Hoppa till innehåll


Foto

Info, BSK24, 2006


  • Stängt ämne Detta ämne är stängt
61 replies to this topic

#41 hagar redbeard

hagar redbeard

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 614 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 19 oktober 2006 - 11:42

hur är det med sovplatser? jag hörde något om att man skulle kunna få sova i armageddons lokaler?

#42 RobinF

RobinF

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 325 Inlägg:

Postad 19 oktober 2006 - 12:44

Armagedon's lokaler (vet inte hur många dem har räknat med att klämma in där, men 50+ antar jag), vandrarhem eller hotell. Vi har en special-deal på Plaza, som ligger rätt över gatan (Scandic hotell, god affärsresande standard). Dealen finns med på hemsidan, inte jättebilligt, men superlyxigt om man är van vid "vanlig" konventsstandard.

Armagedon ligger dock en 15-20 min gångväg från konvetet, så det blir lite traskande.
All you need to get information quickly from someone are sharp objects and a vivid imagination. Unfortunately for you, I have the sharp objects but no imagination, so this might take a while...

#43 petrus

petrus

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 19 oktober 2006 - 13:27

Oj sedär smile.gif
Sådana där hotell deals får man gärna lägga till i turneringsinformationen smile.gif

#44 Niklas Asp

Niklas Asp

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 532 Inlägg:

Postad 19 oktober 2006 - 13:27

Jag förstår inte.... blush.gif
QUOTE
*Magic description
You can use a maximum of 9 power dice in each magic phase. Each bound spell you use count as 1 power dice, all following bound spells from magic items, sprites or other "addons" in the same turn counts as 2 power dice. For example a treemans treesinging or Grave markers, only count as 1 power dice each time they are used, even if more than 1 is used in a turn.

Menas det att varje boundspell klassas som en powerdice, menas det att alla boundspell av samma karaktär klassa som en tärning sammanlagt eller menas att första boundspellen räknas som en tärning och alla andra boundspells av samma karaktär klassas som två tärningar.

Så två trämän som båda använder sin boundspells räknas som en, två eller tre tärningar?
Scissor: Paper is fine! Nerf rock!

Förening: YLVA
Raser: Oger Kingdoms, Daemonic Legion: Tzeentch, och High Elves
Övrigt: Sämst på att åka på konvent.

#45 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 19 oktober 2006 - 14:33

Jag gissar bara att det ska menas att inbyggda bound spells som treesinging och gravemarkers bara räknas som en PD oavsett vad men allt man köper till räknas som två efter den första.
"Gentleman, you can't fight here! This is the war room!"
- Dr Strangelove

För närvarande på besök i 40K-träsket. Eldars: 1000+/4000p avklarat.

#46 Draaz

Draaz

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 294 Inlägg:

Postad 19 oktober 2006 - 23:30

Samma fråga med kombon Book of Arcan och 3 Grave markers?
4 PD eller 5 PD eller beror det på ordningen man kastar dom i?

Säg att du lägger book of arcan först i din magifas, då räknas den bara som en eftersom det är "första" bounden i rundan. Att sedan efter detta använda grave markers drar ju enligt reglerna endast en PD var.
Således borde den kombon räknas som 4 PD

//Rickard

#47 Anton

Anton

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 20 oktober 2006 - 05:28

Rimligtvis är det det totala antalet och inte ordningen man kastar dem i som är avgörande.

#48 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 20 oktober 2006 - 07:49

Draaz - i nästan alla såna fall så räknar man det som är värst för dig. Lagen om alltings jävlighet. Och Book of Arkhan är sjukt bruten så borde egentligen räknas som 3.
"Gentleman, you can't fight here! This is the war room!"
- Dr Strangelove

För närvarande på besök i 40K-träsket. Eldars: 1000+/4000p avklarat.

#49 RobinF

RobinF

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 325 Inlägg:

Postad 20 oktober 2006 - 08:40

En gravemarker är 1 bound spell. Eftersom de inte är "addons" (alltså köps för magic item allowance eller dylikt) så räknas de alltid som 1 tärning. Skall du dock använda en tillköpt bound, e.g. Book of Arkhan, Staff of Damnation, så kommer den att räknas som 2, i samma runda som du använder minst 1 grave marker.
All you need to get information quickly from someone are sharp objects and a vivid imagination. Unfortunately for you, I have the sharp objects but no imagination, so this might take a while...

#50 Draaz

Draaz

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 294 Inlägg:

Postad 20 oktober 2006 - 21:55

Sunkich =)
Men men, blir väll nått annat smaskigt istället då

Cheers!

//Rickard

#51 Fredrik E

Fredrik E

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 769 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 24 oktober 2006 - 20:34

QUOTE (RobinF @ Oct 2 2006, 08:12 )
Utkast till scenarion kommer med denna vecka, rankat infanteri kommer nog vara ett hett tips på vissa....

blink.gif
Kommer det att vara scenarion?
i have a hunch that this is a plot by the wargamer club known as ylva. well known for rules lawyering, bad sportsmanship, and all-out cheating. // Warseer

#52 RobinF

RobinF

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 325 Inlägg:

Postad 25 oktober 2006 - 08:06

QUOTE (Fredrik E @ Oct 24 2006, 21:34 )
blink.gif
Kommer det att vara scenarion?


But of course... Muahahaha.
All you need to get information quickly from someone are sharp objects and a vivid imagination. Unfortunately for you, I have the sharp objects but no imagination, so this might take a while...

#53 Anton

Anton

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 25 oktober 2006 - 09:11

Stackars gunline-Fredrik tongue.gif

#54 petrus

petrus

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 25 oktober 2006 - 09:17

Scenarion?
Det är roligt, iaf om man vet vad de gör innan turneringen biggrin.gif
Jag antar att ni har förståelse för att jag lämnar in min lista efter att ni gått ut med information om scenariorna?
Det vore också bra om ni tänker igenom och inkluderar information om när WE får sin extra skog, eftersom det finns en hel del föremål och förmågor där som kräver skogar så vill man gärna veta hur många slag man riskerar att spela utan dem.

#55 Anton

Anton

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 25 oktober 2006 - 11:04

INGA EXTRA FUSKSKOGAR!

Hrm, eller ja, jag menar att det vore ju helt klart bra att få reda på scenarierna innan vi skickar in listorna.

#56 RobinF

RobinF

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 325 Inlägg:

Postad 25 oktober 2006 - 13:00

Grmbl. Kortfattat:
Det kommer att bli 1 "recon" (Objective Points för enheter i motståndarens deployment), 1 take and hold (3 objectives, mitten är värt 2 OPs, sidoobjektiv 1 OP var) och 1 weighted quarters (man bestämmer hemligt ett värde för alla 4 olika quarters, innan slaget revealar bägge spelarna hur det ser ut, varje quarter är sedan värd så många OPs som varje spelare visat för den).

Rankat infanteri med standar kommer att få bonusar när det gäller att hålla objektiv. Tänk dubbel US för "take and hold" t.ex. ....

/Robin
All you need to get information quickly from someone are sharp objects and a vivid imagination. Unfortunately for you, I have the sharp objects but no imagination, so this might take a while...

#57 mattias

mattias

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 252 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 25 oktober 2006 - 13:04

Och övriga 3 slag är pitched battles? Då är det där skogen kommer in!

#58 petrus

petrus

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 25 oktober 2006 - 13:34

QUOTE (mattias @ Oct 25 2006, 14:04 )
Och övriga 3 slag är pitced battles? Då är det där skogen komer in!


Nja de flesta turneringar jag varit på brukar tillåta extra skogarna på de flesta scenarion också, den där extra skogen brukar inte vara så farlig. Den blir egentligen bara jobbig när det redan finns två stora skogar på bordet.

Men jag ska alltså tolka det som om det är tre slag där jag inte får en extra skog?
Det är rätt kärvt mot alverna.

#59 Fredrik E

Fredrik E

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 769 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 25 oktober 2006 - 13:48

QUOTE (Anton @ Oct 25 2006, 09:11 )
Stackars gunline-Fredrik tongue.gif

Det är jätte synd om mig mad.gif
Oj, scenariona drabbar inte min arme thumb.gif
i have a hunch that this is a plot by the wargamer club known as ylva. well known for rules lawyering, bad sportsmanship, and all-out cheating. // Warseer

#60 petrus

petrus

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 27 oktober 2006 - 09:10

Skulle man kunna få veta om en BSB kan köpa en magisk både, samt om det kommer vara tre slag på turneringen som WE spelaren inte får sin extra skog..




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar