Hoppa till innehåll

Foto

Battle of Champions VI

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
31 replies to this topic

#1 Mafo

Mafo

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 90 Inlägg:

Postad 05 juli 2006 - 07:17

Då är det äntligen dags för Battle of Champions VI i sundsvall. Turneringen hålls 15-17 september. 2250p, 6:e editionen, 5 slag swiss. Mer info kommer att komma upp på:

http://hem.bredband.net/navetsk/

Magnus Forslund

#2 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 318 Inlägg:

Postad 05 juli 2006 - 09:56

Aha - 2250 låter som en najs förändring. Blir extra ost, extra allt kanske.. biggrin.gif

Ska sprida ordet i Uppsala, men minst en bil kommer vi packa full i alla fall.

#3 Fandén

Fandén

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 62 Inlägg:

Postad 11 juli 2006 - 00:00

Ska försöka komma den här gången, har spelat väldigt lite på sistone så det är dags att ta tag i saken igen.

Magnus

#4 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 318 Inlägg:

Postad 11 juli 2006 - 09:19

Tycker jag definitivt - blir inte riktigt samma sak utan en Fandén i spellokalen smile.gif

#5 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 576 Inlägg:

Postad 11 juli 2006 - 10:49

Låter som det kommer finnas några tunga skalper att ta. Tror nog jag åker upp för att utöka samlingen evilgrin.gif

#6 Fandén

Fandén

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 62 Inlägg:

Postad 14 juli 2006 - 12:13

QUOTE (Dakoth @ Jul 11 2006, 10:19 )
Tycker jag definitivt - blir inte riktigt samma sak utan en Fandén i spellokalen  smile.gif

Tja, jag antar att du behöver någon att ge dig lite grattis Vp så att du kan ta hem segern igen. Jag ska gör mitt bästa för att komma. Bäst att jag börjar träna lite igen och så måste jag fundera på vilken armé som ska släpas fram.
Största problemet är att det är min sambos 40 års dag den 13 så det kan vara problem att komma ifrån den helgen då vi troligen ska ha en fest för att fira.

Men å andra sidan kanske man kan lägga det helgen innan med lite tur. Vore förbannat trevligt att träffas och spela lite igen. Man kanske skulle pröva något ultra soft den här gången, kanske lite ogres.

Kommer Rhionxer vara tillåtna? Har en thunderlord nymålad som ännu inte blivit av med oskulden.

Magnus

#7 Mafo

Mafo

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 90 Inlägg:

Postad 07 augusti 2006 - 08:58

Lite uppdaterad information är uppe nu, ska bara fixa scenariona och definiera hur man får målningspoängen.

Magnus

#8 Fandén

Fandén

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 62 Inlägg:

Postad 07 augusti 2006 - 09:26

Reglerna verkar bra som vanligt! Måste övertala frugan om att låta mig gå, vi ska ha fest på Lördags kvällen så populärt blir det inte!

Magnus

#9 Ligny

Ligny

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 74 Inlägg:

Postad 08 augusti 2006 - 18:58

Låter intressant, helst med tanke på att det knappast blir något GT heller...

Hur många har ni plats för?

#10 Mafo

Mafo

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 90 Inlägg:

Postad 09 augusti 2006 - 08:57

vi har plats för ca 40 st för tillfället, kommer det fler än så blir det nog trångt. Jag tror det blir mellan 30-35 kanske.

#11 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 318 Inlägg:

Postad 18 augusti 2006 - 16:57

Ser att du tänkt till extra mkt med scenariorna i år Mafo wink.gif har i alla fall föranmält mig och börjat kampanjen att rekrytera tappra atlantoidska krigare för fälttåget i norr.

Visst är det lördag-söndag turneringen hålls?

#12 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 576 Inlägg:

Postad 18 augusti 2006 - 20:23

QUOTE (Dakoth @ Aug 18 2006, 16:57 )
Ser att du tänkt till extra mkt med scenariorna i år Mafo  wink.gif har i alla fall föranmält mig och börjat kampanjen att rekrytera tappra atlantoidska krigare för fälttåget i norr.

Visst är det lördag-söndag turneringen hålls?

Skall an betala hundringen på plats eller när om man föranmäler sig. Kostar det extra att betala till konventet på plats. Går det att föranmäla sig till dig här?

#13 Mafo

Mafo

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 90 Inlägg:

Postad 18 augusti 2006 - 21:24

Jo, det är lördag-söndag det är turnering, schemat måste ändras men har inte blivit gjort än. Kostnaden för warhammer är 50 kr konvent och 100 kr för turneringen, dvs 150 kr. betala in detta för anmälningen.

Jag har tyvärr inte hunnit skriva klart scenariona än, har varit i Kina en vecka nu. Men dessa kommer upp under veckan och det kommer både vanliga pitched och några lite mer udda. Det kommer också finnas en slumptabell med händelser inför varje slag som förvirrar ytterligare, tex alla skirmishers får -1 ld eller miscast på dubbel 1 och 2.

Magnus

#14 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 318 Inlägg:

Postad 20 augusti 2006 - 21:04

Då är allt i sin ordning igen - brukar ju alltid vara stimulerande scenarion i Sundsvall.

Vi är 7 för tillfället från Uppsala med omnejd och hoppas bli några till.

Jag är föranmäld, men sedan är det 5 till som vill spela i turneringen som inte föranmält sig - det finns väl platser så det räcker åt oss alla?

#15 Mafo

Mafo

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 90 Inlägg:

Postad 21 augusti 2006 - 07:46

Det ska finnas tillräckligt med platser, kan inte tänka mig att det blir fler än 40 st. Och blir det så får vi väl tränga ihop oss. Problemet kan vara terräng men jag ska försöka få till en terrängbyggarkväll för att få lite mer av den varan.

#16 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 318 Inlägg:

Postad 21 augusti 2006 - 18:54

Blir det inte alltför trångt kan vi ta med en låda per bil också.

#17 Ligny

Ligny

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 74 Inlägg:

Postad 31 augusti 2006 - 11:39

Jag funderar på att åka upp ifall det blir åtminstone en relativt välbesökt turnering. Är det någon som har behov av biltransport norrut (åker själv från Nyköping) så skulle det vara trevligt med sällskap och delade bensinkostnader.

#18 hagar redbeard

hagar redbeard

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 614 Inlägg:

Postad 07 september 2006 - 13:56

får man köra med omålat?

#19 Mafo

Mafo

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 90 Inlägg:

Postad 07 september 2006 - 16:52

Ja, men du får 0 målningspoäng. Jag ser helst att alla har målad armé men jag vet ju hur svårt det är att få allt färdigmålat i tid. Jag är ju själv ingen proffsmålare och det tar tid. Armén bör i alla fall vara påbörjad, speciellt om det är en van turneringsspelare (som vissa är...).

#20 Fandén

Fandén

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 62 Inlägg:

Postad 07 september 2006 - 18:14

Varför börjar inte turneringarna att kräva målat? Jag vet att det kan vara svårt att få det iordning på tid osv men ändå. Speciellt gäller detta folk som kanske redan har en målad armé men vill pröva någon annan. Gärna för mig men inte på en turnering tycker jag. Jag är ingen målningsfacist, jag tycker bara att man kan ha målad den i dess mest grundläggande färger för att höja den visuella aspekten en aning.

Jag har hört att en av anledningarna till att man inte vill förbjuda omålade armeér är för att man behöver maximalt med spelare. Men, jag och andra som jag känner tycker precis tvärtom, vi håller oss borta delvis på grund av detta. Vi är i och för sig en minoritet med största säkerhet men för oss är detta viktigt. Vi har ALDRIG spelat med en enda omålad figur ens hemma. Våra armeér varierar ifrån bedrövligt målade till ganska snygga men det är ingen som klagar eller beklagar sig över kvalitén, eller mängden tid som de olika individerna har lagt ner. Vi är nöjda med en extremt enkel målning som kanske tar 10 timmar för en hel armé. Eller ungefär lika länge som vissa sitter i bilen bara för att åka till en turnering.

Magnus Fandén

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar