Hoppa till innehåll

Foto

7 ed.

• Please log in to reply
89 replies to this topic

#21 Niklas Asp

Niklas Asp

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 532 Inlägg:

Postad 11 februari 2006 - 23:55

De lär inte dö, men räkna inte med en bok snart. Det har avfärdats att de ska få bok flertalgånger under tiden jag har varit aktiv innom warhammer.
Scissor: Paper is fine! Nerf rock!

Förening: YLVA
Raser: Oger Kingdoms, Daemonic Legion: Tzeentch, och High Elves
Övrigt: Sämst på att åka på konvent.

#22 N.I.B.

N.I.B.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 462 Inlägg:

Postad 15 februari 2006 - 23:34

QUOTE (Dakoth)
waaagh! eller hand of gork kommer finnas kvar (kommer inte ihåg vilken av dem dock). Däremot kommer warpath att försvinna. Spellsen får lite mer supportande roll i likhet med WE lore. *snip*
Det är emellertid ett tag kvar till release så mycket kan hinna ändra sig.

Var har du hört det?
jag kom till makten
jag sa grönt stavas blått
och kvällen är lång
när den siktar mot sin tinning

#23 Draaz

Draaz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 294 Inlägg:

Postad 16 februari 2006 - 02:19

Chaos Dwarfs! wink.gif

#24 N.I.B.

N.I.B.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 462 Inlägg:

Postad 17 februari 2006 - 08:15

QUOTE (fffrankenstein)
Efter finalen satt vi och pimplade öl på ett trevligt ställe med diverse danskar och norskar och en engelsman.

Hörde hur denna satt och pratade med moog och dag om 7 ed men kunde inte urskilja så mycket.

Engelsmannen måste ju ha varit nån höjdare inom GW då, eftersom Dakoths O&G-info inte har läckt ut på TWF än? Alternativt hade engelsmannen tittat för djupt i ölen och ville imponera tongue.gif
jag kom till makten
och kvällen är lång

#25 Ashdil

Ashdil

Newbie

• Members
  • Pip
  • 2 Inlägg:

Postad 03 mars 2006 - 23:58

DoW kommer nog i skymundan denna gång oxå! Men man kan ju hoppas på att dem får en ny prewiev i white dwarf!

Ska bli riktigt kul att se vad som ändras och hur!
Man hör en del knäppa rykten, men förutom det där med ranks att man får plus ett i CC om man har bredare front, så har det nog inte kommit mycket att ta så hårt på.

#26 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 315 Inlägg:

Postad 04 mars 2006 - 01:16

QUOTE (N.I.B. @ Feb 15 2006, 23:34 )
QUOTE (Dakoth)
waaagh! eller hand of gork kommer finnas kvar (kommer inte ihåg vilken av dem dock). Däremot kommer warpath att försvinna. Spellsen får lite mer supportande roll i likhet med WE lore. *snip*
Det är emellertid ett tag kvar till release så mycket kan hinna ändra sig.

Var har du hört det?

Det skulle jag kunna berätta, men då måste jag nog tyvärr döda dig efteråt cool.gif en ganska säker källa dock - fast som jag sa så kan mycket ändra sig fram till releasen.

#27 Falahk

Falahk

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 227 Inlägg:

Postad 09 mars 2006 - 18:34

här är vad som står på warseer om nya o&g

Fanatics may be released during the compulsory movement phase 2D6" into the front arc. Fanatics may also be released as a charge reaction, again, 2D6" to the front arc. This is treated as a stand and shoot for purposes of when you are allowed to release fanatics.

Finally, any unit that flees with unreleased fanatics, releases them in a random direction. The whole 8" thing was been done away with.

Squig Herds become skirmishers. Squig Hoppers are released like fanatics, and move 2D6" in a direction of your choice. The hopper has 2 wounds, but is still killed on a doubles for bounce. The rider is never thrown anymore. If the unit is broken, the goblin handlers flee and the squigs stay ranked up and have a table to roll on each turn; rather than the old scatter each one of these guys 2D6". (on the turn the goblin handlers flee, the squigs are always "unbreakable". (Frenzy & skirmish and charge the nearest unit friend or foe, is on the list; as is stupidity; causes fear & may not move, squabble, flee) Squig Herds are special choices and require 1 unit of night goblins for each unit squig herd.

Forest Goblins Return: Forest goblins about the same as night gobins, with a few differences. They Hate all elves, and Fear all elves that they do not outnumber by at least 2:1; reroll panic checks while in woods.

Forest Goblins can be upgraded to have spears, 2nd hand weapon or BOWS. One unit per army may scout, one unit per army may be upgraded to have poisoned weapons.

Spider Riders: On a 25mm base, M5, skirmish, forest goblin with poisoned attacks. Webs (enemy is -1 to flee/pursue from/at the spider riders) Upto 1 unit of spider riders per unit of forst goblin rank and file.

Giant Spider: Single model in unit, Spider on a 40mm base. Poison, webs, web shot (short range, enemy must pass Str test to move if hit). Special choice, 0-1 per unit of spider riders.

Other changes:
Orc chariots are 2 for 1 if general is an Orc.
All boar boys can be big uns if the general is an orc.
Goblin warmachines and chariots require 1 unit of goblins per choice.
Goblin chariots and spear chukkas are only 2:1 if a goblin is the general.
Orcs on foot have the option for heavy armor, choppas give +1 strength on the charge, even if used with a shield, or a 2nd choppa.
Slavers (orc warmachine crewmen) may kill a goblin crewmen to avoid taking a panic test.

Black Orcs: Takes a special choice, instead of an extra hero slot. They may buy a black orc retinue (which does not take a special slot); though they may not leave the unit. Black Orcs hate wizards (anyone who has bound spells or spells).

Anomosity looked about the same, with the big difference that Orcs that fail will pick on goblins if goblins are in range. Savage Orcs will attack friendly units on a 1-2 while frenzied, rather than just a "1".

Waaaagh Magic has a 2D6 miscast table, and units that failed anomosity, along with those that are fleeing modify the roll. Spells have changed a bit. Most of the magic is based on the numbers of Orcs and Goblins near the caster. (spells do more hits, or higher strength, or more range). I think every spell had some part of it linked to the number of greenskins in the area.

Stone Trolls are not stupid if the general is a night goblin and within 12"
River Trolls are not stupid if the general is a common goblin and within 12"
Forest Trolls are not stupid if the general is a forest goblin and within 12"
No troll is stupid if the general is an Orc, black orc or savage orc and within 12" of the trolls.

Pump waggon moves D6" the 1st turn, 2D6 the 2nd, 3D6 the third and so on. It keeps speeding up until it rolls a pair (and takes a wound) or hits an enemy unit. It may only turn upto 45 degrees before it moves, and it moves in a strait line. (so it can only charge what it sees).

#28 Niklas Asp

Niklas Asp

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 532 Inlägg:

Postad 09 mars 2006 - 19:32

1. Har redan varit uppe
2. Det är gammalt (redan förra gången det var uppe)
3. Det stämmer inte

sad.gif

#29 Falahk

Falahk

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 227 Inlägg:

Postad 09 mars 2006 - 20:09

QUOTE (Niklas Asp @ Mar 9 2006, 19:32 )
1. Har redan varit uppe
2. Det är gammalt (redan förra gången det var uppe)
3. Det stämmer inte

sad.gif

måste isåfal misat den tråden

ingen aning om det stämer, det är iaf vad jag har sätt på nättet såhär långt

#30 Fredrik E

Fredrik E

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 769 Inlägg:

Postad 10 mars 2006 - 15:56

Titta bättre tongue.gif
Han är ju hela 15 dagar för dig.
i have a hunch that this is a plot by the wargamer club known as ylva. well known for rules lawyering, bad sportsmanship, and all-out cheating. // Warseer

#31 Niklas Asp

Niklas Asp

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 532 Inlägg:

Postad 10 mars 2006 - 16:55

Det finns tämligen säkra tecken på att Warhammer Fantasy Battles edition 7 kommer i september 2006.
Om ni tittar i den vänstra delen på den här bilden ser ni något intresant nämligen. smile.gif
http://www.warseer.c...63&d=1141061916

PS. Fredrik, var lite trevlig. smile.gif Alla har inte alltid full koll. DS.

#32 Fredrik E

Fredrik E

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 769 Inlägg:

Postad 10 mars 2006 - 17:29

Fixat.
i have a hunch that this is a plot by the wargamer club known as ylva. well known for rules lawyering, bad sportsmanship, and all-out cheating. // Warseer

#33 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 073 Inlägg:

Postad 10 mars 2006 - 19:45

September är en klassisk månad för GW att släppa nya regler på, tro mig. Har alltid ställt till det för arrangörer på BSK. Så har det iaf varit fr.o.m. 5th ed vill jag minnas, och det gäller 40K med.

#34 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 575 Inlägg:

Postad 28 april 2006 - 11:37

Från www.khemri.co.uk
Först
Charge/flee direction has been clarified properly. Basically draw a line between the units and charge/flee along that line. Striaght back through friends if neccesary. As a result new panic test for being fled through by friendly troops. Fleeing friends with 4" has gone as a result.

Re-direct is only along the path of charge, which will help curtail brets.

BSB gets +1 combat res., for being the BSB, so plus 2 with war banner. This is in addition to the normal +1 for a standard in the unit. Just made bsb's more useful - will we see more Icon Bearers?!

Magic - lores have been toned down (ie. mainly the 'good' ones), and the lesser used ones improved. So there is now a valid choice of lores, not just the one or two goos ones. New spells also, and most of the 2D6 damage spells have gone. Magic is less damage oriented and more buff/improve type spells.

Mages keep thier own PD.

5 wide for rank bonus! This shouldn't affect TK too much (screws OK if they want ranks tho').

Characters & command can now go anywhere in the front rank - this should help us.

No lapping round in combat!

All in all it tidies up many things especially charging/combat/flee/pursuit, tones down magic both in the lores, lack of passing PD around, and the evil miscast table. Looking forward to it.

Sen
O&G book is interesting.

Miscast table about the same ie. still harsh

Both big & little waagh! have changed somewhat, in line with the new lores in 7th - namely that some of the damage spells have been toned down.

Animosity is now squabble on a 1, waagh! on a 6, so 6x the chance of a waagh! which is good.

O&G player may declare one waagh! at the start of turn, once per game. This is automatic and cannot be dispelled. In conjunction with Animosity above, expect some 2nd turn charges.

Black Orcs are 1:1 with black orc characters and must be taken in that ration ie. 1 unit per black orc character. They are special choices. This is a neat way to restrict BO characters as it restricts your other special slots.

Goblin chariots & bolt throwers are 2:1 special IF you take a goblin general!

You know about spidey riders and they are core (I think).

Lots of +1S plus another effect, magic items (read magical choppers)

You can take xtra HW or additional choppa and still keep the +1 S

och sen

Plasmapuff,

most of the changes are in the post above.

A few others are:-

Heavens - no.1 spell is portent of far. No.2 is 2nd sign, which can ONLY be used on to hit and to wound - NOT on more spells etc.
Anywhere on table spells now need LOS.

Metal got better spells.
Light got MUCH better - MM is D6 S4 BUT D6 S6 vs Undead & Daemons, ditto for the 2D6 spell.
Life toned down with MoS, MoW both being 1D6 with and extra strength if unit on hill/in wood rather than an extra D6.

Other laws tweaked to improve or curb as appropriate.

Just remebered, if you win a combat and are hit in flank or rear you can reform in combat, but only in engaged on one facing.

I'll being playing again on wednesday so will post any further findings later in the week

Spears not changed.

Charging over half cr@p, is cr@p.

Forgot about the swarms.

All swarms now 'crumble'. Doesn't make ours any better, just pulls the others back in line.

the only way I can prove this (now) is to post the .pdf's, which of course I will not do.

It will be proven in August when 7th comes out.

In the meantime all I am doing is passing on some info, which as regular players, specifically of TK, I thought you might find interesting.

As I alluded to earlier, many of these changes should elevate TK from a tier 2 army to a tier 1 army, which can't be a bad thing

What parry bonus?

There is nothing but +1 for HW/Shield in what I've got.

Forgot about fast cav. Yes they can no longer deny ranks

AFAIK there is no intention of bringing out army crib sheets, like they did with the release of the new 40k.

This is a shame IMO, but fairly typical of GW.

As it stands our chariots count as fast cav., so no rank denial. I feel this will be changed, but whether we have to wait for a new book - probably 5 years off, or some army specific Q&A - god knows when - I don't know.

It also poses an interesting question as with a certain item and a chariot a TK/TP is US5 anyway, so we can still get around the issue if we really want to.

#35 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 28 april 2006 - 12:43

O&G player may declare one waagh! at the start of turn, once per game. This is automatic and cannot be dispelled.
blink.gif

Nya riktlinjer hos GW: -Vi tonar ner all magi och låter spellsen gå igenom automatiskt utan att man får dispella dem. Speciellt förflyttningar som är det viktigaste i spelet.

#36 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 575 Inlägg:

Postad 28 april 2006 - 13:38

Å lite till

S7 still auto-destroys chariots.

other than re-printing the whole thing in full (illegal), I have given you the bulk of changes (with some prompting for bits I have forgotten).

Now as we all know, GW designers have a penchant for changing things last minute, and this may well happen to 7th. BUT given the testing and debuggibg already done I would be surprised to see any major changes from what I have written here.

5 wide was doen because it looks better - NOT for any gaming reasons

Anyway, try a few pick-up games with these changes and you will quickly see that the main areas of change are magic and the move/charge phase.

Nasher wrote

No I don't expect you to reprint the rules Cal, I just pointed out that there may be other things you're not allowed to tell us

Nasher,

I'm not suppossed to say anything!

There is nothing I have not mentioned about elites (or anything else) unless I have simply forgotten something.

All in all 7th is NOT a big change from 6th, more a tidy up of loose ends, and the bits I've mentioned here.

It IS a better game, but the problems with the army books still remain.

#37 N.I.B.

N.I.B.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 462 Inlägg:

Postad 29 april 2006 - 12:28

Jag tycker att allting låter bra. Verkar dock som om mina Bat Swarms får en förtidspension dock, nu försvinner den enda anledningen till att ha med dom. Detta med Swarms är väl förresten det enda som drabbar Skaven, dom blir på det hela taget bättre, särskilt när redirect blir hårdare styrt och 4" start of turn panic försvinner.

Att fast cavalry inte får plocka ranker låter rätt hårt, men ok. Jag är glad att jag inte spelar Dark Elves.

5 wide - visst har det en liten spel-effekt, åtminstone för många Dvärgspelare som gillar att köra 4x4 och ha full rankbonus. Nu måste man ha 4 gubbar till, vilket GW gillar wink.gif

Sen kan man ju inte turna en 5x4-unit 90 grader och behålla någon rankbonus.

VC gillar att man inte får lappa evilgrin.gif förutom Ghouls då, blir svårare att plocka Giants. Och Giants lär ju inte vara ovanliga i framtiden... glare.gif

Har hört att skirmishers ska kunna bli march-blockade som alla andra.

Det där med BSB verkar lite luddigt. Den ger alltså en extra CR i sig själv, så en ensam BSB startar på +2 utan War Banner? Schysst, jag lär inte ha en lista utan BSB i framtiden.
jag kom till makten
och kvällen är lång

#38 N.I.B.

N.I.B.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 462 Inlägg:

Postad 29 april 2006 - 14:29

Mounted great weapons ska tydligen bara ge +1S också.
jag kom till makten
och kvällen är lång

#39 LordChance

LordChance

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 393 Inlägg:

Postad 29 april 2006 - 18:18

låter som mina alver kommer sluta använda rankat infanteri...trist...då de ger ännu lägre komp...att plocka med sig 20 spjut alver är bara inte på kartan...dessutom verkar dom trevliga 12 trupperna med x-bow alver med sköld inte längre specielt trevliga...15 lär man ju inte ta...

Dock lär de ju gynna trupper som slår lite hårdare...då dom kan klara sig med färre modeller...samt får fler motståndare att slå på smile.gif

Sedan göra light cav sämre är ju inte helt upskattat...men de mesta är väl vettigt...

#40 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 29 april 2006 - 18:49

QUOTE (N.I.B. @ Apr 29 2006, 12:28 )
Det där med BSB verkar lite luddigt. Den ger alltså en extra CR i sig själv, så en ensam BSB startar på +2 utan War Banner? Schysst, jag lär inte ha en lista utan BSB i framtiden.

Jag utgår från att de menar att BSB är kumulativ med vanlig flagga vilket den inte är idag. Vanlig flagga = 1 CR, BSB = 1 CR. BSB+Vaniljflagga = 2 CR.

Och att GW vill ha 5 i frontranket pga det estetiska tror jag är tjusbajs - de vill bara få folk att köpa fler lådor eftersom rätt många kommer med 12 eller 16 vilket nu blir fett ooptimerat.
"Gentleman, you can't fight here! This is the war room!"
- Dr Strangelove

För närvarande på besök i 40K-träsket. Eldars: 1000+/4000p avklarat.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar