Postad 12 oktober 2009 - 23:32
Stora tack allihop!
Jag var grymt nöjd med helgens turnering, klart en av de bästa jag någonsin vart på.
Helgen inleddes med att spendera två dagar och en natt i London, inkluderandes pub-besök med farsan, phantom of the opera, och busstour runt staden. Och under Fredag kväll åkte vi upp till Nottingham för lite välförtjänt sömn.
Dag ett inleds med tidig frukost och taxifärd till Warhammer World. Och med en kopp blaskigt kaffe i ena handen, och en vedervärdig munk i den andra tittar jag runt med rådjursögon på de olika borden, bugmans bar, alla fina teckningar och kabinetten, för att sedan packa upp armén inför dagen första slag.
Min Armé
Supreme Sorceress
General, Level 4, Focus Familiar, 2 Scrolls
Pegas
BSB
Ring, KBlans, Heavy Armour, Shield, Sea Dragon Cloak
Pegas
Lvl 2
Lifetaker, Tome of Furion, Dark Steed
Core
5 Dark Riders
Musician, Crossbows
5 Dark Riders
Musician, Crossbows
5 Dark Riders
Musician, Crossbows
5 Harpys
Special
9 Shades
Assasin
Throwing Stars, Manbane, Cloak of Twilight
7 shades
Rare
Hydra
2 Repeater Bolt Throwers
Döda general
Döda dyraste fiendeenhet
Döda fler Special/Rare av fienden än av vad han gör från dig
3 Scoring i fiendens deploy
Du får som spelare hemligt välja ett scenario innan matchen, och det är hemligt för din motspelare fram till spelets slut, varje scenario kan bara användas en gång i turneringen, och lyckas du får du +400 VP i matchen.
Match 3: "Hemlig deploy", den ena deployar i blindo efter att spelare 1 ritat en karta över sin deploy
Match 4: Random deploy. Innan du sätter ut en enhet så slår du tärning för var i deploy den kommer. 1/2= Höger/Vänster, 345=Mitten, 6=Välja, pitched i övrigt
Match 5: Pitched Battle
Match 6: Pitched Battle
Tror först att jag ska få möta Thorek och börjar kallsvettas, dock i onödan. Killen som jag spelar mot är en sjukt trevlig engelsman som spelar sin första turnering, jag ger honom en lektion under spelets gång, och vi blir vänner och håller kontakten med honom och hans kompis under helgen. Jag tappar en Bolter och klara mitt mission, ta sig in i fiendedeploy, då jag räknade med att det skulle gå fort.
Vinst.
3 scrolls, darksteed, ring of hotek
Master
Coldone, Pendant
Cauldron
3 DR
2 9or shades med assasins
2 Hydror
Möter en italienare i helgens förmodligen svettigaste matchup. Jag beslutar mig för att spela mitt skogskort för att få lite enkla victorypoints, och försöker spela på att isolera och döda en del av hans armé i taget. Han screenar armén med en shadeenhet, och gömmer hydrorna bakom skogen för bolterskydd. Jag gömmer alla shades och karaktärer bakom min singelhydra, och bolrarna ökar mitt skottfält.
Han gör misstaget att ge mig första turen, något som jag utnyttjar genoma att ställa min hydra framför hans hydraskog, och skjuta och blaffa bort screenen så bra som möjligt. Boltarna får skjuta varsin dr-enhet med varsin karaktär, men han klarar alla panics. Han gömmer sedan samtliga enheter utom skydd från mina bolters bakom sin lilla skog, för att sedan gömma shadeenhet två misstänksamt bakom en kulle, något som jag misstänker är hans hemliga uppdrag, och då han är utom ringavstånd kan dessa blaffas av magidöden. På andra flnken savear han sjukligt många saves på hydrorna som blir gewnomborrade med pilar, men hans charges resulterar bara i flyende/rallande fastcav/shades/harpies osv. De klarar dock nog för att contesta två bordskvartar i slutet av matchen, sdå mitt skytte har inriktat sig på hans DR+ magiker, och dödat dessa.
En sjuktligt tight och svettig match, med många viktiga paniktest och singelboltar. Jag har tidigare hört en del om den italienska speltraditionen, men jag hyser inget agg mot denna kille. Dock så slog han inte ett enda stupidity under matchen(jag kom på och påminde honom i sista turen, då han skulle fulchargea sin tredje enhet efter lite konstiga crossfires, men han klarade det givetvis, och jag tappade lite VP), och mastern hade M9 tillsammans med DR-polare.
Jag fick dock ordenligt blodad tand, då han var duktig på sin armé, och förhållandevis trevlig.
Vinst.
2 Horder som bonkar på varandra, finns det något som slår det?
Ja taktik.....