Jag körde sist med två level 2:or en med fire och en med alchemy till mina woodelves. Listan är typ hälften skytte och hälften combat (trädmän och stort block rangers ("specialmasters")). Funkade rätt bra. Fire har lång räckvidd, rätt låg casting och bra output som komplement till skyttet. Metall tar hand om och hotar jobbiga knights och liknande.
Egentligen skulle jag vilje spela med lightcouncil, men banishment har ju bara 24" räckvidd så blir inte lika effektivt då.
Just nu sitter jag och funderar på att köra med en magiker på drake med antingen nature, death eller black magic. Life känns lite väl defensiv, visst heala trädmännen och draken är alltid nice, men sen så har många spells rätt hög casting value också. Thronen är ju bra på en drakemagiker så han inte råkar dö av misscast. Kan även bryta steadfast genom att slänga in fienden i en skog.
Death känns rätt bra overall, lite snipes, lite harras spells och rätt användbar attribute, för en lista med många terror och feartest. Blir ju enklare att smälla in en trädman och få steadfast blocket att fly med -2 Ld från magi+fear. Dock rätt segt att kasta purplesun och få missfire på draken. Death kan heala ett liv på draken om man behöver nån gång.
Black magic känns lite säkrare än death, black horror är ju styrketest så draken lär klarar sig rätt bra om man får missfire på vortexen. Sen har man ju anti kanon magin med freezing gale som sänker BS.Kan också vara rätt nice att ta bort motståndarens BSB förmåga.
Osäker på vilken jag borde välja, då jag inte har tänkt så mycket mer skytte än ca. 30 core skyttar och 3 trädmänn, resten typ flygande cirkus med Kesteral Knights m.m.