Hoppa till innehåll

Foto

Vad Som Funkar På Warcon 2016

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
3 replies to this topic

#1 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 249 Inlägg:

Postad 25 juni 2016 - 14:27

Här kommer min vanlig spam post :)

Beast Heard: Kommer vara en av de bästa arméerna att spela. Kommer vara mycket närstrid och att ha en hel armé med re-roll to hit kommer vara väldigt bra.

Daemon Legion: Är alltid stabil och bra. Kommer få det lite svårare än i vanliga fall men funkar bra ändå.

Dread Elves: En lista med bra närstridsenheter kommer nog att fungera väldigt bra.

Dwarven Holds: Om man gör en lista som inte har för mycket skytte kan det nog funka okej.

Empire: Har man imperial guard och flagellants kan det ju inte gå fel :) Tror även knightly orders kan funka bra.

Higeborn elves: I vanlig fall gillar jag deras skytte listor men tror inte så mycket på de här. Men de har bra hth enheter så funkar ändå.

Infernal dwarfs: En av de bästa raserna för tillfället men eftersom det är väldigt få som har modeller är det nog inget vi kommer att se.

Kingdom of blabla: Tror de kommer få det väldigt svårt men eftersom jag gillar armén hoppas jag att jag har fel.

Ogre Khan: Eftersom de har enheter som både skjuter och slås väldigt bra så tror jag att de kommer att lyckas okej.

O&G: Man märker att Petter har varit med att gjort denna armén för det är ost rakt igenom. Man kan ta vilka enheter som helst för alla är helt OP :)

Sarus Anciant: Är nog armén jag ska spela. Det kanske har tappat lite för mycket men funkar ändå okej. Spelar man med caimens så måste man ha ett bra temperament för de kommer göra en förband varje match :)

Sylvan elves: Eftersom de nog inte blir så mycket skytte kan de funka okej. Stora träd kommer nog vara bra.

Vermin Swarm: Är en av de bättre raserna. I vanlig fall gillar jag Dreadmill mer är abomination men här tror abomination kommer vara riktigt bra.

UD: Jag brukar alltid ha problem mot de och tycker det är en bra armé men det är inte så många som verkar spela med de. Tror de kommer gå bra om man inte har så mycket skytte.

VC: Det är en bra armé nu och det svåra valet man bör göra är om man ska ha mycket flyers eller spöken. Jag tror att 2 enheter spöken kommer att funka bra.

Warriors: Tror att de kan vinna Warcon men eftersom de har dyra enheter kan det bli svårt att göra en stabil lista som klarar av det.

David "Dangerous" D

#2 Ariell

Ariell

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 678 Inlägg:

Postad 26 juni 2016 - 08:34

Jag har också lite på känn att metat börjar gå mot mera combat inriktade listor, men det är bara en känsla jag har.

Skyttelistorna är ju helt klart fortfarande oerhört starka, så hur kommer det sig att du tror att dessa kommer minska?

Intressanta tankar som alltid! ;)

Don't play with fire, play with trees!

#3 Knugen

Knugen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 173 Inlägg:

Postad 26 juni 2016 - 22:47

Intressant läsning, Buffy levererar som vanligt. Hade dock hoppats på mer än 2-3 rader per ras

C4

#4 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 249 Inlägg:

Postad 29 juni 2016 - 14:32

Jag har semester så kan inte skriva mycket då.

Vet inte om metat överlag kommer gå mot mer combat utan mest beroende på att det är i Västsverige och vi gillar att gå in och slås istället för att sitta och fega :)

David "Dangerous" D

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar