Aight!
Nu har listorna varit ute ett tag, så vad tror vi kommer hända? Lite småtrixigt att utvärdera helt eftersom scenarios är rätt röriga att ta med i beräkningarna
Men generellt tror jag att listorna/personerna att akta sig lite extra för under turneringen är:
Kaj på Infernal Dwarfs
Infernal dwarfs generellt är ett riktigt starkt lag för singel turneringar, och jag tror Kajs lista är livsfarlig emot mycket. Det är verkligen all in, och om man tycker om att bråka så vill han nog bråka mer. Dessutom är listan snabb, går inte att diverta, och är asjobbig att skjuta bort. Kan mycket väl vinna hela turneringen, men möter han en enda karaktär med dragonbane gem är han stendöd.
Peter Edvardsson på Vermin Swarm
Det första som skall nämnas här är det enkla faktumet att Peter spelar Skaven. Och Skaven är brutna, punkt. Listan är bra, och är med i alla faser av spelet. Den skjuter bra, magi'ar bra och slåss riktigt bra med pendel-blocket med en assassin i (Ja han kommer sitta där, var inte dum!). Peter har nött Skaven hela sommaren, och på ETC, samt att laget är brutet och listan stabil. Blir tungt att möta, speciellt eftersom Skaven är bra mot det mesta.
Björn Ericsson på Infernal Dwarfs
Igen, Emo-Dvärgarna är ett stabilt lag, och jag gillar listan som Björn har satt ihop. Den liknar de ultra-deathstars som var med på ETC, och gick väldigt bra där om jag minns rätt, men skjuter mindre och pushar snabbare utan att blanda in en Kadim Titan. Dessutom har han en liten lurdvärg som flyger runt och är ett päckel när man försöker diverta tjockisblocket. Han får det bara kämpigt mot snabba listor som slår ihjäl tauruk'herna (stavning?) eller om han möter Organ Guns med engineers som rullar ordentligt.
Själv är jag tillbaka på Saurian Ancients efter att ha nött Sylvan Elves i ett halvår. Det känns bra, och jag är rätt nöjd med min lista, som är enormt aggressiv. Om jag lyckas dodga kanoner (alternativt kanonskott) så tror jag att mina oldbloods kan mangla en hel del listor. Siktar på topp 3 i vanlig ordning, men kan hända att min curse bestämmer sig för att sätta igång igen och jag hamnar på 4'e plats.