Hoppa till innehåll

Foto

Vilka rmeér är vanligast?

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
6 replies to this topic

#1 Nellil

Nellil

Member

• Members
  • PipPip
  • 19 Inlägg:

Postad 23 mars 2005 - 16:22

Tänkte fråga en liten sak, min vana trogen tänkte jag spela med en armé som jag aldrig för har spelat på en turnering(dumt , jag vet) så nu är frågan denna, vilka armeér var vanligast förra gången och kan väntas att bli vanliga nu? Anledningen till att jag frågar är för att det är ganska tråkigt om halva start fältet spelar 2-3 arméer och då kankse jag kan undvika att öka på felaktiga proprtioner.

Är det fortfarande ovanligt med VC i Sundsvall eller har dem ökat i antal? Hur står det till med ödlorna?

Magnus

#2 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 317 Inlägg:

Postad 23 mars 2005 - 19:40

Det var relativt splittrat fält förra året. Endast Chaos i olika former och O&G som vara lite överrepresenterat.

Från Uppsala kommer antagligen väldigt olika typer av arméer. Jag gissar på:

OK
Sylvania
DE
WE
DoW
Nurgle DL
Chaos ("Hordes")
VC-Strigoe
Empire
Lizaedmen

eventuellt någon
O&G och fler Chaos och VC

#3 Nellil

Nellil

Member

• Members
  • PipPip
  • 19 Inlägg:

Postad 26 mars 2005 - 15:49

Det låter ju bra att det var så splittrat fält, har för mig att året innan var det väl nästan halva startfältet just chaos, O&G och skaven. Det är kul om det är stor variation tycker man ju. Ja håller på att fundera på an Tk armé med mycket infanteri i. Jag har blivit less på Cav arméer nu och funderar på vad fan jag ska göra för något? Vc sylvania eler vanliga Carstein är också en möjlighet då det var säkert två-tre år sedan jag spelade med dem, En sak är säkert i alla fall, infanteri ska dominera! evilgrin.gif

Magnus

#4 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 26 mars 2005 - 15:58

Om du vill ha variation så är inte sylvanialistan ett bra alternativ iaf.

Den får gratis en mycket hård magifas och kan lägga nästan 2000 poäng och 4 character slots (Några poäng får anses gå åt till att ge lorden sin magiska förmåga) på närstridsenheter. Det här gör att sylvania antagligen kommer bli vanligare än samtliga fem sorters vanliga VC-arméer tillsammans.

#5 Nellil

Nellil

Member

• Members
  • PipPip
  • 19 Inlägg:

Postad 26 mars 2005 - 16:11

QUOTE (DGoE @ Mar 26 2005, 16:58 )
Om du vill ha variation så är inte sylvanialistan ett bra alternativ iaf.

Den får gratis en mycket hård magifas och kan lägga nästan 2000 poäng och 4 character slots (Några poäng får anses gå åt till att ge lorden sin magiska förmåga) på närstridsenheter. Det här gör att sylvania antagligen kommer bli vanligare än samtliga fem sorters vanliga VC-arméer tillsammans.

Det du säger låter tyvärr troligt. sad.gif
Men för mig är apealen stor just därför att den är relativt okänslig för magi om den är infanteri baserad och därmed kan satsa på CC och rörlighet(så gott det går nu när man är död och infanterist). Jag tycker det är befriande att inte behöva oroa sig för tex Jezzails och shooting empire särskilt mycket i alla fall.

Vad förslår du då? För en bra infanteri armé?

Magnus

#6 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 26 mars 2005 - 18:52

Mja, beror lite på. Generellt tycker jag att det är högst oroande att spela med infanteri mot war machines smile.gif Långsamma att ta sig fram dit, och utsatta för templatvapen. Trots att jag även själv är väldigt förtjust i just infanteri smile.gif

Annars låter det snarast som om beastmen vore något för dig. Herds är rätt så kraftfulla, mycket snabba och manövrerbara samt oerhört tåliga mot skytte, om än äckligt opålitliga! Därtill hundarna som är min absoluta favorit smile.gif
Spelar du undivided kan du därutöver sätta in två kärror, två minotaurenheter, 1 furyenhet och en bestigor-enhet så har du hela sex enheter med mark of chaos undivided som kompletterar varandra bra.

#7 Nellil

Nellil

Member

• Members
  • PipPip
  • 19 Inlägg:

Postad 26 mars 2005 - 19:36

Jag tänkte lägga Chaos på hyllan tt tag just efter som de är så vanliga, annars har jag spelat med just undivided även om jag på sista tiden har glidit mot Slaanesh pågrund av personliga preferenser och likheter blush.gif
Men visst har jag funderat på en REN beast armé, inte demoner, inte mortals bara beasts. Har även lekt med tanken och börjat måla upp marauders för att kunna göra en riktig chaos hord. Mina skaven är över 200 men har så dålig stigma att dem vill jag inte ta till en turnering. Hundarna som du säger är grymma , jag har 26 st målade och klara och jag brukar använda 25 av dem jämt.

Anledningen att jag tycker att infanteri är mindre känsligt för infanteri är pga att om jag tappar ett par man i en riktig infanteri armé så är det ingen katastrof, speciellt om det odöda och går att väcka till liv igen. Elit infanteri är naturligtvis en annan fråga.....

Mina minoaturer har under ca 10 slag sammanlagt lyckats döda en Bretonian peasant så dem ska få gå i pension nu.

Jag brukar fula in en herd i min mortal armé liksom furies och annat roligt men jag vill lämna detta ostiga träsk bakom mig med besked, vem vet om det går? blush.gif

Mina lizardmen klarar sig väldigt bra utan kavelleri och till och med ett saurus block men nu vill jag gå hela vägen ut med massor av infanteri uppbackad av suport enheter, tex 3*25 skelett + 20 dire wolfes samt 4*5 ghouls.

Magnus

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar