Hoppa till innehåll

Foto

Island Insanity Invitational V

• Please log in to reply
101 replies to this topic

#81 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 15 maj 2011 - 14:04

Nu ligger resultaten uppe!

http://www.warhammer...i...3&Itemid=77
Edit:(nu även med bilder på "vinnarna", synd att man är taskig fotograf bara)

Det var gött att ha er här.

Vad bra ni hann med färja. Jag var lite osäker vad ni skulle med så jag drog en vända runt hamnen för att se att alla kom hem.

QUOTE (Jakethefake @ May 15 2011, 13:44 ) <{POST_SNAPBACK}>
Tack för Best Painted också. Det förtjänade jag verkligen - fick ju bara massa orättvisa matchningar wink.gif

Ja för tusan. Det tar vi på oss. Jag får skylla på datorn bara... du har nog all rätt att klaga wink.gif

För övrigt anser jag att Alko ska sänka sina priser...

Haha, visst, så fort som Systembolaget gör det samma... För övrigt KOM ni ju med Taxfree båt? Inte tror ni väl nån här handlar på Alko? Dumma Svenskar...

#82 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 038 Inlägg:

Postad 15 maj 2011 - 16:58

QUOTE (snowblizz @ May 15 2011, 15:04 ) <{POST_SNAPBACK}>
Nu ligger resultaten uppe!

http://www.warhammer...i...3&Itemid=77
Edit:(nu även med bilder på "vinnarna", synd att man är taskig fotograf bara)

Fan, ser ju tjock ut...

Det var gött att ha er här.

Vad bra ni hann med färja. Jag var lite osäker vad ni skulle med så jag drog en vända runt hamnen för att se att alla kom hem.

Det var helt omöjligt att missa hamnen. biggrin.gif Så inga problem, vi knallade dit efter en snabb lunch. Gulligt av er att ta hans om alla så mycket, med skjuts hit och dit och så. Blev ju bortskämd med det, så kommer att bli besviken om ingen kommer för att hämta mig i Stockholm nu...

Tack för Best Painted också. Det förtjänade jag verkligen - fick ju bara massa orättvisa matchningar wink.gif

Ja för tusan. Det tar vi på oss. Jag får skylla på datorn bara... du har nog all rätt att klaga wink.gif

Ja, verkligen... Jag skyller på det och på beastmen och på tärningarna. För mig och mitt spelande - det var det verkligen inget fel på, helt felfritt hela helgen. Typ.

För övrigt anser jag att Alko ska sänka sina priser...

Haha, visst, så fort som Systembolaget gör det samma... För övrigt KOM ni ju med Taxfree båt? Inte tror ni väl nån här handlar på Alko? Dumma Svenskar...

Najnaj, men... Trodde inte det var dubbla systembolagspriser...

----------------

Jävligt skön helg, och nu ser jag att jag hamnade sjua totalt! Med 43bp av max 96 , no less. Ett utmärkt argument för ett overallpris tycker jag. Men jag kan tänka mig att samma faktum kan användas som motargument...

Delad andraplats på Sports dessutom - inte illa Jacke, inte illa. Visste väl att jag var trevlig. Och med hyfsad komp också. Rånöjd med allt.

En mycket bra turnering, med skön stämning och trevliga spelare och arrangörer - jag hoppas att det blir av fler gånger, och att jag kan komma.
Always be yourself. Unless you know Transformation of Kadon. Then always be a Mountain Chimera.

#83 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 038 Inlägg:

Postad 15 maj 2011 - 22:57

Bästa stunden under turneringen. I sista matchen får jag äntligen chansen och tärningarna att dra iväg Transformation och få fram Kimeran. Som jag längtat.

Dessuom, tack vare väldigt få power och dispell tärningar i följande rundor, så fick han vara kvar matchen igenom. Eftersom jag ville använda honom i strid också, och inte bara avskräcka folk (orcs) från att charga, så hängde han med när Bestigors med Beastlord och en Razor chariot drog in i ett block Big'Uns Savage Orcs med 5+ ward save, med BSB och shaman.

Bara för att smile.gif

Före:

19 attacker träffar, plus 6 breath weapon träffar. Lite extra från gorsen, och några från bestigors.

Efter:

Alla utom en av orcsen döda, BSBn och shamanen ett wound kvar vardera. Som sen dog när de blev översprunga.

Det var häftigt. (Började ångra mig lite att jag gnällde så på Skavens 13th spell från en tidigare match - min magi var rätt bra den med smile.gif )

-----

Så, matchen var i princip avgjord, jag ledde stort och hade bara blivit av med lite småtjafs runt om.

I ett sista desperat försök försöker då orcsen charga med allt de kan, och får in ännu ett block savage orcs, plus sex troll, båda i fronten. Ingen fara, tänker jag, även om min kimera blir dispellad så är gor-enheten wildform-buffade plus har Bestbanner. Klarar nog det.

Men, dessutom kommer en goblin boss ridandes på en varg in i enhetens flank. Kul grej, tänker jag.

Alla charges går in, och magin ser två ettor, och kimeran är kvar. Plättlätt alltså.

Då kommer vi ihåg att goblinkillen ju faktiskt har terror-masken, och jag borde ha testat innan. Ingen fara, det ska jag väl klara. Jag tar ett Terror test på 10, men slår elva. Oj då. Men, med reroll så...ännu en 11. Aj. Slår för att fly, och får en 3a. Aj igen. Goblinen når (han slog långt på chargen, kom vi ihåg) och 96 poängsgoblinen tog dryga 800poäng plus lite banner bonus och så.

Det gjorde lite ont. Men när chocken släppte insåg jag hur episkt det var. Och alltså väldigt bra.

Hursom, Orcspelaren vände matchen på grund av det, och dessutom, med ett par få poängs marginal, vann han Best Overall... Annars hade Stefan vunnit.

Det var lite dålig stämning på färjan hem... tongue.gif
Always be yourself. Unless you know Transformation of Kadon. Then always be a Mountain Chimera.

#84 Sherlocko

Sherlocko

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 815 Inlägg:

Postad 16 maj 2011 - 05:16

Erhm....stod inte Terror-kimeran i enheten som alltså torskade ett Terror-test? wink.gif
Postad bild

#85 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 16 maj 2011 - 07:06

Trots 4 förluster och en draw misslyckades jag att knipa sämst general.
Min draw gjorde jag dock mot Esa, så det motsvarar minst 3 vinster.
Aldrig har någon retirerat/flytt/gömt sig med sån finess. wink.gif

True line of sight. Vilket lysande påhitt.

#86 Falkman

Falkman

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 386 Inlägg:

Postad 16 maj 2011 - 08:20

QUOTE (Sherlocko @ May 16 2011, 06:16 ) <{POST_SNAPBACK}>
Erhm....stod inte Terror-kimeran i enheten som alltså torskade ett Terror-test? wink.gif

Jepp, man är bara immun mot Terror om enheten som blir chargad helt består av modeller som causar Fear/Terror. Eftersom Gors inte gör det så var de inte immuna. smile.gif

Västerås Wargaming - Warmachine & Hordes

#87 Flogger

Flogger

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 240 Inlägg:

Postad 16 maj 2011 - 08:58

Nu blir jag ju helt lycklig! Längtar till jag kan dra fram beastmen och spela dem! smile.gif

Sjukt snygg chimera du har där Jakob! Man blir sugen på att köpa den modellen!

Andra turneringen som O&G vinner, intressant smile.gif
Om du ser en struts, vad du än gör, förhandla aldrig med den.

#88 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 16 maj 2011 - 10:28

QUOTE (Flogger @ May 16 2011, 09:58 ) <{POST_SNAPBACK}>

Med en jättesnyggt målad/konverterad armé och en super bra attityd/snäll armé kommer man långt i våra turneringar.

p.s. 6-1, hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaahhahahahahahahahahaahahahahah
ahahahahahahahahahahahahahahahahahaha glare.gif

thumb.gif

#89 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 249 Inlägg:

Postad 16 maj 2011 - 10:30

Jepp, man är bara immun mot Terror om enheten som blir chargad helt består av modeller som causar Fear/Terror. Eftersom Gors inte gör det så var de inte immuna.

Om man har en enhet med skinks med en kroxigor i så står det ju med i faqn att hela enheten causar fear så det borde vara desamma i fallet ovan.
David "Dangerous" D

#90 Falkman

Falkman

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 386 Inlägg:

Postad 16 maj 2011 - 10:50

Fast det är det ju inte. Regelboken säger specifikt att det bara är de komponenter i en enhet som är immuna mot Fear/Terror som klarar sig, resten av enheten måste testa som vanligt. Under Terror står det dessutom att hela enheten måste causa Fear/Terror för att komma undan panictestet från en chargande Terrorcauser. Om Lizardmens FAQ tycker att hela Skink cohorten ska causa Fear så gäller det bara dem, övriga enheter får gott följa regelboken som vanligt.

Västerås Wargaming - Warmachine & Hordes

#91 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 16 maj 2011 - 11:08

[quote name='snowblizz' date='May 16 2011, 11:28 ' post='50541'
p.s. 6-1, hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaahhahahahahahahahahaahahahahah
ahahahahahahahahahahahahahahahahahaha glare.gif
thumb.gif
[/quote]

Varför tror du vi lämnade Åland så fort som möjligt. Vi förutsåg katastrofen.;(
True line of sight. Vilket lysande påhitt.

#92 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 038 Inlägg:

Postad 16 maj 2011 - 18:26

QUOTE (Falkman @ May 16 2011, 09:20 ) <{POST_SNAPBACK}>
QUOTE (Sherlocko @ May 16 2011, 06:16 ) <{POST_SNAPBACK}>

Jepp, man är bara immun mot Terror om enheten som blir chargad helt består av modeller som causar Fear/Terror. Eftersom Gors inte gör det så var de inte immuna. smile.gif

Jupp, en av få, för mig nya, regler den här helgen jag kommer att komma ihåg, var så säker.

Nu blir jag ju helt lycklig! Längtar till jag kan dra fram beastmen och spela dem! smile.gif

Sjukt snygg chimera du har där Jakob! Man blir sugen på att köpa den modellen!

Åh, tackar. Jag är väldigt nöjd med besten själv. Och den gav mig förmodligen Best Painted också, så...lätt värt att dra med sig den. Sjukt jobbig att packa dock...

Och jo, kör beastmen. Lätt trevligast att spela med, även då de inte vinner särskilt ofta. Eller, sällan i mina händer iallafall. Men tror nog att om jag bara hade varit marginellt bättre så hade jag kunnat få till en förlust och en draw till två vinster istället - så tight var det. Bara en kändes det som om jag inte hade en chans alls, mot skaven. Duktig spelare, jobbigt scenario (för mig).

QUOTE (snowblizz @ May 16 2011, 11:28 ) <{POST_SNAPBACK}>

Med en jättesnyggt målad/konverterad armé och en super bra attityd/snäll armé kommer man långt i våra turneringar.

Vesa var hur skön som helst att spela mot. Härlig kille, härlig armé. Kul att han fick vinna.

#93 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 16 maj 2011 - 19:07

QUOTE (Jakethefake @ May 16 2011, 19:26 ) <{POST_SNAPBACK}>
Åh, tackar. Jag är väldigt nöjd med besten själv. Och den gav mig förmodligen Best Painted också, så...lätt värt att dra med sig den.

Med viss insikt i förfarandet kan jag säga att det stämmer ganska bra... happy.gif

Det var du eller Skaven armén. På *nära* håll, jäkligt bra, allt konverterat och förstås belysning. Full pott, men vi var inte så impade av "maskarna" faktiskt, och med din armé likaledels helt konverterad (iaf typ) och hög standard allround så gjorde Chimeran helt enkelt att vi kunde känna oss motiverade att ge dig målningen. Och Skaven armén var ju lånad så det kändes bättre att ge det till nån på plats.
Vesa var hur skön som helst att spela mot. Härlig kille, härlig armé. Kul att han fick vinna.

Vi var lite överaskade när han ploppade upp på toppen faktiskt men det kändes också super att få ge en snäll, shysst och fluffig spelare bästa priset. I fjol hade han en pirat-temad DoW lista och spelade soundtracket från Pirates of the Carribean hela turneringen. wub.gif (skall se den ikväll igen mest för musiken tror jag). Det är så man skall köra Warhammer. Och så är ju spelat uttryckligen från början planerat. Sen får ni "competitive gamers" säga vad ni vill! tongue.gif
Vi försöker ju lära Åbo-spelarna (Vesa är Tammerforsare och därmed lite mindre "tävlingsinriktad" än de andra) att det är mer än battle points som gäller och att det är så mycket annat som också är viktigt i hobbyn. Men går det hem hos dem... rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif (OK, några jassar har fattat galoppen och tar det lite med en klackspark och så, men de flesta därifrån har aldrig behövt fundera på att det finns 2 spelare i varje match som ska ha skoj)

#94 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 038 Inlägg:

Postad 16 maj 2011 - 19:29

QUOTE (snowblizz @ May 16 2011, 20:07 ) <{POST_SNAPBACK}>

Vi var lite överaskade när han ploppade upp på toppen faktiskt men det kändes också super att få ge en snäll, shysst och fluffig spelare bästa priset. I fjol hade han en pirat-temad DoW lista och spelade soundtracket från Pirates of the Carribean hela turneringen. wub.gif

Åh, coolt. Den skulle jag vilja se.

Hans "living effiges"-troll var för övrigt lätt de skönaste jag sett... Det plus hans lilla stridsrop för varje gång han kastade tärningarna - "Oli! Oli! Oli!" eller vad det var. thumb.gif

Det är så man skall köra Warhammer. Och så är ju spelat uttryckligen från början planerat. Sen får ni "competitive gamers" säga vad ni vill! tongue.gif

Inte riktat mot mig, va? Isåfall är jag nog den mest misslyckade av alla "competitive gamers"... tongue.gif

Vi försöker ju lära Åbo-spelarna (Vesa är Tammerforsare och därmed lite mindre "tävlingsinriktad" än de andra) att det är mer än battle points som gäller och att det är så mycket annat som också är viktigt i hobbyn. Men går det hem hos dem... rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif (OK, några jassar har fattat galoppen och tar det lite med en klackspark och så, men de flesta därifrån har aldrig behövt fundera på att det finns 2 spelare i varje match som ska ha skoj)

Tror jag mötte minst två av åbokillarna då. Tysta, knappt något leende, koncentrerade, och väldigt sega inför varje beslut. Jag kanske inte är snabbast i världen på det här spelet, men oj oj oj vad de tog tid på sig... Inte de roligaste matcherna kanske, men det var lite utmanande iallafall, för listorna var hårda och de var nog rätt bra spelare. Svårt att säga, jag förlorar mot de flesta, så...

---
Iallafall, jag tycker att stuket på er turnering är hur bra som helst. Trevligt och avslappnat. Lite hårdare turneringar passar bra ibland*, men det är skönt med några som bryter av. Hoppas att det bli fler gånger man kan komma till Åland och spela.

*tycker dock att det var en hel del hårda listor som slank igenom även på Åland. Men det straffade sig nog rätt snabbt på komppoängen. Roligast är ju att Tobbe hade hårdast lista enligt kompen, haha. Det var han nog inte riktigt beredd på. Tråkigt för Eetus dvärglista också, den var ju supersnäll väl, och förtjänade bättre än 26 (som j förvisso verkar vara ungefär medel, men ändå).

Får man fråga förresten hur kompen och sportsman gick till? Lite svårt att översätta slutpoängen till mallarna. Bara så man får ett hum, tänkte jag.

#95 Sherlocko

Sherlocko

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 815 Inlägg:

Postad 16 maj 2011 - 20:20

Var nog helt klart inte beredd på det. Kanske hård lista på pappret, men gud vilken dålig synergi den hade. tongue.gif Speciellt när det ruleades att jag inte fick använda Pandemonium. smile.gif Men men, det var en sjukt kul turnering med så många glada ansikten att jag nog kommer med något liknande nästa år. En sjukt dålig demon-lista som säkert också kommer få sämst komp, det är planen för tillfället. thumb.gif
Postad bild

#96 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 17 maj 2011 - 13:12

QUOTE (Jakethefake @ May 16 2011, 19:29 ) <{POST_SNAPBACK}>
QUOTE (snowblizz @ May 16 2011, 20:07 ) <{POST_SNAPBACK}>
I fjol hade han en pirat-temad DoW lista och spelade soundtracket från Pirates of the Carribean hela turneringen. wub.gif

Åh, coolt. Den skulle jag vilja se.

Låter bättre än såg ut tyvärr. Ifjol var armén iaf omålad. Jag fick faktisk bilderna från fjolårets turnering äntligen så jag ska se om nåt finns med där.

Det är så man skall köra Warhammer. Och så är ju spelat uttryckligen från början planerat. Sen får ni "competitive gamers" säga vad ni vill! tongue.gif

Inte riktat mot mig, va? Isåfall är jag nog den mest misslyckade av alla "competitive gamers"... tongue.gif

Näe inte du, du var en rätt trevlig prick som är välkommen nästa år(*), jag vet nåra andra svenskar som sitter lite löst dock.(**)
Men det här ÄR ju ett rätt starkt turnerings inriktat forum så jag tänkte förekomma alla "Warhammer är visst menat som turneringsspel".

Tror jag mötte minst två av åbokillarna då. Tysta, knappt något leende, koncentrerade, och väldigt sega inför varje beslut. Jag kanske inte är snabbast i världen på det här spelet, men oj oj oj vad de tog tid på sig... Inte de roligaste matcherna kanske, men det var lite utmanande iallafall, för listorna var hårda och de var nog rätt bra spelare. Svårt att säga, jag förlorar mot de flesta, så...

Jao, det låter som Åbo killarna det, liksom mycket av resten av Finland är de väldigt tävlingsinriktade, det är också i många lgen de enda tillfällane de får att spela tilsammans så det kanske finns en förklaring. Sedan verkar de ha anammat en mycket långsam spelstil, enligt min åsikt är det många av dem som tror just det gör dem till bra spelare, vilekt nog många tror som inte riktit är det utan har en bra armelsita som håller upp. Det är faktiskt en gosse där som hänger lite löst för nästa turnering. Hans vars så jäkla långsam att det började störa vår poängräkning.

*tycker dock att det var en hel del hårda listor som slank igenom även på Åland. Men det straffade sig nog rätt snabbt på komppoängen. Roligast är ju att Tobbe hade hårdast lista enligt kompen, haha. Det var han nog inte riktigt beredd på. Tråkigt för Eetus dvärglista också, den var ju supersnäll väl, och förtjänade bättre än 26 (som j förvisso verkar vara ungefär medel, men ändå).

Det är vi också smärtsmat medvetna om. Det var rätt många där som vi ju inte sett listor på och framförallt kanske inte hade full koll på vad saker gjorde och kunde göra.

Subjektiv komp är ju alltid subjektiv och en armé mäts ju inte bara mot alla i rummet utan även vad rasen kan göra elelr vd de är vana att möta. Tex gav flera ganska bra poäng till Vampire Counts listan som Igge och jag hellst inte sett att spelade alls. Den hade ju i princip inga "bra" items med, fär det sa vi blankt nej till. Sen lyckades en Dark Elf spelare snika in Pendanten för att Igge inte visste vad den gjorde.
Får man fråga förresten hur kompen och sportsman gick till? Lite svårt att översätta slutpoängen till mallarna. Bara så man får ett hum, tänkte jag.

Frågan får man alltid, men det är inte garanterat att man får svar. Eller så kan svaret vara extremt kryptiskt. Dessutom ändrar vi på oss varje år liksom. Det stör alltid "poängräknarna" men mest för at vi inte riktigt kan bestämma oss. Och så den gången vi bestämde oss för något men glömde bort det till turneringen. laugh.gif Där finns just en liten poäng att om man inte vet hur mycket poäng man ger kan man inte riktigt "taktikera", iofs blåvägrar jag också att ge ut ställning mellan varje runda av samma orsak. Plus att det irriterar Åboborna som gärna vill veta ställningen hela tiden. thumb.gif
Sports & komp gav tillsammans max 20p, sports aningen mera än komp. Jag kan säga så mycket att den ena är delbar med 3, den andra med 2 eller 4. glare.gif ph34r.gif
Det gick att få 0:or men lyckligtvis var det ingen som var så taskig. Utom ringer som inte scorades och de två gossar som inte spelade en av sina matcher. Esa var inte där fredag och Mikko orkade inte söndag. Till organisatörernas stora glädje eftersom Igge var körd as well. Det är också helt med flit som där inte är nummer, och kanske vi kör text på armé kompen också nästa gång (*) vet faktiskt inte varför vi inte gjort så förut, har säkert inte tänkt på det bara. Dels för att vi imiterat Hillbillyn dels för att det ger oss en möjlighet att "styra" poängsättandet enligt våra principer.

(*) om det blir nåt alltså, jävla politiker
(**) skojar bara, tror inte vi har sagt nej åt någon än, det är visserligen sant dock att den finns ett par vi sett om åren som vi inte gärna ser tillbaks, skulle vi bara ha den lyxen att vi hade mer som ville komma än vi hade plats för...

#97 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 17 maj 2011 - 13:16

QUOTE (Sherlocko @ May 16 2011, 20:20 ) <{POST_SNAPBACK}>
Var nog helt klart inte beredd på det. Kanske hård lista på pappret, men gud vilken dålig synergi den hade. tongue.gif Speciellt när det ruleades att jag inte fick använda Pandemonium. smile.gif

Det där tar jag inte ansvar för, du får klaga hos Igge (om du vågar, få brukar göra). Jag förstod inte riktigt vad frågeställningen varit men om Igge sagt nåt ville jag inte komma och säga nåt annat.

#98 Dennis P

Dennis P

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 422 Inlägg:

Postad 17 maj 2011 - 14:33

Jag måste tacka för en riktig rolig turnering med många glada och trevliga spelare!!
Gillade också att turneringen hade alla poängen dolda och hade så mkt poäng i andra kategorier som man inte egentligen hade koll på. Genom det hade jag ingen någon aning om vem som hade vunnit overall vid slutet. (nackdelen är att man ej kan kontrollera sina poäng mm så allt blir rätt under turneringens gång.. men det kan man ta smile.gif )

Gillade den stora vidden av listor och udda kombinationer som kom då snällare klimat önskades. Nu i efterhand kände jag att min dubbla heavensmagiker lista var i värsta laget så kommer med snällare om turneringen sker igen!!

(listan jag syftade till hade prins på örn, 2 heavensmagiker, bsb, 34 seaguards, 10 achers, 3 vagnar 16 PG, 4 örnar 1 boltare)

Dennis "Pink Gangster" Palmkvist

Hard core achievment avklarad: "Vaul the Maul" Förstöra 200p magic items på en match
Kalla mig Hobbyspelare :)

ETC 2013- High Elves

ETC 2014- Wood Elves, 1st place!

ETC 2015- High Elves

2nd place 8:e editions rankning (Sverige).

#99 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 17 maj 2011 - 16:48

QUOTE (Dennis P @ May 17 2011, 14:33 ) <{POST_SNAPBACK}>
Jag måste tacka för en riktig rolig turnering med många glada och trevliga spelare!!
Gillade också att turneringen hade alla poängen dolda och hade så mkt poäng i andra kategorier som man inte egentligen hade koll på. Genom det hade jag ingen någon aning om vem som hade vunnit overall vid slutet. (nackdelen är att man ej kan kontrollera sina poäng mm så allt blir rätt under turneringens gång.. men det kan man ta smile.gif )

Du behöver inte kolla poäng, det är ju därför jag finns. glare.gif Jag har stenkoll. Lovar. En fördel med icke-spelande organisatör är just det att man har tid att slå in resultat och kolla sina siffror ordentligt.

Sen kör vi ju det hela lite soft och egentligen är hela poängen (ha!) med att ha poäng mest att folk får spela mot folk på deras nivå, iaf på ett ungefär. Vi kunde säkert helt frångå allt vad battle points heter och bara matcha folk enligt något annat sätt.

Men det var kul att höra att ni alla är nöjda.
Det gör ju hela processen att försöka köra igång en turnering till nästa år så mycket lättare att tänka på. Mest med tanke på att vi har lokalproblem med våra lokalpolitiker (ha!). Det råkar ju sig som så att det är valår hos oss iår och tex stadsfullmäktige har ganska små röstmarginaler när allt kommer omkring...

#100 Sherlocko

Sherlocko

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 815 Inlägg:

Postad 17 maj 2011 - 18:36

QUOTE (snowblizz @ May 17 2011, 14:16 ) <{POST_SNAPBACK}>
QUOTE (Sherlocko @ May 16 2011, 20:20 ) <{POST_SNAPBACK}>
Var nog helt klart inte beredd på det. Kanske hård lista på pappret, men gud vilken dålig synergi den hade. tongue.gif Speciellt när det ruleades att jag inte fick använda Pandemonium. smile.gif

Det där tar jag inte ansvar för, du får klaga hos Igge (om du vågar, få brukar göra). Jag förstod inte riktigt vad frågeställningen varit men om Igge sagt nåt ville jag inte komma och säga nåt annat.

Nää, jag behöver inte klaga. Jag känner att jag anammade "låt gå"-mentaliteten fullt ut och det var ingen fara på taket egentligen. smile.gif Som sagt, jag är mest sugen på att upprepa bedriften, att återigen ta en usel lista men ändå få den att verka hård. thumb.gif
Postad bild

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar