Hoppa till innehåll

Foto

Hur går det

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
26 replies to this topic

#21 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 20 februari 2006 - 16:29

Och jag fick veta att min drake inte wheelar utan enbart fick turna i början på sin charge mot några dryader. Detta trots att jag chargar närmsta figgur och var tvungen att göra en turn för att änns komma i kontakt. Känndes väldigt omotiverande att stå och stirra in i en skog efter att man dödat dem sad.gif

Och Iron Guts suger på att hugga ved tongue.gif
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#22 Niklas Asp

Niklas Asp

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 532 Inlägg:

Postad 20 februari 2006 - 23:54

Fasst har för mig det finns en FAQ som säger att singel models alldrig gör en wheel utan alltid går raka vägen till målet, om det är möjligt. Just för att de turnar på platsen. Men så är ju mitt minne ganska kasst med.
Scissor: Paper is fine! Nerf rock!

Förening: YLVA
Raser: Oger Kingdoms, Daemonic Legion: Tzeentch, och High Elves
Övrigt: Sämst på att åka på konvent.

#23 N.I.B.

N.I.B.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 462 Inlägg:

Postad 23 februari 2006 - 16:56

Morgan, verkar som du drog en fuling mot Telmor! smile.gif http://warhammer.org...pic.php?t=14120 Eller vad menar han med
Meanwhile in the middle of the table Morgan chariot charge my kroxigor, and acts as a goblin fanatic tunnel, which is a deplorable tactic only used by the foulest goblins… Kroxies go down to 2, but are still somewhat in business, though I could have done with my overrun, but the chariots is destroyed by fanatics. Like I said a very foul tactic, which I will not recommend anybody to use.
?
jag kom till makten
jag sa grönt stavas blått
och kvällen är lång
när den siktar mot sin tinning

#24 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 317 Inlägg:

Postad 23 februari 2006 - 18:01

Haha, HAN chargar MIN chariot och kommer då inom 8" från mina night goblins. Intressant att veta vad han ville att jag skulle göra av fanatikerna då då... rolleyes.gif Deras uppgift var liksom att stoppa upp hans 4 stora kroxigorenhet i mitten av spelplanen...

Men han blev på lite dåligt humör när en ensam wolf chariot tog ut hans saurus kavalleri med bsb i så det kanske är därför han muttrar tongue.gif

#25 Fandén

Fandén

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 62 Inlägg:

Postad 23 februari 2006 - 20:50

Låter lustigt att bli sur över något sådant? Det är lite skillnad om man använder feta blocks me NG vars enda syfte är den ovan nämda taktiken.

#26 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 576 Inlägg:

Postad 23 februari 2006 - 22:13

QUOTE (Joey_Boy @ Feb 20 2006, 16:29 )
Och jag fick veta att min drake inte wheelar utan enbart fick turna i början på sin charge mot några dryader.

Jag tror det gäller flyers. Där är det vad jag förstått raka rör som gäller

#27 N.I.B.

N.I.B.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 462 Inlägg:

Postad 23 februari 2006 - 22:21

Ok, jag tyckte det lät märkligt att din egen charge kunde dra ut Fanatics... blink.gif
jag kom till makten
jag sa grönt stavas blått
och kvällen är lång
när den siktar mot sin tinning

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar