Hoppa till innehåll

Foto

Topp 3

• Please log in to reply
32 replies to this topic

#21 Atnas

Atnas

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 391 Inlägg:

Postad 14 januari 2016 - 19:30

Jag tycker att Sauran Ancients smyger sig under radarn i styrka och redskap för att kötta motståndare, men förhoppningsvis får vi mer info från turneringar!

Tobias Karringer

Dvärgar och Goblins!

#22 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 249 Inlägg:

Postad 15 januari 2016 - 02:50

Speabacks som sarus har är väldigt bra om man tar många av de. Jag vet inte om de behöver nefas men kanske max 2 per enhet eller flyttas till rare.

Deras karaktärer är ju mycket dyrare än innan så de är inte så farliga. Sinks på flygande mounts är bra men vet inte om de behöver nerfas.

När de gäller SE så ligger det mesta rätt till men jag hoppas bara att HE skyttet blir nerfat.

David "Dangerous" D

#23 Luntan

Luntan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 258 Inlägg:

Postad 15 januari 2016 - 12:25

Allt beror på vilken nivå alla armeer ska vara på. SE och SA är ju ljusår bättre än OnG. Sen finns det ett par armeer som är ännu bättre om man ser på turneringsplaceringarna.
Vissa måste tok nerfas (t.ex. Warriors och DL) och endel måste få rejäla buffar.

#24 Maelstorm

Maelstorm

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 191 Inlägg:

Postad 15 januari 2016 - 12:29

Jag har för mig att OnG anses som rätt starka, eller iaf bra balanserade. Nåt spec i SE/SA som du känner är för bra? Nåt i OnG som du tycker är för kasst?

"He will win who knows when to fight and when not to fight"
- Sun Tzu, Art of War

"Wars may be fought with weapons, but they are won by men. It is the spirit of men who follow and of the man who leads that gains the victory."
- General Patton

"Ward or feed!"
- Oscar Lagnelöv

#25 Luntan

Luntan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 258 Inlägg:

Postad 15 januari 2016 - 12:50

Har inte hunnit med att lira så mycket, kan dock säga att OnG har fått smisk (oftast stort) i flesta matcherna både då jag kört mot och med dem. Dock så känns OnG boken ha bra intern balans, det är den externa som inte är jättebra.
SE är det tvärt om med i min spelgrupp, de har vunnit det mesta. De verkar även de bra balanserade internt.

Det jag skrev i ovan svar är mer efter att ha tittat på turneringsresultat på vart armeerna placerar sig (har inte lirat alla armeer). Warriors och Daemons är i princip alltid med i toppen. OnG är med i toppen på 2 av 15+ turneringar. Kan dock vara annat som styr som hur bra en spelare är men brukar oftast spegla powerleveln då de bästa spelarna spelar med de bästa armeerna.

#26 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 249 Inlägg:

Postad 15 januari 2016 - 13:56

Jag tycker O&G är okej. Har lirat två matcher med de mot SE och en mot HE.

Vann bägge mot SE stort och blev draw mot HE.

Men jag håller med om att de har en bättre intern balans är SE och HE.

Jag lägger inte så stor vikt vid turnerings resultat i andra länder eftersom man inte vet vilka arméer de bra spelarna lirar med. Sedan beror det ju på vilken utgåva det är.

Men jag tycker att demoner har ganska många starka enheter. Warriors har inte like många starka enheter med eftersom man kan spama de bra enheterna de har kan det räcka.

David "Dangerous" D

#27 PetterL

PetterL

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 020 Inlägg:

Postad 16 januari 2016 - 18:34

Har nog vunnit de flesta matcherna med o&g med. De är nog långt ifrån starkast men ganska bra ändå. Balansen mellan goblins och orcer är rätt ok. Dock tycker jag inte trollen eller iron orcs håller måttet riktigt. Kanske mest en fråga om poäng då de poängsattes när de var bättre. När parry nerfades och nya flamingbaneret infördes så blev de sämre. Tror till och med trollen även blev dyrare efter det.

Förening: YLVA

Arméer: o&g, empire, vc

#28 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 249 Inlägg:

Postad 12 mars 2016 - 19:49

Nu när 0,99 är ute så kommer jag ranka alla arméer. Har såklart inte spelat med alla än  och inte spelat mot alla men jag har sett allting spelas. Kommer uppdatera listan om en vecka eller två.

1. Warriors: De har såklart tappat mycket men de är fortfarande bra.

2. HE: Sea guards är såklart mycket sämre mu men har ändå bra core. De har bra monster, magi och skytte.

3. Infernal dwarfs. Har mött de 1 gång och lirat med de 1. De har bra saker samt att många inte brukar lira mot de så ofta.

4. Vermin swarm: De har ju tappat en hel del eftersom man bara kan ha 1 vermin lord nu men har ändå bra saker.

5. DE: De har inte tappat så mycket i sista uppgradering och är en stabil armé

6. Beatsmen; Det är värre. Mot saker som abmush är bra mot är de riktigt bra men vissa bryr sig inte så mycket om det.

7. Dwarfs: Har ju tappat en hel pga seeker och anvil men är fortfarande starka.

8. Empire: Deras skytte blev lite nerfat men nu kan man ju spela med flaglanter och de är okej.

10. O&G: De kanske borde ligga högre upp men jag tyckte att det var deras Idol bsb som gjorde de riktigt bra och han har ju blivit sämre.

11. UD: Att de hamnar så lång ner beror på att det är jobbigt om hirofjanten dör. Annars har de en stark armé.

12. VC: Detta är svårt eftersom VC kan gå bra men de kan också misslyckas hårt,

13. Ogre Khans: De klarar sig bra mot inf arméer men de har problem mot snabba arméer samt mycket skytte.

14. Kingdoms: De har får svårt mot arméer med många enheter.

15. SE: De borde kanske inte ligga här men eftersom de har blivit av med sin enda styrka gör de det. De har alltid varit väldigt bra mot alver men nu när SE inte har I6 på nästan något längre medan DE och HE har det på väldigt mycket så har man det för svårt mot de.

David "Dangerous" D

#29 Foxen

Foxen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 546 Inlägg:

Postad 12 mars 2016 - 20:51

Blev lite förvirrad, var rankar du ödlorna och skogsalverna? SA/SE

// Elias Roos

Rogue Trader
WoC, TK, OnG

#30 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 12 mars 2016 - 22:52

Det borde typ finnas en nummer 9 och en nummer 16 också va?

#31 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 078 Inlägg:

Postad 13 mars 2016 - 00:39

Enigma-maskinen jobbar på att tolka Buffys senaste alster, men jag får bara upp "Syntax Error" hela tiden... Men spontant tycker jag Beatsmen verkar vara en kul armé att spela. "Beat on the brat, beat on the brat, beat on the brat with a baseball bat! Oh Yeah!" - Ramones

#32 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 249 Inlägg:

Postad 17 mars 2016 - 13:49

SE är plats 15 och hade visst missat SA men de ska vara plats 9

David "Dangerous" D

#33 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member