Hoppa till innehåll

Foto

Där small det!

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
19 replies to this topic

#1 Sebastian.G

Sebastian.G

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 504 Inlägg:
  • Interests:Warhammer, Poker, Fotboll, Partey, Musik, Psykologi

Postad 23 oktober 2005 - 18:31

Så var ännu en WFB helg över för min del, och som alltid en lyckad sådan (kanske inte mitt resultat men väl trivsel mässigt)

Gratz till Morgan till första platsen, som körde över det mesta =)

Är varken nöjd eller besviken på min egen insats, jag lyckades inte försvara skånes heder, behöver backup!

Kort resumé av mina matcher

Match 1 - Kenny Kastel BoC Slaanesh AkA DgoE

alltid trevligt att möta en kändis, och för en gångs skull kändes det som att jag var med hela tiden. Jag gjorde det fatala misstaget att bränna bort min scroll i ett tidigt skede (undrar vad jag tänkte på). Samt att jag missbedömde hans chanser att få in en wildcall i min general enhets flank, detta gjorde att min armé crumbla sönder. Mitt 12 manna BK enhet blev bort röjd av Illusioner av vackra lamya vampyrer, men men bättre lycka nästa gång.

Resultat 15-5 till BoC

Match 2 - Erik Neander Middenland empire

Väldigt trevlig motståndare som även vann Best Sportsmanship. Hadde flyt och är nöjd över hur jag spelade, min center krossade hans, samt mina BKs röjde över hans vänstra flank som bestod av 12 empire kniggits, grand master och ett block tack vare mina vargar som direkterade dom. till slut blev det 2300 marginal och min första vinst inkaserad

Resultat 20-0 till Thorian

Match 3 - Reidar Sahlberg

Balanserad empire armé, helt okej match som saknade maffiga close combats, mina Bks kunde röja undan hans block, medans resten av armén höll hans kniggitsar i schack, hadde jag fått en till tur hadde jag haft chans att få 13-7 då jag hadde kunnat charga en inner circle enhet.

Resultat 10-10

Match 4 - Skaven (uselt korttidsminne)

Ujj ujj ujj va dåligt jag spelade, deploya bort mina BKs, lät ena flanken falla och satte min general i usla positioner. Lyckades rädda upp det hela genom lite otur för honom i hans magi fas, samt min egen magifas.

Resultat 15-5 till Skaven

Match 5 Daemonic Legion nörgel/slaaaaaanesh (uselt korttidsminne igen)

Min eviga nemesis DL, nåväl får la försöka iaf. spelade bra och lyckades ta bort hans flanker till runda 4. Precis när han skulle göra nådastöten slog han dubbel sexa på Instability för sina 3 oskadade Plaugeriders, vilket gjorde att hans center låstes upp, resten av matchen var kul att spela men ganska ointresant egentligen, han plocka min support jag plockade lite av hans.

Resultat 10-10 (första gången jag inte fick stryk med 20-0 mot en DL smile.gif )

Jämnare än så här har jag aldrig spelat. Är sugen på att köra lite flying circus stuk till nästa turnering (beror lite på hur smutsig jag känner mig wink.gif )

Thorian Laddar om, snart tar en drake över hans plats
As seen on Facebook.

Där jag är är det alltid bäst.

#2 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 23 oktober 2005 - 19:40

Moog är på hugget, hoppas på ett slag mot dig någon gång. Congrats! thumb.gif

Fler matchrapporter ser vi fram mot smile.gif

#3 Sebastian.G

Sebastian.G

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 504 Inlägg:
  • Interests:Warhammer, Poker, Fotboll, Partey, Musik, Psykologi

Postad 23 oktober 2005 - 20:02

QUOTE (Steffo @ Oct 23 2005, 19:40 )
Congrats

Pun intended?

Lite synd att de var så få sydlingar, när planeras nästa RTO vara?

Det vore fett om det arrangerades ett "officiellt" SM, med uttagninar och grejer huh.gif
As seen on Facebook.

Där jag är är det alltid bäst.

#4 Dilandau

Dilandau

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 180 Inlägg:

Postad 23 oktober 2005 - 22:10

Jaha då var det över för denna gång. En 5:e plats lyckades mina snikna Tomb Kings sno till sig.

Vägen dit kantades av ett och annat "lucky shot". Vilket bland annat resulterade i en död vampire lord och en skaven spelar som fick starta runda 1 med 600 p mindre på plan. Min tomb guards championes ville inte vad sämre så match 4 var det en tomb king som blev ett huvud kortare. Så detta får avsluta mina TKs tunerings år och så får min DE vissa var dom går för om 4 veckor.

Jävligt kul tunering, synd bara att sydbona bara hade en representant.

/ Davve

#5 Sonax

Sonax

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 142 Inlägg:

Postad 23 oktober 2005 - 22:33

Stort grattis till Morgan för segern.

Som RT:are är det ju lite synd att konstatera att ingen av oss kom in på prispallen men det var i alla fall RTare som vann både bäst målade lag och bästa modell. smile.gif
Något att trösta sig med.

Vi får visst lägga oss i träningsläger och hämnas på Quest for Atlantis, då jag förväntar mig att vi kommer inneha hela prispallen men missa målningspriserna. evilgrin.gif

Tack till alla som jag mötte, och till alla övriga också. För er som inte känner mitt alias så var det jag som spelade Clan Eshin.

#6 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 24 oktober 2005 - 06:19

Tog en något annorlunda(för mig) DElista som skulle försöka rubba bland annat Morgan(vilket man lätt kan räkna ut att jag inte gjorde).

Match 1 – Morgans Gråskinn
Före denna match hade jag gjort upp hur jag tänkt spela mot Morgan på ett mycket vetenskapligt sett. Dock så förstördes mycket av min cunning plan av att jag fick ett väldigt snårig deploymentzone. Ett misstag i deployment gjorde också att min flank rullades upp onödigt lätt. Inte hjälpte det heller att den stora gröna foten var på danshumör. Dock var jag inte ens nära att ens rubba Morgan. Enda ljuset i mörkret var att att hans jätte dog i turn 1 efter jag kastat allt som fanns och lite till på honom. Nåja nästa gång så….
0-20

Match 2 – Dvärgar
Min motståndare (som jag inte kommer ihåg namnet på) hade en snäll arme I ett scenario som inte alls passade honom. Med tanke på att han hade väldigt klent med skytte så var det nästan klart från början att jag skulle få poäng för alla mina spioner. Dock så fick jag kämpa för att ta kål på hans spioner. För övrigt följde jag normalförfarandet mot dvärgar och det resulterade i en överlevande runelord.
20-0

Match 3 – Robert ’Marshal’ Empire
Tack vare scenariot blev denna match ganska bisarr där hans jätteenhet med elector count och lvl1 wizard med griffon banner jagade min enhet som innehöll hans tillfångatagna pegasusryttare. Han lyckades inte med detta och inte heller jag fick tag på min noble. Väldigt få enheter på båda sidor var kvar på slutet.
10-10

Match 4 – Patriks Demonic Legion Nurgle/Slaneesh
Inte min önskemotståndare med en demonic legion I ett scenario där jag inte ser I första turnen och I turn 2 försämrat skytte. Dock rörde sig hans demoner tacksamt nog ganska långsamt i de inledande turnerna. Skytte och magi från min sida lyckades ta bort ganska mycket, vilket hth inte lyckades med. Oturligt nog blev det 1-2 modeller kvar i båda hans plaguepojkenheter vilket resulterade i många missade poäng. Dessa gossar är verkligen stenhårda.
10-10

Match 5 – Andreas VC
Vad passande att möta VC I capture.wink.gif Även här så var det en väldigt bisarr match där jag först misslyckats med att skjuta ut hans drakryttare trots att alla mina skyttar nästan stod under drakens vingar och sedan förlorat min lvl4 i turn 2 till 2 skrikande käringar. Det såg väldigt mörkt ut. Dock så lyckades mina generalslösa trupper med insatsen att spöa skiten ur allt annat och till och med ta quarters och banner till slut. Det var dock en kamp mot klockan då främst draken slog ut en enhet per turn. Gaphalsarna gjorde också en del skada och dessa damer, drakryttaren och hans level 2 var de enda VCmoellerna kvar på bordet när matchen var slut. Själv hade jag inte heller mycket kvar, så i en normal match hade jag förlorat, men då man endast fick halva poängen för alla enheter lyckade jag skrapa mig upp på en draw.
10-10

Nöjd med min insats och slutade på en preliminär 12e plats. Dags att plocka fram något helt annat till QfAIII. I’ll be back.
True line of sight. Vilket lysande påhitt.

#7 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 24 oktober 2005 - 06:25

Men så fort vi skickar flera representanter blir ni ju helt ledsna för att vi snor alla priser =P
"Gentleman, you can't fight here! This is the war room!"
- Dr Strangelove

För närvarande på besök i 40K-träsket. Eldars: 1000+/4000p avklarat.

#8 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 24 oktober 2005 - 17:44

Vi blir egentligen inte ledsna för att ni snor alla priser, vi blir bara deprimerade för att vi behöver er hjälp för att bemästra uppsalaborna sad.gif
Denna gång tyckte jag att det gick bättre för oss, det var flera RT som iaf blandade sig i topp striden. Vi ska nu lägga oss i hårdträning inför QFA3.

Personligen vill jag tacka alla som kom och såg till att det blev en toppen helg, vi hade som några påpekad lite dator problem under turneringen och jag hoppas det inte blev för påfrestande för deltagarna.

Vi har inte spikat ett nytt datum för nästa RTO.
Vi vill försöka hitta en fast helg där vi kan ha turneringen och sedan köra turneringen på den helgen varje år.

#9 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 315 Inlägg:

Postad 24 oktober 2005 - 18:39

Tack för ännu en välorganiserad turnering! Vi ska försöka bjuda tillbaka med samma mynt i november.

Är för stressad för att skriva en lång rapport, men här kommer den korta (blev längre än jag trodde):

match ett - Cristos mörkalver
Som Cristos berättade så sköt han bort min jätte runda ett, men gav mig istället möjligheten att rensa hans skyttebas, som gömt sig i ena hörnet bakom en tursamt placerad flod (det var cristos som byggt bordet själv bör tilläggas laugh.gif ), med wolf riders och boar boys. I slutet av matchen är han blodtörstig nog att ge mig en chans till att vinna stort då han gör några charges infanteri mot infanteri som inte går hans väg.

20-0

match två mot Dag Sonntags Bratts

6 lansar och en enhet pegasus knights tillsammans med 4 upptolade ädlingar på ett relativt öppet bord fick mig att ängslas lite innan matchen, men Dag tog en chansning i första rundan och kutade fram med sin grail knights med BSB och damsel, genom en skog, och hotade min vänstra flank (resten av hans lansar blockade jag med en enhet vargar som fått för sig att animositetstinna som de är tjuva fram det första som händer). Kruxet var att det stod ett orc-regimente ivägen för riddarna som tillsammans med min vargkärra chargade hetsporrarna. Jag vinner CC med ett och han missar båda breaktesten och blir översprungen. Därifrån är det uppförsbacke och jag kan låta Gork steppdansa några rundor för att tvinga fram hans lansar i ofördelaktiga charges.

20-0

match tre (glömt namnet) Ogre kingdoms

Kidnapp scenariot och jag ger bort min tvåa till en enhet ironguts som står på min starka flank (2 kärror, bu+general, två stikkas, boar boys samt en enhet wolfriders - han är uppbackad av 5 bulls samt en hunter). han ger sin Tyrant(!) till mina black orcs (som tar skydd bakom en liten sjö). Till min förvåning väljer han att kuta full fart framåt med sitt kidnappningsoffer, så jag kan trycka fram alla mina trupper och ta tbx Webby redan runda två. På andra sidan förhalade jag det hela tills han fick en charge på mina orcer med 4 Ironguts och studsade (WS 3 är inte bra på elitinfanteri). Resten blev "mopping up". Det var lite nerv runda två då jag lät jätten bli chargad av hans hunter, som givetvis hade dubbla wound + S10 kombon, men han stod pall och jagade jägaren på flykt så att jätten kunde äta upp en Butcher i sin tur istället.

20-0

match fyra mot Henke P (Haegbard) Sylvania

Henke hade en revansch att utkräva sedan Umeå, då han mosade mina trupper men inte lyckades med sina messengers. Denna gång hade han tur med scenariot (dåligt sikt runda = begränsad magi för mig, men lugnt för honom). Dock så var terrängen sjuk med två skogar en impassable kulle samt en en och en halv fot lång gärsgård relativt centralt placerat på slagfältet vilket minimerade kontaktytorna. Hans hemska infanteriblock (med lord + en thrall) hindrades av gärdsgården och hans riddare tog skydd mot den för att slippa bli nailade av mina stikkas. Mina BU, orcer och jätte var också låsta där (gick fram med jätten för att hota en coach, men han svarade med armborsteld så jag var tvungen att gömma den bakom en skog resten av matchen (vilket inte skyddade honom så bra eftersom det poppade upp skyttar där också...ett wound kvar i slutet, puh, och väldigt nära att han tog med sig min general i fallet - bokstavligt talat eftersom han stod och skuggade sig bredvid honom ohmy.gif ).

Jag försökte ta ut hans support och lyckades slå ut hans swarms med offrad kärra samt fell bats med wolfriders (de förökte ta ut mina stikkas) samt spirithosts med magi (det tog dock 6 hela rundor då han envisades med att försöka hela upp dem hela tiden. Sista rundan kunde jag dock ta en chansning för att ta in lite poäng (såg ut som en draw eller minor till mig) eftersom Henke hade valt att börja. Jag marschade upp med boarboys i flanken, black orcs i fronten samt en kärra i andra flanken på en enhet zombies med bsb i. De var 33 till antalet men startnumret var 20 så jag behövde få ner dem till nio (9) för att få poäng för dem samt att lyckas med en waaagh! - vilket jag gjorde. Bsb:n och någon enstaka zombie blev kvar i slutet. På andra flanken hade jag gått fram med mina BU precis framför hans knights och lyckades även få ner dem under hälften. Ibland är det bra att gå sist (även om jag inte hade valt det om jag fått möjligheten tongue.gif ).

15-5

match 5 mot Kenny Kastell (DGoE) Beastmen slaanesh

magical flux (miscast på dubbla 2:or också) gjorde magin till en riskabel faktor. Dock så har Kenny mer magi än mig så jag hoppades på att orcer var tuffare än getter...Jag valde spells ut lille waagh! och använde den begränsat (speciellt efter att ha offrat min dangly wotznot runda ett...i Kennys magifas!) för att ta ut hans support. Dock lyckades jag bra med att ta ut hans femmanna hundenheter och med jättens hjälp dessutom lyckades jag få stora delar av bestarna på flykt, genom panic och terror.

Bestigorsen med tre magiker i var dock desto tuffare. Först står de emot en kamikazekärra, sedan chargar de mina BU med general i och breakr dem - de kommer dock undan och kan ralla. Sedan chargar han dem igen, nu med en ambushad beastherd i flanken och de flyr igen - men kommer undan. Då kliver de tuffaste av de tuffa fram, mina black orcs, och visar vilka som är störst på slagfältet (tja, bådas jättar hade vid det laget blivit nedgjorda blush.gif ). Att de fick en flankattack på Kennys bestigors gjorde inte saken sämre och de jagade getterna på flykt. Dessvärre ville de inte leka vallhundar utan lät dem komma undan så att de hann ralla. Kenny placerar en kärra framför bestigorsen och räddar på så vis situationen så att vi bara tappat varsin underdog magiker i karaktärsväg och ganska likt i trupper (jag har lite mer kvar än Kenny). Jag vinner dock på att jag har hållt ett av de två objekten ett par rundor samt båda i sista rundan. Sista rundan är, kanske inte helt oväntat när det gäller Kenny wink.gif , inte runda 6 utan runda 4 och det hade varit riktigt intressant att ha fått spela klart den matchen.

Kenny kommer bli farlig den dag då han bestämmer sig för att A) spela klart alla sina matcher samt cool.gif inte envisas med att förlora sista matchen cool.gif

13-7

Jag hade dessutom framgång vad gäller målningen denna gång - både armén samt modellen jag röstade på vann i sina respektive kategorier thumb.gif

QUOTE (bjorn.nilsson @ Oct 24 2005, 06:25 )
Men så fort vi skickar flera representanter blir ni ju helt ledsna för att vi snor alla priser =P

Lätt att banga ur veckan före turnering och se´n snacka... cool.gif

Kom upp till QFA och stjäl lite vettja! wink.gif Det är många nordbor på G och det skulle vara skönt att få reda på vilken landsände som verkligen är bäst.

#10 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 24 oktober 2005 - 19:25

Jag bangade ur för hur länge sen som helst och kommer dessvärre ha ett speluppehåll fram till Vinterslaget - har 16 poäng att plugga in på 7 veckor. Men jag hoppas se er då.
- Dr Strangelove

#11 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 576 Inlägg:

Postad 25 oktober 2005 - 00:24

QUOTE (petrus @ Oct 24 2005, 17:44 )
Vi blir egentligen inte ledsna för att ni snor alla priser, vi blir bara deprimerade för att vi behöver er hjälp för att bemästra uppsalaborna sad.gif
Denna gång tyckte jag att det gick bättre för oss, det var flera RT som iaf blandade sig i topp striden. Vi ska nu lägga oss i hårdträning inför QFA3.

Personligen vill jag tacka alla som kom och såg till att det blev en toppen helg, vi hade som några påpekad lite dator problem under turneringen och jag hoppas det inte blev för påfrestande för deltagarna.

Trevlig och bra genomförd turnering.
Det enda jag har synpunkt på var uppsalabornas matchbyte i omgång tre då david och henke skulle mött varandra. Dom gick och fixade ett byte utan att vi som också följdaktligen fick byta ens fick en fråga.
När jag lyckades snappa upp vad som hänt ville inte killen som gjorde matcherna ändra ngt mer. En eloge till han ändå, kändes som han hade mycket att göra.
Jag fick möta henke och david fick möte den jag skulle ha gjort trotts att vi inte var på samma poäng jag och david.
Till saken skall sägas att henke är en riktigt svår matchup för mig(förutom att han enligt min ödmjuka åsikt är en av sveriges bästa spelare).
Båda uppsalaborna vann och fick sedan äga hem turneringen i samlad trupp sad.gif
Fick inte ens chansen att utmana davve sista matchen för förväxling av resultatet i min fjärde match sad.gif
Svårt att säga hur det gått utan bytet men det var den enda matchen jag inte vann och hade allt gått vägen hade jag sluppit henke om ngn annan förhoppningsvis tagit hand om honom(vilket moog också gjorde).
Detta är en lite av en klurig fråga då dom kommer från samma klubb, jag kan förstå om dom vill byta och så men detta kändes lite fel på ngt sätt särskillt som jag mött henke mer än david gjort det.
Anyway mitt wajn e klart och jag hade annars mycket trevligt, kommer lätt tebaks till våren. Till de possitiva sakerna kan jag säga trevliga motståndare och arrangörer, bra scenarion, mycket bra dommare som kan reglerna klockrent, bra lokaler, nära till bra pizzerior och pubar. Snygg terräng(även om vissa bitar var lite stora) Rekomenderar alla att åka till nästa turnering.

#12 Lord-Ritchkittar

Lord-Ritchkittar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 94 Inlägg:
  • Interests:Warhammer Fantasy

Postad 25 oktober 2005 - 17:10

Mitt första inlägg på forumet då. Till att börja med vill jag säga att det var väldigt kul att delta i turneringen, och att arrangörerna och domarna ska ha en stor applåd för en lyckad genomförd turnering.

Ett tack till Boman oxå för lånandet av jezzails.. biggrin.gif

För min del var det andra stora turneringen och jag kan inte säga så mkt mer än att jag åtminstone lär mig mer för varje gång. Råttorna lyckades inte fullt ut men siktet är nu inställt på Avesta i helgen och senare Atlantis. Till dess ska det oxå vara målat så jag inte tappar så mkt points. tongue.gif

Skaven - Empire
Första matchen var mot Reidar och hans empire. Jag spelade rätt ok, när jag som minst behövde det valde min warpfire att explodera och tog med sig en god bit av arméen. Jag lyckades dessutom att inte stanna de nu flyende regimenterna i mitten och rätt mkt poäng försvan i ett svep. En enkel seger till slut för Reidar som kammade hem 17p.
3 - 17

Skaven - High Elves
Den här matchen var betydligt jämnare än vad resultatet blev. Björns high elves tog min vänstra flank efter mkt om och men och mitten blev sönder skjutet. En dålig uppställning av gubbarna gjorde att det gick hans väg. Måste lära mig att inte underskatta high elves bågar, och speciellt inte då de två 10 st starka bågmännen står på en kulle och brassar på för fullt. Kul var det iaf att knäppa hans general i andra rundan med min warplightning cannon. Poängen för messengers togs på båda sidor.
5 - 15

Skaven - Wood Elves
Nästa match mötte jag en wood elf spelare med drake och treeman, i kidnappningssenariot. Han var rätt ovan på spelande och det höll på att kosta honom draken i runda två, men den saken överlevde den grejen - nu dock utan någon ward save på lorden. Vänstra flanken tog jag rätt enkelt, och mitten kollapsade på bådas (!!) sidor. Mycket nog tack vare warplightning kastande engineers, och den överlevande draken. Jag fick problem mot slutet men lyckades reda upp det genom att skjuta draken i bitar med en blixt och lorden med jezzails. rolleyes.gif Resultatet blev en draw.
10 - 10

Skaven - Grimgors 'Ard boyz
Den fjärde matchen blev mitt motstånd games workshop regeldomaren - efter att killen jag skulle möta blivit sjuk. Hans lista var en ganska snäll orc armé med två block big uns, två block arrer boyz, ett black orc, boar riders, 2 chariots - var av en med generalen, troll och jätte. Mörker senariot gjorde att hans chariots och boar riders inte kunde springa på för fullt, samtidigt som jag inte kunde använda mitt skytte och magi i första rundan. Hans jätte sprang snabbt fram mot mina led i mitten - och föll kollaps när jag i runda två tog och skjöt med allt jag hade mot den... laugh.gif Jag slow-marchade hans troll framför hans general och det andra blocket med big uns i mitten, satt plague monks till att ta emot de hårda smällarna från boars och chariot på vänstra flanken, och ett reg clanrats och giant rats på högra mot hans ena arrer boyz där. Giant rats tog hans arrer boyz, clanrat enheten vandrade upp för att flanka mitten, på behörigt avstånd bakom den medföljande warpfire throwern. Thrower skjuter hans slow marchade trolls som förlorar regenerate.. cool.gif och kanonen skjuter bort en till och generalens kärra. Monksen klarar att hålla vänstra flanken tillsammans med två engineers och mitten blir i ett lite turligt svep mitt. Inte en orc modell kvar i runda slutet av runda 6.
20 - 0

Skaven - Ogre kingdoms
Den här matchen känns som att jag skulle kunna ha klarat av. Då kunde jag inte alls vad hans speller gjorde och enheter gjorde och i en miss av mig - jag skulle ha dispellat hans regenerate spell på en enhet i mitten - tog han min mitt och de dyraste regimenterna. Hade jag dispellat den så hade jag lungt tagit den enheten och en massa vp. Hans tyrant mötte i strid min general på vänstra flanken. Han challangade och jag accepterade med lorden och använde skölden till att ta bort två av hans fem attacker. Han misslyckades att wounda min lord, och hans ogres tog bara två råttor. Han misslyckades med Ld-testet och råttorna plöjde igenom enheten. Jag lyckades att neka honom vp för portalerna då jag slängde in billiga night runners som sprang runt och irreterade honom. Till slut visade det sig att mitten kostade mig matchen och segern gick till ogres.
5 - 15

Resultatet var dock bättre än i QFA förra året så jag tror nog att råttorna ska kunna ta sig en och en annan seger i QFA i år. Lite modifieringar i listan är gjorda och de omålade råttorna är uppställda på målarbordet.

Synes på QFA

Lord Ritchkittar

#13 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 315 Inlägg:

Postad 26 oktober 2005 - 09:28

QUOTE (bjorn.nilsson @ Oct 24 2005, 19:25 )
Jag bangade ur för hur länge sen som helst och kommer dessvärre ha ett speluppehåll fram till Vinterslaget - har 16 poäng att plugga in på 7 veckor. Men jag hoppas se er då.

Tss, tss...du har redan helt oanonymt meddelat att chanserna är stora att du ska till Jönköping och lira...redan helgen efter QFAIII wink.gif . Kom upp till Uppsala istället (eller också) och möt riktiga män med hår på bröstet biggrin.gif

Om det kommer en billast från syd så ser jag till att tjata fram några extra bord till fantasy. Ni kan plocka upp Akbar och Joey Boy på vägen.

Det kommer med största sannolikhet Atlantoider till Vinterslaget, men för egen del kan det ligga för nära GT-finalen för att det ska vara passande med ytterligare en turnering den måndaden. Blev tre turneringar denna månad och det var tjockt jobbigt. Det är inget jag rekommenderar om man vill hålla intresset för turneringar vid liv.

Schysst rapport Göran och hoppas du hinner måla upp allt till QFA!

#14 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 26 oktober 2005 - 17:14

Man kan tro att Mogge jobbar på Aftonbladet =)
- Dr Strangelove

#15 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 315 Inlägg:

Postad 26 oktober 2005 - 17:49

Nu hänger jag inte med blink.gif är det för mitt språkbruk (mina elever pratar så och det har smittat av sig, lenn biggrin.gif ) eller för min grävande journalistik man får den kängan? Läser inte Aftonbladet lissom.

#16 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 26 oktober 2005 - 19:14

Hehe, nej, ditt språk är bra. Det var hur du fick:

Överväger också - men beror lite på hur nya kurserna ser ut i denna läsperiod. Gott om plats än så länge iaf.

till en stor chans att jag skulle åka =)
- Dr Strangelove

#17 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 315 Inlägg:

Postad 26 oktober 2005 - 19:19

bah, det vet vi väl att när det väl kommer till kritan så kommer du ju offra studiero för lite myspys svettiga karlar emellan i en illa vädrad lokal. tongue.gif Det finns alltid omtentor..

#18 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 26 oktober 2005 - 20:44

Det finns alltid omtentor..

Vad tror du jag pluggar till =)
- Dr Strangelove

#19 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 576 Inlägg:

Postad 26 oktober 2005 - 23:59

QUOTE (bjorn.nilsson @ Oct 26 2005, 20:44 )
Vad tror du jag pluggar till =)

Min gissning, ngt socionom liknande, kanske till och med psykologi???
Känner mig nöjd med mina vilda gissningar smile.gif

#20 Johanem

Johanem

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 660 Inlägg:

Postad 27 oktober 2005 - 07:46

Back on topic boys!

/Admin

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar