Hoppa till innehåll

Foto

Problem!

• Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 22 februari 2013 - 17:14

I korthet, karateklubben vill inte ge oss lokalen så antingen ställer vi in eller så försöker vi flytta... eller kan ta med typ 24 pers som ryms nätt och jämt, i klubb lokalen.

Just nu ser det inte bra ut. Jag förösker argumentera för flytta men vi måste hitta en lokal för ett pris som funkar. Det kan så va då att vi får höja turnerignsavgiften med en 5€ igen. Om ens det räcker. Vi förösker fundera på alternativ men det ser inte bra ut.

#2 Sherlocko

Sherlocko

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 815 Inlägg:

Postad 22 februari 2013 - 17:17

Alla lösningar utom att ställa in eller flytta datum är bra lösningar. :)
Postad bild

#3 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 22 februari 2013 - 17:33

Jag försökte också argumentera för att "klart vi kan ha folk att hjälpa oss bära bord och ställa upp om dom kommer med tidiga båten".
Det är ju ett stort problem när klubben bara är en massa tonåringar man inte kan lita på att ställer upp när det behövs.

Jag argumenterar för "något är bättre än inget" men det finns bara så mycket jag kan göra när jag inte är på Åland konstant.

#4 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 038 Inlägg:

Postad 22 februari 2013 - 20:58

För min del får ni gärna höja avgiften mer än så, bara det blir av. Euro är ändå inte riktiga pengar. Och jag kommer med tidiga båten så min hjälp har ni definitivt.
Always be yourself. Unless you know Transformation of Kadon. Then always be a Mountain Chimera.

#5 finntroll

finntroll

Newbie

• Members
  • Pip
  • 5 Inlägg:

Postad 26 februari 2013 - 09:11

If I understand correctly, the problem lies at the actual gaming area?
For able hands, you can count in also Sotakone crew: two of us arrive early in the morning and the rest two o´clock with the Viking boat. Hopefully the problem can be solved without changing the date of the actual event, as otherwise our crew is screwed in many ways..

#6 Olsson

Olsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 92 Inlägg:

Postad 26 februari 2013 - 10:27

Jag kan också ta tidiga båten om det skulle hjälpa

#7 Sherlocko

Sherlocko

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 815 Inlägg:

Postad 26 februari 2013 - 10:30

Vi ska ju tydligen ta bil för att Dennis ska få med sig sin displaybas, så förhoppningvis kan en billast västeråsare och hjälpa till via tidiga båten. :)
Postad bild

#8 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 27 februari 2013 - 21:04

Shysst att ställa upp, jag förväntade mig nästan det. :wub:
Sa det åt Igge också, men han muttrade om att gäster... men då vet jag att i princip borde det gå att ordna flyttandet på fredag om inte annat.
Sen väntar jag på svar från Igge angående lokal. Jag har en del ideer men det är inte sagt dom funkar. Skulle det finnas någeslags bord tillgängligt i lokalen vore det ju perfekt å.

#9 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 27 februari 2013 - 21:08

If I understand correctly, the problem lies at the actual gaming area?
For able hands, you can count in also Sotakone crew: two of us arrive early in the morning and the rest two o´clock with the Viking boat. Hopefully the problem can be solved without changing the date of the actual event, as otherwise our crew is screwed in many ways..

In principle, yes. And it's nice to hear able hands are available. The second issue is how to find a suitable space. Mainly there's an issue with tables. It's not practicable to transport the actual tables we've been using. We have the terrain, and the tables. We need something to place it on and a place to put it in. Hopefully we can find something that solves both those issues.

#10 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 02 mars 2013 - 15:29

Sitter och hammrar på en lösning.

Har en polare som är "bekant" med Park Hotel och vi kunde ev få rabatt på deras "konferens lokal". Det skulle betyda att de som tänkt bo på hotell borde bo där. Men det har väl varit ok ställe tror jag.

Worst case, så blir turneringsavgiften 30E för att täcka hyran, beräknat på antalet anmälningar jag har.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar