Hoppa till innehåll

Foto

Qfa Armélistor Till Folket!

• Please log in to reply
50 replies to this topic

#1 Mikael.K

Mikael.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 093 Inlägg:

Postad 08 december 2009 - 21:01

För oss som inte kunde närvara vid QFA i år så tror jag det finns många som är nyfikna på de listor som spelades där. Så posta gärna era listor, tankar om dem (vad funkade? vad funkade inte,? föränringar? etc), vilka ni spelade mot, hur gick det? Allt är av intresse och kan vara ytterst lärorikt för oss andra smile.gif.
Bara att posta på!
Medlem på föreningen Timewarp i Eskilstuna

Spelar Vampire Counts, Dark elves och WoC

#2 goranfarm

goranfarm

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 55 Inlägg:

Postad 08 december 2009 - 23:33

Jag provade att köra en magilös comp 25 Warriors lista med mixade resultat. Dag ett gick bra då jag fick 16 poäng mot comp 25 o&g, 16 poäng mot comp 21 empire och 13 poäng mot comp 15 demoner. Dag två gick sämre med 4 poäng mot ännu en comp 15 demonlista och 11 poäng mot comp 17 lizards. Det gick bättre än väntat att köra utan magiförsvar, det enda jag hade var collar of khorne på en exalted och det fick jag bara användning för ett par gånger. Det var egentligen bara match fyra som magin var jobbig i och med att han kastade en phantasmagoria, en stupidity spell och brände av hellfire standard varje runda.

Nåja, här är min lista på ett ungefär i alla fall.

Exalted bsb på disc med ögat, enchanted shield, biting blade och roar
Exalted på steed of slaanesh med reg och flail
Exalted på steed of slaanesh med collar och sword of might
2 X 12 slaanesh warriors med Fc, halberds och shields
18 khorne marauders med Fc och great weapons
5 slaanesh horsemen med throwing axes, flails, armour och musician
5 hounds
6 slaanesh knights med standard och musician
12 forsaken
4 slaanesh ogres med chaos armour och great weapons
slaanesh chariot

Armén fungerade ungefär som jag tänkt. Det var riktigt praktiskt att ha många mobila hjältar men de hade en otrevlig tendens att fluffa alla sina attacker. Forsaken var bättre än jag trodde de skulle vara men jag vet inte om jag skulle använda dem i en ocompad turnering. Khorne marauders gjorde inte speciellt mycket men de åkte på lite dåliga match-ups och användes som bete lite då och då så det var kanske inte deras fel.

Nu hade armén egentligen comp 26 för jag orkade inte hålla på och fila något mer så jag har lite svängrum att ändra armén till nästa compade turnering.

Göran

#3 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 711 Inlägg:

Postad 09 december 2009 - 08:02

Jag spelade följande lista med relativit goda resultat. Slutade 7a vilket jag tyvär är ganska missnöjd med måste jag säga.

Vampire Counts 2245p
Komp: 16,78

Lords and Heroes
Vampire Lord 385p
Lvl 3, Dread Knight, Flying Horror, Dark Acolyte
The Cadaverous Cuirass, Cursed Book, Dreadlance

Wight King – Battle Standard Bearer 177p
Barded Skeletal Steed, Lance, The Bloody Hauberk

Wight King 132p
Barded Skeletal Steed, Lance, The Gem of Blood

Vampire 200p
Lvl 2, Avatar of Death (GW), Dark Acolyte
The Flayed Hauberk, Scroll

Core
24*Skeleton Warriors, Full Command 212p

25*Crypt Ghouls, Champ 208p

25*Crypt Ghouls, Champ 208p

Special
7*Black Knights, Barding, Banner, Champ 273p
Banner of the Barrows

5*Fellbats 100p

Rare
Varghulf 175p

Varghulf 175p

Match 1
Jag möter Erik Anshelm med komp 16 DE. Han tror att han kan rå på min buss med sina black guards med bsb. Nehedu säger lorden och klubbar ihjäl dom på några rundor. Dreadlance äger mot alver. Hans lvl4a dog också tur två efter att ha försökt gömma sig bakom en boltare varpå den fick en overrunnande varghulf i sig. 15-5 till mig

Match 2
Rickard Beckers råttor, komp 25(26). Dom var 400+ och jag hade ingen aning om vad jag skulle göra men tänkte att det var väl bara att satsa. I slutet var det många råttor döda. Han hade typ 5-6 enheter i min DZ värda ~600p så jag parkaerade min buss i hans och tog 400 extra vp. 18-2 till mig

Match 3
John Scott med komp 20 empire. John har lite otur med misscast och dödar sin light 2a i tur två efter att ha tappat sin skademagi i tur 1. Efter en seg kombat mot han waraltar där scott har rullat lite dåligt knackar min WK ihjäl hans general med en KB för +300 extra vp. 13-7 till mig.

Match 4
Möter Robert Johansson med komp 25 ogres. Känner att det här kommer bli en lätt match. Har aldrig haft så fel. Jag har aldrig nånsin mött en ogrelista som spelats så bra förut, och jag underskattade vad robert kunde göra med dom. Det kombinerat med lite oturliga moment (som tex att en gnoblar enhet klarar 2st ld5 test i rad och chargar min ena varghulf och att han i sista rundan sköt ihjäl 3 knights med två leadbelchers trots att jag hade två WK som tog massa träffar i enheten, vilket resulterade i att jag inte kunde ta stenröset för 400p) gjorde att jag fick torsk med 7-13.

Match 5
Mattias Kuldkepp med komp 23 warriors. Jag får mitt drömmotstånd, han har otur med tärningarna (förutom sista turen) och det är inte så mycket mer att göra. Vinner med 19-1 efter att hans marauders horsemens heroiskt slår in ett wound i den andra varghulfen sista rundan istället för att bli dödade av den.

Rent allmänt måste jag säga att två varghulfs var ganska ovärt det. Den första tillför bra mycket mer än den andra. Men dom var roliga att spela med.

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011 (Schweiz) & 2012 (Poland)
Sweden ETC 40K Team 2013/2014 (Serbia) & 2015 (Czech Republic)

Swedish Champion Warhammer 40K 2012 & 2013

#4 Mikael.K

Mikael.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 093 Inlägg:

Postad 09 december 2009 - 10:54

Ser ut som en bra lista Göran. Verkar som att du öppnade starkt, men sen gick det utför dag två. Sen kanske demoner inte är så lätta att möta alla gånger. Vad skulle du ändra i listan såhär i efterhand?

Rikard: coolt med två varghulfs och stabil lista i övrigt. Verkade gå riktigt bra i matcherna också. En sjunde placering är inte fy skam smile.gif. Var det värt att ta en lord och sänka sig under komp 20 tycker du? Jäkligt bra lord build ändå, som inte ger onödiga minuspoäng samtidigt som den är stenhård. Bra magifas också. En femma wraiths istället för varghulfsen? wink.gif

#5 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 711 Inlägg:

Postad 09 december 2009 - 11:28

Jag skulle inte gå hemifrån utan en lord, tycker VC blir ganska crapy då.

SKulle kanske tagit en 3a wraits plus lite hundar eller nått sånt.

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011 (Schweiz) & 2012 (Poland)
Sweden ETC 40K Team 2013/2014 (Serbia) & 2015 (Czech Republic)

Swedish Champion Warhammer 40K 2012 & 2013

#6 Lagge

Lagge

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 091 Inlägg:

Postad 09 december 2009 - 12:01

Här kommer min lista. Gick asbra fram till tredje matchen då jag började spela totalt idiotiskt. Började bra även den amtchen men sen var det lite smågrejjer som gick lite fel och ett block som borde autobreakat 3 gånger men tänkte inte på att Saurusar inte är fearcausers själva. dåligt av både mig och min motsåndare. Här kommer listan iaf.

Tzeentch herald- General, Fly Scroll

Khorne herald,- Jugger BSB Banner of hellfire, Soul hunger, Armor of khorne

Slaanesh herlad, Steed

24 demonettes FC siren standard

20 Bloodletters FC

25 Horrors Standard Mus

6 Flesh hounds

5 Seekers med standard

4 Fiends of slaanesh

3 Flamers

Listan fungerade som jag tänkt mig, Fick in en hel del fina banners. Dock tror jag inte demoner ska satsa på magi utan snarare spamma fiends och houdns för all komp tongue.gif Blocken gjorde klart bra ifrån sig, de blir jäkligt hårda med heralderna i dom. Skulle dock byta ut horrors mot mer letters eller demonettes och spela med banner of sundering som magiförsvar istället. Slaaneshherladen fungerade bra med steed, Vissa matcher sprang hon med seekers o andra med demonetts. Ska hon bara vara i demonetts kan jag rekomdera att bara köra torment blade för +1 attack

Johan Lagmo
Alla barnen har VM guld utom Kaj, han valde att äta medeltidspaj.
Atlantis
Team Sweden ETC - 2011 DoC
Team Sweden ETC - 2012 OnG

Team Sweden ETC - 2013 Skaven

Team Sweden ETC - 2014 DE 

#7 Mikael.K

Mikael.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 093 Inlägg:

Postad 09 december 2009 - 12:39

Har lyckats bra med min senaste skapelse (listan återfinns i armélista forumet) där jag lirat utan lord. Har man bara hyffsad magi så funkar det. Funderade på om det är värt att ha med banner of hellfire i listan då det finns så mycket regen därute.

Lagge: vad hamna dina demoner på för komp? Vilken placering fick du?

#8 Lagge

Lagge

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 091 Inlägg:

Postad 09 december 2009 - 12:48

komp 14.53 kom jäkligt långt ner. typ 34 eller nåt tror jag. låg bra efter första dagen. typ sexa tror jag, sen var jag för trött för att spela på söndagen. Är så pass dålig på warhammer så måste ha stört hög fokus när jag spelar för att det ska gå bra smile.gif

Johan Lagmo
Alla barnen har VM guld utom Kaj, han valde att äta medeltidspaj.
Atlantis
Team Sweden ETC - 2011 DoC
Team Sweden ETC - 2012 OnG

Team Sweden ETC - 2013 Skaven

Team Sweden ETC - 2014 DE 

#9 Mikael.K

Mikael.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 093 Inlägg:

Postad 09 december 2009 - 13:05

QUOTE (DHettNeck @ Dec 9 2009, 11:28 ) <{POST_SNAPBACK}>

Testade att blanda en del av din lista, med en del av min. Blev ganska bra faktiskt. Skulle man droppa en wraith och lägga till ett par ghouls så skulle man till och med ha komp 19. Ifall man droppa 2 wraiths och boostar ghouls så vore det inte omöjligt med komp 20.

Lords and Heroes
Vampire Lord 385pts
Lvl 3, Dread Knight, Flying Horror, Dark Acolyte
The Cadaverous Cuirass, Cursed Book, Dreadlance

Wight King – Battle Standard Bearer 177pts
Barded Skeletal Steed, Lance, The Bloody Hauberk

Wight King 132pts
Barded Skeletal Steed, Lance, The Gem of Blood

Vampire 200pts
Lvl 2, Avatar of Death (GW), Dark Acolyte
The Flayed Hauberk, Scroll

Core
25 Skeleton Warriors: Full Command 220pts
25 Skeleton Warriors: Full Command 220pts
28 Ghouls: Ghast 232pts
5 Dire Wolves: 40pts

Special
7 Black Knights, Barding, Standard, Champion 273pts
Banner of the Barrows

5 Fellbats 100pts

Rare:
5 Wraiths: 250pts

Total: 2229pts

PD: 7
DD: 5 + Scroll

Comp: 3000
+Skeletons 880
+Ghouls 464
-Lord 200
-Wraiths 300
-PD 200
-DD 100
= 3544 ---> 17,885

#10 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 038 Inlägg:

Postad 09 december 2009 - 15:27

Lagge
Här kommer min lista. Gick asbra fram till tredje matchen då jag började spela totalt idiotiskt.

Nja, inte tredje väl, för det var väl jag och det gick ju bra för dig...

---------------------------

Komp 21 WoC

Nurgle lvl2, Steed, Power familiar, enchanted shield
Tzeentch Lvl2, Disc, Eye, Book
Jugger BSB, AoMorrsleib, Flail

12 Warriors, FC, Shields, MoSlaanesh
5 Horsemen, Musiker, Kastspjut, sköld, MoS
5 Horsemen, Musiker, Kastyxa, sköld
5 Hundar

13 Chosen, FC, Sköldar, Hilebarder, MoSlaanesh
5 Knights, Standard, Musiker, MoKhorne
Shaggoth, GW
Shaggoth, Add.W

(tror det var allt)

Tänkte först komma med en komp 25lista utan magi och med massa Juggers, men fick tidsbrist på slutet och fick komma på något annat. Tog två magiker och pumpade upp dem så de hade nåt att säga till om i magifasen istället. Och det kändes som en bra lösning , eftersom magin var bra i nästan alla matcher. Tror att det skulle gått betydligt sämre utan den iallafall.

Har överlag lite dålig koll på vad som hände i de olika matcherna, men kan ju säga vad som funkade och vad som inte funkade.

Match 1: Dvärgar (21)

Kul att få möta dvärgar för första gången i turneringssammanhang, och extra kul eftersom det var mina dvärgar som jag hade lånat ut.

Använde mina Khorne Knights riktigt dåligt och studsade mot hans Lord Långskäggblock, och blev sen nedjagat av en Gyrocopter. Min ena Shaggoth hade en field day på den svagare sidan och sprang ner Gyros och skyttar för glatta livet och sammarbetade bra med discmagikern, medan den andra shaggothen efter lite tvekan sprang in i ett block ensam och dog till slut.
Min Nurglemagiker slängde Cloying Quagmire på Longbeardsenheten och såg halva den tillsammans med lorden sjunka - mycket effektiv, må jag säga, och det som egentligen avgjorde hela matchen. Vinst 12-8

Match 2: High Elves (20)

Ny trevlig kille på turneringsscenen, och jag fick nästan känna mig som en veteran thumb.gif

En hög koncentration av alver på min vänstra sida bakom ett hus, där ett gäng block samlades. På andra sidan mer utspritt var det en kärra och lite skyttar, och Dragon Princes längst ut på kanten. Kommer inte ihåg vad som hände på högra flanken, men har för mig att jag kontrollerade den ganska bra och kunde blocka hans starkare flank med en Shaggoth , riddare och hundar. Tröttnade dock till slut på att stå och hänga och chargade in med hundar och riddare i hans White Lions, samtidigt som min Shaggoth jagade iväg spjutkillar med BSB. Enorm tur gjorde att ingen hund dog och ett par alver fick smaka på svärdet, men med stubborn skulle de nog stå kvar. Men slaget misslyckades och BSB var flyende, så där avgjordes det egentligen, och resten var bara att sopa upp. Mycket tur och jag kände mig lite skamsen eftersom ingenting riktigt gick vägen för alverna, medan mina tärningar var väldigt bra. På slutet stod nästan hela min armé på hans sida, så lite extra poäg till mig. Vinst 18-2

Match 3: Demoner (15?) ( Lagges lista ovan)

Fjärde turneringen i rad som stackars jag åker på demoner. Trots storstryk brukar det dock vara väldigt trevliga matcher, så också den här gången.

Här gick det inte alls bra och jag miscastade min Tzeentch magiker till döds i runda 2 - till råga på allt hade jag också bestämt att han skulle vara general i matchen, eftersom han kändes tillräckligt skyddad mot allt som demonerna kunde göra - räknade inte med bokens förbannelse dock. Efter det blev jag lite spak och tänkte inte riktigt på vad jag gjorde, vilket resulterade i att mina knights blev tvingade till en ganska ofördelaktig charge och sen utsatt för fleshhounds med BSBn i flanken. De höll ut ganska bra dock, och stod tillräckligt länge tills mina Chosen kunde flanka Fleshhoundsen, men de i sin tur fick smaka på Fiends i sin flank, tills mina stackars killar dog eller bröt... På flankerna förnedrades ena shaggothen mot ett gäng Seekers, och på andra fastnade Shaggoth två mot ett gäng Daemonettes matchen ut. Till slut hade jag bara en horseman och en halv shaggoth kvar... Förlust 17-3 (tack vare komputtjämnandet)

Match 4: Empire (21)

Dags för revansch sen förra årets QfA där mina dvärgar fick en knapp draw mot Hoffas Empire.

Första gången mot ett War Altar, så jag var lite osäker på vad den gjorde, och när jag väl fick in min s8 Shaggoth så glömde jag förstås bort att det var en chariot, så hamrade på prällen istället. Så kan det bli. Annars funkade det mesta ganska bra, min andra Shaggoth hotade på flanken och höll ett gäng riddare borta tills min Bloodcurdling Roar-magiker hade gjorts sig av med dem. Mina Knights fastande i ett gäng stubbornkillar av något slag, och fick sen se sig chargade av War-altaret, som dock misslyckades med sina impact hits. I sista rundan chargade ett stort block Spearmen min Shaggoth i sidan, men Shaggothen dog i magifasen, och mina Chosen såg chansen att charga in i stället, och dödade massor och jagade iväg dem. Det var tur för mig det, för hade inte spjutkillarna chargat där och istället stått kvar i säkerhet på andra sidan Objektivet så hade de plockat scenariot, och jag hade förlorat. Istället var mina Chosen flest i närheten, vilket avgjorde den här matchen. Vinst 12-8.

En massa bound spells och annat jobbigt, och det var enda matchen jag led lite av att bara ha 4 DD och inga scrolls. Man fick släppa igenom en hel del, vilket var lite förödande ibland. Min egen magi gjorde inte mycket, förutom att döda en kille på pegas och lite annat smått och gott.

Match 5: Skogsalver (16)

Drake och en träman - hur skulle det här gå? Sista matchen och jag var tvungen att ta 5poäng för att komma upp i 50bp... Kändes lite hopplöst när jag såg allt läskigt jag skulle få möta.

Offrade mina hästkillar lite dumt i början, och var lite rädd för att avancera med det andra. Mina block parkerade sig på varsin quarter, och jag skickade fram Shaggotharna på varsin flank, med mina Knights i mitten. Draken flög och började skjuta sönder allt, bland annat tog ett wound på min BSB det första han gjode - all armour och ward räckte inte alls, så han gömde sig snabbt hos några warriors i närheten. Dock var han inom räckhåll för att tvingas charga ut nästa turn, och jagade ner ett gäng dryader och panikade några skyttar av bordet, innan draken återigen var där och dödade honom. Kändes lite väl fuskigt med magiska Ingen Armour Save-pilar rolleyes.gif

Den enda överlevande riddaren - vars kamrater också fått känna pilregnet - chargade ett gäng treekin tillsammans med en Shaggoth, och många rundor senare bröt och jagade ner dem. Dock var Shaggothen halvdöd då och blev nedskjuten av Trämannen. Den andra Shaggothen hade innan dess chargat och studsat på några spensliga dryader, men tagit sig i kragen och kommit igen, bara för att till slut dö av Trämannen också han.

Min magi funkade hyfsat, och hade jag fått en runda till med min Flickering/2d6s4 Fireball-magiker innan hans armour save och 3+Ward save svek honom hade jag om inte dödat iallafall halverat trämannen. I sista rundan fanns det en chans till att döda generalen på draken också, men trots ett högt och bra slag från Nurgle-snipern så dispellade Johan ännu bättre, och matchen vare slut. Förlust 7-13.

Mina två block var inte halverade, och generalen oskadd, men resten var borta. Dock hade jag lyckats få en hel del smått här och där, så skrapade ihop tillräckligt mycket för att med hjälp av komputjämningen få 7 poäng iallafall, så jag var helnöjd.

Fem riktigt trevliga matcher mot mycket trevliga killar, allt som allt.

Magin dög bra, 8 tärningar räcker långt, och 4 dispell dice funkade hyfsat utom mot Bound spells - empire. Dubbla Shaggoths var kul att spela med, och var nog ganska effektiva på att hålla folk borta, och dra åt sig skytte. De dog ju dock i de flesta matcher, och spelade väl inte igen sina poäng egentligen, men indirekt gjorde de ett bra jobb, och jag är väldigt nöjd. Khorne Knights är riktigt läskiga, och när jag väl lärt mig hur man använder Frenzy så kommer det bli väldigt bra, det här. Detsamma går för min Jugger-BSB - lite lättare att kontrollera, men lite mer sårbar mot flank charges, så jag måste lära mig bemästra honom bättre med...

Always be yourself. Unless you know Transformation of Kadon. Then always be a Mountain Chimera.

#11 Mikael.K

Mikael.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 093 Inlägg:

Postad 09 december 2009 - 16:59

Verkar som om många spelat riktigt bra, med 4 vinster av 5. Sen förstår man att det kan vara svårt att få topp placeringar om man inte får in 20-0 i några matcher. Mötte empire senast igår och 5 bound spells är ganska jobbigt även om man har 5 dispel och en scroll. Skulle det vara en magiker på det där så skulle det bli riktigt jobbigt. Vissa av dem vill man verkligen INTE släppa igenom tongue.gif. Tur att arch lectorn inte har användning av alla sina bounds i början av spelet.

#12 sandpeople

sandpeople

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 221 Inlägg:

Postad 09 december 2009 - 18:44

Jag var (över)modig och spelade ogre kingdoms på komp 23. Ingen höjdare direkt, men jag gillar armén i alla fall.
Såhär i efterhand önskar jag att jag hade spelat min andra lista med 4 scraplaunchers, då man mötte många rankade block.
Flera magic items användes sällan eller inte alls.

Min lista:

General:
Tyrant 200
Tenderizer 50 -200
Wyrdstone necklace 20
Greedy fist 20
Heavy armour 6
Brace of pistols 12
Luck gnoblar 5

Butcher 130 magikomp:
Dispel Scroll 25 -550 för 9 PD (8 dice + 1 stone)
Fistfull of laurels 15
-100 för 6 DD (5 dice + 1 scroll)

Butcher 130
Siegebreaker 30
Rock eye 20

Butcher 130
Power stone 25
Halfling cookbook 25

4 Bulls 140 414
Ironfists 20
Light armour 12
Standardbearer 20
Musician 10
Lookout gnoblar 5

4 Bulls 140 300
Musician 10

3 Bulls 105 230
Musician 10

25 Gnoblars 50 156
Groinbiter 2

25 Gnoblars 50 156
Groinbiter 2

25 Gnoblars 50 156
Groinbiter 2

3 Ironguts 144
Standardbearer 20 199
Musician 10
Lookout gnoblar 5
Rune maw 20

4 Leadbelchers 220 230
Musician 10

Slavegiant 175 300

Slavegiant 175 300

2250 4591

Komp: 22.955 = 23

Jättarna var mina hjältar då de "Jumped-up-and-down-ade" flera gånger och dödade en massa smått. (jag höll de borta från allt stort).
Slutade lååångt ner på listan och var väl inte inställt på något annat heller. Armén behöver verkligen en ny bok för att kunna vara med och tävla.

#13 Kristian.K

Kristian.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 507 Inlägg:

Postad 09 december 2009 - 19:13

ja det va väldigt modigt att ta två slavegiants thumb.gif nåt jag aldrig använder i mina ogres, dock bra för kompen. Du fundera aldrig på o ta lite maneaters o köra en deathstar med dem och karaktärerna?? Förstår varför du tagit så mycket bulls(bra för kompen), tyvärr är de inte alls lika bra som ironguts. Men kul att nån vågar testa lite andra saker än det som normalt funkar thumb.gif Hur tyckte du att magin fungerade?

Förening: Timewarp Eskilstuna
Spelar: DoC, High elves, Wood elves, Ogre Kingdoms, Orcs & Goblins, Beastmen, Dwarfs

#14 Eldborn

Eldborn

Member

• Members
  • PipPip
  • 17 Inlägg:

Postad 09 december 2009 - 19:24

Min Komp 25 Hög alvs arme.

Prince 252p
Armour of caledor
Vambracers of defence
Talisman of loec

Noble Bsb 186p
Banner of the world dragon

Noble
Gem of courage

Noble
Guardian Phoenix
Amulet of light

Core
15 spears 150p
Std & Mu

15 spers 145p
Std

Speciale
60 White Lions 975p
Standard of Balance

Lion chariot 140p

Rare
Great eagle 50p
Great eagle 50p
Great eagle 50p

2250p i all sin storhet.

Första och sista gången jag spelar listan så som det såg ut, kanske nån gång efter jag blir less på beastmen och känner ett sug att köra 2 stora block med lejon så kanske de får komma ut och leka igen.

Siktade lite högre men efter första matchens hjärnsmälta så får jag får vara nöjd med en 13 plats, för nog är det väl ändå ens BP som ska vara tie breaker?

#15 Mikael.K

Mikael.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 093 Inlägg:

Postad 09 december 2009 - 19:43

Haha, oj, 60 white lions tongue.gif. Antar att alla karaktärerna gick in i den enheten också? Hur funkade den tycker du?

#16 goranfarm

goranfarm

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 55 Inlägg:

Postad 09 december 2009 - 23:53

Nej demoner var lite tradigt, speciellt två i rad. Den första demonarmén körde bara en massa skadespells och det kunde jag överleva men när jag blev tvungen att ta en massa stupidity tests mot 3d6 och ta bort den lägsta blev det jobbigt.

Jag vet inte riktigt vad jag kommer att ändra till nästa compade turnering... Eventuellt går jag ner lite i comp och gör en lite farligare lista.

#17 cedden

cedden

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 78 Inlägg:

Postad 10 december 2009 - 22:36

Det vore jättekul att få se någon lizardmen lista. Jag är nyfiken på vad folk bygger under den nuvarande kompmallen.

#18 Teknistmajjan

Teknistmajjan

Member

• Members
  • PipPip
  • 25 Inlägg:

Postad 11 december 2009 - 07:41

Tjenare.

Jag valde att spela en komp 20 High Elf lista. Ångrar mig såhär i efterhand då den har några enorma svagheter som var väldigt lätta att utnyttja. Jag hade 5 riktigt trevliga matcher på min första turnering och har redan börjar provspela en lista inför slaget om Härnösand.

Såhär såg listan ut.

Characters

[G] Noble: GW, Armour of Caledor, Guardian phoenix

[BSB] Noble: Barded steed, Heavy armour, spear, shield, helm of fortune, amulet of light

Mage: Level 2, silver wand, ring of fury

Mage: Level 2, dispel scroll

Core

16 x Spearelves: Full command

16 x Spearelves: Standard, muso

10 x Archers: Muso

Special

Lion Chariot

5 x Dragon Princes: Muso

14 x White lions: Full command, Lion standard

14 x Swordmasters: Full command, Standard of balance

Rare

RBT

RBT

Great Eagle

Great Eagle

En rätt snäll infanterilista i mitt tycke. Fruktansvärt rolig att spela men på tok för svag i ett turneringsklimat märkte jag. Men skam den som ger sig eller hur? smile.gif

#19 fjugin

fjugin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4 449 Inlägg:

Postad 11 december 2009 - 09:31

QUOTE (Teknistmajjan @ Dec 11 2009, 07:41 ) <{POST_SNAPBACK}>
En rätt snäll infanterilista i mitt tycke. Fruktansvärt rolig att spela men på tok för svag i ett turneringsklimat märkte jag. Men skam den som ger sig eller hur? smile.gif

Spelade en väldigt lik HE-lista (archmage med ring of fury istället för 2*lvl2, shadow warriors istället för archers, ingen fighter-noble och de extra poängen buffades blocken upp till 15/20 spears och 19 SM/WL). Kom till precis samma slutsats som du, medelkomps HE har inte mycket att komma med, iaf inte mot lågkompslistor.

Erik Aronson

ETC 2011 (Skaven), 2012 (Empire), 2013 (Beastmen), 2014 [1:a plats] (Skaven), 2015 (Skaven), 2017 [2:a plats] (coach)
Svensk Mästare 2011 (High elves)

Författare Swedish Comp System

(en av) grundare The 9th Age

#20 Mikael.K

Mikael.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 093 Inlägg:

Postad 11 december 2009 - 09:32

Ser ändå hygglig ut, men skulle nog köra två enheter white lions istället. Sen tror jag inte archers riktigt är värt det. Kanske buffa upp spearmen lite smile.gif. Nu behöver inte du avslöja din kommande turneringslista, men blir det stora ändringar till den eller?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar