Hoppa till innehåll

Foto

Info, BSK25

• Please log in to reply
54 replies to this topic

#21 Fredrik E

Fredrik E

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 769 Inlägg:

Postad 13 oktober 2007 - 15:40

Aj, det vore trevligt om du kom ner Johan.. smile.gif
i have a hunch that this is a plot by the wargamer club known as ylva. well known for rules lawyering, bad sportsmanship, and all-out cheating. // Warseer

#22 RobinF

RobinF

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 325 Inlägg:

Postad 14 oktober 2007 - 09:53

Turneringen kommer att start på eftermiddagen runt 16 Varje omgång kommer att ha 2 pass. Vi kommer att ha konventsmöte idag, efter det tänkte jag spika passen, så de är uppe imorgon tänkte jag. Anmälningslista är uppe nu.
All you need to get information quickly from someone are sharp objects and a vivid imagination. Unfortunately for you, I have the sharp objects but no imagination, so this might take a while...

#23 Lantto

Lantto

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 36 Inlägg:

Postad 15 oktober 2007 - 13:52

I vilket format vill du ha armelistan helst? Går det bra med armybuilder eller ska det förenklas lite utan nåt skit i listan och skrivas i word istället?

#24 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 16 oktober 2007 - 18:46

Skulle man kunna få reda på när sista matchen ska vara klar, eller iaf en ca tid?

#25 RobinF

RobinF

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 325 Inlägg:

Postad 16 oktober 2007 - 20:44

Pass mm uppdaterat i första posten. Mitt jobb är galet. wink.gif
All you need to get information quickly from someone are sharp objects and a vivid imagination. Unfortunately for you, I have the sharp objects but no imagination, so this might take a while...

#26 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 16 oktober 2007 - 21:17

Omg 2 och 5 suger ganska hårt för oss som pendlar från Gbg, antingen köra bil 2-3 på natten efter en arbetsvecka eller köra hemifrån kl 6 en lördag. Måste bara fråga: går det inte att banta turneringen till 5 slag för alla och få vettigare tider?

#27 Fredrik E

Fredrik E

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 769 Inlägg:

Postad 17 oktober 2007 - 07:03

Alternativt skjuta fram passen på lördag en timma..
i have a hunch that this is a plot by the wargamer club known as ylva. well known for rules lawyering, bad sportsmanship, and all-out cheating. // Warseer

#28 RobinF

RobinF

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 325 Inlägg:

Postad 17 oktober 2007 - 07:17

Argh. Goddamn pendlers smile.gif.

Jag ska se om jag har tid att pilla lite med det idag/ikväll.

#29 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 576 Inlägg:

Postad 17 oktober 2007 - 16:27

MMMM eller så tar ni bort så man inte behöver vara i borås på fredagen för att kunna vara med.

Kanske pass 1 B tidigt på lördagen så man kan åka från riktigt långt bort och ändå kunna vara med smile.gif

Bsk är classic stuff, tråkigt då om man inte kan vara med och spela whfb om man ändå är sugen på hela konventsgrejen.

#30 Mag-El

Mag-El

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 354 Inlägg:

Postad 17 oktober 2007 - 18:34

Måste det verkligen börja så tidigt på Fredagen?

//Magnus
Ara är en sann hjälte

#31 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 17 oktober 2007 - 19:48

Sydcon kör 6 pass och då har de bara enkelpass. Gothcon kör dubbelpass och har 4+1=9 pass och det strular alltid med tider. BSK har klämt in 11 pass på samma tid med 15min marginal.

Vad är hindret för att köra enkelpass i WFB? Jag har fattat det som att det finns gott om plats i år.

#32 LordChance

LordChance

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 393 Inlägg:

Postad 18 oktober 2007 - 11:34

QUOTE (Steffo @ Oct 17 2007, 20:48 ) <{POST_SNAPBACK}>
Sydcon kör 6 pass och då har de bara enkelpass. Gothcon kör dubbelpass och har 4+1=9 pass och det strular alltid med tider. BSK har klämt in 11 pass på samma tid med 15min marginal.

Vad är hindret för att köra enkelpass i WFB? Jag har fattat det som att det finns gott om plats i år.

Nja vi körde 11 pass på gothcon också....men vi började kl10.15 på fredagen...som schemat ser ut nu verkar de som de blir ruskigt tufft att pendla sad.gif

#33 RobinF

RobinF

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 325 Inlägg:

Postad 18 oktober 2007 - 11:55

Problemet är borden, inte platsen. Vi har inte obegränsat med spelbord dessvärre sad.gif.

5 Omgångar känns som absolut minimum för ett konvent faktiskt, så det får nog bli det.

#34 Jocke Rapp

Jocke Rapp

Member

• Members
  • PipPip
  • 26 Inlägg:

Postad 18 oktober 2007 - 15:01

Varför inte köra 5 omgångar utan final då? Jag ska förvisso inte spela i turneringen men det där schemat ser horribelt ut.

Eller så ber man helt enkelt en annan förening om att få låna bord av dom...

#35 Mag-El

Mag-El

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 354 Inlägg:

Postad 18 oktober 2007 - 16:51

Jag kan säga att jag får det svårt att vara spelduglig klockan 16:00. Finns nog ingen möjlighet att dra ifrån jobb så tidigt(Bor i Malmö).

//Magnus
Ara är en sann hjälte

#36 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 18 oktober 2007 - 17:08

QUOTE (Mag-El @ Oct 18 2007, 17:51 ) <{POST_SNAPBACK}>
Jag kan säga att jag får det svårt att vara spelduglig klockan 16:00. Finns nog ingen möjlighet att dra ifrån jobb så tidigt(Bor i Malmö).
//Magnus

Det räcker ju att du är på plats till 19.15....

#37 Hogglas

Hogglas

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 102 Inlägg:

Postad 18 oktober 2007 - 22:31

Kan man förboka sig till passen? Vore bra om man kunde se till så att man hamna på samma pass som de man ska dagspendla med.

#38 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 20 oktober 2007 - 11:39

På Ylva har vi ju 20+ målade spånskivor som vi kan trolla fram om det behövs. Dock så har vi ingen transport. Men om det går att lösa så har vi bord till er.

/Johan R
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#39 RobinF

RobinF

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 325 Inlägg:

Postad 20 oktober 2007 - 14:24

Om vi får låna 20+ st spånskivor så lär det fixa sig! Supertack Johan, vi får lösa transport på något sätt. Är det någon från YLVA som kan tänka sig att köra hit dem, så pröjsar vi bensinpengar + släphyra för konventet givetvis.

Dra ett SMS till mig på 0706001151 om ni kan ordna detta (alternativt ring mig smile.gif )

#40 RobinF

RobinF

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 325 Inlägg:

Postad 20 oktober 2007 - 14:35

OM vi får in extraborden från Ylva, kommer passen att se ut så här:

Omg1.
Pass1: 16.00-1900
Pass2: 1915-22.15 (för dem som kommer sent)

Omg2
0900-1200

Omg3
1230-1530

Omg4
1730-2030

Omg5:
Pass1: 2100-2400

Omg6:
Pass2: 11-14

*Håller tummarna*

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar