Hoppa till innehåll

Foto

Ris Och Ros!

• Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 Svarten

Svarten

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 549 Inlägg:

Postad 31 oktober 2018 - 14:55

Skriv gärna vad ni tyckte var bra, och särskilt vad ni tyckte var dåligt.

Saker jag själv upplevde:

-Parkering. Kommunen har varit helt omöjliga med detta, så inte så mycket vi hade kunnat göra. Förhoppningsvis löser det sig till nästa gång.

+Så jaevla nice att få hjälp efter. Alla bordsskivor bara försvann in i bilen, vilket sparade oss en massa tid. Stort tack!

Army of Darkness, Grödinge.

Mina Warriors of Nurgle:

http://s4.zetaboards...opic/9901745/1/

#2 Maelstorm

Maelstorm

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 123 Inlägg:

Postad 31 oktober 2018 - 15:26

Riktigt bra arr där allt gick smidigt. Lite tankar.

+ Trevligt med uppdelade scenarion, det kändes som en bra kompromiss mellan superserisa elitspelare och lite mysigare matcher.

+ Roliga scenarion! 

+ Frukost och kaffe är guld.

- Parkering. Inte särskilt drygt, men lite bökigt.

- Möjligt att WYSIWYG hade lite för stor inverkan på målningsbedömningen.

Annars super!

"He will win who knows when to fight and when not to fight"
- Sun Tzu, Art of War

"Wars may be fought with weapons, but they are won by men. It is the spirit of men who follow and of the man who leads that gains the victory."
- General Patton

"Ward or feed!"
- Oscar Lagnelöv

#3 Jaernhans

Jaernhans

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 168 Inlägg:

Postad 31 oktober 2018 - 15:34

Outstanding bäst: Att få förklara för Östling hur regeln "Honourless" funkar :D

Bra:
Typ allt, speciellt mina fem fantastiska motståndare och stämningen.
Scenarion, då specifikt teleportbordet; så jävla roligt scenario, hatten av till Albin!
Terrängen; spelupplevelsen blir en helt annan med all snygg terräng ni har.
Det var alltid lätt att få tag på regelhjälp när det behövdes.
Sunes grill.

Dåligt:
Parkeringen, men inget jätteproblem att gå från tågparkeringen.

Scenarion; enda dåliga med era scenarion är att det tar något längre tid att spela dem då man är två som måste fatta hur de funkar, lätt värt det dock.

#4 mungojerrie

mungojerrie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 043 Inlägg:

Postad 31 oktober 2018 - 16:03

Jag gillade mycket som vanligt.

Vill dock gnälla lite på tabellen. Kändes tokig på något sätt. Kanske bara jag som är wierd men jag förlorade en match med 452.5 vp. Det ledde till en 9-5. Tog 5 bp på scenario så blev draw till slut men kändes wierd. Vet inte om jag är ute och snurrar och det är precis som vanligt men det kändes som att det gick fasligt snabbt i tabellen så att säga. (Jag har någon fantasi om att det har med att man inte tar bp från varandra när det gäller scenariopoängen..) någon smartare än jag kanske vet om, och varför isåfall, det kändes fel..

Annars gillade jag de scenarion jag spelade. Trevliga matcher och härligt med lotto :)

Tycker också lokalen är utmärkt.
Johannes Einemo
HYMS

#5 bluu

bluu

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 34 Inlägg:

Postad 31 oktober 2018 - 23:22

TNQ är fantastiskt och allt runt det funkar så otroligt bra att jag inte ens vill försöka tänka på hur mycke tid ni lagt ner. Albins scenarion gör upplevelsen helt unik och man kan njuta av en riktigt intressant match på alla bord.

Den enda sake ajg kände kunde förbättras var ett av scenariona jag spela, The Darkstone(?) Monolith. Den sida som inte ha monolith blev ganska ointressant och föll bort från spelet. Min motståndare höll med och det vore intressant att vid en uppdatering kanske lägga 1-2 BP på andra sidan bordet på något sätt.

Men allt som allt, super!

#6 Dilandau

Dilandau

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 177 Inlägg:

Postad 01 november 2018 - 07:46

Mycket trevlig turnering i vanlig ordning!

Bra

Höll tiderna bra.

Bra utbud i kiosken.

Snygg terräng ger en härlig spelkänsla.

Mycket trevliga scenarion.

Lite mindre bra

Jag skulle gärna vilja köra med era scenarion på alla bord.

Parkeringen vid stationen är okej men antar att det ställde till det lite för dom som sov i lokalen(då du inte fick stå där på natten).

/ Davve

#7 Lagerlöf

Lagerlöf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 746 Inlägg:

Postad 01 november 2018 - 08:33

Jag gillade mycket som vanligt.

Vill dock gnälla lite på tabellen. Kändes tokig på något sätt. Kanske bara jag som är wierd men jag förlorade en match med 452.5 vp. Det ledde till en 9-5. Tog 5 bp på scenario så blev draw till slut men kändes wierd. Vet inte om jag är ute och snurrar och det är precis som vanligt men det kändes som att det gick fasligt snabbt i tabellen så att säga. (Jag har någon fantasi om att det har med att man inte tar bp från varandra när det gäller scenariopoängen..) någon smartare än jag kanske vet om, och varför isåfall, det kändes fel..

Annars gillade jag de scenarion jag spelade. Trevliga matcher och härligt med lotto :)

Tycker också lokalen är utmärkt.

Om du förlorar en "vanlig" match med 450 VP och vinner objektivet så blir det 11-9 till dig. Så tar du 5 BP istället för 6 BP på objektivet så blir det 10-10 enligt de vanliga reglerna också.

Men kan hålla med om att det kändes fel, men tror det var att man tänkte fel bara.

Mycket bra turnering som vanligt.

-Lite kort om tid ibland när man har scenarion som tar extra tid. Men är kanske lite svårt att få till det bättre också.

-Vissa objektiv är lite skeva, känns mer som en tärningsrull om vem som vinner det. Men de flesta är bra.

-Att Daniel inte fick full målarpoäng

+Vanliga objektiv på 5 bord. Hamnade dock på bord 6 med specialregler fast jag låg högt upp i sista, men var nog för att jag och Morgan spelat på de 5 andra borden mellan oss (ilandsproblem) :D

+Jävligt nice med musmattemattor.

+Att Daniel inte fick full målarpoäng ;D

Överlag top notch! Igen, igen, igen!

#8 Marrcus Oestling

Marrcus Oestling

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 615 Inlägg:

Postad 01 november 2018 - 11:54

Jag kommer faktiskt inte på en enda sak som var negativ med turneringen. Det där med parkeringarna är utanför er kontroll.

Det positiva då

+ Scenarierna. Jag har 0 förståelse för de som tycker att det är tråkigt att spela wacky/obalanserade scenarier. Det är ju för bövelen sjukt kul, spela roll om man torskar några BPs på det, då har man ju iaf något att skylla på. Spelar tillräckligt med matcher "by-the-book". Jag hade gärna spelat fler icke-regelboksscenarier. 

+ Terrängen + borden. Musmattorna tillsammans med 3D-terräng som passar in = <3  Ja okej en del kullar är orimligt stora men men. Jag gillade speciellt att det kändes som att på vissa bord var det en klar fördel att ha en viss sida, det gör att det där slaget om vem som får möjlighet att börja deploya och då droppa blir lite mindre crucial. Om det inte var meningen så borde det vara något som fler arrangörer bör beakta.

+ Light-läsk i kiosken! Yasssss! 

+ Schemat. Börjar inte för tidigt och slutar inte för sent på söndagen, allt som en lätt funktionellt alkoholiserad norrlänning behöver för att kunna spela match 4 och 5.

+++ Motståndet. Jag vet jag skriver det varje gång men det tåls att upprepas. Fy tusan vad mysigt och härligt det är att spela Warhammer i Sverige. Stämningen och nivån på WAAC:andet är underbar. Jag hade 5 riktigt bra matcher. Första mot Stefan kunde inte bli annat än en mysfest, han höll god min och drog olämpliga skämt samtidigt som hans armé brann upp. Vilken kille. Andra matchen mot Tooke blev riktigt rolig trots att man mötte sur-Daniel som på äldre dagar har blivit mys-Daniel, vilken resa. Trots att jag fick iaf 5 BPs på en 10-charge så myste han på. Match 3 mot herr Wång finns det så mycket att säga om. Vi hade aldrig spelat mot varandra tidigare och efteråt kan jag bara konstatera att det är min förlust. Det var länge sedan jag blev outplayed men det blev jag mot Carl. Snyggt move på riktigt och den matchen kunde Carl lika gärna ha vunnit, sådeså. Match 4 mot Mogge blev som det alltid blir mellan mig och Mogge då problemet är att vi har (för) mycket respekt för varandra och har i stort sett samma spelstil (även om ni andra inte vet det). Jag väntar fortfarande på att lyckas outplaya Mogge i någon fas. Sista matchen mötte jag Sundberg som jag aldrig mött tidigare och jäklar vad... trevligt det var. Jag hoppas Peter tycker samma. Båda spelade bra Warhammer på finalbordet men det var som att vi var gamla kompisar som spelade hemma i Fritzl-källaren och drack öl. 

Ja fyfan, bäst är ni! (jag är bäst i Warhammer då såklart men ni förstår vad jag menar)

//Sveriges trevligaste Warhammerspelare

Svensk mästare 2012 - OnG
Svensk mästare 2016 - SA

Svensk mästare 2018 - SA

ETC Team Sweden 2015 - OnG

ETC Team Sweden 2016 - OnG

ETC Team Sweden 2017 - SA

ETC Team Sweden 2018 - SA

#9 Atnas

Atnas

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 379 Inlägg:

Postad 06 november 2018 - 15:14

Lite sen med feedbacken, men Dwoblins-polerandet har varit non-stop!

- Lite dålig luft, hade varit nice med något fönster öppet... men det kanske fanns?

+ Älskar unika och lite galna scenarios! Var ett tag sedan jag övergav att försöka nå en prispall (figurspel har för mycket tärningar för att jag ska vara 100% kompetitiv) och då är det himla kul med olika bord som skapar unika förutsättningar.

+ Nice med en simpel men fungerbar kiosk. Hoppas alla gjorde rätt för sig med betalandet! Vore synd att behöva ha någon som 'vaktar'.

+ Prisutdelning med "Best in race" tycker jag är toppentrevligt! Då involverar man mer folk, så inte samma halv-dussin personer som alltid får priser är de enda som får en liten belöning.

TNQ är alltid toppen :)

Tobias Karringer

Dvärgar och Goblins!

#10 Melker666

Melker666

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 265 Inlägg:

Postad 13 november 2018 - 17:24

+tnq är helt klart de bästa tuneringarna jag spelat på! Tycker ni kan köra era scenarion på alla bord. Dom ur regelboken kör man ju alltid annars.

- att Albin får för sig att dra ner rullgardinerna/persiennen när solen äntligen dyker fram. Hela min taktik byggde ju på att motståndaren skall ha motljus :/

Det där med parkeringen påverkade mig inte ett skit. Va det ens längre att gå?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar