Hoppa till innehåll

Foto

Info Gothcon 2007

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
48 replies to this topic

#21 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 09 mars 2007 - 08:31

Konventet i sig kostar 200kr om man går med i gothcons vänner och pröjsar i tid. Sedan kostar det 50Kr när man kommer till whfb tuneringen.

@ Per: Compen kommer inte dyka up eftersom vi måste få in alla listor och gå igenom dem så att vi kan eliminera obalanser innom armé typer ect.

/Johan R
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#22 Monoceros

Monoceros

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 75 Inlägg:

Postad 09 mars 2007 - 18:06

QUOTE (Joey_Boy @ Mar 9 2007, 08:31 ) <{POST_SNAPBACK}>
Konventet i sig kostar 200kr om man går med i gothcons vänner och pröjsar i tid. Sedan kostar det 50Kr när man kommer till whfb tuneringen.

@ Per: Compen kommer inte dyka up eftersom vi måste få in alla listor och gå igenom dem så att vi kan eliminera obalanser innom armé typer ect.

/Johan R

I år betalar man den där 50-lappen i förväg, till föreningen Gothcon, enligt Gothcons hemsida (till skillnad från förra året, då det var till arrangören, på plats). Totalt blir det alltså 200+50=250 kr i förväg (och senaste betaldatum är väl idag!).

#23 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 315 Inlägg:

Postad 09 mars 2007 - 18:54

Hur många anmälningar har ni fått in nu då?

Bra att veta om man skall lura med mer klubbisar eller om det är fullt.

#24 LordChance

LordChance

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 393 Inlägg:

Postad 09 mars 2007 - 23:37

QUOTE (Monoceros @ Mar 9 2007, 18:06 ) <{POST_SNAPBACK}>
I år betalar man den där 50-lappen i förväg, till föreningen Gothcon, enligt Gothcons hemsida (till skillnad från förra året, då det var till arrangören, på plats). Totalt blir det alltså 200+50=250 kr i förväg (och senaste betaldatum är väl idag!).

De verkar väldigt underligt då vi inte gjort något sådant arrangemang...hoppas inte gothcon slarvar bort de pengar vi skall fixa bord och terräng för...

Och till dakoth...jo vi har gott om plats 60 anmälda tror jag sisst jag räknade igenom...

/Christian

#25 Bertil

Bertil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 101 Inlägg:

Postad 10 mars 2007 - 18:53

Hej Gothconnare!

Som kronisk sistaminutare (som betalade förmiddagen den nionde mars) undrar jag om det finns möjlighet att få bekräftelse på om man hunnit glida under stenblocket innan deadline? Kanske via en uppdatering av "anmälda"-listan?

Tack på förhand!
Mvh, Bertil
I Leick Hudson

#26 Reagor

Reagor

Newbie

• Members
  • Pip
  • 5 Inlägg:
  • Interests:Warhammer.

Postad 11 mars 2007 - 14:11

Vart kan man se komp reglerna någonstans?

#27 Fredrik E

Fredrik E

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 769 Inlägg:

Postad 11 mars 2007 - 16:22

Om du läser igenom första sidan så ser du att det är subjektiv komp.
i have a hunch that this is a plot by the wargamer club known as ylva. well known for rules lawyering, bad sportsmanship, and all-out cheating. // Warseer

#28 Reagor

Reagor

Newbie

• Members
  • Pip
  • 5 Inlägg:
  • Interests:Warhammer.

Postad 11 mars 2007 - 19:02

Ah, Tack läste inte tillräkligt noga förut.

#29 LordChance

LordChance

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 393 Inlägg:

Postad 12 mars 2007 - 01:51

QUOTE (Bertil @ Mar 10 2007, 18:53 ) <{POST_SNAPBACK}>
Hej Gothconnare!

Som kronisk sistaminutare (som betalade förmiddagen den nionde mars) undrar jag om det finns möjlighet att få bekräftelse på om man hunnit glida under stenblocket innan deadline? Kanske via en uppdatering av "anmälda"-listan?

Tack på förhand!
Mvh, Bertil

En updatering kommer idag (aka måndag) eftermiddag skulle jag tro...

Dock är de inte föresent att anmäla sig fören möjligen två dagar innan eller så (även om kompen nog blir lidande) om gothcon har fått betalt bryr vi oss inte om fören på plats smile.gif

#30 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 576 Inlägg:

Postad 12 mars 2007 - 05:58

QUOTE (LordChance @ Mar 12 2007, 01:51 ) <{POST_SNAPBACK}>
Dock är de inte föresent att anmäla sig fören möjligen två dagar innan eller så (även om kompen nog blir lidande) om gothcon har fått betalt bryr vi oss inte om fören på plats smile.gif

Stop hej halla. Skall betalningen vara inne snart for att undvika kompminus, ar i thailand sjalv till 070316, slanger in betalningen nar jag kommer hem, dagen narmar sig tyvarr sad.gif

#31 LordChance

LordChance

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 393 Inlägg:

Postad 12 mars 2007 - 11:29

QUOTE (fffrankenstein @ Mar 12 2007, 05:58 ) <{POST_SNAPBACK}>
Stop hej halla. Skall betalningen vara inne snart for att undvika kompminus, ar i thailand sjalv till 070316, slanger in betalningen nar jag kommer hem, dagen narmar sig tyvarr sad.gif

Betalningen är inge viktig för oss som sagt smile.gif

Bara att listan och anmälan kommer in i tid smile.gif

#32 Per Pirat

Per Pirat

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 117 Inlägg:

Postad 14 mars 2007 - 17:06

Läste precis igenom FaQ v7 som GW lagt upp där de diskuterar clipping, t.ex:

"The important thing to understand when you come
across this sort of situation is that clipping is not in the
spirit of the game and every effort should be made to
avoid it. It just looks ugly!"

Har ni tagit några beslut vad som gäller för sliding osv. eller är det bara power gama på eller vad?

#33 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 14 mars 2007 - 22:34

Clipping är inte längre ett problem eftersom du måste maxa antalet figurer i strid på båda sidor av striden. Dvs en chariot eller monster kan inte klippa om den inte chargar ihop med ett fullrankat regimente. Då jag anser att det är helt rätt att man ställer charioten eller monstret på sidan och försöker trycka in så många infanterister som man kan i BtB. Jag är inget stort fan av sliding förövrigt eftersom det IMO är lika mycket fusk som clipping var i förra editionen. Det leder till löjliga situationer och slarvigt spel. Varför skall en über kniggot trupp of doom få slida in mot en infanteri trupp om de gjorde en optimist charge och knapt nådde fram med en kille? Känns bara som ett nytt sätt att clippa och om man inte kan bedömma avstånd så får man leva med att änns trupp inte kommer in ordentligt.

/Johan R
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#34 Kasczei

Kasczei

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 725 Inlägg:
  • Interests:Warhammer!

Postad 15 mars 2007 - 11:53

Utan sliding får man istället monster/kärror som gör optimist-charges och når in i en modell, ställer sig där och motståndaren kan inte slå tillbaka - d.v.s clipping

Hur tycker du man ska göra om man lyckas med en optimist-charge, slida eller clippa?
Må så vara att troll är coola, ashäftiga, snygga och tuffa, men det är min mamma också, och hon får inte heller vara med i min armé. //Akbar

#35 Mag-El

Mag-El

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 354 Inlägg:

Postad 15 mars 2007 - 15:24

QUOTE (Kasczei @ Mar 15 2007, 11:53 ) <{POST_SNAPBACK}>
Utan sliding får man istället monster/kärror som gör optimist-charges och når in i en modell, ställer sig där och motståndaren kan inte slå tillbaka - d.v.s clipping

Hur tycker du man ska göra om man lyckas med en optimist-charge, slida eller clippa?

Är man så säker så bör man fan man få göra det, känns fel att riskera sådana enheter för en sån grej.

/Magnus
Ara är en sann hjälte

#36 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 315 Inlägg:

Postad 16 mars 2007 - 09:14

QUOTE (Mag-El @ Mar 15 2007, 15:24 ) <{POST_SNAPBACK}>
Är man så säker så bör man fan man få göra det, känns fel att riskera sådana enheter för en sån grej.

/Magnus

Håller med ovanstående skribent.

#37 Per Pirat

Per Pirat

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 117 Inlägg:

Postad 17 mars 2007 - 21:46

För egen del tycker jag GWs exempel i Fa&n är tillräckliga för att jag ska uppskatta sliding. Knightsexemplet är bara extremt och simulerar inte någonstans -i alla fall inte mina- upplevelser av sliding. Men det är inte jag som håller i turneringen som sagt. smile.gif

Spelar ni med drawn into combat?

#38 Bertil

Bertil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 101 Inlägg:

Postad 19 mars 2007 - 12:36

Hej!
En annan grej. (än sliding alltså)
I min inskickade armélista har jag angett vilka Lores mina magiker kommer att använda, och det kommer jag att hålla fast vid. Men en kompis undrade om man får byta inför individuella matcher, med magisnubbar som inte är kontrakterade till en speciell Lore (som t ex Powerspecifikt Markade Chaosmagiker).

Har tidigare bara spelat med sådana i turneringssammanhang, så... vad säger ni?

Mvh, Bertil.
I Leick Hudson

#39 Sherlocko

Sherlocko

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 815 Inlägg:

Postad 19 mars 2007 - 12:39

Det finns ju ingen regel som säger att man ska spika det redan i armélistan, så även om jag inte har en magiker i min armé så hoppas jag verkligen inte på någon sådan omotiverad husregel. smile.gif
Postad bild

#40 LordChance

LordChance

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 393 Inlägg:

Postad 19 mars 2007 - 13:01

självklart får man byta mellan matcherna smile.gif

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar