Hoppa till innehåll

Foto

överskjutning

• Please log in to reply
62 replies to this topic

#61 Hogglas

Hogglas

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 102 Inlägg:

Postad 20 november 2007 - 12:57

Är inte det lite av fördelen med kanoner att man kan slå igenom flera trupper? En sak om man gissar kanske en tio tumm för långt för att träffa något bakom, men att ställa upp något bra bakom en tunn skirmish screen och sen hävda att motsåtndaren måste skjuta brevid är borde osportsligt och ostigt. Spelar för övrigt själv inte med kanoner.

#62 Kane

Kane

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 317 Inlägg:

Postad 20 november 2007 - 14:42

håller med dagalt och hogglas.

ställer man sina enheter bakom varandra får man ta smällen när kanonkulan kommer farande. att kräva att man inte får dra linje så man kan träffa det som är bakom är defintiivt mer ostigt/beardy/cheesy/osportsligt än att överskjuta.

#63 N.I.B.

N.I.B.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 462 Inlägg:

Postad 22 november 2007 - 12:41

QUOTE (Jocke Rapp @ Nov 20 2007, 10:39 ) <{POST_SNAPBACK}>
Vad har verkligheten med regeldiskussionen att göra? I verkligheten fanns inga orcher eller alver.
Och du vet mycket väl att trupperna står bakom, du ska bara låta bli att skjuta på dom.

Uttalandet är faktiskt från Gav himself, angående den här targeting-debatten när 7th ed kom ut (den börjar kännas gammal ja?). Warhammers regler är ju löst baserade på verkliga slag, din jämförelse med fantasi-varelser har noll relevans.
Om min motståndare kan råka träffa gubbar bakom enheter och ändå följa reglerna, så är det korkat av mig att ställa ensamma gubbar därbak, punkt slut.
jag kom till makten
jag sa grönt stavas blått
och kvällen är lång
när den siktar mot sin tinning

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar