Hoppa till innehåll

Foto

Behöver En Teacher! (Göteborg)

• Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Hummingbird

Hummingbird

Newbie

• Members
  • Pip
  • 6 Inlägg:

Postad 23 mars 2017 - 09:36

Hej,

Jag har efter 15 år tagit upp hobbyn igen sedan dryga 3 månader tillbaka. Har slängt upp en user blog om detta på the ninth age som ni hittar här för den intresserade. 

Jag har försökt göra några tappra försök att sätta ihop min gamla gaming group men i och med att vi inte spelat på 15 år så går det trögt. Därav undrar jag om det finns någon i Göteborg som skulle vara villig att lära mig spela/bli ok på reglerna för att kunna styra min grupp bättre och förhoppningsvis utöka aktiva ninth age spelare i området.

Jag har försökt skriva kommentar i YLVA forumet men får av någon anledning inte starta en topic där så därför jag startar en här.

Helst hade jag spelat med någon som kan Orcs and Goblins, alternativt Dwarven Holds (då det är dessa arméer jag har).

Så om någon vill ta tillfället i akt för en 20-0 och förhoppningsvis lära en gammal räv lite ninth age så hojta till!

/M

#2 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 971 Inlägg:

Postad 23 mars 2017 - 21:53

Hej! Är du öppen för 8th edition också, alltså den versionen innan Age of Sigmar? Jag var lite i din situation för 1-2 år sedan, men jag hittade några gamla spelare och vi kör 8th edition fortfarande. Jag alltså bara undrar, och jag bor inte i Göteborg. Men jag misstänker att det fortfarande finns 8th ed.-spelare i Göteborg.

#3 Kane

Kane

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 306 Inlägg:

Postad 23 mars 2017 - 21:56

Skicka ett meddelande till Monoceros här på forumet. Vi är ett gäng med oregelbunden regelbundenhet som spelar mordheim respektive ninth age hos honom. Det kanske finns plats för fler. :) att man gillar katter och hårdrock är viktigt pga det finns flera katter i omlopp och bara massa hårdrock i musikväg.

#4 Hummingbird

Hummingbird

Newbie

• Members
  • Pip
  • 6 Inlägg:

Postad 24 mars 2017 - 09:24

Skicka ett meddelande till Monoceros här på forumet. Vi är ett gäng med oregelbunden regelbundenhet som spelar mordheim respektive ninth age hos honom. Det kanske finns plats för fler. :) att man gillar katter och hårdrock är viktigt pga det finns flera katter i omlopp och bara massa hårdrock i musikväg.

Han hann före Kane! Jag var lite mer old school i min rock annars så verkar det vara en bra match. Ska försöka se till att komma över på nästa 9th age session!

@Emil, absolut finns säkert några 8th edition spelare, men är mer dragen till 9th age systemet, och nu verkar jag funnit några som är villiga att hjälpa mig lite!

Tack båda för svaren

#5 Raptor

Raptor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4 829 Inlägg:

Postad 24 mars 2017 - 18:32

Se för helvete till att ta och palta er iväg på turneringar också så småningom! :)

//The McKajver

8th edition Rank: #1
ETC Team Sweden 2011 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2012 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2013 - Vampire Counts
Swedish Champion 2014 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2015 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2016 - Captain

ETC Team Sweden 2017 - Daemon Legions

Forward, Onward, March!

#6 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 971 Inlägg:

Postad 24 mars 2017 - 20:04

? Mina Dogs of War väntar ivrigt på en 9th Age-army list... :rolleyes: 

#7 Kane

Kane

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 306 Inlägg:

Postad 25 mars 2017 - 19:11

Han hann före Kane! Jag var lite mer old school i min rock annars så verkar det vara en bra match. Ska försöka se till att komma över på nästa 9th age session!

@Emil, absolut finns säkert några 8th edition spelare, men är mer dragen till 9th age systemet, och nu verkar jag funnit några som är villiga att hjälpa mig lite!

Tack båda för svaren

Ja hans musiksmak är så hetsig :P har jag sagt i 6 år jag med.

#8 Monoceros

Monoceros

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 73 Inlägg:

Postad 27 mars 2017 - 08:56

@Kane: Det enda du säger är ju bara "Mer Judas Priest!" och "Mer Saxon!" :)

#9 Kane

Kane

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 306 Inlägg:

Postad 27 mars 2017 - 18:30

ja men det är ju för att du har glömt bort dem jue! :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar