Hoppa till innehåll

Foto

Tack!

• Please log in to reply
29 replies to this topic

#1 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 2 953 Inlägg:

Postad 03 augusti 2009 - 12:07

Ännu en turnering avklarad .

Vill tacka arrangörerna för ett bra arrangemang och motståndarna för omväxlande motstånd som krävde en del av Brettsen.
Höll ihop mitt spel bra i alla matcher utan mot Mag El och mot dansken Lizzards där brettens mod visade sig vara intet värt (tror någon jäkel förnedrat dem när jag vart på lunch).

Tack till andra andra runt omkring för en trevlig helg också med ok mat och goda kvälls öl i bersån.

Vore trevligt med en fullständig elektroniskt resultatlista smile.gif

Björn Ericson

SWFBR - Admin

The 9th Age - Army Design Team, Former Deamon Legions Army Book CommitteeFörening: HYMS & GoB Syd

#2 koon

koon

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 206 Inlägg:

Postad 03 augusti 2009 - 13:01

I'll take this in english, so that everybody have a chance to understand me.

First of all thanks a lot from all the danes to the organisers, both in regard to SydCon in general, but especially to the people involved in the WFB tournament.
Everybody allways goes the extra mile to help us, from the point I send the registrations until we leave for Denmark.

I really appreciate all the help and kindnes You repeatedly show us - Thanks.

Then I'd like to congratulate all the winners.
Especially to Kryddan taking home both best painted army and best sportsman. I gave Your army a 3 and You a 5 in sports, so the prices were wellplaced.
It was a pleasure seing Your army across the table and a really enjoyable match.

Then I'd like to thank all my oppoents for great matches my average score given for sports was 4! A single 5 for Kryddan and a 3 that I later regretted and wished i'd given a 4 too. Actually I was tempted to hand out 5 in all the games wub.gif

I have to apologise to my opponents on sunday, I was really tired and when Gork and Mork went against me again, I'm sure it shoved on my face. If I looked angry at any point during any of my matches, it was truly only myself or the dice that I was angry at.

This SydCon turned out to be one of my greatest tournaments ever thumb.gif I had lots of fun trying to control the green horde and failed miserably. I didn't dare look that the final score, but I know that this was my poorest placement ever at a tournament.

I promised someone that I'd bring a new army next year, I'd have to take that back blush.gif I really enjoy playing with the orcs. But I'll promise only to bring them next year, if I have something new and spectacular to show. Like a wyvern, giant or something even better.

So we'll be back next year, probably all of us.

Hope to see some of You at GF, but hurry up and register, there's ony 26 spots left in wfb.

Kim
kOOns eternal Waagh!

kim@koon.dk

#3 Johannes_S

Johannes_S

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 38 Inlägg:

Postad 03 augusti 2009 - 13:30

Jag vill också tacka arrangörerna för en trevlig turnering. Ber om ursäkt till Tapper för att ha varit spydig och kanske en smula irriterande. Lone Ranger är kanske inte det fjantigaste arrangörerna kommit på, men jag vete hundan om jag kan säga att det är balanserat.

Överlag sunda personer jag mötte, men matchen mot Scactha var den tråkigaste jag spelat på flera år, vilket berodde helt på mina tärningar. Tur att han inte kunde få mer än 20 BP för matchen, annars hade han fått det. Kanske något för nästa år, "Total humiliation: +2 BP if VP difference >2500"?

Jag uppskattade också att regeldomare var villiga att visa mig referenser och inte bara körde "Så är det för att jag säger det". Stort plus!

Hoppas verkligen att SydCon fortsätter leva vidare! Skåne is the shit.

#4 hagar redbeard

hagar redbeard

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 614 Inlägg:

Postad 03 augusti 2009 - 13:33

Jag är nyfiken på hur det gick, när kan vi se en resultatslista?

#5 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 03 augusti 2009 - 13:55

Tack för ett super trevlig arr, ni lyckades väldigt bra och det är uppskattat att ni tar er tid och arrar så att vi andra kan få komma och leka smile.gif

Grattis även till alla vinnarna! smile.gif
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#6 Martin J

Martin J

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 477 Inlägg:

Postad 03 augusti 2009 - 13:56

Ett jättetack från Halmstadpatrullen! Ni vet att vi gillar er!
"Signature" ?

#7 Kasczei

Kasczei

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 725 Inlägg:
  • Interests:Warhammer!

Postad 03 augusti 2009 - 14:32

Instämmer föregående talare. Själv gillade jag lone ranger, äntligen shooting som inte kan döda mig =)

@koon
Gork måste ha varit trött i benen efter att ha stampat sönder mina WoC i lördags, kan vara därför tärningarna inte var med dig wink.gif
Må så vara att troll är coola, ashäftiga, snygga och tuffa, men det är min mamma också, och hon får inte heller vara med i min armé. //Akbar

#8 Scactha

Scactha

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 454 Inlägg:

Postad 03 augusti 2009 - 14:41

QUOTE (Johannes_S @ Aug 3 2009, 14:30 ) <{POST_SNAPBACK}>
Jag vill också tacka arrangörerna för en trevlig turnering. Ber om ursäkt till Tapper för att ha varit spydig och kanske en smula irriterande. Lone Ranger är kanske inte det fjantigaste arrangörerna kommit på, men jag vete hundan om jag kan säga att det är balanserat.

Överlag sunda personer jag mötte, men matchen mot Scactha var den tråkigaste jag spelat på flera år, vilket berodde helt på mina tärningar. Tur att han inte kunde få mer än 20 BP för matchen, annars hade han fått det. Kanske något för nästa år, "Total humiliation: +2 BP if VP difference >2500"?
Vår match var topplacering i meningslöshet. Jag hade för många matcher som kändes helt kontrollerade av tärningsgudarna. Störigt när det händer på turneringar!

I övrigt hade jag jättekul men jag får nog lägga Beasts på hyllan ett halvår till. Jag är för kass för att kunna hamna över medel med dem i nuvarande inkarnation helt enkelt smile.gif

/Scac

P.s. Lone Ranger var lite konstig får jag nog säga med. Ett missat Ward av Dennis i vår match och det hade blivit 2-18 när han sopade bestarna av banan mot en flock Furries i förlust. Lite knasigt?

Förening: YLVA
Arméer: Beasts
Projekt: WE (när nya boken kommer)
Sålda: 2 x WE, 2 x Beasts, WoC, DE, O&G, LM och DoW

#9 Kryddan

Kryddan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 512 Inlägg:

Postad 03 augusti 2009 - 15:33

Ett stort tack till arrangörerna och mina motståndare som gjorde en mycket trevlig turnering möjlig! Måste säga att jag hade ovanligt trevliga matcher mot ovanligt trevliga motståndare! Även ett stort tack för Best Painted och Sportsman! Sådan uppskattning ger energi till nya projekt. Tummen upp för pokaler som priser. Det uppskattas mycket mer än stora lådor figurer. I varje fall enligt mig.

Angående Lone Ranger så instämmer jag i att det var väldigt mycket lotto inblandat i vem som vann scenariot. Däremot tror jag att Bertil hade lika kul som jag när man höll andan varenda gång Lone Rangern sköt.

@ Koon: Thanks for a very enjoyable game! I really hoped to get to play against you and boy it was an exciting game. You will get me next time! wink.gif Ps: I just registered to Giant Fanatic!

Förening: Mark of Skåne
Arméer: Beasts of Chaos, Wood Elves
Projekt: Warriors of Chaos

#10 adamljung

adamljung

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 436 Inlägg:

Postad 03 augusti 2009 - 16:12

Instämmer med alla ovanstående, riktigt trevlig turnering och roliga scenarios, även om lone rangern var lite "lotto" (min sköt då ihjäl en liten gyrocopter smile.gif)
Trevliga bord, bra utrymme och schyssta arrangörer, bara +!

Hade riktigt trevligt i iaf 5 matcher av 6, tyvär verkade inte mina motsåndare ha lika trevligt som jag att döma av min sportmanship poäng sad.gif

#11 Kryddan

Kryddan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 512 Inlägg:

Postad 03 augusti 2009 - 16:45

QUOTE (adamljung @ Aug 3 2009, 17:12 ) <{POST_SNAPBACK}>
Instämmer med alla ovanstående, riktigt trevlig turnering och roliga scenarios, även om lone rangern var lite "lotto" (min sköt då ihjäl en liten gyrocopter smile.gif)
Trevliga bord, bra utrymme och schyssta arrangörer, bara +!

Hade riktigt trevligt i iaf 5 matcher av 6, tyvär verkade inte mina motsåndare ha lika trevligt som jag att döma av min sportmanship poäng sad.gif

Du fick en 4:a av mig Adam, tyckte vi hade 3 väldigt trevliga timmar.
Förening: Mark of Skåne
Arméer: Beasts of Chaos, Wood Elves
Projekt: Warriors of Chaos

#12 Simmarkroppen

Simmarkroppen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 56 Inlägg:

Postad 03 augusti 2009 - 20:00

Tack till trevliga arrangörer och motståndare! smile.gif

Lite feedback: Jag tyckte nog kompen slog för lite, den hade gärna även fåtts läggas till på totalpoängen. I dagsläget kändes det som att det hade vart mer värt för mig att spela en kompoptad 15 lista med mina DE istället för komp 18, enda skillnaden är ju trevligare match runda 1 (förutsatt att det går bra sen då wink.gif ).

Jag tycker nog också målningen slog lite för mycket, men då jag fick 12 och faktiskt borde highlighta mina Spearelves lite mer kanske det är mer på mitt bräde sad.gif Men jag gillar också skalan (tre färger, basad)/tabletop/best painted.

@Adam: Jag tycker våran match var görtrevlig! Förstår dock om du är bitter över tärningarna i runda 6, du förtjänade inte de slagen sad.gif

#13 N.I.B.

N.I.B.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 462 Inlägg:

Postad 03 augusti 2009 - 20:10

Topp tie arméer?
jag kom till makten
jag sa grönt stavas blått
och kvällen är lång
när den siktar mot sin tinning

#14 Mag-El

Mag-El

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 354 Inlägg:

Postad 03 augusti 2009 - 20:18

@Simmarkroppen

Jag räknade på hur många BP´s jag tappade i mina slag pga kompen, så hamnade jag på 15 tappade BP´s och jag hade 15 i komp. Så jag tycker nog inte det slagit för lite, tyckte det var ganska mycket.

Trevlig turnering var det iaf, mötte tre spelare som jag aldrig krigat mot innan och det var kul.

Vet inte om Lone Rangern är särskilt balanserad men den är rolig iaf. Det är ju inte som om resten av Warhammervärlden är särskilt balanserad ändå.

Så bra jobbat Nyllet och Tapper thumb.gif

//Magnus
Ara är en sann hjälte

#15 Dwarrgen

Dwarrgen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 166 Inlägg:

Postad 03 augusti 2009 - 20:19

Vi arrangörer vill givetvis tacka alla deltagare ännu en gång för att ni kom och förgyllde tillställningen. Lone Ranger scenariot kan jag hålla med om att det kändes lite väl lotto iom att han inte kunde gå in i närstrid i år. Om jag håller i Sydcon igen så kommer det nog ändras tillbaks till föregående års scenario. Ni som har fler åsikter om vad som var bra eller dåligt så tveka inte att framföra dem.

Resultatlista och andra saker kommer att läggas ut inom kort. Steg precis upp! tongue.gif

#16 Simmarkroppen

Simmarkroppen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 56 Inlägg:

Postad 03 augusti 2009 - 22:02

QUOTE (Mag-El @ Aug 3 2009, 21:18 ) <{POST_SNAPBACK}>
@Simmarkroppen

Jag räknade på hur många BP´s jag tappade i mina slag pga kompen, så hamnade jag på 15 tappade BP´s och jag hade 15 i komp. Så jag tycker nog inte det slagit för lite, tyckte det var ganska mycket.

Trevlig turnering var det iaf, mötte tre spelare som jag aldrig krigat mot innan och det var kul.

Vet inte om Lone Rangern är särskilt balanserad men den är rolig iaf. Det är ju inte som om resten av Warhammervärlden är särskilt balanserad ändå.

Så bra jobbat Nyllet och Tapper thumb.gif

//Magnus

Ouch! Det stämmer säkerligen för många, men att trycka in en Cauldron som hade gett mig -500 i komp känns som om jag hade kunnat tjäna in 225VP per match faktiskt. Om inte annat för att den är svårt att ta ut.

#17 uraithen

uraithen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 60 Inlägg:

Postad 03 augusti 2009 - 23:31

Jag måste också säga tack. Hade mycket trevligt förutom att jag återigen byggt en armé som snubblar på sig själv. Hade många roliga matcher mot flera trevliga personer och de som faktiskt förstod att "uraithen" var Kristian Nilsson kanske har en annan bild av mig nu.

Lone Ranger är ett rätt tråkigt scenario. Det blir så lite match av det hela när man ska basera allt kring en enda kille. Och oavsett vilket scenario vi pratar om så är det lite väl mycket att få flytta 2 steg i sin fördel. 1 steg i sig är nästan att ta i och jag skulle hellre se att de scenarion som spelas påverkar VP och sedan påverkar BP indirekt.

Och öppna spelbord kan va bra men jag tycker det är lite väl tunt med terräng. Vill ni inte ha fler bitar så kan ni i alla fall gör de nuvarande lite större.

P.S Tack för upphittandet av tröjan Tapper. Och nästa år kanske jag hinner måla klart helt och hållet. Men tack för förra årets vänlighet D.S

#18 Fredrik E

Fredrik E

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 769 Inlägg:

Postad 03 augusti 2009 - 23:42

Vill också tacka för en trevlig tunering. smile.gif

Gillade inte heller Lone Ranger senariot, ser inte riktigt poängen vad det tillför, sen tycker jag det var påtok för lite terräng på borden, mindre och fler bitar säger jag.

Men förutom de två punkterna en kanon tunering! thumb.gif
Jag kommer igen nästa år. smile.gif
i have a hunch that this is a plot by the wargamer club known as ylva. well known for rules lawyering, bad sportsmanship, and all-out cheating. // Warseer

#19 Dwarrgen

Dwarrgen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 166 Inlägg:

Postad 04 augusti 2009 - 00:03

Här kommer resultatet iaf. På efterfrågan så skrev jag till respektive armé också.

Placering Namn BattlePoints Målning Total Armé Fairplay

1 David Johansson 97 15 112 Orcs and Goblins 23
2 Troels Cederholm 95 12 107 Wood Elves 24
3 Johan Johannesson 79 20 99 Skaven 25
4 Christian Apetri 80 18 98 Lizardmen 28
5 Christian Aas 74 22 96 Wood Elves 29
6 Bertil Persson 84 12 96 Dark Elves 22
7 Dennis Palmkvist 76 15 91 Daemons of Chaos 21
8 Joel Rading 75 15 90 Vampire Counts 18
9 Rickard Johansson 75 15 90 Beasts of Chaos 22
10 Linus Eklund 77 12 89 Dark Elves 19
11 Richard Becker 73 15 88 Skaven 16
12 Robert Johansson 72 15 87 Daemons of Chaos 17
13 David Dynefors 77 10 87 Lizardmen 20
14 Björn Ericsson 68 12 80 Bretonnia 21
15 Dan Knudsen 67 12 79 Ogre Kingdoms 24
16 Martin Johansson 58 20 78 Skaven 22
17 Adam Ljung 68 10 78 Warriors of Chaos 18
18 Fredrik Edman 62 15 77 Vampire Counts 21
19 Magnus Elmquist 66 10 76 Lizardmen 21
20 David Aronsson 66 10 76 Dark Elves 23
21 Andreas Graae 54 20 74 Dwarfs 27
22 David Nordkvist 64 10 74 Dark Elves 22
23 Mick Ehrs 55 18 73 Empire 23
24 Matthias Thörnkvist 57 15 72 Beasts of Chaos 21
25 Erik Lindholm 60 10 70 Tomb Kings 17
26 Johan Reidel 53 15 68 Wood Elves 22
27 Benny Christensen 50 18 68 Orcs and Goblins 26
28 Andreas Göransson 54 12 66 Lizardmen 25
29 Niklas Häggendahl 53 12 65 Lizardmen 22
30 Johannes Schönning 46 18 64 Dark Elves 21
31 Johan Karlsson 54 10 64 High Elves 23
32 Håkan Krzeszowski 50 12 62 Wood Elves 23
33 Torbjörn Hansson 50 12 62 Dwarfs 19
34 Karl Stengård 49 12 61 Dwarfs 25
35 Lennart Nevanoja 50 10 60 Lizardmen 18
36 Jens Rhenvall 58 0 58 Tomb Kings 18
37 Toni Orsulic 46 10 56 Dwarfs 28
38 Kim Otto Nielsen 36 20 56 Orcs and Goblins 25
39 David Molander 37 15 52 Vampire Counts 24
40 Albin Rosberg 41 10 51 Warriors of Chaos 19
41 Kristian Nilsson 34 12 46 Skaven 23
42 Jacob Rosberg 35 10 45 Lizardmen 17
43 Mats Ström 18 12 30 Dark Elves 25

#20 Bertil

Bertil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 101 Inlägg:

Postad 04 augusti 2009 - 00:14

QUOTE (uraithen @ Aug 4 2009, 00:31 ) <{POST_SNAPBACK}>
Lone Ranger är ett rätt tråkigt scenario. Det blir så lite match av det hela när man ska basera allt kring en enda kille. Och oavsett vilket scenario vi pratar om så är det lite väl mycket att få flytta 2 steg i sin fördel. 1 steg i sig är nästan att ta i och jag skulle hellre se att de scenarion som spelas påverkar VP och sedan påverkar BP indirekt.

Om scenariona är till för att diversifiera de uppgifter ens armé ställs inför, och som den alltså behöver vara utrustad för att klara, så måste det också visas i resultatet hur väl armén kan anpassa sig.
När belöningssystemet blir för tamt kan man ju välja att helt ignorera scenariot, och hur kul är det?

Jag gillade Lone Ranger.

I Leick Hudson

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar