Hoppa till innehåll

Foto

Begränsade föremål

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
65 replies to this topic

#21 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 04 november 2004 - 04:56

Nu har ju inte alla Dark Riders som är så bra till detta ändamål. Visst, det finns andra alternativ men inte lika pålitligt i alla arméer.

Men i stort resonerar jag ändå ungefär som DGoE. Standar som måste bäras av BSB och kostar fläsk blir genast mindre farliga även om de kan användas om och om igen.

#22 Truant

Truant

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 537 Inlägg:

Postad 04 november 2004 - 17:03

Jag håller med i ert resonemang likaså, speciellt eftersom fienden vet att enheten kanske har hydrabanner om det finns en BSB, men utan BSB kan dom inte ha den.

Det extrema med banner of butchery är att den är 25pts, vilket gör att ALLA enheter kan ha den (25-50pts banner kan bara special och rare choises ha och 50+ är reserverat till BSB), denna flexibilitet gör den farligare då du inte kan förutse din motståndare, och dessutom inte utsätter standarbäraren för någon fara (man kan ju inte targetta ett standard men däremot en BSB).

Själv skulle jag sätta det standaret på en enhet fienden inte förväntar sig och spela ut det mot honom (hoppas inte mina motståndare läser detta biggrin.gif)

Best Sportsmanship - Gentlemen's achievements 2012
Förlorad Grudge mot Khaz Modan - Gentlemen's achievements 2012

Best in Race - Dwarfs, QFA 2014

#23 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 04 november 2004 - 18:52

QUOTE (Truant @ Nov 4 2004, 17:03 )
Det extrema med banner of butchery är att den är 25pts, vilket gör att ALLA enheter kan ha den (25-50pts banner kan bara special och rare choises ha och 50+ är reserverat till BSB), denna flexibilitet gör den farligare då du inte kan förutse din motståndare.

Så kanske det är i vissa alvarméer, men inte för O&G. Det är bara Big 'Uns, Black Orcs och Boar Boyz som kan ha magiska standar. Det begränsar möjligheten att sätta Nogg's på något oväntat en aning.

#24 Karon

Karon

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 121 Inlägg:

Postad 10 november 2004 - 07:09

Jag har använt crystal of midnight på tournering och jag blev inte besviken och inte positivt överraskad. (tog bort en waag, Cometen och en tombkings gå incantation om jag bara hade slått över hans LD grr)

#25 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 243 Inlägg:

Postad 19 november 2004 - 22:01

-100 Storm Daemon
-100 Warpstone Charm

Det tycker jag är lite hårt men om te. x empire som har ett lika dant föremål och för minus för det så är det okej.
-100 Each Extra Warpstone Token
-300 Warpstone Amulet

Du kan ge -1000 eller -0 för det. Det är inte några bra skaven spleare som avänder det och de dåliga skaven splearna ska inte få minus.
Jag använd warpstone på bsk och den var jävligt bra så den borde knakse ge minus 100.
Någon skrev att fellblade borde ge minus och det är bara löjligt. Jag vet att master assain kan döda nästa vilken kartär som helst med det vapnet med sedan är det 90 % chans att assasinen dör och han kostar 335 poäng och det gör inte så många andra kartärer.
Man får redan - 200 om man har fellblade på en master assasin för han har move sju. Det tycker jag är lite hårt för man använder aldrig hans move för att charga, man trollar fram honom.
David "Dangerous" D

#26 Kasczei

Kasczei

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 725 Inlägg:
  • Interests:Warhammer!

Postad 20 november 2004 - 00:53

gör det honom sämre att han kan teleporteras vart som helst in i närstrid med S10? mycket minus på den grabben wink.gif
Må så vara att troll är coola, ashäftiga, snygga och tuffa, men det är min mamma också, och hon får inte heller vara med i min armé. //Akbar

#27 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 315 Inlägg:

Postad 20 november 2004 - 11:57

En runda med en fellblade har stora odds att vinna matchen åt skaven-spelaren och sådana föremål tycker jag ska begränsas. En assassin eller lord inte bara dödar motståndaren i en challenge han maxar antagligen CR också och bryter antagligen motståndarens huvudenhet. Detta i ett läge då motståndaren säkerligen kalkylerat att han/hon ska stå efter den närstridsrundan. Jag är emot alla möjligheter att återgå till herohammer versionen av warhammer.

#28 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 243 Inlägg:

Postad 20 november 2004 - 13:17

Jag är också emot herohammer men eshin listan är ett undantag. Jag har spelat med den ganska mycket och jag kan säga att vanlig skaven arme är mycket bättre. Master assasin dödar en gubbe och sedan dör han.
Den lorden som är dyrare än master assain är paddan och han är svår att slå ihjäl för en assasin.
David "Dangerous" D

#29 LordChance

LordChance

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 393 Inlägg:

Postad 20 november 2004 - 13:21

Den general/char som accepterar den challangen är dum i huvudet...specielt när motståndaren redan talat om att fellblade försökte skada hans general i början av turen...dessutom vet ju killen att han möter en master assassin eftersom de är eshin...

Och skaven nissen ett mer om han ger motståndaren möjligheten att slänga bak sin charactär...självklart blir de ju istället så att master assassin slåss ensam mot en hel enhet och förlorar striden...

Visst dödar han en char men de är också allt...värt de mot drakar och stora saker men inte mot vanliga 100-200 pts chars...

#30 MoQ

MoQ

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 205 Inlägg:

Postad 20 november 2004 - 22:56

Jag säger bara en sak: VC och TK... sad.gif Inte så roligt alls att få sin general/hierofant dödad.

Burn the witch!!

Daniel Gustafsson - YLVA
Ogre Kingdoms, Empire, Warriors of Chaos & Vampire Counts

#31 Kasczei

Kasczei

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 725 Inlägg:

Postad 20 november 2004 - 23:04

Tar en Master Assassin wounds av fellblade när han är 'hidden'?
Må så vara att troll är coola, ashäftiga, snygga och tuffa, men det är min mamma också, och hon får inte heller vara med i min armé. //Akbar

#32 LordChance

LordChance

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 393 Inlägg:

Postad 21 november 2004 - 10:56

De skulle jag tro...de står väl inget om att han måste finnas på bordet i fellblades beskrivning...

#33 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 243 Inlägg:

Postad 21 november 2004 - 18:14

De fletsa jag har pratat med säger att han inte för skada när han är hidden för ingenting kan hända en gubbe som är hidden. Men jag har inte sett några regler på det så jag är inte helt säkert.
David "Dangerous" D

#34 RobinF

RobinF

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 325 Inlägg:

Postad 21 november 2004 - 19:07

QUOTE (buffy @ Nov 21 2004, 19:14 )
De fletsa jag har pratat med säger att han inte för skada när han är hidden för ingenting kan hända en gubbe som är hidden. Men jag har inte sett några regler på det så jag är inte helt säkert.

Jo, det låter ju logiskt. Jag är gömd, alltså får jag ingen skada av mitt onda svärd. Dock så är det fullt logiskt med GW-logik, eftersom man inte kan göra någonting åt en hidden-karaktär...
All you need to get information quickly from someone are sharp objects and a vivid imagination. Unfortunately for you, I have the sharp objects but no imagination, so this might take a while...

#35 LordChance

LordChance

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 393 Inlägg:

Postad 21 november 2004 - 21:05

Vad jag vet så finns de ingen regel som säger att hidden gubben inte skall testa om fellblade gör skada på honom...men de finns mycket som jag inte vet...

Men om som de står i Fellblade beskrivningen bryr sig inte Fellblade om din general står på bordet...de står bara att i slutet av bärarens tur tar han ett wound på 1-2...inget om att hidden skulle hjälpa eller att han måste stå på bordet för att ta woundet...så finns de ingen tydlig regel skulle jag nog bli väldigt irriterad om någon inte slagit för detta för att han var hidden...

#36 Kasczei

Kasczei

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 725 Inlägg:

Postad 21 november 2004 - 22:02

bra det iaf =)

#37 RobinF

RobinF

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 325 Inlägg:

Postad 21 november 2004 - 23:57

QUOTE (LordChance @ Nov 21 2004, 22:05 )
Vad jag vet så finns de ingen regel som säger att hidden gubben inte skall testa om fellblade gör skada på honom...men de finns mycket som jag inte vet...

Men om som de står i Fellblade beskrivningen bryr sig inte Fellblade om din general står på bordet...de står bara att i slutet av bärarens tur tar han ett wound på 1-2...inget om att hidden skulle hjälpa eller att han måste stå på bordet för att ta woundet...så finns de ingen tydlig regel skulle jag nog bli väldigt irriterad om någon inte slagit för detta för att han var hidden...

Ur Skaven-boken:

"Hidden Assasssins are not placed on the table but are assumed to move with the unit they accompany. At the start of the game, note down which unit they are hidden in. If the unit is wiped out or flees off the table before the Assassin is revealed then the Assassin is lost and Victory Points is scored as normal. Before he's revealed there is no other way he can be harmed."

Ost-Skaven <_<
All you need to get information quickly from someone are sharp objects and a vivid imagination. Unfortunately for you, I have the sharp objects but no imagination, so this might take a while...

#38 Kasczei

Kasczei

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 725 Inlägg:

Postad 22 november 2004 - 10:38

-500 comp på en Master Assassin med Fellblade? ^^
Bör iaf straffas MYCKET!

#39 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 073 Inlägg:

Postad 22 november 2004 - 18:37

Kan iofs inte tänka mig att den formuleringen var menad att användas med Fell Blade, mer märkliga spells och template-attacker. Men nu står det ju som det står, så då får man kompa bort 5th ed-skiten, vilket en master assassin med fell blade är. För vi spelar väl inte 5th ed, Buffy... wink.gif

#40 LordChance

LordChance

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 393 Inlägg:

Postad 22 november 2004 - 18:53

QUOTE (Kasczei @ Nov 22 2004, 10:38 )
-500 comp på en Master Assassin med Fellblade? ^^
Bör iaf straffas MYCKET!

Låter vättigt...en av de ostigaste sakerna i universum verkar de som...

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar