Hoppa till innehåll

Foto

Ris Och Ros

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
6 replies to this topic

#1 Svarten

Svarten

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 778 Inlägg:

Postad 21 oktober 2019 - 08:04

Vi är helnöjda med helgens batalj, och kan glatt meddela att detta var vår första singelturnering utan avhopp under turneringen! Någonsin :)

Men, vad tyckte ni? Vad var bra, och vad var anus?

Army of Darkness, Grödinge.

Mina Warriors of Nurgle:
http://s4.zetaboards...opic/9901745/1/

#2 Raptor

Raptor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 147 Inlägg:

Postad 21 oktober 2019 - 09:15

Att kunna fixa egna toasts för en lite peng var sjukt soft när man var mör och inte riktigt orkade gå iväg!

Dom hemliga uppdragen var i många fall lite för svåra (eller så hade jag bara otur?) Men Jävlar vad kul jag tyckte att det var!! Älskade dom =)

//The Kaj

ETC Team Sweden 2011 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2012 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2013 - Vampire Counts
ETC Team Sweden 2015 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2016 - Captain

ETC Team Sweden 2017 - Daemon Legions

Swedish Champion 2014/2017

8th edition Rank: #1

The deviant seek but one place.

#3 Lagerlöf

Lagerlöf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 954 Inlägg:

Postad 21 oktober 2019 - 09:46

Hemliga uppdragen var svinkul. 

Men håller med Kaj, vissa var lite för svåra. Vissa var ju även omöjliga.

Man kanske skulle byta alla 3 kort efter varje match (så alla är Joker)? Så man slipper släpa med dåliga/omöjliga kort.

Men svinbra koncept, riktigt kul :D

Överlag, 10/10 toasters i betyg.

Målningsbedömningen.. Ja den är väl som den är.. anus xD

#4 Maelstorm

Maelstorm

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 194 Inlägg:

Postad 21 oktober 2019 - 09:57

Som vanligt var det ett extremt bra arrangemang. Bra kiosk, bra med toasts, bra avlastningsytor, kul med tematisk terräng.

Och de hemliga uppdragen var bland de roligaste jag har varit med om. Jäklar vad skoj det var, speciellt att de bara var bra för dig och inte kassa för motståndaren.

11/10 toasters.

"He will win who knows when to fight and when not to fight"
- Sun Tzu, Art of War

"Wars may be fought with weapons, but they are won by men. It is the spirit of men who follow and of the man who leads that gains the victory."
- General Patton

"Ward or feed!"
- Oscar Lagnelöv

#5 Dennis P

Dennis P

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 422 Inlägg:

Postad 21 oktober 2019 - 10:15

Mycket nöjd av arrangemanget

Mycket kul med uppdragskorten, vissa behövs tittas igenom men generellt bra fastän jag var väl den som klagade mest över mina 2 döda missions som jag inte kunde göra utan att sabba matchen för mig totalt...

Dennis "Pink Gangster" Palmkvist

Hard core achievment avklarad: "Vaul the Maul" Förstöra 200p magic items på en match
Kalla mig Hobbyspelare :)

ETC 2013- High Elves

ETC 2014- Wood Elves, 1st place!

ETC 2015- High Elves

2nd place 8:e editions rankning (Sverige).

#6 awk

awk

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 47 Inlägg:

Postad 21 oktober 2019 - 19:25

Sjukt kul med uppdragen! Trots totalt hjärnsläpp i deploy och även vid lite allmän placering av enheterna så kunde en hel ridande skara av modiga riddare och hjältar utrustade med fjäderkuddar som vapen, insvepta i schabrak av ylle på hästarna, kasta sig in i skogen och dö och ändå fick jag tre poäng! Och att man sedan kan ta en toast och lägga sig under bordet och slicka sina sår och ladda om istället för att dra till centrum är också toppen.

Så - första gången på länge jag kommer hem med poäng i alla matcherna :-).

Att man kan ha otur och få scenarier som är omöjliga bör man kunna fixa med fler jokrar, eller möjlighet att byta hela handen hos domaren. Man utmanas ju lite också i att kunna hålla fler scenarier i huvudet och försöka bedöma vad som är mest värt/minst dåligt.

Det är en rätt juste utmaning att hitta placering av trebbar också - med så sanslöst mycket kullar och impass. Fick försöka tänka till rejält och det är säkert nyttigt....

Har haft en jättekul helg. Tack.

//Kattis

man kan rulla yatzy i sexor - eller ettor

#7 Atnas

Atnas

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 392 Inlägg:

Postad 21 oktober 2019 - 22:02

TNQ fortsätter att vara min absoluta favoritturnering att besöka =) Älskar kiosken och utbudet, tycker tiderna + pauserna är perfekt blandning och har alltid himla kul.

Uppdragen var toppen, förhöjde verkligen upplevelsen för mig. Gillade speciellt att de var utöver de 20 BP som finns i matchen, vilket gjorde att man ändå kunde sikta på något ifall matchupen var kass. Sista matchen förlorade jag 8-12 t.ex., men då jag tog hemliga scenariot för en 11-12 kändes det ändå lite nice!

Enda problemet är väl att vissa uppdrag var lite väl säkra/tråkiga (ex. håll en enhet scoring vid liv gör inte matchen så intressant) och att andra är lite väl galna (20 unsaved wounds i combat tror jag aldrig jag gjort i turnering! :P). Ifall det lutar åt något håll så tar jag hellre galna uppdrag dock, och det fanns något väldigt kul med att behöva offra sin egen general- tror det är ett kort som är lite underskattat!

Bästa lösningen är kanske inte att designa om korten i sig som det är att se till att det finns fler val att göra? Jag tänkte mig att man får kanske 4 kort att välja mellan, och sedan vid matchens slut så byter man med motståndaren dels de scenarion som spelats, samt att man blint drar ett gömt kort från varandras lek så att det blir mer utbyten (med mindre chans att man sitter fast med kassa scenarion) och så att man inte kan sitta och suga på de 'bästa' scenariona utan risk.

Gärna mer sånt, iaf :)

Tobias Karringer

Dvärgar och Goblins!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar