Hoppa till innehåll

Foto

Resultat.

• Please log in to reply
52 replies to this topic

#41 JoyPi

JoyPi

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 621 Inlägg:

Postad 20 december 2014 - 10:41

Ta upp det med övriga Admin eller polisanmäl om du vill. Det gör inte beteendet med skämt om våldtäkt mer okej eller att vi som Admin kommer att tillåta dem. Lägg ner diskussionen i den här tråden då det inte har med tråden att göra.
Admin här på SWBR.

#42 Tuberkulos

Tuberkulos

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 44 Inlägg:

Postad 20 december 2014 - 10:46

det ska jag göra min goda herre . du medveten om att inte mig folk skrattar åt i den tråden behöver inte skämta om nåt när du är med ge alla en anledningen att skatta

#43 Fredrik

Fredrik

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 386 Inlägg:

Postad 20 december 2014 - 11:03

GG fick chansa lite och det resulterade att jag blev omringad och överkörd hårt! Är nöjd med att kommit 2a och slagit ut så pass bra spelare som Dyne, Lagge och Petter! Det finns hopp för oss lite sämre spelarna! Hoppas på en liknande turnering i framtiden!

Tycker inte att du uttrycker dig schyst, ja har blivit påkörd av en bil en gång och att skämta om detta är inte ok.
Fredrik Karlsson - HYMS

#44 PeZa

PeZa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 826 Inlägg:

Postad 20 december 2014 - 11:12

Nu har det spårat ur! Och då vill jag be om ursäkt till de som dog i tågolyckan i Getå 1918 om någon av dom tar illa upp :)

Per Barkestam
HYMS
Ogre Kingdoms

High Elves (under uppbyggnad)

#45 Tuberkulos

Tuberkulos

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 44 Inlägg:

Postad 20 december 2014 - 11:26

jag var med på tåg som spåra ur en gång tycket inte det schyst att skämta om det är inte ok.

#46 MoQ

MoQ

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 205 Inlägg:

Postad 20 december 2014 - 11:37

du har kränk mig min rätt att uttrycka mig. det allvarlig sak min herre inget jag kommer låta bra gå. jag vill och kräver min rättigheter . är villig ta det i polis ärendet om det behöves efter som min rättigheter har blivit  kränkta 
och jag väldig upp röd över jag ska behöva bli kränk på det forumet. jag kräver en ursäkt och att min post återställs. eller så går jag vidare med det har screnshot allt som jag  inblandad  i .svensk lag gäller även här 

HAHAHAHAHA! Det här kan ha varit det dummaste jag läst på länge. "Buhu jag får inte skriva vad jag vill på ett modererat forum" är du på riktigt så korkad? Jag håller inte med Emil om allt men han ska fan inte behöva ta att bli hotad med polisen för att han sköter sin uppgift och håller ordning på forumet.

"Svensk lag" som du så fint refererar till är helt på Emils sida och hade jag varit moderator hade jag bannat dig för sån här skit..

Daniel Gustafsson - YLVA
Ogre Kingdoms, Empire, Warriors of Chaos & Vampire Counts

#47 fjugin

fjugin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4 282 Inlägg:

Postad 20 december 2014 - 11:52

Grattis Fredrik!

Ge oss en battle report vetja

+1 på MoQ

Erik Aronson

ETC 2011 (Skaven), 2012 (Empire), 2013 (Beastmen), 2014 winners (Skaven), 2015 (Skaven)
Svensk Mästare 2011 (High elves)

Författare Swedish Comp System och The 9th Age

#48 Fredrik

Fredrik

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 386 Inlägg:

Postad 20 december 2014 - 11:55

Grattis Fredrik!
Ge oss en battle report vetja

+1 på MoQ

Ska försöka sammanfatta bägge matcherna i en lite kortversion senare.
Fredrik Karlsson - HYMS

#49 Tuberkulos

Tuberkulos

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 44 Inlägg:

Postad 20 december 2014 - 12:01

Peza Fuck it up lilen van det typ vad som hände 

#50 Puritan

Puritan

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 4 304 Inlägg:

Postad 20 december 2014 - 12:46

@Peza & @Tuberkulos: Ni kan tycka vad ni vill men här på forumet så respekterar man när en admin säger till. Hur kan det vara så att ni inte klarar att kommunicera utan att använda uttryck som de ni använt? Hur kan det vara så att ALLA andra verkar klara det ganska bra. Nej om det inte passar er kan ni leta efter ett annat forum för att uttrycka era åsikter eller varför inte bara skicka PM mellan er istället?

Att när ni sedan blir tillsagda börjar trolla är så fruktansvärt omoget att jag blir paff. Skärpning eller så åker ni ut.

Hampus Berg
Administratör för SWFBR
Caster Outside The Box

Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2011 - Schweiz - 5:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2012 - Polen - 8:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2013 - Serbien - 11:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2015 - Tjeckien - ?? plats

Medlem AR-Com ETC WHFB - 2013

Följ mig på Twitter [at] Hampus_Berg för mestadels Warhammer

"Stand and die, no death no glory!"

#51 PeZa

PeZa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 826 Inlägg:

Postad 20 december 2014 - 14:07

Kan väll tycka att dra mig i samma meddelande som turberkolos är lite väl elakt mot mig? Jag valde ett ord för att beskriva gårdagens slakt som tydligen inte var helt passande men som i mina ögon beskrev situationen väldigt bra.

Men men nu tar vi och firar jul!

Per Barkestam
HYMS
Ogre Kingdoms

High Elves (under uppbyggnad)

#52 Fredrik

Fredrik

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 386 Inlägg:

Postad 20 december 2014 - 17:01

Blir ju självklart lite vinklat ur min synvinkel detta, peza får dela med sig av sina tankar om nåt inte stämmer.

Första matchen

Slår spells först, lvl 2 får word of pain och shroud of despair, den andra får bladewind och soulstealer. 

han slår fram iceshard på sin lvl 1 heavens och bonecrusher, 2an i maw vad den nu heter och trollguts

deploy från mitt vänster. Han ställer upp Kanon utmed kanten, en katt jämte, gnoblar, guts, gnoblars, dubbelkatt. Allt är på den vänstra halvan. Sen scoutar han sina maneaters 12 från mina linjer till vänster.

Jag deployar från vänster sett, warlocks ihop med master, harpies, knights, hydra bakom kulle, blackguards med pegas bakom kulle, warriors med magiker, we och dark riders utanför dem. 

Första turen:

Ja får första och drar förbi hans maneaters med min warlocks för att hota kanonen, lite hybris här och det kunde slutat riktigt illa skulle de visa sig. avancerar varsamt framåt med resten. Dr svingar runt hans katter för att hindra dem från divert på mina we. harpies flyger in mer mot mitten med fortfarande bakom mina egna. hydran knallar förbi maneaters arc och hotar det andra gnoblarsblocket, peagas  står fortf bakom kulle. Tanken här är en tradeoff där han antingen bombar min hydra så ja får charge på kanonen eller så springer han in i mig med kanonen och slås mot warlocks och master.  Slår magi och slår 10. börjar med att strökasta soulstealer på hans gnoblars för att reducera dem till ett tvåtempo för mina we. i övrigt går inga spells igenom. Fick några wounds till min magiker från soulstealer.

Pezas första. Han smackar in i warlocks med kanonen, vänder sin maneaters för att ge ytterligare press på warlocks. han missar march med sina katter på högersidan och kan precis ta sig utanför min Dr arc, dock tittar han åt helt fel håll. Han kastar magi och sätter iceshard blizzard på warlocks, problem...Han bryter warlocks, men ja kommer undan.

Andra turen:

Ja chargar in hydran i gnoblars till vänster. rallar warlocks. pushar upp mina knights mot hans maneaters flank, ca 10 tum i från kanske. mina blackguards med pegas chillar lite på sidan av kullen, lite till höger för att inte få smaka kanon. avancerar fullt till höger med warriors och we. kongalinar mina Dr utanför hans chargearc för katterna men så att de inte kan diverta we. Slår återigen bra på magin och har 10 tärningar, smackar in en doombollt på kanonen som dör, panikar maneaters som springer snett inåt bakåt mot hans guts. stannar 1tum ifrån combaten mellan gnoblars och hydra. i övrigt händer inte så mkt i magin. hydra äter gnoblars som håller. 

pezas andra

guts smackar in i sidan på hydran. hans singelkatt försöker byta sida till höger för att försöka hindra we i framtida läge. han rallar sin maneaters som inte kan stå hursom och måster stå kvar i samma formation så att de inte tappar steadfast, men visar lite göttiga vinklar till mina enheter. magin gjorde nog inget speciellt, hjälpte gnoblars att inte dö mot hydran kasnke. i combatfasen stendör hydran. 

Tredje turen

Ja chargar hans maneaters med warlocks+master, knights och pegas, failar med pegas. klarar alla dttest på vägen. divertar guts med harpies och trycker allt närmare hans linjer. I maginfasen sätter ja word of pain på maneaters och får minus -2 på ws, bs, str, i. I combat dödar ja tre maneaters och an dödar inget av mig, han är inte steadfast och ja springer ner honom. Nu står ja runt hans guts och gnoblars och ja får välja combats, sweat.

Pezas tredje:

Han chargar inte min diverter utan ger lite sämre vinklar till mig bara. gnoblars gör sig redo för en strid med inkommande we på högersidan. reformar för att få skjuta och SaS och dt. Magin då , han skickar på en bonecrusher som ja inte kan stoppa på pegasen och han slår 11 hits och pegasen is no more. 6st 6or och de va bara att packa ihop.

Fjärde turen:

Jag chargar in mina we i hans gnoblars, som skjuter som krattor och gör bara nåt wound. dr chargar hans singelkatt bakom linjerna, men ja når inte mina harpies divertar igen och i övrigt positionerar ja mig bakom honom för att helst slippa slåss, då ja leder, men om de krävs så kan allt gå in. får in bladewind på hans gnoblars som tappar ett par. mina we slaktar han gnoblars och har bra läge för tvåtempo där.

Pezas fjärde

han chargar in sin dubbelkatt i ryggen på mina we som slåss med gnoblars i ett desperat försök att hålla kvar dom i strid en runda till. han vänder guts och visar rygg mot mina linjer, ja är dock en bit bort. Han tittar nu på warlocks och knights som är bakom hans linjer till vänster. magin gjorde nog inget och i striden mellan gnoblars, katter och we, så studsar allt på we och katten flyr och så gör även gnoblars. ja slår som en chef på jaga slaget och når hela vägen till hans andra katt, kan nog varit 11-12 dit. springer bakom hans guts och in där. 

femte turen

Jag chargar ut in master in i gnoblars för att hindra we att dra vidare in i guts på en overrun/pursue. dr drar in i ryggen på gnoblars ihop med mastern. allt annat går utanför arc för guts för att nu känner ja att ja har matchen och vill inte riskera att behöva slåss. katten dör mot we som stannar på den andra combaten, utan att kunna komma in. ja grindar gnoblars med master och dr, som står.

Pezas femte

Han vänder guts mot min master och utanför arcen för mina knights. han vill åt los till warlocks som står lite dumt vid kanten, med ld8. ja väntar kallt med mina dispeltärningar och släpper både iceshard och trollguts på gnoblars, då ja endast behöver så ihjäl 3 typ för att de ska tappa steadfast. dispelar bonecrusher på warlocks för att rädda dem. i combaten flunkar ja och gnoblars håller, vilken gör att guts kommer kunna charga in i mastern nästa runda. Reformar då in dr och iom att han bara har ett led så kan mastern reforma bort från los från guts.

sjätte turen

boxar in guts så att de inte kan göra något, springer i väg med mina "lätta" poäng. kastar ingen magi. gnoblars dör och matchen är typ klar. leder med ca 500p, vilket räcker för vinst.

Pezas sjätte.

Han gör de enda han kan. vänder guts och kastar magi. ja missar att dispella bonecrusher på min knights, som dock ska kunna ta den spellen utan att dö alla. han slår 5 hits, gött tänkte ja. sen slår han 4 av 5, 5+ och alla knights dör och skillnaden stannar på 345vp, vilket inte räcker för vinst. 

Nästa match kanske Peza vill referara?

Fredrik Karlsson - HYMS

#53 Raptor

Raptor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4 869 Inlägg:

Postad 23 december 2014 - 12:39

Får lov att gratinera så mycket! Well done! =)

//The Kaj

ETC Team Sweden 2011 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2012 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2013 - Vampire Counts
ETC Team Sweden 2015 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2016 - Captain

ETC Team Sweden 2017 - Daemon Legions

Swedish Champion 2014/2017

8th edition Rank: #1

Forward, Onward, March!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar