Hoppa till innehåll

Foto

RTO battle report

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
No replies to this topic

#1 Zod

Zod

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 146 Inlägg:

Postad 22 mars 2006 - 17:36

OK.. lite tunt med battlereports så här kommer The-all-gobbo-big-brass-bands rapport. Ärligt talat hade jag inga storslagna förväntningar och min ambition inför turneringen var att placera mig på den övre halvan av startfältet. Det blev en 22 plats och fem väldigt trevliga bataljer. Så jag betraktar mitt resultat som godkänt utan att på något vis imponera.

1. David Ek - Tomb kings (13-9) seger

Jag anade på förhand att jag skulle möta David för det var bara vi som fick 18 i komp, så jag kunde läsa in mig lite på tombkings på förhand.smile.gif. På andra sidan bordet stog två skrikande katapulter och tre magiker.. allt annat betraktade jag som ointressant då mitt högsta LD är 6. För min del skulle slaget handla om huruvida jag kunde bli av med dessa katapulter eller ej.

Jag fick börja slaget trots att min motståndare fick +1 vilket förmodligen blev helt avgörande. Alla animosity testen klarade sig och hela den långa linan kunde trava in på brädet med en fin marginal till min egen tableedge. Foten och en doomdiver tog ut all crew på den ena katapulten. Den andra katapulten lyckade bara träffa en enhet under de första två rundorna. Runda fyra lyckades jag ta ut båda katapulterna men det resterande slaget blev en väldigt jämn historia som jag gick marginellt segrande ur. Jag kunde ha vunnit större om inte min general misscastade sig själv till döds. Ett missat animosity hindrade mig från att slåss om scenariot.

2. Yann Rault – Empire (15-3) seger

Ett slag som helt kom av sig när jag stampade ut en liten enhet huntsmen som panikade hans stora cavenhet med L4 magiker i första turnen. Yann visade prov på stort mod och valde att tokcharga med allt han hade och klarade sig från att inte bli helt massakrerad. Mina spioner glömde att gå 12” rund fyra, så jag missade 3 viktiga pts och fick som straff möta den förre RTO mästaren:

3. Morgan Andersson – Empire (0-20) förlust

Vad ska man säga… jag fick i vanlig ordning börja slaget. I första skyttefasen sprängs min ena rocklobber och panikar den andra rocklobbern. I början på Morgans första runda chargar en scenario-keeper och breakar min wolfchariot som panikar min doomdiver som springer av banan. I början på min runda två saknar jag helt art och tvingas till improvisation. Resten av slaget blev en nattsvart uppvisning i felaktiga beslut och desperation. Runda fyra får min L4 general en kanonkula i plytet. Två enheter återstår vid slagets slut. Morgan fick scenariot.

4. Hugo Svärd – Tomb kings (14-8) seger

Fick även här börja slaget med –1 på tärningen. Jag lyckades skjuta ut hans crew på hans katapult med Skull of the foe. Annars en väldigt jämn fight men där jag lyckades ta scenariot. Till och från begåvades jag med en sanslös tur. Turneringens Yatzy när jag rullade in 7 av 9, 6:or från mina fearade speargobbos..smile.gif

5. Erik Neander – Dwarfs (13-6) förlust

Första gången jag möte de nya dvärgarna. Självklart började jag detta slag också med –1 på tärningen och jag började väldigt bra genom att terra två dvärgenheter och slå ut en stonethrower. Sedan började eländet. Det jag trodde skulle bli en trevlig upprensnings kampanj visade sig vara en väldig underskattning av dvärgarnas hårdhet. Det blev inte roligare av att hela hopen också hatade mina gobbos. Det hela slutade med ett svidande nederlag.

Åter ett stort tack för en trevlig turnering och jag kommer naturligt vis nästa år. wub.gif

Martin Björklund

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar