Hoppa till innehåll

Foto

Info, BSK25

• Please log in to reply
54 replies to this topic

#1 RobinF

RobinF

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 325 Inlägg:

Postad 17 september 2007 - 09:15

Här kommer lite info angående Warhammer Fantasy Battles-turneringen på BSK25.

Passen är uppdaterade. Vi kan ha 6 omgångar, då vi har fått tillgång till 20 extra bord

Turneringen kommer i år att vara på 2250 poäng. Inga special characters är tillåtna (Min Karl Franz och hans drake, den enda "tama" i imperiet, chargar din Farl Kranz, på hans drake....). Armekomposition kommer att bedömmas subjektivt, första spelrundan kommer att lottas efter komp i första hand, andra rundor kommer battlepoints att avgöra i första hand, och komp i andra.

Kompositionspoäng kommer att gås igenom 2 ggr, en gång före och sedan under konventet, när alla listor inkommit. Om en lista inkommer efter sista inlämningsdatum (23 oktober) så lottas den med 0 i komp. Kompositionspoäng kommer att vara mellan 1 och 30 poäng. Arrangörerna kan och kommer att be om förändringar på en lista ifall den anses få 0 eller mindre i komp.

Riktlinjer för komposition:
Väldigt ensidiga arméer kommer att få dålig komp. Exempelvis en armé med större delen skytte, 10+ Powerdice (Tzeentch har viss dispans här), All-cav eller skirmish horde. Målet är att det inte ska finnas några sten/sax/påse arméer (2 steamtanks kommer nog inte att tillåtas, oavsett vad du har annars i armén, exempelvis).

Målningsbedömning sker under konventet, och kommer att kunna generera 1-20 poäng. Alla figurer i en armé måste vara målade, med minst 3 färger utöver grundfärg.

Alla armélistor som har en egen armébok (dock ej appendix-listor) är tillåtna, samt även Chaos Dwarves från GW's hemsida/Ravening Hordes, Daemonic Legion. Army of Sylvania och Cult of Slaanesh från Storm of Chaos.

Dogs of war är tillåtet (0-1 Rare), regiments of renown endast i rena Dogs of War arméer, med följande undantag:

* Ruglud's armoured orcs i O & G
* Menghil's Manhide Flayers i Dark Elves
* Golgfag's Ogre's hos alla (We fight for food!)
* Tichi-Huichis raiders i Lizardmen
* Oglah Khan's wolfboyz i Chaos Dwarves

Omg1.
Pass1: 16.00-1900
Pass2: 1915-22.15 (för dem som kommer sent)

Omg2
0900-1200

Omg3
1230-1530

Omg4
1730-2030

Omg5:
0900-1200

Omg6:
1230-1530

Detta är passen då det kommer att vara personal på plats. Vi kommer dock att lotta nästa omgång med en gång som tidigare omgång är avklarad, så om ni vill spela er match tidigare än vad som står här, så går det givetvis bra! Se bara till att en arrangör får resultatet när han är på plats igen.

Anmälningsavgift kommer att vara 50 kr. Betalning till arrangör på plats.

Min mail är Platton725@gmail.com, anmäl er dit eller om ni har fler frågor som ni inte vill ställa här.

Edit1: La till AoS som tillåtna arméer.
Edit2: Pass + Tillåtna RoR
Edit3: Editerat pass.
All you need to get information quickly from someone are sharp objects and a vivid imagination. Unfortunately for you, I have the sharp objects but no imagination, so this might take a while...

#2 Fredrik E

Fredrik E

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 769 Inlägg:

Postad 19 september 2007 - 13:23

Kan man skicka en lista för en ungerfärlig komp-bedomning?
i have a hunch that this is a plot by the wargamer club known as ylva. well known for rules lawyering, bad sportsmanship, and all-out cheating. // Warseer

#3 RobinF

RobinF

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 325 Inlägg:

Postad 19 september 2007 - 13:34

QUOTE (Fredrik E @ Sep 19 2007, 14:23 ) <{POST_SNAPBACK}>
Kan man skicka en lista för en ungerfärlig komp-bedomning?

Japp, skicka skicka smile.gif
All you need to get information quickly from someone are sharp objects and a vivid imagination. Unfortunately for you, I have the sharp objects but no imagination, so this might take a while...

#4 Fredrik E

Fredrik E

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 769 Inlägg:

Postad 19 september 2007 - 18:38

smile.gif
i have a hunch that this is a plot by the wargamer club known as ylva. well known for rules lawyering, bad sportsmanship, and all-out cheating. // Warseer

#5 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 19 september 2007 - 21:21

QUOTE (RobinF @ Sep 17 2007, 10:15 ) <{POST_SNAPBACK}>
Dogs of war är tillåtet (0-1 Rare), regiments of renown endast i rena Dogs of War arméer, med följande undantag:

* Ruglud's armoured orcs i O & G
* Menghil's Manhide Flayers i Dark Elves
* Golgfag's Ogre's hos alla (We fight for food!)

Undrar bara av ren nyfikenhet varför dessa undantag och inte tex att lizardmen får ta skink rider, chaos dwarfs hobgoblin riders, dvärgar slayer pirates etc.
True line of sight. Vilket lysande påhitt.

#6 RobinF

RobinF

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 325 Inlägg:

Postad 20 september 2007 - 07:50

QUOTE (Da @ Sep 19 2007, 22:21 ) <{POST_SNAPBACK}>
Undrar bara av ren nyfikenhet varför dessa undantag och inte tex att lizardmen får ta skink rider, chaos dwarfs hobgoblin riders, dvärgar slayer pirates etc.

Jag har inte snattat Chronicles än -> Jag har inte hunnit lägga upp allt. När infon är klar så kommer den upp på hemsidan med wink.gif.

#7 Bertil

Bertil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 101 Inlägg:

Postad 24 september 2007 - 20:36

Alla figurer i en armé måste vara målade, med minst 3 färger utöver grundfärg.

***3 färger utöver grundfärg.***

Är ni inte lite väl hårda nu? Jag har precis målat upp min Empire-armé i deras historiskt korrekta heraldiska färgschema (brunt) med målade baser (bruna) och flock (brunt). Eftersom grundfärgen (svart) syns där sprejen inte är så tjock, och jag har målat vapnen med silver (utom träet, som är brunt) tycker jag att jag borde få spela. (I mitt fluff är dom hyrsvärd från Arabien, så hudfärgen föll sig naturligt som brun).

Era drakoniska dumma regler kommer alltså göra att jag kommer få förstöra mitt noggrant uttänkta armé-helhetsintryck (PanzerIV-rote i brunt och silver, med svarta örnar på tornet) med nån dum, ovidkommande färg som bara förfular!

------------------------------
Hrmmm. Sorry. Bra att infon kommer upp i god tid. Betrakta mig som anmäld, med infanteri-Kaos. En DogsOfWar-enhet tillåten, eh? Slåss Asarnil för Kaos tror ni?

/Bertil
I Leick Hudson

#8 Kryddan

Kryddan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 512 Inlägg:

Postad 25 september 2007 - 10:07

Bah, bara fixa dit en highlight, blir snyggare!
Förening: Mark of Skåne
Arméer: Beasts of Chaos, Wood Elves
Projekt: Warriors of Chaos

#9 Lantto

Lantto

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 36 Inlägg:

Postad 25 september 2007 - 14:11

Nu vet jag ju inte precis hur din arme ser ut, men med ett brunt tema och bara en nyans av brunt låter det som det kan göras lite ambitiösare med highlights och några olika nyanser för olika områden. typ är hud och kläder samma färg låter det ju mindre lyckat, vill du ha bruna kläder och Arabisk härkomst kan du ju fortfarande lägga in lite variation för att få det snyggare. Kravet på 3 färger tycker jag inte alls låter högt utan är väl ganska standard i turneringssammanhang.

#10 Ariell

Ariell

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 673 Inlägg:

Postad 25 september 2007 - 16:28

kommer detta krocka med 40K turneringen eller kan man köra dessa paralellt?
Don't play with fire, play with trees!

#11 RobinF

RobinF

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 325 Inlägg:

Postad 26 september 2007 - 10:10

QUOTE (Ariell @ Sep 25 2007, 17:28 ) <{POST_SNAPBACK}>
kommer detta krocka med 40K turneringen eller kan man köra dessa paralellt?

40k-turneringen är ju en lagturnering i år, misstänker att det kan krocka en del, ja. Fast vi kommer att ha 2 pass att välja på för varje omgång, så det är möjligt att det kan gå att pussla ihop.

#12 Bertil

Bertil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 101 Inlägg:

Postad 27 september 2007 - 00:11

Jag skrev det här: "historiskt korrekta heraldiska färgschema (brunt) med målade baser (bruna) och flock (brunt). Eftersom grundfärgen (svart) syns där sprejen inte är så tjock, och jag har målat vapnen med silver (utom träet, som är brunt) tycker jag att jag borde få spela. (I mitt fluff är dom hyrsvärd från Arabien, så hudfärgen föll sig naturligt som brun)."

Och Kryddan och Lantto svarade, med bl a:

"Nu vet jag ju inte precis hur din arme ser ut, men med ett brunt tema och bara en nyans av brunt låter det som det kan göras lite ambitiösare med highlights och några olika nyanser för olika områden. typ är hud och kläder samma färg låter det ju mindre lyckat, vill du ha bruna kläder och Arabisk härkomst kan du ju fortfarande lägga in lite variation för att få det snyggare. Kravet på 3 färger tycker jag inte alls låter högt utan är väl ganska standard i turneringssammanhang."

Därför får jag väl be om ursäkt för att jag inte var tydligare när jag formulerade mig. Det var inte min mening att första delen av min post skulle uppfattas allvarligt. I det mest typiska fallet spelar jag en Chaos Mortals-armé, där det är lättare att räkna upp de färger som INTE finns representerade (även om jag försöker begränsa mig numera).

Öööh... trodde ni faktiskt jag menade allvar? Historiskt korrekt heraldiskt färgschema = brunt? Med bruna baser, brunt gräs och brun hud? Heh!

Tack för visat tålamod!
I Leick Hudson

#13 Lantto

Lantto

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 36 Inlägg:

Postad 27 september 2007 - 21:35

QUOTE (Bertil @ Sep 27 2007, 01:11 ) <{POST_SNAPBACK}>
Jag skrev det här: "historiskt korrekta heraldiska färgschema (brunt) med målade baser (bruna) och flock (brunt). Eftersom grundfärgen (svart) syns där sprejen inte är så tjock, och jag har målat vapnen med silver (utom träet, som är brunt) tycker jag att jag borde få spela. (I mitt fluff är dom hyrsvärd från Arabien, så hudfärgen föll sig naturligt som brun)."

Och Kryddan och Lantto svarade, med bl a:

"Nu vet jag ju inte precis hur din arme ser ut, men med ett brunt tema och bara en nyans av brunt låter det som det kan göras lite ambitiösare med highlights och några olika nyanser för olika områden. typ är hud och kläder samma färg låter det ju mindre lyckat, vill du ha bruna kläder och Arabisk härkomst kan du ju fortfarande lägga in lite variation för att få det snyggare. Kravet på 3 färger tycker jag inte alls låter högt utan är väl ganska standard i turneringssammanhang."

Därför får jag väl be om ursäkt för att jag inte var tydligare när jag formulerade mig. Det var inte min mening att första delen av min post skulle uppfattas allvarligt. I det mest typiska fallet spelar jag en Chaos Mortals-armé, där det är lättare att räkna upp de färger som INTE finns representerade (även om jag försöker begränsa mig numera).

Öööh... trodde ni faktiskt jag menade allvar? Historiskt korrekt heraldiskt färgschema = brunt? Med bruna baser, brunt gräs och brun hud? Heh!

Tack för visat tålamod!

Ja... Man slutar aldrig att förvånas över dumhet i forum... Både att det faktiskt kunde varit sannt och att jag är så dum att jag trodde det blush.gif

#14 Hogglas

Hogglas

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 102 Inlägg:

Postad 02 oktober 2007 - 13:31

Var det till Platton725[at]gmail.com man skulle skicka listorna för förhandbedöming? Skickade iväg ett snurrigt mejl förra veckan, vet ej om det kom fram eller inte.

#15 RobinF

RobinF

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 325 Inlägg:

Postad 03 oktober 2007 - 19:18

QUOTE (Hogglas @ Oct 2 2007, 14:31 ) <{POST_SNAPBACK}>
Var det till Platton725[at]gmail.com man skulle skicka listorna för förhandbedöming? Skickade iväg ett snurrigt mejl förra veckan, vet ej om det kom fram eller inte.

jobbar på att svara på mail nu, ska lägga upp lista på anmälda inom kort (i veckan)

#16 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 04 oktober 2007 - 08:13

Går det att få något spelschema, vi från stockholm skulle behöva boka in lite tåg/bil osv och behöver då veta när vi behöver vara i Borås och när vi kan åka därifrån.

Förra året hade bsk en deal med hotell scandic, har ni det i år också?

#17 n0rthland

n0rthland

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 96 Inlägg:

Postad 04 oktober 2007 - 13:54

BSK har en deal med Scandic i år också, men hotellet har varit fullbokat ett tag nu.
"If only you could see what I have seen with your eyes...."

#18 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 08 oktober 2007 - 11:48

Det vore väldigt bra om det gick att få lite mer information, som tex när matcherna ska spelas.
För oss som måste färdas 5h för att komma är ju sådant praktiskt...

#19 mattias

mattias

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 252 Inlägg:

Postad 13 oktober 2007 - 12:23

Vi vill ha ett schema, Robin!! Och gärna en lista på anmälda. Och missions, om sådana finns...

#20 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 13 oktober 2007 - 15:17

QUOTE (mattias @ Oct 13 2007, 13:23 ) <{POST_SNAPBACK}>
Vi vill ha ett schema, Robin!! Och gärna en lista på anmälda. Och missions, om sådana finns...

ja det räcker med någon sorts riktlinjer, bara så jag kan boka biljetter.
priserna har gått upp med 400kr undertiden jag väntat sad.gif

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar