Hoppa till innehåll

Foto

Dogs Of War

• Please log in to reply
22 replies to this topic

#1 fjugin

fjugin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4 450 Inlägg:

Postad 11 juli 2013 - 12:24

Swedish Comp System

Tänkte dom kunde få en egen tråd då dom fått ett ordentligt upplyft i senaste släppet, och folk har kanske en del förlsag på förbättringar.

BTW, pikes slår i 5 ranker nu

Erik Aronson

ETC 2011 (Skaven), 2012 (Empire), 2013 (Beastmen), 2014 [1:a plats] (Skaven), 2015 (Skaven), 2017 [2:a plats] (coach)
Svensk Mästare 2011 (High elves)

Författare Swedish Comp System

(en av) grundare The 9th Age

#2 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 3 035 Inlägg:

Postad 11 juli 2013 - 12:56

Jag hade tidigare börjat på ett utkast för dem och brettarna, men sen kom betan som ändrade om en del med magi och sånt. Men kan titta över det igen sen.

Brettarna och DoW är rätt lika i sina svagheter även om DoW är mer lika Empire fast utan dem där top notch prylarna. Vilket kanske ska avspegas i lv4 minuset och sånt men som sagt låt oss se hur metat ser ut efter warcon och gates.

Björn Ericson
SWFBR - Admin
The 9th Age - Army Design Team
Förening: GoB Syd

#3 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 31 juli 2013 - 12:03

Jag undrar lite vad som hänt med Dark Emmy/Truthsayern och Fenbeasts?

"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#4 fjugin

fjugin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4 450 Inlägg:

Postad 31 juli 2013 - 12:14

Jag undrar lite vad som hänt med Dark Emmy/Truthsayern och Fenbeasts?

Inte lätt att hålla reda på alla Dogs of War regler som finns utspridda över diverse white dwarfs/citadel journals/kampanj-böcker etc.

Sålänge dom inte har några regler som säger att dom endast ska användas till albion kamanjen så lär dom bli inkluderade till nästa uppdatering.

Erik Aronson

ETC 2011 (Skaven), 2012 (Empire), 2013 (Beastmen), 2014 [1:a plats] (Skaven), 2015 (Skaven), 2017 [2:a plats] (coach)
Svensk Mästare 2011 (High elves)

Författare Swedish Comp System

(en av) grundare The 9th Age

#5 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 31 juli 2013 - 12:54

Låter nice. Jag lirade med dem i min DoW lista för hundra år sen och tyckte att de var ganska skoj att ha med utan att de var överdrivna, deras magiskolor var lite sådär. Fenbeasts var ganska bra, typ lite sämre än singel Beast of Nurgle bra.

"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#6 Yann

Yann

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 308 Inlägg:

Postad 11 december 2013 - 22:23

Hej!

Går det att köra med Rhinox Riders numera?

cheers,

Yann

#7 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 711 Inlägg:

Postad 12 december 2013 - 08:02

Hej!

Går det att köra med Rhinox Riders numera?

cheers,

Yann

Nej.

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011 (Schweiz) & 2012 (Poland)
Sweden ETC 40K Team 2013/2014 (Serbia) & 2015 (Czech Republic)

Swedish Champion Warhammer 40K 2012 & 2013

#8 Trackerino

Trackerino

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 156 Inlägg:
  • Interests:Warhammer! Hockey! Whisky! Dogs!

Postad 04 april 2014 - 23:49

har ni funderat på att börja tillåta Mattias Eliassons fan-Made dogs of war bok på turneringar och kanske skriva komp på den istället? mycket mer balanserad, roligare att spela med och uppdaterad/passar jättebra till 8e :)

The City of Gefle where every orc can run free...

#9 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 711 Inlägg:

Postad 05 april 2014 - 06:54

Nej det har vi inte och kommer nog inte göra häller då vi håller oss så nära out of the box som möjligt.

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

#10 akbar

akbar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 376 Inlägg:

Postad 06 april 2014 - 06:27

Det är förstås ert val, men jag tycker att ni borde göra ett undantag i det här fallet. Den gamla officiella DoW-listan är ospelbar, medan den ovannämnda är mycket välskriven och balanserad. I mitt tycke, som gammal turneringsspelare, har den bättre intern balans än majoriteten av GW:s egna produkter. Den revideras kontinuerligt vilket gör att det inte uppstår så stora regel- och balansmässiga diskrepanser som t.ex fallet varit med WE och Skaven.

Jag har spelat med den under ett år, tycker om den och bedriver lobbying för den i Skåne vilket också gjort att listan accepterats på ett par arrangemang här omkring. I en tid då GW:s support för hobbyn blivit sämre är det en vettig utveckling med större påverkan från fans; jag tror inte det här är det sista exemplet. Intresset för icke-gw modeller har ökat lavinartat sen jag började, och att folk börjar peta i reglerna är bara logiskt. Man skulle med fog kunna hävda att kompsystem som ETC är samma sak, och också det en konsekvens av att GW gör ett halvdant jobb med sina produkter.

Hur som helst vore det trevligt om någon ville göra en mall. Det är ju sen förstås ett val för arrangören om de vill tillåta listan på sina arrangemang.

GoB Malmö - We Come In Peace.....

#11 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 711 Inlägg:

Postad 06 april 2014 - 06:53

Jag förstår varför man vill ta in den. Men då öppnar man dörrarna för mycket. Tar man in den skulle ju jag kunna släppa en egen uppdaterad WE-bok och efter det så släpper nån annan en uppdaterad bretonnia bok osv. Från vårat håll kommer det inte komma en mall tyvärr.

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

#12 cedden

cedden

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 78 Inlägg:

Postad 06 april 2014 - 17:50

Nu är jag som gammal dogs of war spelare inte heller opartisk men med tanke på vad ETC gjort för tex WE så känns det som det hänt en del på den här fronten det senaste året. Sedan är det naturligtvis upp till kompgruppen om man bedömer att man hinner med att hantera en arme till. Om det någon gång skulle bli aktuellt så hjälper jag gärna till.

#13 PetterL

PetterL

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 020 Inlägg:

Postad 06 april 2014 - 20:56

Men om någon vill göra en egen kompmall till den versionen så underlättar ju det för turneringsarrangörer som vill använda den dow-versionen.

Förening: YLVA

Arméer: o&g, empire, vc

#14 Trackerino

Trackerino

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 156 Inlägg:

Postad 18 juli 2014 - 12:02

hur kommer de sig att dvärgarnas kanon kompar -9 medans dow kanonen kompar -13, jag har för mig de skjuter lika långt och dvärg kanonen är ju bättre för de går att lägga runor på den och ha enginer, är det kanske så att den är billigare än dvärgkanonen, kan de ha med saken att göra?

#15 PetterL

PetterL

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 020 Inlägg:

Postad 18 juli 2014 - 13:21

Dvärgarna får som kompensation för att de saknar magi billigare kanoner mm tror jag.

Förening: YLVA

Arméer: o&g, empire, vc

#16 Trackerino

Trackerino

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 156 Inlägg:

Postad 18 juli 2014 - 13:37

tänkte jag inte ens på! säkert något sånt också, fast då borde skillnaden mellan empire kanonen vara lite mer än bara 1wmp då de skjuter 60tum och har magi och engineer. plus att deras är special och dow är rare (kanske inte spelar så stor roll i detta fallet)

#17 Atnas

Atnas

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 392 Inlägg:

Postad 18 juli 2014 - 17:20

Dvärgarna har inte heller kavalleri eller mobila enheter som understödjer shooting på samma sätt. ALLTING måste skötas via shooting innan man kan gå in i närstrid .De har inga 1+ knights eller Demigryphs som kan krascha in i något som mjukats upp, och deras enda sätt att sätta press är att skjuta som fan (för de kan inte komma till dig i 9/10 matcher).

Tobias Karringer

Dvärgar och Goblins!

#18 Trackerino

Trackerino

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 156 Inlägg:

Postad 18 juli 2014 - 17:29

sant sant! you make a Good point! :)

#19 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 3 035 Inlägg:

Postad 18 juli 2014 - 17:47

Det förklara skillanden mot Dvägar men inte den lilla skillanden mot Empire som har maskiner i både rare och special och således aldrig har problem med point allowence some DoW kan få om de vill spela med galloper guns och goblin heawer, Dem ha heller inte 1+ Sv eller MC.

Björn Ericson
SWFBR - Admin
The 9th Age - Army Design Team
Förening: GoB Syd

#20 toshiro

toshiro

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 178 Inlägg:

Postad 13 oktober 2014 - 07:30

Spelade inte Masters, men blev väldigt förvånad att se att DoW-listan som var med hade nära nog max komp. Light council, 5 fast cav diverters, 2 hot pots, 4 kanoner, Mengils.. Det är ju precis det här man vill ha i en DoW gunline? Som för övrigt är bland de bättre i spelet.

Hur kommer det sig tex att light council inte är kompat för DoW, men för alla andra potentiella gunlines? Eller att fem (!) enheter, av det billigaste stabila fast cavet i spelet, tillsammans kompar .. -18? o_O Potential att stänga ner enheter hela matcher. 

Burträsk DM bordtennis 1993 (5a), Burträsk DM bordtennis 1995 (3a), Burträsk DM bordtennis 1995 Dubbel (1a),

Vindelälvsloppet 1999 5,2km (23:40, motvind) Släktkamp Geni 2004 (delad 2a) Svensk mästare ishockey 2013, 2014.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar