Hoppa till innehåll

Foto

Hur Det Kommer Gå På Gothcon

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
39 replies to this topic

#1 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 246 Inlägg:

Postad 09 mars 2015 - 02:20

Jag kommer bara gissa för de som har Lagt upp sina listor. Skriva lite varför med.

Att Dennis kommer vinna tror nog de flesta. Det är några listor som kan ta honom och det är listor som kan döda hans magiker med magi som dwellers eller kanske death magi.

Listor med metal kan fungera med eftersom de kan ta hans treemen och det är mycket poäng samt det är de han klara många missons med.

Hade fler varit vana att mötte LoU så hade jag bara gett Dennis en 90% chans att vinna istället för 99% som han har nu :)

Adam Ljung har en rolig armé som bör klara sig okej mot listor med få diverts. Den kan klara Dennis lista okej för även om kaddai och tågen kommer vara uppbundna av saker så kan hans magi ta mycket poäng. Tror han kommer komma lite över mitten.

Mackan har en lista som det är väldigt svårt att ta mycket poäng mot men samtidigt är den ganska långsam. Hans drake är bra på att döda små enheter så kan man inte stoppa den blir det svårt. Men hans lista känns sådär mot många av de bättre spelarna. Han kommer topp 10 men vet inte mer än så. Han kommer få det svårt mot LoU arméer om han inte har tur med sin leach.

Jack Anderson lirar med isfågel vilket drabbar resten av armén såklart. Men den fågeln är ju inte helt dålig. Han kommer topp 20. Kommer nog bli krossad av LoU arméer.

Petter lirar med LoU men har inte lika bra magi som tex Dennis. Jag tycker han har en lite väl offensiv armé för att lira med LoU. Det kommer gå bra såklart men tror inte han kommer topp 3 men bär utan problem komma topp 10.

Mike har en bra lista som kommer ha en okej chans mot LoU listor även om det inte blir lätt. Mycket beror på om någon av hans scar vet har magiskt vapen. Han kommer topp 10 och kan nog kanske komma topp 3.

Tycker Uffes lista är lite bättre än Mikes pga kroxar. Nu har ju typ Uffe lirat med LM 3 gånger i sitt liv vilket inte hjälper. Hade han varit mer van med LM så hade han nog kommit högt. Jag tror han kommer topp 20, skulle satt honom mycket högre om han var van med att lira LM.

Hugo har en bra lista för VC får in mycket på komp 16. Listan är bra på missons samt att det är svårt att poäng mot för jag tror inte det är mycket som ta den bussen. Han kommer få det lite svårt mot LoU listor men kommer nog ändå topp 10.

Kaj har en lista som verkar rolig. Foten och doom divers är bra mot det mesta även om de kan vara lite random. Hade någon annan lirat med listan hade jag inte satt den så högt men Kaj bör komma topp 5 med den. Listan bör ha svårt mot LoU men Kaj löser nog det.

Oliver Ljung har en riktigt kötta lista. Jag tror tyvärr inte det kommer gå så bra för den eftersom många kommer kunna mycket poäng mot honom. Får han börja har han en chans mot LoU listor men tror han kommer hamna under snitt.

Det blir nog svårt för Noxers skaven lista. Han ska inte en chans mot någon LoU lista. Hans fellblade, WLC samt wheel kan vara väldigt bra men de är ju lite random. Men är ganska svårt att ta mycket poäng mot listan och den är okej på missons så kommer nog runt mitten.

Daniel Tooke har en rolig lista men den är väldigt matchup beroende. Den kan 20-0 en hel del men även bli 20-0 av en hel del. Listan har ingen chans mot LoU listor. Tror han kommer topp 15 men kan nog lika väl komma på plats 30 eller vinna allt.

Jon lirar med två Vemin lords vilket kanske inte alltid är så bra men lite roligt ändå. Han klara LoU listor pga hans magi även om det inte blir så lätt. Jag tror det finns får många listor som kan ta han om hans vermin lords samt abomb så han kommer nog under snitt men slipper han listor med jobbig magi eller skytte kan det gå okej.

Björn har en lista jag gillar ganska mycket. Den har en chans mot LoU listor även om den chansen inte är så stor. Han han breath på sina hydror tror jag det kommer gå ganska bra eftersom han kommer att kunna grilla bort de flesta alv arméer han möter. Han han inte breath blir det svårare. Så med breath på hydror kan han nog komma topp 10 men utan breath blir det kanske inte ens topp 20.

Jag gissar på att Eric Gustafsson lirar med en bret armé. Bret är ju inte den bästa armén men två trebbs är alltid farligt. Men tror han kommer runt mitten eller kanske sämre. Han inte mycket att sätta emot LoU listor.

Min lista har en hel del dyra monster som inte är så svåra att döda. Får jag bra spells samt att monsterna överlever kan det gå okej. Men behöver gå bra magi med vilket kräver lite tur. Klara LoU okej om jag får börja. Bör komma topp 20 men den RoC kan man ju döda med mesta så kan komma topp 5 om RoC gillar mig :)

Oscar litet med Kholek vilket är roligt. Så länge han slipper möta solar eller pitar är den svår att döda. Svårt att säga hur det kommer gå men topp 20 bör han klara. Får det svårt mot LoU.

NiiZ lirar med archon vilket är nice. Jag tror han kommer bli av med hans marduers i ganska många matcher men hans lord och archon blir svårt att döda. Kommer få det svårt mot LoU arméer om han inte lyckas döda deras magiker med magi. Tror han hamnar runt mitten eller kanske lite under.

Peppe har en ganska stabil HE lista som det är svårt att ta poäng mot. Listan är lite för långsam för att klara av LoU listor men bär inte tappa så mycket mot de. Kan ha lite svårt på vissa missons. Kommer helt klart över snitt men svårt att veta mer än så.

Tommy har en skaven lista med väldigt roliga enheter men tyvärr är de inte så bra. Tror det blir svårt att klara snitt. Har inte mycket att sätta emot LoU arméer.

Simon har en okej WE lista. Den är ju bra mot DoC och många VC listor. Mot LoU gör inte light nuke så mycket för man kan trolla fram saker som skriker eller TK archers. Vilket gör att de kan döda saker rundan de kommer fram. Men nätet är väldigt mot LoU listor så får han in det kan han klara sig. Det värsta han kan möta är LM för Orion gillar inte skinks. Tror det kan gå ganska bra så länge han slipper LM. Skulle nog säga topp 15.

Kan gå okej för adetpas DE lista men beror lite på vilken lore han har på sin magiker. Men han skriver själv att han inte är en vidare erfaren spelare så då kommer han nog under snitt.

Oblivijohns VS lista är väldigt likt Hugos lista men det är en stor skillnad. Hugo har med en stort ghoul block som kommer vara jobbigt för många. Hade en av hans lvl1or varit lore of death hade listan känts mycket bättre för LD10 leach är bra även om det kompar lite. Tror det går sämre för den listan än det kommer gå för Hugos lista men bör ändå komma över snitt för VC är bra på kompen. Kan klara LoU listor okej om det får börja pga att den har en del snabba enheter.

Eniemo lirar utan 75k chariots vilket verkar konstigt :) Eftersom mycket i hans armé inte kompar så mycket så har han nog uppgraderat hans DP ganska mycket. Men vet ju inte om han lirar med allure of slaanesh eller inte men hoppas det för hans skull eftersom den är riktigt bra med slaanesh magi. Listan är ganska snabb så får han börja kan han nog ha en chans mot LoU listor. Överlag är det nog alv listor som kommer vara jobbigast för honom. Han kommer topp 20.

Även om Rickards lista är lite annorlunda från de flesta LoU listorna så gillar jag den. Den kan spela deffensivt mot närstrids arméer som tex WoC och när den måste trycka fram som mot tex alver så kan den raisa upp divters så han inte blir counter chargad. Tror de flesta LoU listorna kommer gå bra. Brets är inte den starkaste rasen men han bör komma topp 15.

Javerin har en rolig lista som nog kan fungera okej. Den är snabb så kan nog klara av LoU listor om han har lite magiska vapen på hans killar. Är bra på missons med. Tror den kommer lite över snitt för även om den är rolig har den en del dåliga matcher.

Jonas lista har en del snabba saker men kommer nog ändå få det svårt mot LoU listor. Den är inte jättebra på missons men ändå okej. Manticore kan vara väldigt bra eller helt värdelös. Han har ju okej magi han kan 6dice så han bör komma topp 20. Hydra med breath är riktigt bra här.

Talmid lista bör klara av de flesta alv arméer bra med alla hans chariots. Han har ingen magi med BT tål ju magi bra så är inte så farligt. Om han lyckas få in sin BT utan att tappa för mycket tror jag det kan gå riktigt bra. Listan är snabb för att klara LoU listor fast att inte ha magi kan ändå göra att han kan få svårt mot vissa av de. Så dör inte BTn av skytte för många matcher tror jag han kan komma topp 10 fast kan gå betydligt sämre med.

Akasunas lista är rolig eftersom han lirar med Galrauch. Det verkar inte vara så många listor med kanoner så den kan nog överleva i många matcher. Om jag vore han skulle jag ta med mig lite TK och VC modeller eftersom den bästa spellen han har mot LoU listor är att sno deras spells och efter det vill man ju kunna raisa lite själv. Resten av listen är helt okej även om den kanske kommer ha svårt på missons. Svårt att säga ur det kommer att gå men bättre än snitt tror jag helt klart på om nu inte han torskar många LD slag med sin drake :)

Raines vet jag inte riktigt vad jag tycker om. Skulle nog vilja se lite mer skytte samt att den kan få det svårt på missons. Fördelen men listan är att det kommer bli svårt att ta mycket poäng av de för många. Med loremaster så har man en del okej bra spells mot LoU listor så får han bra magifaser kan han klara av de. Skulle säga han kommer lite över snitt.

Studes lista kan gå ganska bra om han får matcher där han kan spela defensivt vilket han bör få ganska ofta. Den får det väldigt svårt mot LoU listor. Nu vet jag inte hur bra spelare stude är men är han bra kan den komma topp 25 men är han inte så bra kommer den nog under snitt.

Daniel har en skit lista som vanligt :) Det mesta kommer handla om hur bra dwellers är samt hur lätt motståndaren har att döda hans treemen. Den kommer vara bra mot LoU listor som har svårt att döda treemens. Är han med så kommer han nog runt 15-20 plats.

Jag tycker Hogglas lista ser ganska bra ut även om jag inte gillar slavarna så mycket i en offensiv lista. Vemin lord kommer dö eller gömma sig i en hel del matcher men listan kan lyckas ändå. Tror han kommer på plats 20-30. Han kan lyckas mot LoU om hans vermin lord kan spelas offensivt och överleva.

Zata har inte skrivit ut storlekar på enheter samt lore på hans mage vilket gör det svårare. Men HE är stabila så han kommer över snitt.

Bombastain har inte skrivit med sin magi men vilken/vilka lores han än har så kommer det vara viktigt att hans magi gör mycket för det ska gå bra. 

Wazaroom har inte skrivit ut sin magi och det kommer spela ganska stor roll vilken lore han spelar med. Nu tror jag inte han kommer bättre än plats 20 ändå.

Tor har en av mina favorit listor. Men hans lista kräver mycket skicklighet för att lyckas. Så han kan komma topp 10 eller bland de sämsta 10 eftersom lista är så baserad på skicklighet. 

David "Dangerous" D

#2 arty

arty

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 677 Inlägg:

Postad 09 mars 2015 - 09:28

Tack för att du sitter uppe hela nätterna för att göra oss måndagströtta människor på gott humör :D

#3 Talmid

Talmid

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 229 Inlägg:

Postad 09 mars 2015 - 10:36

Håller med föregående talare.

Brukar alltid posta min lista, ännu mer sugen nu när jag kan få en fingervisning mot min placering. :D

#4 Noxer

Noxer

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 321 Inlägg:

Postad 09 mars 2015 - 12:07

Ska tilläggas att jag aldrig lirat mot de flesta arméer, så det kommer bli en del överraskningar för min del, vilket såklart är sjukt dåligt. :P

Har dessutom en extremt illa statistik när det kommer till att rolla missfires (mina 3 senaste matcher har varit typ 50% missfires på tärningsslag), så fortsätter den trenden på GothCon kommer det nog inte gå så bra.

Top Hat Painting <--- Hemsida!

All power to the great horned one!

#5 ObliviJohn

ObliviJohn

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 143 Inlägg:

Postad 09 mars 2015 - 12:42

Ja, ångrar nästan att jag inte la upp min lista och fick en värdering.

Blev så himla avtänd med alltihop då jag missade att hoppa på LoU tåget och är nu rädd att jag inte kommer ha en chans att hänga med så jag kända inte för att lägga upp listan.

Nån som vill byta en x-wing turnerings plats mot en VC-lista utan LoU?

Vampire Counts

"Every man lives, not every man truly dies."

#6 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 246 Inlägg:

Postad 09 mars 2015 - 12:47

Det är inte för sent att lägga upp listor. Jag uppdaterar bara mina första post då.

David "Dangerous" D

#7 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 246 Inlägg:

Postad 11 mars 2015 - 11:30

Tänkte ta med vilka listor som de olika listorna kan va svårt mot. Jag jämför bara mot andra som ligger uppe. Tar ofta 2 listor för varje armé.

Dennis bör ha svårt mot Adams CD armé. Även om Dennis kan binda upp alla enheter så blir det svårt att döda de även med raisade saker. Adam kan 6dica searing doom på treemens samt 6dice fireballs på scouts mm. Nu tror jag ändå Dennis kan vinna den matchen på skicklighet men som armé bör det vara jobbig.

Den andra armén som Dennis kan ha svårt mot är Talmids DoC armé men det är bara om Talmid får börja. Den är så snabb så klara av en runda av raisade saker lätt.

Adam har nog svårast för Uffes och Tooks LM arméer. Båda de har karaktärer och kroxar som kan ta hand om tågen samt bullsen. Det kan döda kaddai med men även om de inte gör det så kan de klara av den men alla diverts. Adams magi är inte så farlig för de heller.

Mackan bör ha svårt mot de flesta LoU arméerna för hans lista är inte så snabb. Har har draken samt okej magi men det bör inte räcka. Nu räknar jag alla LoU arméer som en armé.

Så den andra armén han bör ha svårt mot är nog Adams CD armé. Han kan inte stoppa tågen och kaddai att komma in och när de väl är inte gör det ont på inf.

Jacks lista har svårt mot en hel del men skulle säga Kajs O&G armé som ena. Det beror på att Kaj har bra skytte mot Jacks armé samt om Jack kommer nära så Kaj enheter som tar honom i hth.

Andra listan blir svårt men säger nog Oscars WoC lista för i den matchen kan Kholek döda en hel del.

Petter kan nog få det svårt mot Peppes HE armé. Den armén har skytte och magi för att döda knights samt hårda enheter. Nu kan såklart Petter gömma sina knights men då är det en större chans att Peppe klarar missons. Nu säger jag inte att det är en omöjlig matchup för LoU arméer har inga sådana :)

Som andra armé är det svårare. Finns några att välja på men ingen som riktigt sticker ut.

Mike bör ha svårt mot Dennis lista och det beror mer på dwellers än LoU. Efter det så tror jag han kan få det svårt i mirrors dvs mot Took och Uffe eftersom de har kroxar vilket Mike saknar.

Uffe bör också få det svårt mot Dennis lista. Efter det blir svårt för ingen lista som riktigt sticker ut. Kanske Akasunas lista för Uffes armé bör ha svårt mot drakar.

Hugo bör får det svårt mot Simons WE armé. Den kan ta hand om vargheists med magi, varghulfar men skytte och kan döda bussen med lite combo charges. Sedan skulle jag nog säga Mackans HE lista eftersom bussen inte kan göra så mycket där.

Svårt att säga exakt vad Kajs lista kommer ha svårt mot. Dennis WE lista vill han inte möta och andra LoU kan bli jobbigt med. Eftersom hans skytte kan döda så mycket så kan han klara av det mesta men lyckas inte hans skytte kan det bli svårt i många matcher. Tror han kommer få det svårt mot många LM arméer.

Olivers WoC armé kommer få det svårt mot allt som har mycket skytte och/eller nuke magi. Dör hans manticore tidigt bra det svårt i alla matcher. Är nog lättare att säga vad han inte har så svårt mot och det skulle vara alver utan mycket skytte och magi eftersom charitos är bra där med, men finns inte så många arméer.

Noxer bör få det svårt mot alla LoU arméer eftersom hans lista saknar fart samt bra magiförsvar. Efter det blir nog VC arméer svårt eftersom de kan binda upp slavar med sina zombies/seklet, ta hand om monks med sina monster och har asf killar att döda warlords med.

Took kommer få det svårt mot alla LoU listor eftersom det räcker med en enhet hexwwaiths för att ta hand om 15 kroxar. Efter det skulle jag nog säga NiiZ WoC armé för 15 kroxar gillar inte en sol.

Jons skaven lista kommer få det svårt mot alla som kan döda hans verminlords med skytte och/eller magi. Det finns många sådana listor men ska jag välja två blir det nog Dennis och Simmons WE listor för de är bäst på det.

Eftersom jag inte vet om Björns hydror har breath hoppar jag över honom.

Eric har ofta svårt mot LoU men eftersom är två matcher där han kan börja även om han ber så tar jag inte med LoU listor för de två matcherna har han en chans mot de. Så de två matcherna jag väljer är Peppes HE lista pga hans rbts samt Enimos WoC lista pga lore of slaanesh.

Jag har svårt mot Simons lista pga light spam. Sedan har jag svårt mot många andra med skulle nog ändå säga Kajs O&G lista för hans divers kan döda mina stora killar även om jag gömmer de.

Oscar kommer ha det svårt mot alla LoU listor för han har bara en snabb farlig sak. Efter det blir det nog NiiZ lista eftersom kholek inte gillar solen.

NiiZ kommer ha det svårt mot alla LoU listor eftersom han har så få enheter. Efter det blir det värre men säger nog ändå Adams CD armé eftersom tågen kan ta hand om infet och Kaddai är en av de få saker som kan döda Archaon.

Peppe kommer få det svårt mot LoU listor eftersom hans armé är långsam. Efter det skulle jag nog säga Uffes och Mikes LMs listor för han svårt att ta hand om skinksen samt de har bra magi mot honom och kan ta hans block i hth.

Svarten kommer få det svårt mot alla LoU listor pga ganska långsam armé samt dålig magi. Efter det skulle jag nog sägas Peppes HE armé eftersom de kan lätt skjuta ner ett doom wheel och kan ta hand om resten i hth. Jag gillar Rat ogres och censers bears men de är inte så bra mot alver.

Simon kommer få det svårt mot en del LoU listor men inte alla. Den har ju inte en chans mot Dennis lista men kan kanske klara av Petters och det beror på att han kan döda en del av Petters vanliga enheter och få en del poäng på det sättet. Sedan skulle jag nog säga Kajs O&G eftersom Orion måste gömma sig eller dö. Då kan Kaj skjuta bort wardancers och sedan kan hans buss döda allt.

Adepta bör få det svårt mot nästan allt fast mycket beror på hans magi. Final trans kan ju vinn matcher så han kan vinna mot alla om han har tur med magin men har han inte tur med magin så kan han förlora mot alla.

När jag gick igenom listorna trodde jag aldrig någon lista skulle ha det vidare svårt mot Javernis O&G lista men jag tror Johns VC listor kommer få det. Javerin kan diverta bussen länge medan hans spindlar äter ut Johns armé. Efter det skulle jag nog säga Tooks LM armé eftersom bussen inte kan göra så mycket där.

Svårt att säga en del om Enimos lista eftersom så mycket beror på vad DP har på sig. Men om han är fullkittad så skulle jag nog säga Uffes och Mikes LM listor. Khorne knighst är bra men de klara inte av sarus karaktärer. Skinks och salamander är jobbigt för Maruders och jättar samt att en DP gillar inte när någon pajar hans items samt att leach är jobbigt.

Rickards lista kan ju klara av allt pga LoU men tror den får det svårast mot Peppes och Kajs lista och det beror till stor del på att deras skytte är bra mot knights.

Javerins lista är lite svår. Det finns inte många listor som dödar spindlar med skytte och magi. Jag skulle nog säga Petters och Dennis LoU listor men det beror mycket på vad Jvernis karaktärer har på sig. Har han många magiska vapen kan han klara av de.

Jonas lista får det svårt mot LoU för har inte tillräckligt med jobbiga snabba saker. Efter det säger jag nog LM rent allmänt för listan gillar inte skinks.

Tamid kommer nog få det svårt mot NiiZ och Kaj. Både listorna klara chartios spam okej och båda listorna kan döda BTn ganska lätt.

David "Dangerous" D

#8 adamljung

adamljung

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 436 Inlägg:

Postad 11 mars 2015 - 11:39

Nu saknar vi bara att arrangörerna lägger upp första lottningen sen kan du göra lite youtube videos ala us masters där du tippar alla matcher också ;)

#9 Talmid

Talmid

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 229 Inlägg:

Postad 11 mars 2015 - 15:15

Detta är nästan lika spännande som turneringen kommer att bli!

Om jag får möta och börja mot Dennis så vinner jag? Gött har aldrig slagit honom tidigare.

Mitt mål är att outperforma Dynes prophetia. Sämst 9:E plats siktas på, men jag är sugen på top3.

Så alv spelare, rada upp er, stålsätt er, och dö med värdighet.

THE END OF TIMES IS HERE.

#10 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 246 Inlägg:

Postad 11 mars 2015 - 15:49

Om jag får möta och börja mot Dennis så vinner jag? Gött har aldrig slagit honom tidigare.

Nja säga att du vinner är inte säkert med du har en stor chans. Eftersom Dennis har få drops så kan du sätta ut alla dina snabba saker efter du vet var han kommer vara pga att du kan dropa ditt inf och furies i början. Men sedan beror mycket på din BT med. Skulle du få 2+ save kan du bara flyga fram och ta skyttet. Får du inte 2+ save så får du hoppas på att du kan flyga fram och gömma dig mot en del av skytte vid något imp,hus eller kulle men samtidigt kunna charga något med honom på din runda. Som vanligt kommer ju RoC vara viktigt med, den kan sabba en hel del för Dennis armé men samtidigt döda din egen BT :) 

David "Dangerous" D

#11 arty

arty

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 677 Inlägg:

Postad 11 mars 2015 - 16:14

Underbart Dyne!

#12 Stampede

Stampede

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 561 Inlägg:

Postad 11 mars 2015 - 20:23

Daniel Tooke har en rolig lista men den är väldigt matchup beroende. Den kan 20-0 en hel del men även bli 20-0 av en hel del. Listan har ingen chans mot LoU listor. Tror han kommer topp 15 men kan nog lika väl komma på plats 30 eller vinna allt.

Heh, jo min lista är väääldigt sten-sax-påse, men jävligt kul att spela oavsett :D Lore of undeath är lite jobbig, men jag har faktiskt kittat med en del överraskningar i listan som skall göra dem lite lättare att handskas med, så förväntar mig inte att bli 20-0'ad bara för att jag möter LoU ;)

Took kommer få det svårt mot alla LoU listor eftersom det räcker med en enhet hexwwaiths för att ta hand om 15 kroxar. Efter det skulle jag nog säga NiiZ WoC armé för 15 kroxar gillar inte en sol.

Med "Tar hand om" hoppas jag du inte menar "tar död på", utan istället "Håller upp"? För något som 10 Blood knights + karaktär med re-rolls inte klara av, klarar inte Hexwraiths heller ^^

Och solen? Pffhh, på Slätta mötte jag Kaj med avoidance WE samt både sol och pit, med samma lista (typ). 16-4'ade fortfarande den jäveln :D

Daniel Tooke

ETC Sweden 2016 - Sylvan Elves

ETC Sweden 2017 - Undying Dynasties

"If you find yourself in a combat situation, try to look unimportant. Hopefully the enemy will be short on ammo."

#13 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 246 Inlägg:

Postad 12 mars 2015 - 00:04

Med "Tar hand om" hoppas jag du inte menar "tar död på", utan istället "Håller upp"? För något som 10 Blood knights + karaktär med re-rolls inte klara av, klarar inte Hexwraiths heller ^^

Jag menar håller upp eftersom de såklart inte har tid att döda de.

Och solen? Pffhh, på Slätta mötte jag Kaj med avoidance WE samt både sol och pit, med samma lista (typ). 16-4'ade fortfarande den jäveln :D

Du kanske hade samma lista men motståndaren har inte samma. Får archon solen kan ha ställa sig vid sidan av dina kroxar och lägga solen varje runda eftersom han inte är rädd för något utom kroxar i din armé.

David "Dangerous" D

#14 adepta

adepta

Member

• Members
  • PipPip
  • 12 Inlägg:

Postad 12 mars 2015 - 00:10

Loré of metal är det på ärkehäxan

#15 Stampede

Stampede

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 561 Inlägg:

Postad 12 mars 2015 - 00:37

Du kanske hade samma lista men motståndaren har inte samma. Får archon solen kan ha ställa sig vid sidan av dina kroxar och lägga solen varje runda eftersom han inte är rädd för något utom kroxar i din armé.

Kaj satte en sol längst hela horden, och sedan en tvärs igenom den, they still came out similing. Efter att ha tittat på den listan säger jag bara att jag möter tusen gånger hellre den än Kaj med WE och death. Listan har unt precisely wan sak som kan jaga skinks, vilket är chaos lorden, inget stek och inget skytte. Archaon får frenzy-springa runt i cirklar innan han kommer nära mina kroxar. Näähh, ser många listor jag tycker är betydligt jobbigare än den.

Daniel Tooke

ETC Sweden 2016 - Sylvan Elves

ETC Sweden 2017 - Undying Dynasties

"If you find yourself in a combat situation, try to look unimportant. Hopefully the enemy will be short on ammo."

#16 Maelstorm

Maelstorm

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 187 Inlägg:

Postad 12 mars 2015 - 09:12

Är det bara jag som tror att LoU stal Dynes godis och körde på hans katt? Dat hate^^

"He will win who knows when to fight and when not to fight"
- Sun Tzu, Art of War

"Wars may be fought with weapons, but they are won by men. It is the spirit of men who follow and of the man who leads that gains the victory."
- General Patton

"Ward or feed!"
- Oscar Lagnelöv

#17 Dennis P

Dennis P

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 379 Inlägg:

Postad 12 mars 2015 - 09:15

han är bara bitter att han inte kunde låna ihop 400+ modeller :P

Snart klarmålad  så snart kan jag börja på min vagn :D

Dennis "Pink Gangster" Palmkvist

Hard core achievment avklarad: "Vaul the Maul" Förstöra 200p magic items på en match
Kalla mig Hobbyspelare :)

ETC 2013- High Elves

ETC 2014- Wood Elves, 1st place!

ETC 2015- High Elves

2nd place 8:e editions rankning (Sverige).

#18 ObliviJohn

ObliviJohn

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 143 Inlägg:

Postad 12 mars 2015 - 09:15

Är det bara jag som tror att LoU stal Dynes godis och körde på hans katt? Dat hate^^

LoU stal mitt godis och köre på min katt också.

Vampire Counts

"Every man lives, not every man truly dies."

#19 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 246 Inlägg:

Postad 12 mars 2015 - 11:09

Jag är expert på alla låna figurer så hade redan fixat allt jag behövde för att lira LoU. Men det tar sådan lång tid och med mina rökpauser så skulle det bli tajt. Samt att LoU listor är inte så roliga att lira med.

David "Dangerous" D

#20 Akasuna

Akasuna

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 49 Inlägg:

Postad 12 mars 2015 - 14:04

Skitkul läsning Dyne! Keep it coming! :D
'l| C4 Skåne |l'

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar