Hoppa till innehåll

Foto

Frågor, Funderingar Och Svar.

• Please log in to reply
104 replies to this topic

#101 Shadow_Dancer

Shadow_Dancer

Newbie

• Members
  • Pip
  • 7 Inlägg:

Postad 01 april 2010 - 20:33

Citerat från: Soft Scores/Målning, Sportsmen
"Kriterier för målningsbedömning:
Armén måste vara målad för att få deltaga.
Eventuella modeller som ändå inte är målade skall plockas bort och räknas som dödade av
motståndaren. Armé med omålade modeller eller baser får 0 i målning.
Modeller som inte är med från start i match men som ändå kan anses vara en del av armén, dvs raise
modeller, modeller framkallade genom magi eller på annat sätt ska vara målade och kommer
bedömas tillsammans med övriga armén."

Måste vara målade för att få deltaga i tävlingen eller i målarbedömningen? Om det är att dem inte får deltaga i tävlingen så förstår jag inte meningarna efter.

#102 Grimgor

Grimgor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 132 Inlägg:

Postad 01 april 2010 - 21:35

Omålade figurer räknas som dödade och plockas bort när slaget börjar. Av den anledningen torde det vara onödigt att ens ta med sig de omålade figurerna.
Har du 10 omålade soldater men resten av armén är målad - poff, och de 10 soldaterna är automatiskt döda.
Har du en helt omålad armé - poff, och hela armén är automatiskt död.
Detta innebär att du ger bort VP till motståndaren.
Dessutom får armén 0 poäng i målningsbedömingen, som är extra poäng utöver VP och scenarion.

Nu är jag inte arrangör men jag antar att svaret från dem blir liknande.

#103 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 02 april 2010 - 08:20

Det blir det. Omålade figgar får inte spelas med utan de kommer räknas som döda. Samma gäller en spraymålad modell eller dylikt. Det skall vara tre målade färger på figuren där grund sprayen inte räknas.
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#104 mikers

mikers

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 130 Inlägg:

Postad 02 april 2010 - 08:53

Jag missademitt tåg men har lyckats komma med ett tåg ner vilket inte var så lätt. Men jag kommer fram till götet först kl 13.57 men eftersom det är ganska långa matchpass tänkte jag kolla om min motståndare ev kan vänta ca en timme o tjugo min vore evigt tacksam. wink.gif jag finns att nå på mobil 0707706356. /m

#105 Simmarkroppen

Simmarkroppen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 56 Inlägg:

Postad 02 april 2010 - 09:47

QUOTE (mikers @ Apr 2 2010, 08:53 ) <{POST_SNAPBACK}>
Jag missademitt tåg men har lyckats komma med ett tåg ner vilket inte var så lätt. Men jag kommer fram till götet först kl 13.57 men eftersom det är ganska långa matchpass tänkte jag kolla om min motståndare ev kan vänta ca en timme o tjugo min vore evigt tacksam. wink.gif jag finns att nå på mobil 0707706356. /m

Jag misstänker att 7 olika människor kommer påpeka också, men jag har läst det så vi ska försöka fixa!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar