip
  • 10 Inlägg:

Postad 03 november 2011 - 22:06

jobbade om listan lite och gjorde faktiskt om BSBn till defensiv med tongue.gif

Runelord 340pts -32
-anvil
-rune of spellbreaking

Thane 160pts -17
-bsb
-master rune of gromril
-rune of preservation
-rune of resistance
-rune of fire

35st warriors 375pts -20
-full command
-GW

20st quarrellers 265pts -9
-musician
-great weapons

17st quarrellers 226pts -8
-musician
-great weapons

30st hammerers 390pts -34
-full command

grudge thrower 135pts -16
-rune of accuracy
-rune of penetrating
-rune of burning

cannon 125pts -15
-rune of forging

gyrocopter 140pts -2

organ gun 120pts -7

organ gun 120pts -7

komp 9.8 (-35 för warmachines)

såg att jag hade läst fel på komp för quarrellers/thunderers o fick ju bara minus komp för över 30 om det var i samma enhet xD

#11 Adde.L

Adde.L

Member

• Members
  • PipPip
  • 10 Inlägg:

Postad 03 november 2011 - 22:09

QUOTE (Truant @ Nov 3 2011, 21:55 ) <{POST_SNAPBACK}>
Visst tappar du en del med att droppa en Organ gun, men å andra sidan droppar du den och slänger in en bolt thrower (första avrundas till 0 warmachines) och biffar upp någon enhet lite /quarellers kan vara 22 utan minus) så åker du upp till 12,3 i komp.
avrundas den första verkligen till 0? ohmy.gif quarrellers får -2 för varje model av thunderers/quarrellers över 40 i armén så känns som att det kostar lite o biffa upp dom tongue.gif

#12 Truant

Truant

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 537 Inlägg:

Postad 03 november 2011 - 22:42

QUOTE (Adde.L @ Nov 3 2011, 22:09 ) <{POST_SNAPBACK}>
QUOTE (Truant @ Nov 3 2011, 21:55 ) <{POST_SNAPBACK}>
avrundas den första verkligen till 0? ohmy.gif quarrellers får -2 för varje model av thunderers/quarrellers över 40 i armén så känns som att det kostar lite o biffa upp dom tongue.gif

läs sida 4 i dokumentet "how to calculate" första punkten i högra spalten, står klart och tydligt.
Så du kan klämma in en bolt thrower utan minus.

Helt rätt att de får -2 per gubbe i skytteenheterna så det är inte så värt det, men det går ju att ta något annat.

Best Sportsmanship - Gentlemen's achievements 2012
Förlorad Grudge mot Khaz Modan - Gentlemen's achievements 2012

Best in Race - Dwarfs, QFA 2014

#13 Adde.L

Adde.L

Member

• Members
  • PipPip
  • 10 Inlägg:

Postad 03 november 2011 - 23:22

fan det har du ju rätt i! då kanske man skulle klämma in en sån på något sätt. ingen super maskin direkt men för 45pts o endast -2 komp så kan den ju alltid göra någon nytta

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar