Hoppa till innehåll

Foto

Rogue Trader Open 2004

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
17 replies to this topic

#1 Fraggel

Fraggel

Newbie

• Members
  • Pip
  • 5 Inlägg:

Postad 27 oktober 2004 - 15:52

RTO 2004 20-21 november i stockholm.

titta in på vår sida .

se länk nedan.

Fraggel
Webmaster

#2 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 073 Inlägg:

Postad 27 oktober 2004 - 20:11

Spontant skulle det vara kul som f-n och åka upp till Sthlm för att lira Fantasy ngn gång. Är det ngn mer som skulle vilja åka ngn gång? Har ingen aning vad dom har mer för några turneringar, fast det kanske ngn skulle kunna svara på? rolleyes.gif
(För i November orkar jag nog inte med mer WHFB efter BSK, sorry!)

Vi skulle ju kunna köra en bilkaravan med fantasyspelare upp, Malmö-Halmstad-Gbg-Borås-Sthlm. smile.gif

#3 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 28 oktober 2004 - 06:45

Visst skulle det vara kul, men det är långt att åka för en turnering med 20 deltagare. Jag åker hellre en bit till och spelar Quest for Atlantis. Men det är högst hypotetiskt, för i år kommer jag inte iväg på någon av dem. sad.gif

Fast det är klart att vi ska ha hit alla turneringsarrangörer till SWFBR, även de som behöver växa till sig lite. wink.gif

#4 Johanem

Johanem

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 660 Inlägg:

Postad 28 oktober 2004 - 07:25

Jag skulle med kunna tänka mig att åka till stockholm för lite fantasy spel. Men som sagts tidigare får nog vara lite större än 20 deltagare.

#5 conny.lundgren

conny.lundgren

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 157 Inlägg:

Postad 28 oktober 2004 - 10:20

QUOTE (Johanem @ Oct 28 2004, 07:25 )
Jag skulle med kunna tänka mig att åka till stockholm för lite fantasy spel. Men som sagts tidigare får nog vara lite större än 20 deltagare.

Jag skulle också åka till tjockhult för att lira, men som Johan säger måste det nog vara lite större för att det ska vara intressant.

#6 Johanem

Johanem

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 660 Inlägg:

Postad 28 oktober 2004 - 10:24

QUOTE (conny.lundgren @ Oct 28 2004, 11:20 )
Jag skulle också åka till tjockhult för att lira, men som Johan säger måste det nog vara lite större för att det ska vara intressant.

Japp, kan inte AF sydcon sponsra en konvents bil, jag kan vara föraren wink.gif

#7 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 073 Inlägg:

Postad 28 oktober 2004 - 16:23

Finns det några större turneringar där då? Det måste finnas! Anton din gamle 08:a, vad säger dina kontakter? rolleyes.gif

#8 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 28 oktober 2004 - 17:16

Quest for Atlantis kommer vara betydligt större än 20 deltagare redan i år. Vad gäller avstånd så är det tveksamt om det är så mycket längre till uppsala än till stockholm (Från Gbg).

Men, jag är själv en smula intresserad av att komma. Har jag förstått saken rätt att man delar komp-poängen med 300, och 30 är max? (Dvs man måste få 9000 komp för att nå maxpoäng, vilket enbart southlands klarar)

Och hur många platser fnns det kvar?

#9 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 315 Inlägg:

Postad 28 oktober 2004 - 22:06

Jag hade också tänkt att komma, men hade fått uppfattningen att det skulle vara en 30 pers turnering. Väntar lite med anmälningen och ser om det finns några platser kvar mot slutet av anmälningstiden men du borde bestämt åka DGoE för att försvara Uppsalas färger (du turnerar alldeles för lite..så du får snart titulera dig själv "armchair tactician" tongue.gif ). Jag kommer gärna och diplomatiserar någon av dagarna om jag inte spelar, om arrangören/rna inte misstycker..?

Förhoppningsvis så växer RT´t till sig till efterkommande tillfällen. Enligt uppgift har ni jättebra lokaler, hugade medlemmar som gör riktigt snygg terräng samt är riktigt trevliga - så förutsättningarna finns garanterat där (jepp jag är väl underrättad och har mina små goblinspioner överallt där det kan tänkas dra ihop sig till batalj). Vi får sätta hoppet till er att det blir en rejäl wfb-turnering också om Stockholm någon gång lyckas arrangera ett konvent igen.

#10 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 29 oktober 2004 - 07:34

Faktum är att båda mina två medarrangörer på GothCon bor i 08-området. När (om) jag väl lyckas fasa ut mig själv och dem från GothCon-arrangemanget borde de kunna vara med och arrangera i Stockholm. Det är egentligen löjligt att det inte finns större turneringar där.

#11 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 073 Inlägg:

Postad 29 oktober 2004 - 22:24

QUOTE (Anton @ Oct 29 2004, 07:34 )
Faktum är att båda mina två medarrangörer på GothCon bor i 08-området. När (om) jag väl lyckas fasa ut mig själv och dem från GothCon-arrangemanget borde de kunna vara med och arrangera i Stockholm. Det är egentligen löjligt att det inte finns större turneringar där.

Det måste finnas större turneringar! Skojja Aprillo med mig eller? Annars bifaller jag i löjligt-kören.

#12 Truant

Truant

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 537 Inlägg:

Postad 29 oktober 2004 - 22:39

Tja det verkar ju som 08'or iallafall infiltrerar alla andra konvent, är ju själv en gammal 08-räv tongue.gif

Så visst kan vi arrangera! sen bor vi ju dock inte i stockholm längre...men jag tror jag kommer hamna där när jag ska ut i arbetslivet (januari 2006).

Best Sportsmanship - Gentlemen's achievements 2012
Förlorad Grudge mot Khaz Modan - Gentlemen's achievements 2012

Best in Race - Dwarfs, QFA 2014

#13 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 01 november 2004 - 17:36

RTO är stockholms största turnering, Stockholm är nämligen väldigt dåligt organiserat. Detta är något vi i RT har tänkt ändra på. Tanken är att nästa år ska vi ha en större turnering.

Dock har RTO's fantasy del växt antalet är inte längre 20 utan vi tar in anmälningar tills vi har fyllt vår lokal med antingen fantasy eller 40k spelare.
Just nu kan vi lungt ta in ett 40 tal deltagare till fantasy turneringen.

Det vore väldigt kul om det kom spelare utifrån, om det bara var turneringens storlek som fick er att avstå så är det nu läge att ompröva ert beslut.

#14 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 073 Inlägg:

Postad 01 november 2004 - 18:10

Lycka till! Vill gärna åka till Sthlm för att lira, men i November känns det överflödigt efter BSK, iom att jag arrar där.

#15 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 01 november 2004 - 19:34

QUOTE (petrus @ Nov 1 2004, 17:36 )
Dock har RTO's fantasy del växt antalet är inte längre 20 utan vi tar in anmälningar tills vi har fyllt vår lokal med antingen fantasy eller 40k spelare.
Just nu kan vi lungt ta in ett 40 tal deltagare till fantasy turneringen.

Ok, RTO är nu med i rankingsystemet också smile.gif

#16 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 01 november 2004 - 23:20

Hur pass svårt/lätt är det att ta sig från centralstation till den där platsen? Jag är en smula intresserad av att komma, men skulle helst ha åtminstone en från atlantis med mig...

#17 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 02 november 2004 - 00:10

QUOTE (DGoE @ Nov 1 2004, 23:20 )
Hur pass svårt/lätt är det att ta sig från centralstation till den där platsen? Jag är en smula intresserad av att komma, men skulle helst ha åtminstone en från atlantis med mig...

Det är väldigt lätt, Dragons Lair ligger på kungsholmen. Så vi pratar 10 - 15 minuter.
Enklast är att ta tunnelbanan, blå linje norrut.en hållplats och sedan 5 minuters gång väg.
På Dragons Lair's hemsida fins en karta som beskriver vägen från tunnelbanan.
Dragons Lair
Hela 4 olika bussar stannar även i närheten.

#18 Fraggel

Fraggel

Newbie

• Members
  • Pip
  • 5 Inlägg:

Postad 08 november 2004 - 11:21

QUOTE (emil @ Oct 28 2004, 16:23 )
Finns det några större turneringar där då? Det måste finnas! Anton din gamle 08:a, vad säger dina kontakter?  rolleyes.gif

Rycktet säger Stockholms Spel Konvent / StoKon / SSK hösten 2005

Fraggel
Webmaster

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar