Hoppa till innehåll

Foto

Turnering i Sundsvall

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
6 replies to this topic

#1 Mafo

Mafo

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 90 Inlägg:

Postad 05 mars 2006 - 11:06

1-2 april kommer det hållas en warhammerturnering i Sundsvall, det är inte jag som håller i den utan ägaren av spelbutiken i sundsvall. 2200 poäng, 5 matcher pitched, inga målningspoäng men krav på målad armé och ingen komp. Pris till snyggast armé samt för spelande. Schemat är inte spikat men det kommer börja ca 10 både lördag och söndag och kommer vara klart ca 17 på söndag kväll.

Turneringen kommer kosta 200 kr och jag ska se till att arrangören loggar in här för mer information.

Magnus

#2 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 576 Inlägg:

Postad 05 mars 2006 - 15:18

Låter soft, är nog ganska självskriven då det är den närmaste turneringen som finns för mig.
Förutsatt att det här inte är ngt swfbr aprilskämt tongue.gif

#3 Orion

Orion

Newbie

• Members
  • Pip
  • 2 Inlägg:

Postad 07 mars 2006 - 18:04

Hej!

Det är då jag som är den så kallade ägaren, och således ansvarig för turnerningen. Det är absolut inget aprilskämt, och kommer att gå av stapeln som planerat.

Detaljerna är precis som Magnus skrev, Fantasy battle, 2200 poäng pitched battles, ingen armé comp tillämpas. Inga målningspoäng kommer att användas, men armén ska vara målad med minst tre färger och basad, enligt GW standard.

Det blir priser till de bästa spelarna och till bäst målad armé.

Förutom warhammer så kommer det att var en Lord of the Rings turnering samt finnas en del annat att göra, speed painting tävling, lite demo spel osv.

Schemat ser ut så här:
Lördag öppnar vi 9:00, med första match start 10:30. Vi bryter för lunch efter första matchen sen kör vi två matcher till innan vi avslutar för kvällen.
På söndag är det frukost från 8:00 sen börjar första matchen 10:00. Sen är det lunch och sista matchen körs efter lunch. Vi siktar på ett avslut runt 17:00.

Det här spektaklet tar plats på Skvaderns Gymnasieskola i sundsvall, adressen dit är kungsvägen 17. Åker man buss får man leta rätt på 2:ans plus buss som går förbi aldeles utanför. Möjlighet till övernattning finns, ta med liggunderlag och sånt. Det finns även tillgång till dusch på söndag morgon.

Kostnad: 200 kr för deltagande i warhammer turneringen. 20kr för frukost på söndag. Övernattning ingår i priset.

Anmälan görs på postgiro nr 1434805-6, ange namn och skriv 'warhammer 2006' på inbetalningen. Vill ni ha frukost skriver ni även 'frukost'.

Har ni några frågor eller funderingar så hojta till här eller kontakta mig: Andreas, Orion Spel & Böcker, 060-155947.

Tjipp,
Andreas

#4 Fandén

Fandén

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 62 Inlägg:

Postad 07 mars 2006 - 22:33

En enda helg kan man inte och det är denna , förbannelse också!

Fandén

#5 Ligny

Ligny

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 74 Inlägg:

Postad 07 mars 2006 - 22:51

Hur många deltagare är turneringen öppen för?

#6 Orion

Orion

Newbie

• Members
  • Pip
  • 2 Inlägg:

Postad 08 mars 2006 - 11:10

QUOTE (Ligny @ Mar 7 2006, 22:51 )
Hur många deltagare är turneringen öppen för?

Jag har räknat med 30 deltagare i turneringen, men skulle det visa sig att intresset är otroligt stort och det kommer en hel hög med folk så går det att utöka antalet platser. Utrymme är det ingen brist på. smile.gif

/Andreas

#7 Falahk

Falahk

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 227 Inlägg:

Postad 09 mars 2006 - 18:39

kanske man ska komma och osta med alverna, skulle vara nice med en till turnering för min del

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar