Hoppa till innehåll

Foto

RTO 2007

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
114 replies to this topic

#101 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 13 mars 2007 - 18:38

Hehe ja en viss person påvisade en liten egenhet med kompmallen genom att lämna in en 27 kompande lista.
Kompen dras nog ner av mina klubbkamrater misstänker jag, men jag har inte tillgång till folks listor av någon anledning thumb.gif

13 landar jag på i komp, delvis för att jag inte vill kompopta och delvis för att jag är en powergamer.
Till nästa RTO måste jag fundera på om jag verkligen ska göra kompen till den arme jag själv ska spela, känns faktiskt inte helt rätt. wub.gif

#102 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 13 mars 2007 - 21:22

QUOTE (Dakoth @ Mar 13 2007, 17:23 ) <{POST_SNAPBACK}>
Och du lär ju har tokhögt i komp också smile.gif

Nja, 21 blev det. Av någon anledning tycker de att man ska ha så enformig OG-armé som möjligt och jag har inte figg till att ställa upp tre orchblock att få FC för.

#103 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 14 mars 2007 - 16:47

O&G kompen lär få en ansiktslyftning efter RTO. Vet inte hur mycket det påverkar själva slutpoängen dock.smile.gif
True line of sight. Vilket lysande påhitt.

#104 Sonax

Sonax

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 142 Inlägg:

Postad 14 mars 2007 - 23:04

QUOTE (Mafo @ Mar 12 2007, 12:08 ) <{POST_SNAPBACK}>
Som jag skrev ovanför så kommer jag tyvärr inte delta på grund av personalresa så ni kan stryka mig från listan. Kommer dock dyka upp på lördag kväll samt söndag för att socialicera mig samt beundra vackert målade arméer.

Magnus Forslund

Magnus skulle du kunna vara intresserad av att ställa upp som utjämningsspelare om det skulle behövas på söndagen (lördag har vi redan) någon av matcherna?. Vi kan låna ut arme eller du kan använda egen. Vi vet inte just nu om det kommer finnas behov av utjämningsspelare men eventuellt. Skicka ett mail eller posta här om du är intresserad.

/Mattias

#105 Mafo

Mafo

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 90 Inlägg:

Postad 15 mars 2007 - 06:45

Det gör jag gärna. Jag dyker upp på lördag eftermiddag, kanske vid 5-tiden. Jag måste dock låna armé då jag inte vill släpa med mig min på personalresan...

/Magnus

#106 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 15 mars 2007 - 11:53

QUOTE (Da @ Mar 14 2007, 16:47 ) <{POST_SNAPBACK}>
O&G kompen lär få en ansiktslyftning efter RTO. Vet inte hur mycket det påverkar själva slutpoängen dock.smile.gif

Då ska jag se till att förlora riktigt mycket så att ni ser hur synd det är om oss gröna. Jag är ju ändå 100% av de grönskinnade deltagarna. wink.gif

#107 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 315 Inlägg:

Postad 15 mars 2007 - 15:27

QUOTE (petrus @ Mar 13 2007, 18:38 ) <{POST_SNAPBACK}>
13 landar jag på i komp, delvis för att jag inte vill kompopta och delvis för att jag är en powergamer.
Till nästa RTO måste jag fundera på om jag verkligen ska göra kompen till den arme jag själv ska spela, känns faktiskt inte helt rätt. wub.gif

Jo, det är lätt att frestas till "men denna enhet/kombo är ju inte så farlig blush.gif

Var inne på att inte ge minus till Banner of butchery till QFAIII, men till mitt försvar måste jag säga att minuset kom med i slutändan.

Så du menar alltså att du cheesar till det rejält trots att du vet att du ska möta mig i första matchen (men en supersnäll OK-lista rolleyes.gif ). Då jag har 5 mer i komp antar jag att jag får någon form av bonus (typ välja spelbord... evilgrin.gif ).

#108 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 15 mars 2007 - 22:25

Aha bara 5 mer, gud så skönt jag var orolig för att du skulle ha över 20 och jag skulle få skämmas ordentligt.
Nu får jag som vanligt bara skämmas över min målning blush.gif

Tyvärr tror jag inte du kan få välja bord, i år testar vi att gruppera borden lite och sedan ser programet till att man inte får spela på samma typ fler än en gång.
Iaf tror jag det är så, DaGhault är bordgeneralen smile.gif

#109 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 16 mars 2007 - 10:39

Man får spela max 2 gånger på samma bordstyp. I princip är de uppdelade efter antal skogar,
men också efter miljö(vinter, öken etc).

Lägg till att i alla tester än så länge har man aldrig spelat på samma bord mer än en gång
och det är även begränsat till att man inte möter samma ras tex WE mer än max 2 gånger.smile.gif

#110 Puritan

Puritan

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 4 321 Inlägg:

Postad 16 mars 2007 - 11:02

QUOTE (Da @ Mar 16 2007, 10:39 ) <{POST_SNAPBACK}>
Man får spela max 2 gånger på samma bordstyp. I princip är de uppdelade efter antal skogar,
men också efter miljö(vinter, öken etc).

Lägg till att i alla tester än så länge har man aldrig spelat på samma bord mer än en gång
och det är även begränsat till att man inte möter samma ras tex WE mer än max 2 gånger.smile.gif

Av ren nyfikenhet och för att jag är en irriterande j-vel....... evilgrin.gif
Så ni ska inför varje match kolla, poäng (så inte en med noll möter en som har full pott), ras (så man inte behöver möta 5 WE), bordtyp(så man inte ska spela på samma typ mer än 2 ggr).... blink.gif

Ett administrativt gissel, ni kanske har kodat ett program för det?

Detta menat med glimten i ögat.... rolleyes.gif

//Puritan
Hampus Berg
Administratör för SWFBR
Caster Outside The Box

Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2011 - Schweiz - 5:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2012 - Polen - 8:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2013 - Serbien - 11:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2015 - Tjeckien - ?? plats

Medlem AR-Com ETC WHFB - 2013

Följ mig på Twitter [at] Hampus_Berg för mestadels Warhammer

"Stand and die, no death no glory!"

#111 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 16 mars 2007 - 11:10

Vi har ett program, dock har vi inte skrivit det själva.

#112 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 16 mars 2007 - 11:16

Lägg också till att första matchen lottas efter komp om man inte utmanat någon.
En annan sak är att de som kommer utifrån kan räkna med att inte möta klubbmedlemmar förräns
tidigast i match 4.

Man matar också in rena victory points tex Nisse 456 - Otto 1678 och och det omvandlas
till tex ett 15-5 resultat.

Programmet gör allt. Programmet är inte perfekt, men duger väldigt bra.

#113 Nagathi

Nagathi

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 82 Inlägg:

Postad 16 mars 2007 - 17:48

första matchen lottas efter komp om man inte utmanat någon.
Oh? Visste inte att det gick att utmana... Fanns det någon deadline för det också?

~ Nag

#114 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 16 mars 2007 - 17:57

Ingen deadline egentligen. Det är bara att vi måste veta detta när vi lottar.
Föredrar dock att det kommer in innan i morgon bitti eftersom vi kommer att ha en del att göra
ändå vid turneringsstarten.

#115 Sonax

Sonax

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 142 Inlägg:

Postad 16 mars 2007 - 19:15

Ok då är det inte mycket tid kvar tills vi drar igång på allvar. Jag vill å tävlingsledningens vägnar önska alla varmt välkomna till årets upplaga av RTO Fantasy! Vi ser fram mot ett rikt och jäkligt skarpt startfält. Må bäste vinna!

Om någon skulle behöva komma i kontakt under helgen med tävlingsledningen går det bra att använda följande nummer 0707-564625. Det är dock ruggigt dålig mottagning i Dragons Lairs källare så SMS kan funka bättre.

Till er som inte skall delta men vill veta hur det går kommer vi försöka lägga upp deltidsresultat lördag kväll.

/Mattias

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar