Hoppa till innehåll

Foto

Info, BSK24, 2006

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
61 replies to this topic

#1 RobinF

RobinF

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 325 Inlägg:

Postad 29 september 2006 - 08:38

Warhammer Fantasy Battles-turneringen på BSK24 kommer att vara på 2250 poäng. Alla trycka arméböcker kommer att vara tillåtna, inklusive SoC-listorna, förutom 2 undantag. High Elf sea patrol och Slayer army of Karak Kadrin är nu otillåtna listor. Clan Eshin under "Cover of Darkness" kommer inte att kunna utnyttja den regeln. Observera att man kan KB:a Daemonic Cavalry, enligt SoC-FAQ. Dogs of War tillåtna i de listor som tillåter att man köper dem. Inga Lustria-listor.

Turneringen kommer även att ha en 50 kronors anmälningsavgift, som betalas på plats till arrangörerna. Lejonparten av dessa pengar går till att täcka upp priser. Antal platser är 30 (något preliminär siffra).

Kompositionen i år kommer likt 40k-turneringen inte att ha en poängsumma. Vi kommer att använda samma restriktioner som ETC-turneringen tidigare i år.

Restrictions on the composition of the army;

General
- Armies are 2250 points.
- No characters that are: special or Albion
- No DoW war machines, in none DoW

- Rare choices may not be repeated
- Max. 2 of the same Special choice.
- Max. 3 of the same Core choice, except ranked infantry without missle weapons.
- Max. 9 PD/9DD usable *

Race Specific
- Max 3 chariots (or units of chariots)
- Max 6 goblin fanatics or doomseekers.
- STank with volley gun counts as volley gun
- Treeman ancient counts as treeman

*Magic description
You can use a maximum of 9 power dice in each magic phase. Each bound spell you use count as 1 power dice, all following bound spells from magic items, sprites or other "addons" in the same turn counts as 2 power dice. For example a treemans treesinging or Grave markers, only count as 1 power dice each time they are used, even if more than 1 is used in a turn.

All dice you would not normally regenerate, such as 2 gen slann free dice, skaven warpstones, night goblin mushrooms etcs., also count in the total number of dice you can use in a magic phase.

Tomb Kings count each dice they use for a spell as 1 power dice and casket of souls counts as 2. They can not chose not to use all the dice when casting an incantation, for example a liche priest can’t choose only to use 1 dice on a spell. You can how ever choose not to cast a spell with a model. The 2 basic power dice all armies get only counts if they are used to dispel RIP spells with.

Max 10 dispel dice per army. First dispel scroll (and similar working items) you have in your army counts as 1 dispel dice, in EACH magic phase. The second and all other scrolls, counts as 2 dispel dice in each magic phase. So if you have 3 scrolls you can use a maximum of 5 dispel dice each magic phase. Dice from magic resistance does NOT count in this maximum.

Glöm inte att tänka till lite när ni bygger arméerna, så att vi inte får se en obalanserad tråkfest. Bygg en armé du inte skulle ha något emot att möta själv! Arrangörerna kommer fortfarande att förbehålla sig rätten att vägra listor inträde.

Anmälan sker till mailadress: Platton725@gmail.com
All you need to get information quickly from someone are sharp objects and a vivid imagination. Unfortunately for you, I have the sharp objects but no imagination, so this might take a while...

#2 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 29 september 2006 - 09:00

När kan man anmäla sig? smile.gif

QUOTE (RobinF @ Sep 29 2006, 09:38 )
Glöm inte att tänka till lite när ni bygger arméerna, så att vi inte får se en obalanserad tråkfest. Bygg en armé du inte skulle ha något emot att möta själv! Arrangörerna kommer fortfarande att förbehålla sig rätten att vägra listor inträde.

Mailadress: Platton725@gmail.com

Om ni inte vill ha en "obalanserad tråkfest" så borde ni inte använda er av ETC restriktionerna.
Dels så stoppar de inte specielt mycket egentligen och dessutom så kommer folk att följa dem till punkt och pricka. Varför skulle de göra en snällare arme?
Man får ju ingen bonus för det i form av komppoäng och man måste ju räkna med att möta armeer som precis uppfyller kraven.

#3 RobinF

RobinF

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 325 Inlägg:

Postad 29 september 2006 - 09:24

QUOTE (petrus @ Sep 29 2006, 10:00 )
När kan man anmäla sig?  smile.gif
Om ni inte vill ha en "obalanserad tråkfest" så borde ni inte använda er av ETC restriktionerna.
Dels så stoppar de inte specielt mycket egentligen och dessutom så kommer folk att följa dem till punkt och pricka. Varför skulle de göra en snällare arme?
Man får ju ingen bonus för det i form av komppoäng och man måste ju räkna med att möta armeer som precis uppfyller kraven.

Räknar med att folk helt enkelt inte är pieholes mot varandra. Är dem det så får jag väl ta i med arrangörsklubban och säga "gör om, gör rätt". Subjektiv komp hade ju vart att föredra, om jag inte skulle fixa till 40k-turneringen med... Sen är det ju 7th, känns dumt att sätta sig och bedömma listor utefter att bara ha spelat 10-20 slag, och inte mot alla arméer.

ETC stoppar det allra värsta, visst, jag såg RAF-listorna i ETC-tråden, men kommer folk med en sån grej, då får de räkna med att bygga om listan. cool.gif
All you need to get information quickly from someone are sharp objects and a vivid imagination. Unfortunately for you, I have the sharp objects but no imagination, so this might take a while...

#4 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 29 september 2006 - 09:48

När och hur anmäler man sig. Vill ju inte missa en av de få platserna...

#5 RobinF

RobinF

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 325 Inlägg:

Postad 29 september 2006 - 10:03

QUOTE (Steffo @ Sep 29 2006, 10:48 )
När och hur anmäler man sig. Vill ju inte missa en av de få platserna...

Ah, pes. Min mail skickar man ett mail till smile.gif. DOH! Uppdaterar info.

#6 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 29 september 2006 - 10:06

QUOTE (RobinF @ Sep 29 2006, 10:24 )
Räknar med att folk helt enkelt inte är pieholes mot varandra. Är dem det så får jag väl ta i med arrangörsklubban och säga "gör om, gör rätt". Subjektiv komp hade ju vart att föredra, om jag inte skulle fixa till 40k-turneringen med... Sen är det ju 7th, känns dumt att sätta sig och bedömma listor utefter att bara ha spelat 10-20 slag, och inte mot alla arméer.

ETC stoppar det allra värsta, visst, jag såg RAF-listorna i ETC-tråden, men kommer folk med en sån grej, då får de räkna med att bygga om listan.  cool.gif

Problemet är att folk inte riktigt ser det som att de är pieholes mot varandra, eftersom turneringen i grund och botten är en tävling så ligger det i sakens natur att man försöker använda en konkurenskraftig lista. När det då finns tydliga regler för vad man får göra och vad man inte får göra så tenderar folk att följa dem.
Jag var en av dem som åkte ner till ETC och fick erfara vad dessa restriktioner leder till. Misstolka mig inte nu, ETC var en av de roligaste turneringar jag varit på men det var inte specielt snälla armeer där nere. Dessutom märktes det väldigt tydliga tendenser om vilka armeer som funkade och vilka som inte gjorde det.
Det låter ju bra att ni ska granska listorna och underkänna de värsta avarterna, ni har redan nu vissa regler angående RAF tex. Men varför inte utöka restriktionerna för att inkludera dessa inofficella restriktioner.

Vi kommer att hålla en turnering på klubben innan BSK och om du vill kan vi skicka våra kompdiskusioner efter turneringens avslutande.

#7 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 3 023 Inlägg:

Postad 29 september 2006 - 10:37

När ska listorna vara inne?
Björn Ericson
SWFBR - Admin
The 9th Age - Army Design Team
Förening: GoB Syd

#8 RobinF

RobinF

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 325 Inlägg:

Postad 29 september 2006 - 10:41

QUOTE (AlFiKa @ Sep 29 2006, 11:37 )
När ska listorna vara inne?

Kommer att vilja ha dem 1 vecka innan start.

EDIT: Min liksom invandrarenbakgrunden syntes lite väl blush.gif

#9 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 29 september 2006 - 10:43

Kommer du att lägga upp en sån där sexig lista över vilka som är anmälda nånstans så att man slipper trakassera dig?

EDIT: wub.gif

#10 RobinF

RobinF

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 325 Inlägg:

Postad 29 september 2006 - 10:53

QUOTE (petrus @ Sep 29 2006, 11:06 )
Problemet är att folk inte riktigt ser det som att de är pieholes mot varandra, eftersom turneringen i grund och botten är en tävling så ligger det i  sakens natur att man försöker använda en konkurenskraftig lista. När det då finns tydliga regler för vad man får göra och vad man inte får göra så tenderar folk att följa dem.
Jag var en av dem som åkte ner till ETC och fick erfara vad dessa restriktioner leder till. Misstolka mig inte nu, ETC var en av de roligaste turneringar jag varit på men det var inte specielt snälla armeer där nere. Dessutom märktes det väldigt tydliga tendenser om vilka armeer som funkade och vilka som inte gjorde det.
Det låter ju bra att ni ska granska listorna och underkänna de värsta avarterna, ni har redan nu vissa regler angående RAF tex. Men varför inte utöka restriktionerna för att inkludera dessa inofficella restriktioner.

Vi kommer att hålla en turnering på klubben innan BSK och om du vill kan vi skicka våra kompdiskusioner efter turneringens avslutande.

Det vore ganska trevligt. Dock tror jag faktiskt inte att det kommer att finnas tid att slutbedömma listor under konventet (som Martin L gjorde förra året). Jag önskar ju såklart att jag hade ett fullt underlag klart redan nu, och således kunde skriva "subjektiv komp gäller, skicka en jättesnäll teddybjörn till lista, annars blir det box" men det kan jag ju inte smile.gif .

Skall ta mig ett snack med ett par av de andra förtappade själarna och se om vi tror vi hinner med någon form av bedömmning under konventet, så den som lever får se. cool.gif .

Skall även titta på restriktionerna i helgen, och se om vi kan strypa lite fler listor. Rahr.

#11 LordChance

LordChance

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 393 Inlägg:

Postad 29 september 2006 - 11:27

Skall bli intressant att se hur många som inte hottar up sina listor något smile.gif

Lite underligt att de inte finns hårdare warmachine restrictiosn...O&G, Dvärgar och Empire kan få ganska hårda skytte faser...

På de stora hela känns restriktions listan som den inte påverkar vissa listor och påverkar andra en hel del mer...

Tja undrar om de blir hårda DE för mig eller kramgoa VC...eller om jag rent av skall spela confa biggrin.gif

/Christian

#12 Christian

Christian

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 288 Inlägg:

Postad 29 september 2006 - 13:45

Hur många sovplatser finns det i armageddons lokaler?

#13 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 29 september 2006 - 14:23

Ok, så nu vet vi att vi inte får poäng för komp. Men vad får vi poäng för då? tongue.gif

(hur mycket per slag, målningspoäng osv.)

#14 RobinF

RobinF

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 325 Inlägg:

Postad 29 september 2006 - 14:33

Massakrar kommer att vara 20-0, målning lär bli 30-40. Martin Larsson har i förbifarten tänkt att vara målningsdomare... Bwahaha.

#15 Draaz

Draaz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 294 Inlägg:

Postad 29 september 2006 - 15:13

gäller race specific 3 chariot begränsningen alla arméer eller någon "specific"?

Själv tänker jag köra tiranoc inspirerad HE me 4st, okay eller ej?
2 Commanders i varsin och två vanliga

MVH//Rickard

#16 RobinF

RobinF

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 325 Inlägg:

Postad 29 september 2006 - 15:19

Går ej, det är 3 chariots, punkt.

#17 Draaz

Draaz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 294 Inlägg:

Postad 29 september 2006 - 15:29

Right o'

#18 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 30 september 2006 - 14:07

Finns någon info om när vi börjar spela?

#19 RobinF

RobinF

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 325 Inlägg:

Postad 30 september 2006 - 23:00

Inte än, skall pussla ihop ett bra schema inom kort. Troligen tis-ons nästa vecka

#20 Per Pirat

Per Pirat

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 117 Inlägg:

Postad 01 oktober 2006 - 14:46

Lite underligt att de inte finns hårdare warmachine restrictiosn...O&G, Dvärgar och Empire kan få ganska hårda skytte faser...

På de stora hela känns restriktions listan som den inte påverkar vissa listor och påverkar andra en hel del mer...

Håller med, lägg in några små restriktioner angående krigsmaskiner det kan bli riktigt trist annars...

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar