Hoppa till innehåll

Foto

Total War: Warhammer

• Please log in to reply
184 replies to this topic

#1 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 053 Inlägg:

Postad 15 maj 2016 - 19:32

Är det någon som prövat TW:Warhammer och är det bra? Plus & Minus? Själv tyckte jag dom tidigare titlarna innan Rome II ur TW-serien var riktigt kul.
*edit* Ah, det släpps 24 maj, så vi får väl se då.

#2 Gharnukk

Gharnukk

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 785 Inlägg:

Postad 16 maj 2016 - 06:41

Jag har tittat väldigt mycket på youtube. Och jag tycker att det verkar vara grymt :)

#3 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 053 Inlägg:

Postad 16 maj 2016 - 08:09

Jo, det ska bli kul att pröva på som TW/Oldhammer-diggare, vad jag är skeptisk till är alla dessa DLCs som dom kommer(antagligen) lansera för att mjölka folk på pengar. (Rome II har väl 20+ stycken.)
Man får hoppas att det byggs upp ett "community" med kunnigt folk som gör en massa bra gratis-moddar till det.

#4 Maelstorm

Maelstorm

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 123 Inlägg:

Postad 16 maj 2016 - 09:04

De har både missat och träffat med Total War. Mest träffat, speciellt med Shogun 2 och Attila, frågan är bara hur bra de gör det nu när de inte har någon historia att luta sig på. Det ser bra ut, men det känns lite snålt med fyra factions (och resten i DLC...)

"He will win who knows when to fight and when not to fight"
- Sun Tzu, Art of War

"Wars may be fought with weapons, but they are won by men. It is the spirit of men who follow and of the man who leads that gains the victory."
- General Patton

"Ward or feed!"
- Oscar Lagnelöv

#5 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 053 Inlägg:

Postad 16 maj 2016 - 11:02

*suck* Ja bara 4 factions var ju inte mycket för 600:-. Köpte BB 2 på rea, men inte orkat spela det ens för att det finns inga lag att välja mellan att spela. Mordheim väntar jag också på under ngn bra rea.
Mina TW-favoriter är nog TW: Medieval II Crusades-expansionen och Shogun 2 annars, även om det senare är ngt buggigt för mig under striderna.

#6 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 242 Inlägg:

Postad 16 maj 2016 - 11:30

Även om jag gillar total war spelen så är ju en stor nackdel att AIn suger och så lär det vara även här. Men jag kommer såklart spela det.

Det ryktas att de kommer släppa "mindre" raser som typ brettiona grattis men man kommer betala för många av raserna.

Men så länge det inte kostar för mycket så är det ändå okej.

David "Dangerous" D

#7 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 053 Inlägg:

Postad 16 maj 2016 - 12:11

Jo det stämmer ju att AIn inte är den bästa. Lite konstigt med tanke på alla resurser och utgåvor dom har gjort i TW-serien. Kommer dom släppa Dogs of War(Tilea), någon som vet?

@Buffy! Har du Steam(?) så kan du leta upp och adda mig, "Bolibompadraken Emil". Jag försökte bli medlem på Armagedons grupp på Steam men "Brain" gruppledaren vill inte ha mig där eller nåt.

#8 Munin

Munin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 375 Inlägg:

Postad 16 maj 2016 - 15:00

Har köpt det och nog ska det spelas när det kommer. Tycker det ska bli nice att få lira TW i Warhammer-världen, att få kampanja lite där. Dessutom verkar det ju vara väldigt stor igenkänningsfaktor för 8th-spelare med items n stuff.

Stefan Pettersson
Rogue Trader
Beastmen, High Elves & Cult of Nurgle (DoC)

#9 henkef3

henkef3

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 266 Inlägg:

Postad 17 maj 2016 - 07:47

Ser fram emot det enormt. Jag hoppas bara inte AI:n är direkt sönder som den var i Rome 2. Men det ser lovande ut än så länge

#10 Lagerlöf

Lagerlöf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 746 Inlägg:

Postad 17 maj 2016 - 08:31

Brettonia är gratis att spela, de finns dock bara i multiplayer till en början. 

Chaos får man gratis om man förbeställer eller spelar första veckan efter lansering.

Här kan man läsa om vad som kommer släppas gratis och vad som kommer kosta pengar: http://wiki.totalwar...re_Content_Blog

Hoppas verkligen att AIn är bättre än katastrofalt dåligt, men jag kommer väl mest spela för att det kommer vara tokepiskt coolt

#11 BjörnW

BjörnW

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 495 Inlägg:

Postad 17 maj 2016 - 10:32

Vad bra att GW kommer åtnjuta den enorma spinoff-effekten när alla börjar älska deras fina fantasyvärld och raser. Oh wait...

#12 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 053 Inlägg:

Postad 17 maj 2016 - 14:39

Lite Regiments of Renown blir det tydligen om man tolkar Total War-wikin: "‘Units of Renown’ are elite versions of otherwise already existing units. They might have upgraded stats, different arms or armour, or an unusual ability or two." Det gillar jag. :P

#13 Maelstorm

Maelstorm

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 123 Inlägg:

Postad 18 maj 2016 - 11:38

Ja, marginellt konstigt att GW spinner satan på fantasy efter att de dödat det. Med spel som TW:Warhammer, Vermintide, Warhammer quest osv.

"He will win who knows when to fight and when not to fight"
- Sun Tzu, Art of War

"Wars may be fought with weapons, but they are won by men. It is the spirit of men who follow and of the man who leads that gains the victory."
- General Patton

"Ward or feed!"
- Oscar Lagnelöv

#14 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 2 953 Inlägg:

Postad 18 maj 2016 - 12:12

Är väl mer att dem krämar ut allt dem kan på samma sätt som end times var bara en stor moneygrab.

Björn Ericson

SWFBR - Admin

The 9th Age - Army Design Team, Former Deamon Legions Army Book CommitteeFörening: HYMS & GoB Syd

#15 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 053 Inlägg:

Postad 18 maj 2016 - 15:53

Total War: Warhammer har funnits ett tag som mod till äldre TW-versioner, vilken kommer jag inte ihåg. Så man måste inte köpa detta. Blood Bowl 2 är f.n. sämre än tidigare utgåvan BB: Chaos Edition, så spela den istället isf. Warhammer Quest var ganska underhållande, men har inte hittat några mods tyvärr. Köp på ngn rea, på Steam har dom alltid rea på ngt kul.

Bara lite råd & rön, Warhammers död är bara ett rykte...(?) ;)

#16 Kane

Kane

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 317 Inlägg:

Postad 18 maj 2016 - 17:22

Ja, marginellt konstigt att GW spinner satan på fantasy efter att de dödat det. Med spel som TW:Warhammer, Vermintide, Warhammer quest osv.

Det är iofs inte GW som spinner på det här utan företag som köper licensen. :)

#17 Munin

Munin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 375 Inlägg:

Postad 20 maj 2016 - 07:34

Hoppas verkligen att AIn är bättre än katastrofalt dåligt, men jag kommer väl mest spela för att det kommer vara tokepiskt coolt

+1 på det.

Stefan Pettersson
Rogue Trader
Beastmen, High Elves & Cult of Nurgle (DoC)

#18 Lagerlöf

Lagerlöf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 746 Inlägg:

Postad 20 maj 2016 - 08:05

Total War: Warhammer har funnits ett tag som mod till äldre TW-versioner, vilken kommer jag inte ihåg. Så man måste inte köpa detta. Blood Bowl 2 är f.n. sämre än tidigare utgåvan BB: Chaos Edition, så spela den istället isf. Warhammer Quest var ganska underhållande, men har inte hittat några mods tyvärr. Köp på ngn rea, på Steam har dom alltid rea på ngt kul.

Bara lite råd & rön, Warhammers död är bara ett rykte...(?) ;)

En mod av ett gammalt spel går inte att jämföra med en full release av ett annat spel. Plus att detta kommer ha full support för moddar, vilket gör spelet typ dubbelt så bra så communityn alltid kan lösa och fixa grejer som dagens spelutvecklare av nån anledning inte kan själva.

#19 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 053 Inlägg:

Postad 20 maj 2016 - 10:46

Det var bara ett tips. TW:Rome är fortfarande helt spelbart som jämförelse. Så mycket har inte hänt i TW-serien.

#20 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 242 Inlägg:

Postad 20 maj 2016 - 12:44

Ja moddar är inga problem. De som gör spelet kommer ju själva ut med två moddar första veckan.

David "Dangerous" D

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar