Hoppa till innehåll

Foto

Hur går det ?

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
66 replies to this topic

#41 Johanem

Johanem

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 660 Inlägg:

Postad 07 november 2005 - 10:08

Kanske ska nämnas att Kryddan också vann Best-painted och fick en gigantisk gaffel för besväret.

Snyggt jobbat Kryddan! thumb.gif

#42 Scactha

Scactha

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 454 Inlägg:

Postad 07 november 2005 - 10:55

Rapport!

Min lista :

Karaktärer

Lvl 4, Scroll, Rerollstav
Branchwraith, lvl 1, DD spite, Sniper spite
Alter Noble, GW, Hail of Doom, Helm of the Hunt
Wardancer Noble, Blades of rerolling to wound

Core

2 x 10 Glade Guard
2 x 8 Dryads
5 x Glade Rider

Special

5 x Wild Rider, Full cmd, Warbanner
7 x Wardancer, musc.

Rare

Great Eagle
Treeman

Match 1 vs Emil - DoW

Ganska mycket tveksamheter och Ok Corral staredowns innan något händer. Hans General, Paymaster och beriden eskort fäktar i en evighet med Wildriders som tagit dem i flanken. Bra save är WE´s bane. Men Norse tokdör av en dunge Dryader och Wardancers som hugger ihjäl sådär ett dussin killar på chargen och skrämmer eller overrunnar in i pikblocken bredvid. Annars ganska ointressant.

15-5

Match 2 vs Jennifer - Lizardmen

Jennifer sprider sig lite slumpvis över hela linjen. Å andra sidan är Salamandrar helt hopplöst bra mot mig. En del taktiskt skyfflande senare stormar Old Blooden på Carnousar in i trädet men fastnar i stubborn. Wardancer noblen & friends counterchargar och *chop, chop* adios gammelödlan. Altern stormar heroiskt in i Salamandrarna men dummar sig och ställer sig i btb med en Skink! Stendör men lyckligtvis anländer wardancers till undsättning.

20 - 0

Match 3 vs Patrizzo

En by delar hela bordet i två delar. Träalverna ställer sig i skydd bakom den och bakom ett träsk. Diverse taktisk förflyttning senare utan några större misstag från endera sidan bestämmer sig gudarna för att favorisera demonerna. Inget skytte träffar, ingen magi gör skada, demonerna savear allt. Botten nås när Wild rider champen behöver tre rundor på sig för att vinna en duell mot en Horrorchamp. I slutet hoppar dock en glad demonegenral inom stranglerootrange och tappar två wounds.

5 - 15

Match 4 vs Petrus

Beastman kan jag utan och innan sen mina Khorne bestar så när Petrus totalt glömmer sig och deployar sin Beastlord i en herd ser jag chansen att avgöra det runda ett. Krohz (Altern) rusar 9 tum in i gratisskogen och surfar sedan tre tum fram mot de intet ont anande bestarna. En Hail of Doom senare är Beastlorden av bordet och matchen är avgjord då hans ambushers är vilse. Stackars Petrus försöker men är totalt handikappad. Men enligt DGoE vet jag ju inget om bestar så jag antar att det bara var slump att det gick som det gick tongue.gif

20 - 0

Match 5 vs Christian Svensson DE

Skytte i kubik och en Drake. Urttrist armé att möta men å andra sidan har jag möjlighet att gömma mig. Glade Guards dör förutsägbart fort i pilstormen och träalverna försöker hålla draken på mattan med wardancerhjälten viftandes hotfullt med sina svärd. Diverse förvirrat flyttande senare rusar draken in i hjälten på en overrun och counterchargas av Wild Riders efter 10 minuters kalkylerande mig och Christian emellan. Förhoppningen är att utmana med WR champen och runda två satsa på Killing Blow med Wardancerhjälten. Det behövs inte, DE Lorden fluffar, förlorar med två och kutar dessutom av banan. Upprensning följer av arga träalver.

15-5

Match 5 vs Allis O&G

Packat med skog. Grönskinnens fot ställer sig i mitten höger bredvid en sjö. Rytteriet delar upp sig på vardera flanken. Turen och skickligheten växlar med Snotlings och Jätten bortblåsta av skytte medan Wild riders blir ihjälkrockade av en vargkärra. På andra flanken hindras en enhet grisar, en vagn, en pumpvagn och en gäng vargryttare att göra något vettigt tack vare 8 Dryader och deras Wardancerkompisar i en skog. Stampe kissar nästan på sig av skräck inför Krohz men lyckas självklart få in en IF fot på honom. Lustigt nog snubblar sedan Gork (eller Mork) till och fotar Stampe för 2 wounds. Mycket mer händer inte än att ett orcblock nästan utplånas av strangleroot och GG skytte tills sista rundan vi får när Dryaderna lockar in Stampe och eskort i en närstrid där de dör illa men lyckas strypa Stampe till döds. Tyvärr lyckades den eländiga Shamanen få in ännu en IF fot rundan innan som tar ner Spellweavern för 440 extra poäng. Doh!

7 - 13

Sammanlagt femte plats på exakt samma poäng som Mag-Els Forest Spirits. Men komp 12/30 kändes trist när alla jag mötte tyckte att armén var kul att möta.

Förening: YLVA
Arméer: Beasts
Projekt: WE (när nya boken kommer)
Sålda: 2 x WE, 2 x Beasts, WoC, DE, O&G, LM och DoW

#43 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 07 november 2005 - 12:35

Ylva Rapport #2!

Listan:

Karaktärer:
Higeborn på Manticore.
BSB i Coldone Kärra.
lvl1 magiker
Assasin of Doom som gick med warriors.

Core:
19 Warriors med FC.
5 DR, musi.
5 DR, musi.

Special:
5 Harpies.

Rare:
18 Blackguards
War Hydra of dooom

Match 1 HE.
Mötte en ganska shooty HE spelad av en trevlig äldre herre som var där med sin son. Jag insåg ganska snabbt att min Manti lord låg löst till när han hade 2 RBT, 20 archers och båda magiska bågarna på örnar samt två vanliga örnar. Men eftersom min mäktiga lord vägrade dö mot några onda alver som helt oprovocerat ville slåss med dem och lyckades med 4st 5+waed saves mot hans single bolts så belv det en draw. Jag tappade en hel del saker men alla heros överlevde samt min hydra. Dock så låg min Manti död i gräset runda6 efter att en ond commander spikat honom med 3 magiska s5 pilar. Jag insåg ganskla snabbt två saker. #1 Jag saknade mina RBT's och crossbow warriors som var perfekta på att plcoka störande flygare och annat sånt. #2 Det var väldigt skönt att inte behöva tänka på att skydda sina skytte trupper mot andra rörliga armér!
10-10

Match 2 Slaanesh Mortals.
I andra matchen åkte jag på en väldigt snygg Slaanesh mortal armé. med 9PD slaanesh magi känndes det som att jag skulle få problem i kubik. Men tack vare ett misstag av min motståndare och en scroll på min sida så lyckades jag få in en turn 2 charge mot hans chosen knights of slaanesh med rap.std och lvl4 magiker. Jag chalengar vilket egentligen var ett misstag då jag hade kunnat döda vanliga knigots och breaka dem. men jag ville ha lvl4an. Dock så hade han armour of damnation så deet tog mig lite för lång tid att döda honom och då sumpade jag bort lorden. när jag inte ställde upp BG i suport. Efter det så var matchen jämn rakt igenom då vi båda hade blivit av med våra största hitters. Hydran var dock på top form lika så min BSB som plockade en chaos kärra och en stor trupp deamonetter(15ish eller mer) när han dundrade fram. Hydran, Fido är hans namn, åt upp en massa maruders efter en utdragen combat och front chargade sedan de 3 överlevande chosne knightsen och åtupp två och breakade sedan den sista.
Hydran är som bäst när man inte förväntar sin nått av den smile.gif
10-10

Match 3 Kryddan och hans små gätter.
Det var en efterlängtad match. Kryddan hade ju gått och blivit lite kaksig på sista tiden så jag insåg att de tappra alverna var tvungna att göra nått åt det! Jag kan nog säja att jag van matchen på runda 1. Eftersom jag var så pass agresiv att jag kunde trycka ner kryddan i hans zon och orsaka massvis med panic och terror vad jag än skulle ta mig till. Och det visade sig också vara vad som hände hans general flyr på panic men överlever slaget i en skog där han rallar. massvis med gätter flyr från terror eller panic när jag är inne och bankar på dem. Kryddan fick dock mina BG som rundan innan chargat och breakat en jätte och sedan en heard. Detta med minos i sidan och jätten när den hade rallat i ryggen. Men när dammet la sig hade han bara jätte, en herd och sin lord+magiker i en liten skog. Mycket rolig match och en som gjorde att vi nu ligger lika i BP mot varran smile.gif
15-5

Match 4. jag skulle möta skaven men han kom inte så det blev Dynes lizzards. En annan armé som jag fruktar men min magi och skytte lösa armé.
Men alverna var tappra och tog sig mod. Dynes lizzards var ganska hämska mot just min armé med 5st sallisar, 3 knippe skinks, 3 terradons och kroxar samt 2*18 saurii med två saurii hjältar i varje enhet! Massiv points denial på hög nivå!

För att vara ärlig så vet jag inte riktigt hur jag gjorde för att överleva de första tre rundorna. Men mina DR trupper lyckades plocka båda flank skinkarna med blowpipes och alla alver hurrade! Mina warriors var hjältar matchen igenom när de chargar in i combat med hans saurii block. Jag challengar med min hjälte champ och dödar en saurii champ på chargen. Min assasin dödar yttligare 2 saurii och hans två hjältar dödar 5 alver. Men de modiga alverna klarar sitt break teast och dyle lappar. Rundan efter challengar min champ en av hans veteraner på en duell. Hjälte champen lyckas peta veteranen i ögat och gör ett wound, dyne slår tilbaka och träffar två, dubbel etta! Så fortsätter striden tills det inte finns mycket kvar av ödlorna som breakar och dör. Min gua lika alv lord springer runt och blir skjuten av 5 Sallisar varje runda han inte är i combat, Höjd punkten var nog när dyne träffade 18 skott, 11 i lorden som savar alla och igen som woundar mantin. Efter det bestämmer han sig för att döda saurri i den andra truppen ihop med min BSB i kärra. Det går ganska bra och jag breakar och springer ner båda. Matchen tar slut med 5 sallisar och 10 skinkar kvar på planen!
15-5 för de tappra alverna!

Match 5. Steffos argar råttor!
jag var orolig minst sagt. Men setffo var det med sa han när vi träffades på morgonen och han gjorde misstaget att gå in i matchen med en ganska reserverad inställning då han inte ville underskatta mina alver. Jag förklarade att de som jag hade svårast mot var de som bara körde på och pressade mig. kort och gott steffo gav mig alderles för mycket spelrum och utrymme att manuvrera på. Tack vara en hjälte insats av en DR trupp och min hydra så stoppades en hel flank av steffor råttor upp och jag fick den tid jag behövde att plcoka hans cannon så att min Lord kunde flyga fram från bakom sitt berg och vara med i matchen. Mina BG var hjältar på den andra flanken och lyckades hålla fast större delen av den så att jag lungt kunde plocka hans center med warriors, Manti och Hydran. Det såg ut som en massaker för mig fram till sista rundan då jag bara hade förlorat Harpies och en trupp DR. Dock så bestämmer sig 4 Plauge censers att charga min lord som just whipat en trupp munkar. De chargar in och dödar min stackars manti och gasen woundar min lord. Jag slår tillbaka och dödar 3 av de 4 censers. Loosar med 2 slår 12 och springer. Jag räknade på det och den chargen gav steffo 1000vp. Hade han förlorat den striden så hade han varit massakrerad. Men matchen slutade 15-5 till alverna!
http://www.pbase.com.../image/51868594
Såhär ser det ut när alver slåss mot råttor smile.gif

Final passet: Micke Svensson.
Micke spelade Christians Sylvanian armé och jag visste att dwen var riktigt hård. Jag lyckades deploya bort Micke och kännde mig ganska säker på en draw som sämst. Tyvärr hade jag deployat bort min hjärna också eller som Micke utryckte det och jag höll med om "Va fan sysslar du med. Du spelar ju inte ordentligt." Detta efter att jag gett bort mina black guards som helt utan anledning och jag gjort några andra små missar. Jag var nästan säker på en massaker mot mig. Men av någon anledning så lyckas jag kämpa till mig en minor loss genom att plocka allt som micke hade utom 2 skelli trupper och hans Vamp lord. Det roliga med min armé är att den ser helt slagen ut efter runda 3 eftersom jag knappt har några trupper. Men det jag har är värt så mycket poäng att man måste plocka nästan allt för att få en massaker.
7-13

Jag var ganska nöjd med det mästa. Hade en massa trevliga matcher mot trevligt folk och många kommenterade min armé och tyckte den var tuff. Kompen slutade på18 och målningen på 19. Detta räkte för att ge mig tionde platsen och det var mycket bättre än jag hade vågat hoppas på!

/Johan R
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#44 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 07 november 2005 - 12:37

Min match mot scactha vill jag bara glömma, ett bättre exempel på idioti får man leta efter sad.gif
Jag hade ju tom tänkt igenom hur jag skulle spela mot WE men av någon annledning glömde jag en liten detalj i min sluga plan.

Håller med om att kompen var lite mysko, min arme fick 21 och så snäll är den inte.

#45 LordChance

LordChance

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 393 Inlägg:

Postad 07 november 2005 - 14:27

QUOTE (Scactha @ Nov 7 2005, 10:55 )
Rapport!
Sammanlagt femte plats på exakt samma poäng som Mag-Els Forest Spirits. Men komp 12/30 kändes trist när alla jag mötte tyckte att armén var kul att möta.

Kul att möta är inte lika med bra komp...I alla fall enligt mig...din arme är kanske kul och varierad men fortfarande som närpå alla WE listor tokigt effektiv...

Bara dit magi försvar borde ge dig en sänkning så är de så underligt...

....

Christians Rapport...
Målet under denna turnering var att bättra på halmicon resultatet där dvs...inga förluster...vilket tyvärr missades pågrund av en ondsint WE biggrin.gif

Match 1:
Möter Mikael Anderssons (tror jag han heter) TK och väntar mig en hård match då mitt magiförsvar på 4 DD inte precis är imponerande...mikael är dock dödsförskräckt efter jag deployar och går knappt utanför sin deployment zone under hela slaget...

Trots att min drake blir nersprungen av en tomb scorp...efter att lorden killing blowats samt att jag misslyckades döda en bonegiant på 2,5 runda skytte...lyckades jag få till en draw...

Match 2:
Hum möter en HE spelare med möjligen till och med mer skytte än jag har, samme person som jag senare skulle möt i final passet...vi skjuter ut allt...i princip men då draken tar allt och mina block står kvar medans endast lite av hans skytte överlever + lord så slutar de på en minor till mig smile.gif

Match 3:
Möter en treekin spelare som har flyt i busslaster...återigen blir lorden KB:ad...men draken röjer up och tar in sina poäng utan nisse på...biggrin.gif
Tyvärr spelar jag som en kratta glömmer skytte och magi stup i ett och får nog skylla mig själv att de blev en draw....varför får man hjärnsläpp bara för att motståndet ser vekt som fan ut biggrin.gif

Match 4:
Möter Frans något tror jag med en slaanesh mortal arme 9pd får mig att frukta utgången av matchen samt en chosen knight regemente som i princip bara ett single skott från boltis kan döda...dock är han väl inte så inspelad på sin arme samt har otur i episk mängd...jag lyckas dessutom bolta ihjäl lvl 4 mage runda 2 samt 2 chosen knights på ett skott...tufft och tja slaget är slut...massacre till mig smile.gif

Match 5:
Möter WE till och med värre Mattias WE som jag vet äger mig i både magifas och närstrid...tja i början går slaget något tokigt bra för mig dödar alter som aldrig får göra någon skada....men en ogenomtänkt charge/pursuet som slutar med 3' framåt...kostar mig matchen...minor till mattias tror jag (och inte 15-5 som de står ovan)...tyvärr ser jag väl inte riktigt på WE som mattias t.ex. re-roll dispel staven är ungifär lika bra som knobbly staff eller staff of change light...specielt med 6 dd som mattias spelar med...tja jag fick i alla fall reda på att WE är och förblir de tråkigaste i spelet att möta smile.gif

Här packade jag ihop och förväntade mig att turneringen var slut...dock visade de sig att jag pågrund av att battlepoints var de som avgjorde final plats tydligen skulle spela en sådan biggrin.gif

Match 6
Visade sig att mitt motstånd var någon feg skåning som åkt hem en 10 min innan finalen...så jag skulle möt HE spelaren som jag mötte i första...vi kom istället överens om att ha spelat en draw smile.gif Då ingen av oss var specielt intresserade av någon placering ;D

Tja BSK i år var helt klart en av dom bästa turneringarna i år...jag fick trots vad som på pappret är en urtrist och obalancerad DE arme 5 som jag såg de kul och intressanta matcher...och de verkade inte som specielt många ens klagade på draken biggrin.gif

/christian...

#46 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 07 november 2005 - 14:28

Trevligt med rapporter. Fattar inte riktigt hur Joey kunde ta hand om den här HE armén då just långdistansskytte nära nog borde autovinna mot den.

Tycker väl inte riktigt att Mattias armé förtjänade 12 - men inte så där fruktansvärt mycket mer heller.
"Gentleman, you can't fight here! This is the war room!"
- Dr Strangelove

För närvarande på besök i 40K-träsket. Eldars: 1000+/4000p avklarat.

#47 Scactha

Scactha

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 454 Inlägg:

Postad 07 november 2005 - 14:45

QUOTE (LordChance @ Nov 7 2005, 15:27 )
...tyvärr ser jag väl inte riktigt på WE som mattias t.ex. re-roll dispel staven är ungifär lika bra som knobbly staff eller staff of change light...specielt med 6 dd som mattias spelar med...tja jag fick i alla fall reda på att WE är och förblir de tråkigaste i spelet att möta smile.gif

Tja, jag tror att Drakarméer oftare får 'tråkigast'-rösten rent spontant framför 6DD även om de kan rerollas. 7 CD och en bound gjorde sällan nytta.

Å andra sidan så kom Riedel tia med alver som inte har hälften så bra förmåga att gömma sig och 2 DD så visst kan det fungera. Jag spelar bara inte i samma division...än iaf smile.gif

#48 akbar

akbar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 376 Inlägg:

Postad 07 november 2005 - 15:06

Jaha, rapport då:

Åkte upp tämligen osugen på att spela med orcher, men det gav sig efterhand då man börjat spela. De gröna monstren är rätt kul när de rullar på.

Slag 1:
Intern uppgörelse mot andra grönskinn som dock var rena söndagsskolegossarna jämfört med Klan Baruks bistra boyz. Han hade lvl 4, ett par orchhjältar och nån goblinfighter. 2 block med orcher, 3 med NG, lite troll, lite skytte, 3 kärror.
Stampe lackade ur direkt och drog ihjäl sin magiske motpart i första rundan; man ska inte stå fritt med sin shaman om man inte har scrolls.
Med Whaagh på spellistan var det sen bara att rensa snabbt och brutalt, det behövdes dock knappt whaagas. Lite bboycharges senare var det över.
20-0.

Slag 2:
Första ylvaiten till rakning var Micke Svensson med sylvanians. Tre block med odöda samt riddare avancerade mellan en by och en skog, på andra sidan byn kom spöken och fladdermöss. Lite större fladderfän svepte ut till höger.
Det bidde en ganska statisk frontstrid av det hela. Micke var lite väl försiktig kanske, för utan manöverutrymme kom inte min snabbhet till sin rätt. Orcherna tog dock undan kniven från strupen, och åt istället upp både kniv och handen som höll den. Något poetiskt kanske; men Stampe, big únbboyzen och jätten sopade hem segern tillsammans med goblinerna som dödade det som raisades.
15-5.

Slag 3:
Äntligen beastmen på andra sidan bordet. Jag började med ett stillsamt avancemang. En stor herd med lord och shaman kom rusande i mitten mellan en skog och en by (väldigt populära terrängbitar i Borås....), understödda av två kärror. På andra sidan skogen kom 2 grupper minos och en shaggoth med lite hundar. Till höger, på andra sidan byn, kröp en herd och några dragon ogres undan inför bigunsens vrede.
Mitt kavalleri svepte fram på båda flankerna, medan infanteriet avancerade försiktigt i centern, understödda av jätten som gömde sig i byn.
I andra rundan drev jätten och en kärra undan bestkärrorna men hamnade farligt nära lordherden, medan bboyzen saktats ner på sidorna av ömsesidigt försök till att ordna fällor.
I bestens andra missade lorden sitt terrortest för att charga jätten, och flydde med sin herd, bsb och två shamaner. Sen var det i praktiken över när en kärra jagat av dem i min runda. Trym och hans bboyz, en kärra och ett fastkav lyckades utmanövrera minos x 2, shaggoth och hundar och förintade sin flank.
Bigunsen rundade byn efter de flyende drakograrna.
Pumpvagnen höll ambushherden upplåst tills orcherna vänt sig om och chargade sönder dem och hundarna. Det sista, drakograrna, fångades i mitten av Trym, jätten och gobbos.
20-0.

Slag 4: Demonfruktsallad lett av Patrizzio. Helt ok armé, trevlig general, men rövig terräng (en by, minsann) och en förståeligt försiktig motståndare gjorde det till ett ganska statiskt slag. Jag förlorade lite snottar, fastkav och biguns men slet sönder de flygande demonerna efter noter när de vågade sig för nära. Demonlorden flög dock iväg till säkerheten, och endast jätten gav sig på demininfet bakom byn. Den drummeln blev dock alldeles till sig av de söta demonflickorna och flydde, den stackarn....
10-10.

Slag 5: Riktigt tråkig lizardarmé som ställde sig i ett hörn bakom en sjö och en by (!). Och där stod de kvar........nåja, inte scoutskinkarna. Extrem koncentration krävdes för att stå ut med tråkeriet. Satsade på bboykamikaze runt sjön med Trym, men det avstyrdes av en flunkad animosity. Illa, så chargen fick ställas in då salamandrar eldade upp de flesta. Dödade dock dem med kärra och höll det mesta undan från paddan. Slaget avslutades med ett tjugo minuter långt samtal om konceptet "göra en armé som man själv skulle vilja möta" ungefär.
10-10.

Slag 6: Wood Elves, tack och lov spelade av Scactha. Dvs trevlig armé med trevlig fiende som redan återgetts ovan. Stampe tackade för vänligheten med att dra två IF-fötter, den sista coolt nog medan han slogs med dryader. Sen ska det påpekas att bigunsen inte alls hölls i schack, det var de som höll dryader, dansörer och två hjältar undan. Ett ganska bra byte i min bok. wink.gif
15-5.

Tredje plats, mest battlepoints och en nöjd Stampe.
GoB Malmö - We Come In Peace.....

#49 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 07 november 2005 - 15:58

QUOTE (Scactha @ Nov 7 2005, 11:55 )
Men enligt DGoE vet jag ju inget om bestar så jag antar att det bara var slump att det gick som det gick  tongue.gif

*suck*

Ytterligare ett försök att fortsätta denna gamla diskussion i en oväntad tråd. Snart kan man ju börja tro att du medvetet försöker skriva sådant där jag skall missa det och därmed inte skall kunna bemöta det, och att det bara är maskerat som ett försök till skämt. (Att försöka dölja ett påhopp som ett skämt är en klassisk metod för att gardera sig mot mothugg, eftersom man ifall diskussionen går åt ett olämpligt håll då kan dra sig ur genom att mena att det var ett skämt osv)
Är du så inihelvete långsint så gör en egen tråd för det! Och var god och sluta upp med det där barnsliga att ändra i vad jag egentligen sagt. "det verkar som", "om du anser detta..." och "jag tycker att du är" är skilda saker vilket jag redan tidigare påpekat, vilket du konsekvent utelämnar. Passar sanningen inte din historieskrivning?

För övrigt, om du nu själv insisterar på att du inte kan spela beastmen (observera att det då är dina ord, inte mina):
Jag har inte en susning om hur ogre kingdoms skall spelas. Däremot hur jag skall bemöta dem, vilket resulterat i 20-0 samtliga försök.
Tack för att du visat absolut ingenting och därmed i onödan irriterat mig samt kastat bort ytterligare 10 minuter av min tid på detta nonsens.

#50 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 07 november 2005 - 16:02

QUOTE (DGoE @ Nov 7 2005, 15:58 )
Ytterligare ett försök att fortsätta denna gamla diskussion i en oväntad tråd. ...
För mycket Offtopic. Fortsätt den här diskussionen via PM eller på annat forum, inte här!

#51 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 07 november 2005 - 16:23

QUOTE (Steffo @ Nov 7 2005, 17:02 )
För mycket Offtopic. Fortsätt den här diskussionen via PM eller på annat forum, inte här!

tack

#52 Scactha

Scactha

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 454 Inlägg:

Postad 07 november 2005 - 17:32

Hade gärna gjort om han orkat tömma sin mailbox. smile.gif

Christian har såklart rätt. 13 -7. Mea Culpa!

#53 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 318 Inlägg:

Postad 07 november 2005 - 17:49

Grattis Kryddan! Ser fram emot din rapport.

För er som nu fått blodad tand kapar jag denna tråd lite kort och låter meddela att vi har slopat taket till QFAIII (mkt tack vare RTO:arnas vänlighet att bistå med teräng en masse). Så snacka ihop er och anmäl er (så får vi se om det var pga få nordbor på plats som skåningarna roffade åt sig allt eller deras otvetydiga skicklighet wink.gif ).

#54 dorlm

dorlm

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 171 Inlägg:

Postad 07 november 2005 - 20:46

Första rapporten jag skriver och inte direkt världsvan när det gäller turneringsspel så mycket av rapporten är ren skräp tongue.gif. I sedvanlig anda lånade jag en arme, nurgle daemons av Björn. Har funderat på att skaffa en daemon legion eller lizardmen arme en tid och Björn skulle inte till bsk så var ett ypperligt tillfälle att prova på lite ostning.

Min arme:
undiv daemon prince, lvl 1, soul hunger, 4+ ward save, blade of ether
nurgle herald, bsb, spell breaker
12 plaguebearer, musician, champion, standard
12 plaguebearer, champion, standard
2x2 nurglings
2x3 plagueriders
nurglekärra
8 furies

Fick 9 i komp vilket är ungefär vad jag tycker den ska ha och 25 i målning vilket den enligt mig definitivt inte ska ha.

Match 1
Första matchen var mot Magnus Elmquist vilket var tur eftersom det var första gången jag spelade armén och Magnus var vänlig nog att påminna mig om mina misstag ist för att utnyttja dem, som tex när klippske nisse sumpar ett breaktest med två och tar bort hela uniten ist för att ta 2 wounds.

Magnus något i stil med en ancient, två dryad heros, en träman, 5x9 dryader och 2x4 treekin.

Deploya för utspritt så heralden kunde inte täcka ena flanken vilket iof inte spela någon roll eftersom Magnus treekins på den flanken inte var på hugget den dagen. Partiet börja med att vi båda sakta flyttade framåt i mitten och på högra flanken blev det en Mexican standoff mellan mina plagueriders och hans treekins. På vänster flank hade Magnus lite dryader och jag hade nurglings som jag hade tänkt skulle hålla upp dom när dom börja närma sig mitten. Ett par rundors runt skyfflade senare så står tagteamet med trämän mitt på brädet och tvingar mig att charga eller bli chargad och bakom dom står ett treekin och väntar på att vara med och leka i striden. Jag chargar med prins, kärra och en unit plaguebearers, dock så charga jag med fel plaguebearer unit vilket gör att champen inte kommer i strid och kan då inte challenga ancienten så min prins tvingas ta hans challenge ist. En massa tur senare från min sida så ser Magnus lite skärrad ut eftersom min prins lyckades klämma in två wounds på ancienten även om han hade nettlings. Magnus klarar båda sina stubborntests. På högerflanken försöker jag efter mycket om och men charga hans treekin med mina plagueriders, dock så är mitt ögonmått som vanligt helt felaktigt. I Magnus runda så chargar han med båda sina treekins, dessa visar sig dock vara från helt skilda skogar eftersom den som charga striden i mitten vevar loss och den andra som chargar mina plaguerider fumlar totalt och springer hem efter första rundan. efter det så var jag mer eller mindre utspelad, mitten blir avstängd från min andra unit plagueriders av en skog som han var ute och flög och Magnus moppar sakta men säkert upp mitten.

Magnus tar 2 units plaguebearers, 1 kärra, 2 nurglings och jag tar en unit treekins, och lite dryader vilket ger en solid till Magnus fördel.

Match 2
<censur>
Slutar med en draw i en match jag inte vill skriva om.. folk har tvingats lyssna på mig nog om matchen wink.gif

Match 3
Spelar mot Jens Rehnvall och hans tombkings vilket hade två stora units kärror med kung och två prinsar i, en katapult, två archer units, en skelett unit att skydda hans hierophant, en skorpion, tre carrions.

Spelar på ett bord med en relativt stor grej i mitten som var dif terrain och på en by till vänster i min deploy och en sjö på den sidan i hans deploy, vilket gör att jag deployar allt på den flanken. Jens deployar över hela brädet med katapult i center, den stora uniten kärror med kung och prins till höger, den lilla med prins till vänster mellan sjön och brädkanten.

Jag får första rundan och jagar fram med mina plagueriders på vänster flank och låser inne hans lilla unit med kärror mellan sjön och brädkanten, hans andra unit med kärror vill uppenbarligen köra runt mig på höger sida så jag springer för fullt med plagueridersen för att komma in i terrängbiten som är difficult terrain och täcker av med nurglings. Resten av armen traskar sakta framåt. Jens väljer att charga mina plagueriders på vänster sida med sina kärror ist för att sitta fast i hörnan. I magifasen cruisar den stora uniten runt och stilar på högra sidan av brädet och katapulten dispellas. I min nästa runda chargar jag hans katapult med furies som sedan står fast där och slåss med "heavy" cav katapult och en skorpion ett par rundor. Prinsen får leka lite med archers. Ett par rundors cruisande med kärrorna senare inser jag att jag inte kommer hinna klämma in min andra unit plaguebearers mellan difficult terrain biten och ett hus i byn (bara två kärror hade kunnat klämma in sig på bredden) och reformar dom för att ta emot chargen som kommer komma en runda senare när han kört över mina nurglings. Hände inte så värst mycket senare i spelet smågrejerna dog, plaguebearersen i mitten fick till slut tag på hans skelett unit och hans kärror åt sig till sist igenom plaguebearersen. Tyckte dock det var okej att ge honom dom 380p för att hålla hans 650p unit upptagen hela partiet.

furies, båda nurglings och en plaguebearer unit dog för mig och en prins, lite kärror, heavy cav, katapult, skorpion, skeletten och en archer unit för honom innebar en solid till min fördel.

Match 4
Skulle möta Emil (som tydligen inte heter Emil), vilket jag såg fram emot efter att ha spelat en trevlig match och åkt på däng av honom på pseudocon.

Bordet hade som vanligt en stor grej hyfsat centrerad så deploya på den stora (högra) sidan om den med plagueriders på flankerna, nurglings som täckte flank/rygg och plaguebearers samt kärra i mitten. Emil ställde ogres och haflings på vänstra flanken, infanteri i mitten, paymaster och co till vänster om infanteriet och ett litet heavy cav till höger med lite duelister inklämda vid båda cav units.

Jag fick första rundan och flyttade fram med allt. Emil börja starkt med vad som verka bli temat för partiet, han misslyckades med feartestet för att charga hans lilla cav mot plagueriders. infanteriet sprang runt lite i mitten och paymaster och co riktade in sig på min center. I hans shooting insåg jag hur dumt jag deployat min ena unit plagueriders när han starta knattra med duelister på uniten genom lite skog. Hans kanon studsa aldrig och resten av hans skytte gjorde inte så mycket skada. I min runda chargar jag hans kanon med furies och hans lilla cav med plague riders och rör om lite i mitten. Emil chargar sedan mina nurglings med duelister och fortsätter knattra på mina plagueriders. I min runda tre chargar jag hans duelister som har tittat fram för att kunna skjuta på mina plagueriders och han flyr, vilket gör att jag kan ställa min sista plaguerider rakt framför hans paymaster och co så han inte kan charga flanken på mina units i mitten när dom chargar hans infanteri. Många rundors grötande senare så har plaguebearers utstått både 2:1 outnumber och rearcharges utan att dö för att sedan se halva Emils arme springa på en runda efter terror från prinsen och ett panic test från en unit som sprang. Partiets roligaste unit från min sida var mina nurglings som stod och gosade med 3 ogres i typ 6 stridsrundor.

Lite dålig koll på vad som dog för Emil men för min del dog en nurgling unit, en unit plagueriders och en halv plaguebearers och slutade som en solid till min fördel. Dock gav partiet mig lite dåligt samvete eftersom det var rätt stor skillnad i ostningen på våra arméer och dessutom var turen på min sida.

Match 5
Både Frans Rönnqvist och jag låg och snarkade för länge och sedan blev vi utslängda ur sovsalen så vi var sena och fick spela mot varandra i sista partiet. Det var en timme efter matchen skulle börjat och ingen av oss tog så hårt på hur det gick i matchen så vi la på ett kol och spela.

Frasse hade 9 pd slaanesh (lvl 4 och 2), en unit chosen knights of slaanesh, två kärror, 2 units med jyckar, två spån, en bunke furies, mounted och daemonettes till fots.

Brädet såg bra ut med en skog i mitten, en liten by till höger och en kulle på samma ställe i bådas deploy. Deploya på vänster sida om byn och deploya mer eller mindre på samma sätt som dom andra partierna med undantag av ena nurglings som lekte trädkramare i mitten. Frans deploya från vänster till höger, mounted daemonettes, kärra, jyckar, spån, kärra, knights, lvl 4an ensam bakom knightsen (vi debatera om det var vettigt eller ej en tid och skulle visa sig avgörande till slut), daemonettes, furies, maurauders, spån, jyckar.

Jag fick första rundan och börja springa framåt i vanlig anda, nurglingsen sprider ut sig till vänster för att hindra hans daemonettes att springa runt utan att charga och håller mindre än 2" mellan alla units på den sidan. Frans chargar nurglingsen med mounted daemonettes, backar lite i mitten med knightsen och ställer magen precis på hörnan bakom knigsen och vinklar honom 45° från uniten. På högra flanken börjar han sin framfart och flyger över med furies. Sedan börjar han sin magifas som jag fruktade, (2 spasmer, 2 delusions, 2 frenzy, 1 nuke med 9 pd mot mina 3 dd och en scroll) dock så händer det som inte får hända.. misscast på första spellen från lvl 4an och slår en 5a på tabellen, automatiskt träffad i cc och får inte slänga spells i denna och nästa magifas. Hans lvl 2:a med spell familiary kan dock använda magi fortfarande och frenzyar knights och lägger en delusions på min högra unit plagueriders så dom traskar in i skogen. Hans mounted daemonettes klarar precis att klubba ner nurglingsen och gör en overrun in i säkerheten bakom min arme. I min nästa runda chansar jag och chargar hans jyckar på vänstra flanken med prinsen, vilket ger mig en overrun in i hans ena kärra men som i sin tur ger han en charge på prinsen med den andre kärran, dock så blir hela flanken låst för hans del så jag tar risken och chargar. Min kärra chargar hans spån som jagade efter mina furies i mitten, en overrun där gör att kärran står framför hans knights med frenzy och vinklad bort från resten av min arme. Mina furies som oväntat nog överlevde magi fasen tack vare misscasten chargar hans general som stod ensam, och iom att han stod vinklad kan inte hans knights se furiesen när dom rankat upp. I cc fasen klarar Frans sitt break test med generalen och min kärra dödar spånet men gör en lite för lång overrun för att jag ska vara helt nöjd. Frans chargar i sin tur prinsen med kärran och hans knights hoppar på min kärra på högra sidan fortsätter han springa fram och försöker ta sig runt. Hans lvl 2a gick loss med alla 9 tärningarna och mina plagueriders får tillbaka den dispellade delusions. Min general tar 2 wounds av hans kärra och ger 3 wounds tillbaka, hans knights våldtar min kärra och gör en lång overrun vilket placerar dom bakom skog så mina plaguebearers inte kan charga dom i flanken. I min runda får plagueriders vara med och leka i striden mellan prinsen och kärrorna vilket gör att den tar slut och prinsen har hälften av sina wounds kvar. Nurglings försöker charga hans furies som flugit bakom min arme, dock så når bara en fram och dom står kvar där och leker med varandra en tid. Frans spån kommer till undsättning och chargar nurglingsen och hans knights chargar mina plagueriders som varit på sightseeing hela partiet. Mina plagueriders poofar dock inte så hans knights är kvar i spelet. Följande rundor springer vi mest runt och hotar varandra utan att åstadkomma så mycket, dock så i sista rundan när hans knights har reformat i skogen så dom har en gubbe i en andra rank och jag har sprungit iväg med mina plagueriders så dom inte ska vara i chargerange. I Frans sista runda så snackar vi lite om hur stor skillnad det hade gjort om han hade kunnat nå mina plaguebearers med knightsen och om hans reform han gjorde innan eftersom vi snacka om hurvida det var lämpligt att ställa i två ranker för att vara säker på att jag inte kunde se honom eller ej. Sedan påminner jag honom om att han inte tagit D6 str 3 hits från frenzyspellen (inga har dött än pga den spellen) och vips dör killen i andra ranken och han når helt plötsligt med chargen vilket gör att ett roligt parti slutar som en draw med 6 poängs fördel till Frans.

Efter vi hade rapporterat resultatet och tagit reda på komp och målningspoäng så visade sig det att jag kunde ta mig till final med lite tur och Frans antagligen var i final. Dom vi delade bil med var uttråkade och eftersom vi inte fick möta dom vi egentligen skulle ha mött så forfeitade Frans en eventuell finalplats och vi åkte hemåt ist. Halvägs till Österrike så ringde Partrik och sa att vi båda tagit oss till final vilket var roligt eftersom jag hade hoppats komma någonstans i mitten av fältet.

Fick ut vad jag ville av ett trevligt konventen och kvalet för vilken arme jag skulle bygga sluta med att jag köpte en halv dvärg arme för halva priset ist. wink.gif

#55 Patrizzo

Patrizzo

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 469 Inlägg:

Postad 07 november 2005 - 22:52

Rapport!!

Min armé:

Daemon Prince of Chaos Undivided; Blade of Ether, Soulhunger, lvl1.
Herald of Slaanesh; Greater Icon of Chaos, Spell breaker, Warbanner, Chariot of Slaanesh.

Daemonettes; 15st, FC, Unholy Icon.
Mounted Daemonettes; 5st.
Horrors; 12st, Champion.
Screamers; 4st.
Changebringers; 3st.
Plaguebearers; 12st, Standard, Musician.

Liten men naggande god fruktsallad. Fick 21 i komp och enl. min lilla enkät tyckte mina motståndare inte att armén var särskilt ostig.

Match 1: Mötte en orchspelare som ägnade ungefär en timme åt att plocka upp sin armé ur sin låda. Under tiden kom han på att han saknade vissa modeller men efter lite trixande å lånande av figurer (tack Steffo) så kom vi iaf igång en timme å en kvart efter alla andra. Minns inte allt för mycket av matchen mer än att min plaguebearers ägnade hela slaget (nästan) med en jätte i flanken å att mina andra enheter ägnade sig åt att döda resten av hans armé. Intressanta ögonblick var väl när hela hans vänsterflank squablade i första rundan å att han valde flee med sina BBs när min prins å changebringers kombichargade dem i rinda två vilket lämnade mina två flygande tuffa enheter att göra som de ville. Mina screamers fick i uppdrag att självmordsbomba hans lvl2 shaman (night goblin) som gömt sig med BOs. De misslyckades med det men höll sig trots det kvar i livet tillräckligt länge för att mina förstärkningar skulle kunna nå fram ngr rundor senare å avsluta jobbet.

20-0

Match 2: Mötte Dan Sonntags Bretts. Jag hittade en by på min Höger flank som jag bestämde mig för att inta så jag ställde upp mina screamers å mina mounted daemonettes på min vänster flank å sedan resten tittandes in i byn. Han ställde upp hela sin armé på å vid en kulle på SIN högerflank, dvs på maxavstånd från byn. "Inte mig emot" tänkte jag. Mitten av slagfältet innehöll en skog som jag tänkte hålla mig ifrån med hans master of woods*2. Slaget var en uppvisning av trixigt manövrerande för att komma i bästa möjliga läge samt misslyckade fear-test å för långa knightcharges. Till slut kom dock hans grails in i mina changebringers å ägnade sig åt att slå ihjäl dem i ngr rundor. Han låg dock lite efter alternativt på lika när sista rundan infann sig. Han hade läge att charga min herald med två(!) enheter pegasus knights, mina plaguebearers med sina errants, samt mina daemonettes med sin questinglord på pegas å sina questingknights (med bsb). Han valde det första och sista, men errantsen blev arga på mina plaguebearers å bestämde sig för att skicka dem från jordens yta. Pegasus knightsen lyckades vinna sin combat, men heralden stod kvar ändå. Errantsen misslyckades med allt utom att förlora med två, men stod kvar de också. Lorden å hans knights lyckades med konststycket att döda två (!) daemonettes, varefter mina daemonettechampion duellerade ihjäl hans questingchamp å de övriga dödade ytterliggare en knight för vinst. Nu var vi ju fler också så de stackars knightsen sprang å gav mig nästa seger.

15-5

Match 3: Nu mötte jag Mathias Thörnqvists WEs. Återigen såg jag en by som verkade lämplig att inta. Sagt å gjort ställde jag upp hela armén på vänster flank. Han svarade upp å ställde upp hela SIN armé mitt emot min. Efter min första runda började det flyga en massa S4 pilar in mot daemonernas led, men det visade sig att allt riktades mot mina stackars changebringers. En dog å en blev skadad, men en alternoble hade ställt sig i det öppna för att kunna skjuta sin hail of doomarrow på dem. "Hämnd!" tänkte mina bringers å flög över huset som skilde dem åt å eldade ihjäl den ensamme alven. Mina mounted daemonettes chargade efter en flyende GR-enhet av bordet, å glömdes sedan raskt bort pga solen i ögonen å kom inte tillbaka förrän runda sex. Matchens avgörande kom i rundan då mina daemonettes stod i strid med trämannen å blev frontchargade av en dunge dryader (med branchwraith) å ryggchargade av en annan. Efter att två daemonettes dött duellerade min champion ihjäl wraithen å de fyra som stod kvar längst bak dödade ihjäl fyra av dryaderna. Den efterföljande breaken panikade inte bara de GGs som stod å sloggs mot mina screamers utan även trollkvinnan som flydde ur sin skog å mitt i synfältet för tidigare nämnda screamers. Rundan efter var hon död. Allt var dock inte över för detta. Wardancers dansade ihjäl mina plaguebearers i en skog å efter ungefär en miljard rundor dödade 5 wildriders med baner å warbanner ihjäl de sista horrorsarna som de slagits mot, bara för att få min prins i ena flanken å min herald i den andra. Efter lite korkat rälknade kom jag fram till att jag skulle försöka magia ihjäl den sista dungen dryader med min prins, men fick rötter genom fötterna på honom istället vilket gav bort en del poäng. Vinst blev det iaf.

15-5

Match 4: Efter mina framgångar började jag bli allvarligt nojjig över framtiden. Jag är så att säga van att slå ur underläge, men icke denna gång. Nu skulle jag få möta ösmiw-mästaren å hans glada orcher. Det visade sig att det blev på samma bord som sist, med samma by, men nu från andra hållet. På väg tillbaka från dödandet av alver såg daemonerna en hord med orcher på andra sidan om "deras" by. "Till anfall!" lät ordern, men ffa bestämde sig daemonerna för att skydda sin flanker med hjälp av de hus som fanns att tillgå. Detta gjorde att det blev en ganska tillknäppt tillställning där båda sidors supportenheter fick bita i gräset relativt fort. Förutom att mina daemonetter skrämde bort jätten (som mork, eller möjligen gork, redan trampat på) å att min prins å herald kombochargade ihjäl big'unsen så dog inte så värst mycket. Changebringers försökte surfa undan på en veritabel våg av orcher som whaaaghade in i dem, men 11 unsaved wounds räcker ju rätt långt. Oavgjort blev det, men inte alls en tråkig match för den sakens skull.

10-10

Match 5: Fick reda på att jag skulle spela mot en mystisk skaven-spelare norrifrån som ingen visste vem det var förrän jag frågade Christian Mattson från Ystad. Det var nämligen han. En i mitt tycke snäll skaven-armé utan skytte (ok ok, en kanon å ngr kaststjärnor) men med en grey seer å warlock. Dock var det en massa råttor. En MASSA råttor. De första rundorna ägnade sig min prins, screamers å mounted daemonettes åt att röjja upp på min högerflank medans mina daemonettes å horrors gjorde sitt bästa för att stabilisera vänsterflanken, understödda av min heralds icon. Det gick över förväntan, för även om klanråttorna verkade vara klädda i full plate så var mina daemonetter å horrors rätt bra på att unvikda skador också. Daemonettes champion duellerade först ihjäl en klanråttschampion å sedan grey seern i samma enhet (när HAN challangade för att unvika att min prins skulle slå ihjäl den rundan efter). Till slut kom nämligen mina supportenheter tillbaka till vänsterflanken å redde ut situationen där.

20-0

Match 6: Fick inte möta kryddan trots att det var mellan oss som det troligen skulle stå. Istället fick jag möta en ganska snäll lizzardmen armé som ägnade sina två första rundor åt att skjuta ihjäl två tredjedelar av mina modeller i en fullständig orgie av misslyckade wardsaves å 6+ to-hit rolls. När min runda tre skulle börja hade jag 6 daemonetter, 2 plaguebearers, 1 changebringer kvar av det som han skjutit på. Dessutom stod mina modiga horrors å mounted daemonettes helt oskadade, liksom min prins å herald. Patrik (utan tidigare förväntningar på placering) var i det här läget ganska bitter å tystlåten eftersom han visste att han behövde minst en solid för att vara säker på att vinna. Dock var ALLT (ok, inte horrors) i change range från ngt, så det var inte så mycket att välja på. Min changebringer valde de onda terradonsen (som gjort slarvsylta av mina screamers) som mål, medan mina mounted daemonettes valde de skinkar som stod i flanken på hans tempelguards. Daemonettes chargade genom en wall of fire in i en annan skinkenhet tillsammans med alla (två) kvarvarande plaguebearers, medan min herald tänkte ta den sista skinkenheten som stod framför hans sauruskavalleri. Min prins tittade närsynt på tre kroxigors som stället sig en tum framför honom, alignade mot flanken på samma kavalleri. Han valde (lite väl kaxigt kanske) att stå med allt utom skinksens som var måltavla för min herald. De skinsksen var dock inte så värst snabba utan kom iofs undan, men ställde sig mitt framför kavalleriet å skyddade på så vis min herald med sina kroppar. Striderna blev förutsägbart ensidigt å mina mounted daemonettes hamnade i flanken på tempelguardsen medans mina smådaemoner kom in i fronen på en stor (17+ hero?) enhet av saurusar med spjut. Hälften av daemonetterna hade dock dukat under av eldväggen så endast fem daemoner fanns kvar (totalt). Min prins dödade ihjäl en kroxigor som redan tagit ett wound å min changebringer gjorde detsamma med en terradon. Efter detta var det bara att fortsätta på den inslagna vägen å mina smådaemoner lyckades till slut döda ihjäl hela enheten saurusar, efter att min champion duellerat ihjäl hans champion å sedan dukat under av veteranen som sedan nedgjordes av min prins (efter att han ätit upp kavalleriet på en runda). Därefter dödade en saurus dock min prins (träffade på 6+ minsann, men han hade bara ett wound kvar efter en magifas som gjorde ont). Kvar stod två daemonettes å en plaguebearer (helt utan maginnehåll efter att ha spytt i åtta cc-faser). Heralden försökte döda de sista 6 tempelguardsen som vaktade paddan, men misslyckades (dödade 4 på två rundor inkl. impact hits) så han stod kvar vilket gjorde att upphämtningen fick stanna på en draw. Efter de inledande rundorna kan jag inte vara annat än nöjd med det, men en smula bitterhet letade sig ändå fram.

10-10

En mycket rolig turnering (i sin helhet) som slutade över alla (och troligen allas) förväntningar av min placering. I efterhand är jag glad att jag inte vann det STORA svärdet eftersom det inte fått plats i bilen wink.gif. Dessutom är min "huntingknife" knivskarp å det är ju aldrig fel ph34r.gif

//Patrizzo
Pulchritudo in oculis spectatore est ... et specto ...

#56 N.I.B.

N.I.B.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 462 Inlägg:

Postad 07 november 2005 - 23:04

Nån som orkar göra en topp tie-lista på armeérna som fick mest spelpoäng?

(Är det någon annan som sett att tvåan Patrik är en klockren kopia av killen som blev omgjord i Skönheten och Odjuren och fick stanna kvar som en av de två sista killarna i senaste avsnittet igår? biggrin.gif )
jag kom till makten
jag sa grönt stavas blått
och kvällen är lång
när den siktar mot sin tinning

#57 Yimargi

Yimargi

Member

• Members
  • PipPip
  • 11 Inlägg:

Postad 07 november 2005 - 23:05

Bara en undran Akbar, vad innehöll denna otroligt tråkiga Lizardmen armén? Lite nyfiken bara
Och fortsätt posta listor också. Klart intressant att se vad det fanns för elakheter

#58 Patrizzo

Patrizzo

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 469 Inlägg:

Postad 07 november 2005 - 23:09

QUOTE (N.I.B. @ Nov 7 2005, 23:04 )
Är det någon annan som sett att tvåan Patrik är en klockren kopia av killen som blev omgjord i Skönheten och Odjuren och fick stanna kvar som en av de två sista killarna i senaste avsnittet igår?

Som skönhet eller odjur???

//Patrizzo
Pulchritudo in oculis spectatore est ... et specto ...

#59 N.I.B.

N.I.B.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 462 Inlägg:

Postad 08 november 2005 - 08:56

Skönheten är en tjej. I övrigt så är det ett gäng på "average Joe's" och ett gäng hunkar som tävlar om hennes gunst. Varje vecka väljs en av de utröstade "average Joe's" ut för att bli omgjord och komma tillbaks för en ny chans. Stylist och coach så att de ska lära sig att föra sig, ny frissa och kläder och omgjorda tänder.

Vilka arméer kom tie i topp?
jag kom till makten
jag sa grönt stavas blått
och kvällen är lång
när den siktar mot sin tinning

#60 akbar

akbar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 376 Inlägg:

Postad 08 november 2005 - 11:13

Arméen innehöll padda, prälle och nikelizard. Vidare 2 saurusblock, 3 salamandrar, ett flygargäng, 3 kroxar och drygt 30 skinkar i tre gäng varav 2 scouter. Problemet var dock inte så mycket arméns sammansättning som dess deployment och sättet den spelades på.
GoB Malmö - We Come In Peace.....

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar