Hoppa till innehåll

Foto

Ris O Ros Shadowgames

• Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 246 Inlägg:

Postad 22 oktober 2012 - 14:27

Det kan vara bra för arrangörerna att få lite feedback så jag hoppas att så många som möjligt skriver i den här tråden.

+ Terrängen var väldigt snygg
+ Att man kunde beställa mat
+ Att allt var väldigt bra organiserat

- Talet från ordförande i början av konventet. Jag bryr mig inte så mycket om att han brukade mobba elever när han gick i skolan.
- Jämställdhets kvinnan. Jag visste att hon skulle vara där så jag har inget emot hennes tal men annars tyckte jag inte hon skötte det så bra.
- Terrängens utplacering var inte vidare bra på vissa bord samt att det var väldigt få skogar men det kanske det bara var på borden jag spelade på.
- Luncherna var väldigt långa. Men det är svårt att få bra tider på de.

Finns säkert några mer saker jag kommer på senare och andra har säkert mycket att fylla i om vad de tyckte om helgen.
David "Dangerous" D

#2 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 447 Inlägg:

Postad 22 oktober 2012 - 15:28

+Snygg terräng
+Kul med en turnering som (avsiktlig eller ej) inte är fokuserad på tävlingsmänniskorna utan vågar ha lite mer udda terräng/scenarion (med de risker det medför för tävlingsmomentet)
+Att allt flöt på så bra. Extra höga poäng här det detta var Shadowplayers första turnering.
+Att man kunde få lunch utkörd och att maten faktiskt var god.
+Arrangörerna, mycket bra kommunikation (jag blev uppringd först när jag var sen med listan och sedan när jag var lite sen på söndagen kom springande minuten före matchstart)
+Att man fick alla papper i en plastficka vid start, riktigt schyst service
+Att ni vågade spela etc som man ska med öppna listor.

-Talet i början, väl mycket navelskådande, den lilla föreningen har vuxit upp och blivit stor, kul för de som var med från början men för mig ... för internt
-Damen från GoGender, jag har inget emot satsningen i sig, det är en fråga som intresserar mig men, åstadkom hon något överhuvudtaget, kom hon fram till något alls eller var hon mest ett alibi för att ni skulle få ut EU pengarna, hon brydde sig ju inte ens om att samla in enkäterna hon delat ut. Ärligt talat tycker jag att hon verkade rätt ointresserad av sin uppgift.
-För mycket terräng på en del bord.
-För långa luncher, 75 minuter är lagom första dagen och andra dagen räcker 60 i vanliga fall, Med mat utkörd till lokalen kan man troligen ha 60 båda dagarna. Som det var nu med 90 minuter blev det för mycket väntande.
-Förseningen av fantasyhäftet, det funkar bara inte att allt stannar av i flera veckor för att en person bland arrangörerna går under jorden.
-Scenario 3. Så mycket slump att det kändes som ren tur vem som vann scenariot. Jag kan vinna scenarion där man måste röra på sig med mina dvärgar men om man får veta först i turn 3 vart man ska gå är det hopplöst. särskilt som slumpen kan ge bort scenariot till den ena spelaren, ska ni ha ett slumpscenario så ska man slå innan deployment!
-Sportsmanship, Jag gillar inte att man tvingas ge någon en 1:a, ingen av mina motståndare förtjänade det. (Så jag skrev på min lapp att arrangörerna fick slumpa vem som skulle få 1:an)

Totalt blir det i vilket fall 4/5 i betyg från mig, Detta var en riktigt bra prestation. Många erfarnare arrangörer har lyckats sämre med att få allt att flyta på. Jag kommer nästa år.

Slår så dåligt att spelaren på bordet bredvid förlorar matchen.

#3 Raptor

Raptor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 108 Inlägg:

Postad 22 oktober 2012 - 16:56

+ Maten man kunde förbeställa.
+ Bordens utseende. Riktigt snygga, nästan samma klass som dom vi har i Västerås! ;)
+ Informationen. Utförlig och bra. Det fanns alltid folk att fråga.
+ Er ansträngning. Det märktes att ni Verkligen jobbat med det här, och framförallt det vill jag ge er en hink med cred för!
+ Alla som hjälpte till att arrangera, fixa med käket osv. Sjukt bra!
+ Vissa scenarion. Alla scenarion som inte innehåller så mycket slump är bra! T.ex. Mynten var genialiskt!

- Terrängen. Många bitar var totalt omöjliga att använda och var speltekniskt direkt förstörande.
- Vissa scenarion. Det som man skulle slå fram i tur 3 skapar ytterligare ett slumpmoment i matchen. Gillar inte.
- För långa pauser för lunch.
- Uppdateringen av infon inför arrangemanget. Det dröjde för länge med att få svar på många frågor.
- Felräkningen med poängen i början. Lätt hänt - men det ska inte hända.

Över lag ett positivt intryck, men det som jag känner saknas är en sak: Rutin.
Mitt tips är att ni som arrangerar ger er ut och spelar på andra turneringar så ni får lite perspektiv. Både lärorikt och roligt! :thumb:

Jag kommer gärna tillbaka om ni väljer att köra ett nytt shadowgames iaf!
För att vara första turneringen ni arrangerar av den här storleken så är jag klart imponerad - och jag är övertygad om att ni kan göra det ännu bättre! =)

//The Kaj

ETC Team Sweden 2011 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2012 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2013 - Vampire Counts
ETC Team Sweden 2015 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2016 - Captain

ETC Team Sweden 2017 - Daemon Legions

Swedish Champion 2014/2017

8th edition Rank: #1

The deviant seek but one place.

#4 Tjarls

Tjarls

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 201 Inlägg:
  • Interests:Mining, mountains, beer and smithing

Postad 22 oktober 2012 - 18:54

Superbra initiativ. Tänkte starta denna tråd själv när jag hade sammanställt den pappersmässiga utvärderingen :)

Släng på oss mer och mer! Visst har vi en tanke om hur vi vill utveckla konceptet vidare men det är för er det görs och därför är era åsikter superviktiga!

#5 Aroden

Aroden

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 517 Inlägg:

Postad 22 oktober 2012 - 19:05

Jag fyllde i pappersutvärderingen och därför skriver jag inte nått här men jag håller med om många av de plus som skrivits men vill invända mot en del. Självklart ska ni ha en talare i början av ert första stora evenemang, Tycker att ni är värda den nostalgitrippen! Sen tyckte jag att pauserna funkade bra :).
Primo Victoria

#6 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 038 Inlägg:

Postad 22 oktober 2012 - 23:30

Plus:
Terrängen var supersnygg.
Mat till lokalen perfekt. Lite fattigt på sallad dock, men man ska inte vara kräsen...
Scenarier var mycket bra - möjligen med undantaget random objective-matchen.
Guldmynten var mycket goda, och tröstade en sönderskjuten Jacke iallafall litegrann.
Arrangemanget i sin helhet verkade flyta på rätt bra i helgen, vad jag märkte.

Minus:
Bordsytan. Ogillar sandade skivor. Halvt omöjligt att flytta blocken ibland. Mina Ghouls fick sig en smäll så ben och armar flög. ( Tur nog hade jag lite reserver med mig) Ser snyggt ut dock.
Terrängen var lite väl opraktisk. Skogarna borde till exempel ha lösa träd, så det går att ställa in enheter i dem på vettiga sätt. Nu fick mina apor klättra en del, vilket i för sig passade bra.
Ogillade att behöva sätta ut en etta i sportsman. Ingen förtjänade den.
Borde vara Best General separat från Overall. Och då gärna ge målning och sports mer poäng för att minska "risken" att någon plockar båda mestadels genom BP.
Lite för långa luncher.

Allt som allt var det en mycket bra turnering, och med mer rutin kommer den bara att bli bättre. Kommer definitivt försöka komma nästa år. Ser dock hellre då att det körs kompat, då alltför många listor blir så lika varandra med ETC-restriktioner. Den externa balansen verkar ju bli rätt bra, men den interna inte alls. Men det spelar ingen större roll och avgör inte om jag kommer nästa gång eller inte.
Always be yourself. Unless you know Transformation of Kadon. Then always be a Mountain Chimera.

#7 Tjarls

Tjarls

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 201 Inlägg:
  • Interests:Mining, mountains, beer and smithing

Postad 22 januari 2013 - 23:33

Nog för att den är några månader försenad, men vi var väldigt trötta efter turneringen ^^

Så nu är den här, utvärderingen: http://www.scribd.co...hadowgames-2012

#8 Aroden

Aroden

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 517 Inlägg:

Postad 25 januari 2013 - 21:53

Jättesnyggt! Jag drar självklart slutsatsen att fler 40K-spekare har svårt med luftvägarna men att det i övrigt bör vara mer neutral terräng. Dock är det väldigt kul med flufftexter till sakerna och namn på borden men att få alla Stefans demoner i det närmaste teleporterade till min sida gjorde mig bara halvglad (för hans skull).
Primo Victoria

#9 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 447 Inlägg:

Postad 01 februari 2013 - 16:47

Kanon att ni tog er tid med detta. Kunde jag retroaktivt höja betyget skulle jag göra det.

Slår så dåligt att spelaren på bordet bredvid förlorar matchen.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar