Hoppa till innehåll

Foto

Målarlogg: Antons Army Of The Eight Peaks

• Please log in to reply
122 replies to this topic

#41 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 30 september 2015 - 12:47

Ni är alltför vänliga. :)

@Mikael: jag tog inga närbilder på bågskyttarna men de är ju med på de stora bilderna. Blev inget särskilt skoj i dem.

Nu har jag byggt movement trays och skrapat, skrapat, skrapat gjutskägg. Skarvade ihop en 15x4 till återstående archers. Den får jag se till att hitta på något kul till. Men först 8x6 och 7x6 spjut.

#42 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 09 oktober 2015 - 15:17

XxNCDOn.jpg

q256yAW.jpg

I finished my Mangler Squigs while prepping the next two Night Goblin Mobs (42+48 spears). I've developed a love/hate relationship to these models. They are beautiful and full of character, but a pain to work with and with lots of small casting defects on one. Small enough that I decided not to make a complaint when I bought it, but there were so many of them that I kind of regretted it when I put it together.

I did lose some hobby time to the 9th Age project now that I joined the Ogre team, but we're almost done with our first draft so I hope I can pick up the pace again as we move into closed playtesting.

#43 Kristian.K

Kristian.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 507 Inlägg:

Postad 09 oktober 2015 - 15:32

Så jäkla awsome! :D

Förening: Timewarp Eskilstuna
Spelar: DoC, High elves, Wood elves, Ogre Kingdoms, Orcs & Goblins, Beastmen, Dwarfs

#44 ObliviJohn

ObliviJohn

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 143 Inlägg:

Postad 09 oktober 2015 - 16:40

Nästan så att man inte vill ställa sina direwolves på dem...

Väldigt snygga =)

Vampire Counts

"Every man lives, not every man truly dies."

#45 Melker666

Melker666

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 266 Inlägg:

Postad 09 oktober 2015 - 17:51

As snyggt!!!

#46 Jonson

Jonson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 206 Inlägg:
  • Interests:Spelar Empire och snart WoC

Postad 09 oktober 2015 - 19:51

Otroligt fin armé!! Karaktär, fantastisk målning, kul fluff. Jätteroligt att följa!

#47 Jaernhans

Jaernhans

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 206 Inlägg:

Postad 09 oktober 2015 - 20:09

Sjukt imponerande projekt! :)

#48 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 05 november 2015 - 10:15

Way too long since my last update ... I've been working on time-consuming stuff and I've been forced to do more real work than last month. And there's the 9th Age stuff eating up time as well.

ltu3N7R.jpg

LsCtsyh.jpg

DCX7JBd.jpg

Anyway, here's Mother. She takes care of da boyz.

I'll have the next Night Goblin mob finished soon enough. Some of them are in a competition on Da Warpath so I don't get to post them anywhere else until the voting is over.

I've also started working on my first Troll unit. I'll take WiP pictures once I've started the green stuff work, right now they are just a pile of sawn off body parts.

#49 ObliviJohn

ObliviJohn

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 143 Inlägg:

Postad 05 november 2015 - 11:13

Bästa versionen jag sett. Väldigt imponerande hur du fått till huden. Trollpackan  behöver definitivt ett entry i 9th age reglerna :)

Alltid kul när du uppdaterar denna tråden. 

Vampire Counts

"Every man lives, not every man truly dies."

#50 torarin

torarin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 256 Inlägg:

Postad 05 november 2015 - 11:45

Gillar verkligen huden och figuren är så himla skön!
Ser fram emot att få se hur troll uniten blir.

#51 Melker666

Melker666

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 266 Inlägg:

Postad 06 november 2015 - 21:39

Heeeeeeelt galet snyggt!

#52 BjörnW

BjörnW

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 495 Inlägg:

Postad 06 november 2015 - 22:01

Galet bra :)

#53 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 3 014 Inlägg:

Postad 07 november 2015 - 00:18

Den där har du lyckats exceptionellt bra med! :)

Björn Ericson
SWFBR - Admin
The 9th Age - Army Design Team
Förening: GoB Syd

#54 Grimgor

Grimgor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 132 Inlägg:

Postad 08 november 2015 - 21:09

Fortsatt strålande arbete, väldigt kul att följa!

Och tack för visionen av detta trollet - det ska mina rollspelare få stöta på i morgondagens omgång av Eon! Vi spelar det gamla äventyret Regnsynd och det var redan upplagt för att de skulle hitta ett stort gammalt troll, men detta influerade mig till att trollet ska bära på en säck med grejer och gå stödd på sin träpåk som vandringsstav, det kommer förhöja upplevelsen!

#55 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 11 november 2015 - 12:15

Härligt med all positiv feedback här. :)

Troll WiP pictures.

nzAlDZp.jpg

I managed to get my hands on 17 vanilla Trolls in total, 10 metals and 7 BfSP. I decided to make units of 10 and 6 and leave the last one to run single. I started with the big unit. Just getting this far has taken a lot of time -- filing, drilling, sawing and assembling.

tcfJPaB.jpg

I used mostly Ogre bits to rebuild. I had only three basic models to work with and the BfSP one has a 'weapon' you don't really want more than one of in the same unit.

10OIHQv.jpg

As you can see in these two pictures I have a lot of greenstuff work ahead of me. This could be the most ambitious sculpting project I've done so far. My Nurgle Daemons had some heavy stuff too, but that was on individual models and not units. I'm even going to try sculpting a head or two, but I have some I could use if I'm not happy with the result.

#56 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 15 november 2015 - 10:35

Jag ombads att skriva lite tutorials på trollen på ett annat forum så det blir lite mer detaljerat här ett tag.

Some more WiPs. I'm going to explain my methods a bit more here for anyone interested. I don't presume to be a particularly good sculptor but I've learned a few things over the years.

ehnNBB9.jpg1f9ih13.jpg

Arm sculpts. One very important point here is that I didn't do these two arms in one session. If I did, I would certainly have ruined the first arm by putting my finger on it while working on the second. Unless you're much faster than me you'll be working on a single arm like this for 20 minutes minimum. Sooner or later you'll make that mistake.

For arms specifically, I find it helps a lot to look at other arms or your own arms to get the anatomy right.

oVSk5PS.jpgrUFFgsI.jpg

The first of the headless Trolls. So far I have sculpted the shoulder and worked out the basic shape of the chest. Again, I did this in two sessions. As soon as you're happy with a detail, let it cure. Don't be tempted to do one more thing on that model.

QfvUdxx.jpg

The second headless Troll. I started by filling out the chest cavity and sculpting the belly. Next step will be the upper chest like on the other Troll. Also note that I've filled the shoulder joint to strengthen it as this will make it easier to sculpt the details later.

One more tip: keep your tool wet and work with a light touch. If you want to move something a few mm, push it very gently and repeatedly so the change comes gradually. Don't carve or force. The same applies to smoothing the surface -- repeated light touches with a wet tool. Your finger can be useful too to smooth out joints, just be careful so you don't get fingerprints on the model.

#57 GeneralKriek

GeneralKriek

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 82 Inlägg:

Postad 02 december 2015 - 18:20

Jag gråter å ler på samma gång vid åsynen av denna sjukt balla arme!
Jag gråter för att den är så snygg å jag kommer aldrig komma upp i samma nivå x).
Å ler då jag själv har en nightgoblin arme som vilar atm:D! Har gamla clubberers i metall om du vill ha? Kan donera dem för å se vad för ballt du kan göra med dem (behöver dock målas om)! Hör av dig vetja!:D
<p>Livet är ett enda långt rollspel

#58 GeneralKriek

GeneralKriek

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 82 Inlägg:

Postad 02 december 2015 - 18:31

Gratis ofc! Kom på att jag skrev lite klurigt xD.. Dom är oop så lite balla!

#59 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 03 december 2015 - 08:48

Tack så mycket för erbjudandet, men jag står över. :)

#60 GeneralKriek

GeneralKriek

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 82 Inlägg:

Postad 03 december 2015 - 11:53

Aw okej:D. Ser fram emot fler uppdateringar. Sjukt genomtänkt å välgjord arme!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar