Hoppa till innehåll

Foto

Liten Battle Report Warcon

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
1 reply to this topic

#1 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 242 Inlägg:

Postad 03 augusti 2015 - 16:01

Jag lirade med

lvl4 high unicorn

sisters på örn

2 captain på stags

13 arhcers posioen

13 archers starfire

2*12 dryader

2*6 wildriers

6 soucts trueflight

7 wardnacers

2 örnar

7 waywatchers

Första matchen mot OK med

1 lvl4 mawe

1 bsb

1 hunter på stonehorn

4*5 ironguts

8 manearts med pistoller och posiones, vanguard

3*1 katter

2 kanoner

Jag var mest rädd för hans maneatres och stonehorn för det andra borde inte göra så mycket. Jag fick första rundan vilket hjälpte mycket så jag kunde döda många maneatsers med skytte.

Hans stonehorn hade dödat ett archer block och stod åt fel håll så kunde inte charga något. Både monstert och huntern hade ett wound kvar men han hade regg buffen. Jag funderade på att charge in men bsb på stag men tänkte att det kunde vara farligt eftersom om jag inte lyckades kunde hans stonehorn charge vad den ville nästa runda.

Men eftersom Uffe kom förbi och kallade mig fegis var jag tvungen att charga. Min impacts hits gjorde inget. Min bsb gjorde heller inget men min stag lyckas döda monster vilket var tur :)

I slutat av matchen hade han kvar en irongut enhet men bsb och magiker i. Jag hade inte förlorat så mycket så vann med 18-2.

Nästan match mötte jag en DE lista med

Dreadlord peg
Master bsb häst
hag på cauldron
assassin
lvl 2 metall häst
lvl 2 Beast häst
Lvl 1 heavens
12 rxb
28 Witch Elves
9 dark riders rxb
5 harpies
2 boltar
2 medusor

Jag var rädd för hans lord på peg samt hans rbts men resten borde jag kunna döda eller hålla mig undan. Jag lyckades döda hans lord utan att förlora allt för mycket poäng och mina örnar divertade hans witch elves. Jag tog ut en rbt med wildriders även om en enhet dog på vägen fram.

Eftersom jag hade bättre magi och skytte kunde jag ta hand om det mesta. Han hade kvar sitt coudron i slutat av matchen så vann med 19-1

Nästa match mötte jag DE igen och det var en värre lista för två pegs.

Drudd på hest
Bsb på peg
Master på peg
Lv2 death på hest
Lv2 death

2*18 x-bows
11 dark riders

27 executioners
2*5 harpies
Chariot

Det var skit uppdraget där man deployade snett. Han fick välja sida vilket gjorde att han kunde gå in med ett x-boes block i ett stort hus.

Matchen började väldigt dåligt eftersom mitt skytte och magi inte gjorde så mycket. Hans lord fick en fail charge men jag lyckas inte döda den ( den hade inte wardsave ) men den hade bara ett wound kvar.

Men fyra DT test och en döda dryad enhet senare var hans lord borta. Hans master på bsb torskade fear mot mina wildriders men en stag i så jag kunde följa efter honom. Det som var bra med det var att jag lyckades panica hans exeutioners samma runda med två magiker i eftersom de var utanför bsb och genral range så mina wildriders sprang rakt in i de flyende exetioners så där fick jag mycket poäng.

I slutet av matchen fick jag nog det mesta förutom ett x-bow enhet samt en charitot kanske så vann med 20-0

Nästa match mötte jag HE med

Anoitde på eldfågel

lvl4 beast

bsb

handmaiden

ca 30 seaguards

2*6 silverhelms

2 rbts

ca 20 phinox guards

ca 15 sisters

tror det var allt

Jag var rädd för hans eldgågel, phionix guards samt skytte vilket egentligen är nästan hela hans armé.

Jag fick in en tempest på hans seagurds tidigt som träffade alla men hans magiker var i enhet och de hade mr2 så hände inte så mycket.

Jag lyckades döda hans antoired med skytte men hans fågel var kvar och den chargade in i dryader men en stag samt magiker. Jag hade lite tokens men torskade ändå striden men stod tack vara bsb.

Sedan dödade jag fåglen nästa runda och han hade otur att slå en etta så hans fågel och anotied var borta.

Bägge hans silvers helms charagde mina wildriders men eftersom jag hade scroll kvar fick han inte in några buffar så jag lyckas vinna combat.

Jag fick offra mina örnar samt ett archers block för att hålla borta hans phonix guards.

Jag charagde de med bsb i flanken och tror jag torskade combat med 1 men stod.

Liten senare fick jag inte wilrders, stag och dryder i samma strid. Han kunde inte så så mycket på dryaderna så efter ett tag var hans steadfast borde och jag lyckades ta de.

Hans magiker hade blivit ett monster och var det i några rundor men det hade inget save. Så mina dancers lyckades göra 3 wounds på det och sedan kunde jag dispella den och då dog hans magiker.

Jag hade inte blivit av med allt för mycket så vann med 19-1

Sista matchen mötte jag WE med

Glade Lord häst
Glade Lord häst
Glade Lord häst
Lvl 4:a high häst
Bsb häst
9 glade riders

12 archers trufleight

13 archers trueflight

8 scouts trueflight

8 scouts trueflight
10 Wild riders

Det är den värsta listan jag kunde mötte men eftersom jag ledde med ganska mycket så hoppades jag att jag kunde hålla undan utan att förlora allt för mycket.

Jag depyode så att vi inte kunde skjuta på varande första rundan. Jag ville inte ha första rundan men fick den även om han hade +1.

När mina magiker sprängde sig runda två visste jag att det nog var kört. När ett archers block senare torskade en swift för att gömma sig och han lyckades döda mitt andra archers block som gömde sig med 2 skott som träffade på +5 var det lite jobbigt :)

Jag fick hans Wildriders men en glade lord i men jag förlorade en stag på köpet.

Eftersom jag fick börja kunde han springa upp med hans magiker på en kulle sista rundan och nuka bort mina sisters som hade gömt sig.

Jag blev av med allt utom dryader samt bsb och jag döda hans wildriders samt en gladelord.

Jag förlorade med 17-3 och slutade på samma poäng som listan jag just hade mött men hade bättre VP.

Men eftersom jag hade skickat in min lista sent fick jag avdrag så kom tvåa istället för etta :)

Jag tror jag ska ha det som tradition att alltid skicka in min lista sent till warcon nu :)

Jag hade lite tur med lottning förutom sista matchen för jag slapp möta både skaven och WoC.

David "Dangerous" D

#2 Mikael.K

Mikael.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 093 Inlägg:

Postad 03 augusti 2015 - 16:35

Alltid kul att läsa battle reports! :) Gick riktigt bra för wood elves på turneringen och Lagnelövs lista ser onekligen sådär "outside the box" lömsk  ut :D Antar att det bara är att börja opta mot WE till kommande GoW nu då! :D

Medlem på föreningen Timewarp i Eskilstuna

Spelar Vampire Counts, Dark elves och WoC

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar