Hoppa till innehåll

Foto

Fantasia Fanatic Xxiii, 27 - 28 April

• Please log in to reply
22 replies to this topic

#1 dea

dea

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 155 Inlägg:

Postad 24 januari 2013 - 17:01

Så var det dags för Fantasia Fanatic XXIII, vår 2013

Plats: Dragonskolans Gymnastiksal, Umeå
Datum: 27-28 April
Anmälningsavgift: 300kr
Första anmälningsdag: 25:e januari

Allmänt:
Fantasia Fanatic hålls i Umeå två ggr/år. Normalt brukar vi vara mellan 100 - 140 spelare och hoppas att både nya och gamla spelare är sugna på att ta sina modeller långt norrut och slåss bland renar, isbjörnar och snö.

Bonuslotter:

Då vi uppskattar att vi har en gedigen skara spelare som bokar in sig på fanaticen i god tid innan så kommer vi även denna fanatic att ha en utlottning av figurer där man får fler lotter ju tidigare man anmäler sig. Det kommer att lottas ut ett figurpack i vardera spel till ett värde av 10:-/deltagare i det spelet (räknas ut separat för 40K och fantasy). De som anmäler sig innan den 16:e februari kommer att få tre lotter till denna dragning, de som anmäler sig i mellan 17/2 - 31/3 får två och anmäler man sig efter det får man en lott.

Vi spelar:

2500p Warhammer Fantasy

1995p 40K
Alla regler och övrig information kring turneringen hittar ni i våra regelhäften
Scenarion och regler är inte helt spikade i dagsläget men vi kommer att lägga upp dom så fort som möjligt (kolla in här och på Facebook, Fantasia Umeå). Kompletta regler till Fantasy senast den 17:e februari och scenarion till båda spelen senast 17:mars

Anmälan kan ni göra på följande sätt:
  • fantasiafanatic@gmail.com (vi behöver namn, spelsystem)
  • www.speltid.se
  • På Fantasia
Det går alltså inte att anmäla sig i tråden men självklart får ni gärna skriva att ni kommer (kom bara ihåg att anmäla er också) Anmälan är inte bekräftad förrän vi fått betalning (vi har alltså ingen föranmälan)

Regelfrågor

Regefrågor går bra att ta här i tråden (eller maila oss på fantasiafanatic@gmail.com)

Välkommen

#2 dea

dea

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 155 Inlägg:

Postad 14 februari 2013 - 12:36

Nu hittar ni anmälningslista här

#3 dea

dea

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 155 Inlägg:

Postad 18 februari 2013 - 22:15

Nu har vi uppdaterat häftet med regler till Warhammer Fantasy på FF

#4 RejjeN

RejjeN

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 85 Inlägg:

Postad 24 februari 2013 - 19:41

Så som jag förstår det kan alltså armer som Tomb Kings och High Elves inte utnyttja fulla förmågan av en av sina "måste" grejjer? (Casket of Souls, Banner of Sorcery.) Om en sådan restriktion ska ligga på dem tycker jag att de ska åtminstone ändras till att alltid ge 2, eftersom man förlorar chansen att få 3 PD av dem men kan fortfarande få bara 1. (Så jag tycker casket borde varit från början, men de älskar ju RNG på GW...)

Annars så tycker jag om hur de ser ut med unit cap och sådant. Kanske ijuförsig blir att jag återuppväcker min mono-nurgle arme fram tills dess, men de kommer ju kosta massa pengar så tveksamt xD

#5 RejjeN

RejjeN

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 85 Inlägg:

Postad 03 mars 2013 - 23:21

Hallå? Är det någon hemma i huset?

#6 Screamer

Screamer

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 598 Inlägg:

Postad 04 mars 2013 - 08:54

Så som jag förstår det kan alltså armer som Tomb Kings och High Elves inte utnyttja fulla förmågan av en av sina "måste" grejjer? (Casket of Souls, Banner of Sorcery.) Om en sådan restriktion ska ligga på dem tycker jag att de ska åtminstone ändras till att alltid ge 2, eftersom man förlorar chansen att få 3 PD av dem men kan fortfarande få bara 1.

Detsamma gäller väl LM Slann +1PD/spell, Darkelf dagger, skaven warpstone tokens, Death-magic, goblin sneaky stealing osv.

#7 dea

dea

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 155 Inlägg:

Postad 04 mars 2013 - 10:16

Så som jag förstår det kan alltså armer som Tomb Kings och High Elves inte utnyttja fulla förmågan av en av sina "måste" grejjer? (Casket of Souls, Banner of Sorcery.) Om en sådan restriktion ska ligga på dem tycker jag att de ska åtminstone ändras till att alltid ge 2, eftersom man förlorar chansen att få 3 PD av dem men kan fortfarande få bara 1. (Så jag tycker casket borde varit från början, men de älskar ju RNG på GW...)

Det stämmer bra (att dom inte kan utnyttja förmågan max). Ligger mest i att vi vill försöka ha så lite restriktioner som möjligt och inte ändra för mycket i modeller/föremåls förmågor.

#8 Painblom

Painblom

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 721 Inlägg:

Postad 07 mars 2013 - 11:12

är det länge sedan anmälningslistan uppdaterades ? :D jag är nyanmäld men om jag läser rätt är det mitten på februari senast den uppdaterades ? :D spännd på att se vilka som dyker upp hihi :D

Marcus Engblom

ETC Team 2011  Switzerland Cheerleader
ETC Team 2012  Poland Cheerleader
ETC Team 2013  Serbia OnG
ETC Team 2014  Serbia OnG
ETC Team 2016  Greece Cheerleader
​ETC Team 2017  Spain  OK
ETC Team 2018  Croatia HBE

ETC Team 2019  Serbia TBD  

#9 dea

dea

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 155 Inlägg:

Postad 07 mars 2013 - 16:04

Listan uppdaterad (inte med dig än.-) men kommer direkt banken uppdaterat vårt konto.

Fortfarande är det massor av umeåfolk som inte anmält sig, så listan blir längre (men ni vet väl vad man säger om norrlänningar, inte snabbast.-)

#10 Painblom

Painblom

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 721 Inlägg:

Postad 07 mars 2013 - 16:08

Haha tack för svar :) mmm norrläningar i all ära :)

Marcus Engblom

ETC Team 2011  Switzerland Cheerleader
ETC Team 2012  Poland Cheerleader
ETC Team 2013  Serbia OnG
ETC Team 2014  Serbia OnG
ETC Team 2016  Greece Cheerleader
​ETC Team 2017  Spain  OK
ETC Team 2018  Croatia HBE

ETC Team 2019  Serbia TBD  

#11 dea

dea

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 155 Inlägg:

Postad 13 mars 2013 - 22:04

Nu har vi uppdaterat regelhäftet med restriktioner för Chaos Daemons och Warriors of Chaos. Ni hittar den här

#12 Zaanash

Zaanash

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 869 Inlägg:

Postad 14 mars 2013 - 10:04

Det är mig veterligen omöjligt att få in mer än 8 crushers på 2500 pts så den restriktionen kan ni nog ta bort

Christian Wennberg

ETC-kapten 2017

Jag må vara sämre än Marcus, men jag har i alla fall varit bäst i världen

#13 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 14 mars 2013 - 10:30

Möjligen at man i så fall borde ändra den till max 8st MC i armén för att tona ner deathstar känslan så man inte köper 8 SC och sätter 5 MC karaktärer i den.
Björn Ericson
SWFBR - Admin
The 9th Age - Army Design Team
Förening: GoB Syd

#14 dea

dea

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 155 Inlägg:

Postad 14 mars 2013 - 14:38

Det är mig veterligen omöjligt att få in mer än 8 crushers på 2500 pts så den restriktionen kan ni nog ta bort

Sant:-)

Möjligen at man i så fall borde ändra den till max 8st MC i armén för att tona ner deathstar känslan så man inte köper 8 SC och sätter 5 MC karaktärer i den.

Ska ta det i åtanke

#15 dea

dea

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 155 Inlägg:

Postad 24 mars 2013 - 11:59

Nu är scenariona färdiga till Fantasy. Ni hittar dom här

Kom ihåg att om ni anmäler er innan den 31/3 får ni fler lotter i vårt figurlotteri

#16 RejjeN

RejjeN

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 85 Inlägg:

Postad 25 mars 2013 - 00:04

Match 4... Yay, så TK ligger alltså i underläge från börjar om man inte handikappar sig själv ytterligare genom att ta en värdelös BSB...

#17 dea

dea

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 155 Inlägg:

Postad 28 mars 2013 - 23:41

Match 4... Yay, så TK ligger alltså i underläge från börjar om man inte handikappar sig själv ytterligare genom att ta en värdelös BSB...

Det kommer en ändring på det. Saknar man BSB så slumpas en karaktär istället. Men som sagt uppdatering i häftet sker nästa vecka

#18 dea

dea

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 155 Inlägg:

Postad 08 april 2013 - 11:35

Det kommer att serveras frukost och lunch i matsalen bredvid spellokalen.

Frukost kostar 30:- och lunch 50:-. Vi måste veta innan den 19:e april om ni vill äta (och vilka måltider), anmälan är bindande och betalas på plats.

Matanmälan görs enbart på fantasiafanatic@gmail.com

Meny är inte bestämt men blir någon typ av husmans.

#19 dea

dea

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 155 Inlägg:

Postad 08 april 2013 - 22:18

Nu hittar ni vårt lagtävlingshäfte på Fantasias hemsida

har även gjort en uppdatering i Fantasy scenariohäftet

#20 dea

dea

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 155 Inlägg:

Postad 18 april 2013 - 22:35

Som det ser ut nu är det 13 platser kvar, så är ni sugen på att delta i vårens FF så är det dags att anmäla sig

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar