Hoppa till innehåll

Foto

Begränsade föremål

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
65 replies to this topic

#61 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 243 Inlägg:

Postad 27 november 2004 - 15:23

Då spelar du fel antar jag, i.o.m att du kan sätta hela armén på dubbla handvapen och poison så lassar du en hel del attacker, svårt att döda Chosen Knights och IB's men de kan du skita i, eftersom du har M5 (eller 6?) och får göra dubble-pace

night runner och gutter runner han inte en chanse mot rank and file med 4 + save. Om man har skjutit bort en rank eller två så kan det gå bra men nackdelen är så fort motsåndaren ser långt så dör man.
Men det viktigaste är att inte är tillåtete att spela en sådan arme på en turnering för den får minus i komp.
David "Dangerous" D

#62 Kasczei

Kasczei

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 725 Inlägg:
  • Interests:Warhammer!

Postad 27 november 2004 - 17:00

En ren skirmish armé Clan Eshin borde inte få minus för skirmishers (däremot för triads t.ex.)

Som sagt: du har skirmishers, spring runt dem. Med en enhet på vardera sida kan du alltid skjuta med en av dem medan den andre lockar bort dem
Må så vara att troll är coola, ashäftiga, snygga och tuffa, men det är min mamma också, och hon får inte heller vara med i min armé. //Akbar

#63 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 243 Inlägg:

Postad 27 november 2004 - 21:22

En ren skirmish armé Clan Eshin borde inte få minus för skirmishers (däremot för triads t.ex.)

Den kanske inte borde få det men det gör den.
Sedan tror jag inte att det är så roligt får motstånadren att möta en sådan arme så jag skulle inte spela med bara skirmishers.
David "Dangerous" D

#64 RobinF

RobinF

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 325 Inlägg:

Postad 29 november 2004 - 19:05

QUOTE (Kasczei @ Nov 26 2004, 16:03 )
Misslyckas man Stupidity träffas man automatiskt i CC och får själv inte slå.
Alla kör faktiskt inte undevided  ohmy.gif

Öh, nej. Du får slå med halva antalet attacker, och du träffas inte automatiskt. Tror du tänker på 5th edition. Duh?
All you need to get information quickly from someone are sharp objects and a vivid imagination. Unfortunately for you, I have the sharp objects but no imagination, so this might take a while...

#65 Kasczei

Kasczei

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 725 Inlägg:
  • Interests:Warhammer!

Postad 29 november 2004 - 20:56

QUOTE (RobinF @ Nov 29 2004, 19:05 )
Öh, nej. Du får slå med halva antalet attacker, och du träffas inte automatiskt. Tror du tänker på 5th edition. Duh?

spelade inte 5th i princip. Tror nog snarare att någon lurat i mig det mad.gif
Må så vara att troll är coola, ashäftiga, snygga och tuffa, men det är min mamma också, och hon får inte heller vara med i min armé. //Akbar

#66 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 30 november 2004 - 12:58

Vi har en clan eshin spelare på klubben, han kör enbart skirmishers och master assassin med fellblade.
Jag har aldrig upplevt fellbladet som extremt oballanserat, vist den slår ju oftast ihjäl det han kommer i kontakt med.
Dock känns det lite segt att hela listan i princip bygger på att skitterleapa för att slå ihjäl motståndarens karaktärer. Lyckas han inte med det innan runda 2 eller 3 så har han ju i princip förlorat.
Så for råttorna måste ta ld tests springer du ju.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar