Hoppa till innehåll

Foto

Ros Och Ris.

• Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 Sajon

Sajon

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 315 Inlägg:

Postad 03 mars 2013 - 20:40

Slut för denna gången igen. Känns helt underbart att få kliva ut ur en dusch och ta på sig lite rena kläder. Men nu så är jag fortfarande riktigt laddad. Vill höra mycket konstruktiv kritik och åsikter. Allting ska bli bättre. Jag har rad egna olika tankar på vad jag ska ändra på till nästa gång.
  • Ha en person till som hjälper mig med allting som är antingen kiosken eller admin biten eller regelfrågor. Inte ens jag kan vara på flera ställen samtidigt. Så i höst får ytterligaren en annan person från Navet Sk avstå att spela.
  • Egna personliga turneringshäften är bra istället för bara enskilda lappar som ska fyllas i. Just av den aspekten att en lapp försvinner så mycket lättare än ett helt häfte. (eller hur Dennis). MEN MEN dessa panik fixade häften som ni alla fick måste åtgärdas och förbättras. T.ex i fyllnads saker som taktik kort och sportsman och målnings bedömning och främst resultat. Allt ska vara på samma sida och nu tänker jag på baksidan om hela häftet så kan man lätt vända på det istället för att bläddra.
  • Kioskens utbud i stöd med restaurangen har varit på topp och högt uppskattat. Jag kan se dock att utbudet skulle kunnat varit lite mera, men mina godis-ätar-behov var tillfredställda denna gången också.
  • Tiderna för min del var kaotiska de få minutrar jag har att skriva in allt och sedan få upp lottning och få ut häften. Åter till det jag skrev innan, jag behöver hjälp i admin biten. Samt om tiderna ska bli lite lite längre mellan matcherna så måste det finnas bättre aktiviteter för de som blir klara snabbare.
  • Maten är som alltid helt underbar! Men även här under nästan hela första dagens lunch satt jag med admin bitar och inte hann äta mig riktigt mätt. Den försvann för fort, någon mer än jag som upplevde detta hoppas jag inte.
  • Taktikkorten! Oj oj oj. De ska förändras radikalt! Lite därför jag är aktiv som fan nu, för att hålla tempot uppe för att kunna få ut ett Beta häfte som kan få åsikter och för att sedan förändras och förbättras. Datum om detta kommer inom kort.
  • Scenarion var det brist på, dessa kommer åter i höst.
Nu för stunden är min egna kritik slut.
Er tur att skriva massor, för i höst ska det bli större och bättre.
Sveriges bästa Chaos Dwarfs spelaren 2012
Fortsätter att vara Sveriges bästa Chaos Dwarfs spelare även efter Gates of Westridge!

#2 RejjeN

RejjeN

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 85 Inlägg:

Postad 03 mars 2013 - 23:15

Tycker du verkar ha hittat allt som behöver lite finputs, tänkte precis säga att lite scenarion annat är Battleline skulle vara kul :P Personligen så är jag inte en jättestor fan av ETC restriktioner (trots att jag får 200 extra poäng) men förstår att det då bara skulle bli en ost-fest för många.

#3 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 711 Inlägg:

Postad 04 mars 2013 - 08:21

Vill passa på att tacka för en kanon-turnering :)

Lokalen och maten var kanon :thumb:

Borden var helt ok, även om min gun-line ibland tycket det var lite väl lätt att skjuta på vad man ville då det på många bord fanns väldigt lite som blockade LoS (speciellt i ljusa rummet).

ETC-restriktionerna funkar bra. Jag tror man ska hålla sig till dom eller kompmallen.

Taktik-korten funkade bättre än väntat när man väl spelade, mycket eftersom man kunde "paxa" en kategorin genom att spela ett kort ur den.

Överlag är jag väldigt nöjd att jag åkte upp :)

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011 (Schweiz) & 2012 (Poland)
Sweden ETC 40K Team 2013/2014 (Serbia) & 2015 (Czech Republic)

Swedish Champion Warhammer 40K 2012 & 2013

#4 Munin

Munin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 375 Inlägg:

Postad 04 mars 2013 - 10:33

Jag är överlag väldigt nöjd, ska definitivt tillbaka till hösten också. Ni får gärna införa de dolda uppdragskorten igen.

Kommer inte på mycket så det får bli en minorgrej angående prisutdelningen. 3a, 2a och 1a plats overall borde vara det sista som delas ut efter de individuella priserna.
Stefan Pettersson
Rogue Trader
Beastmen, High Elves & Cult of Nurgle (DoC)

#5 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 038 Inlägg:

Postad 06 mars 2013 - 08:57

Tack för en fantastiskt trevlig helg. Ska verkligen försöka återkomma till hösten.

Ros
Finfin lokal. Lite mörkt inne på restaurangen kanske, men ingen större fara.
Lätt att hitta Jonas, som kom med snabba svar på olika funderingar.
Korten var roliga. Även om jag bara utnyttjade dem i två av matcherna så fanns hela tiden "hotet" där, vilket skapade en liten spänning.
Öl. Mycket trevligt att dricka lite öl och rulla lite tärningar. Vissa tveksamma taktiska drag utfördes i tredje matchen, men jag gör sådana även då spiknykter, så ingen skillnad där, bara lite roligare.

Ris.
Borden kunde mått bättre av lite mer terräng. Det var väldigt öppet. Nu råkade jag inte ut för någon direkt skyttetung armé, så klarade mig rätt bra ändå.
Kunde kanske ha varit lite roligare om det var några scenarier, tillsammans med korten.
Att enbart kunna sätta ut en enda femma i sportsman blir lite fel eftersom man inte vet vem man kommer att spela med senare, och hur man kommer att uppleva de matcherna. Bättre då att efter alla matcher ge en medspelare en liten extrapoäng eller nåt.

Tack till arrangörerna, mina fem mycket trevliga medspelare, och alla andra som man träffade. Ett extra tack till Lasse, vars fantastiska entré på hotellrummet kommer att glädja mig i lång tid framöver.

Always be yourself. Unless you know Transformation of Kadon. Then always be a Mountain Chimera.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar