Hoppa till innehåll

Foto

Anders Och Mattias Bloggar

Dark Elves Cult of Slaanesh Wood Elves Blogg

• Please log in to reply
34 replies to this topic

#1 Katarsis

Katarsis

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 573 Inlägg:

Postad 05 december 2014 - 10:38

Tjipp och hej

Jag och Anders från RT kommer under den kommande tiden måla upp varsin armé. 

Anders målar en Wood Elves-armé och jag håller på med en Dark Elf Cult of Slaanesh.

Ingen utav oss har kommit särskilt långt, men de flesta modeller är köpta, typ allt sådant dära förfix med att hitta rätt delar och sådant är löst, och bygget har påbörjats. Anders har även börjat måla en del. 

Min armé då?

Temat kommer att bli en Dark Elf Cult of Slaanesh. Jag kommer inte gå efter den gamla armélistan eller fluffet; utan alla enheter kommer kunna bli inkluderade i armén. Tanken är en ganska clean armé som skall kännas som att den hade kunnat göras utav GW. Jag kommer för det mesta använda mig av GW's senaste modeller, fast konverterade och målade att se ut att dyrka Slaanesh. I vissa fall kommer jag använda andra tillverkare eller äldre modeller. T.ex. så kommer Witch Elves med största sannolikhet att komma från Avatars of War. 

Jag har ingen direkt armélista uträknad, men det som finns med i idéstadiet är i alla fall:

1-2 hjältar/BSB på Dark Pegaus

1-2 Magiker

1-2 hjältar på Dark Steed

Couldron of Blood/Bloodwrack Shrine

~30 Darkshards

10-15 Dark Riders

~40 Witch Elves

War Hydra

Scourgerunner Chariot

~20 Black Guards

~3 Bolt Throwers

5-10 Doomfire Warlocks

Just nu har jag inte så mycket att visa på, men här kommer i alla fall en bild på mina första Dark Riders precis efter att dom blev sprayade. Nu i efterhand var just det beslutet kanske inte det bästa, men se bilden som en lite mystisk sneak peak så verkar det smart och uträknat. 

Alla Dark Steeds i armén kommer vara gamla Steeds of Slaanesh, fast med nya ryttare på. 

DarkRidersWIP2.jpg

Min tanke är att detta projekt får ta lite längre tid än mina vanliga projekt, kanske ett par månader eller så. Just nu finns det väl ingen turnering som ligger riktigt bra i tiden och som det går att sikta mot. Kanske TNQ eller möjligtvis GothCon? Hursom så kommer det nog komma tämligen regelbundna uppdateringar under denna tiden. 

/Mattias

#2 Anders T

Anders T

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 31 Inlägg:

Postad 05 december 2014 - 10:46

Jaha, då var det dags.

Wood Elves....

Hur hamnade vi här? Jo,du ”random citizen”, det undrar fan jag också.

Ibland gör vi bra och dåliga beslut här i livet, detta ligger nog någonstans i den berömda

”grå-zonen”.

Men för att komma till saken bör man nog ta det från början. Och många av er här på SWFBR har nog inte en jä**a aning om vem jag är. Men för er i ”RT” gänget så behöver jag kanske inte presentera mig, så ni kan bara hoppa till bilderna era lata jävlar.

Jag heter Anders, och jag är känd för att inte spela så mycket. Målar mest, och mycket på ”Commission”.

Men det ska vi ändra på tänkte jag.

Mitt mål med denna ”blogg” eller vad vi nu ska kalla den för, är att bli en aktivare spelare och kanske till och med (med mycket tur och krut i luvan) turnerings klar inför våren och sommaren.

Jag känner att jag gett mig själv för mycket ursäkter till att inte spela.

Ex; Dålig arme (Skaven), inte färdig målad, tagit på mig projekt, osv.

Men med denna blogg och kanske till och med eran hjälp, så ska vi/jag försöka eliminera så många ursäkter som möjligt och ”tvinga” mig själv att spela mer, för nu kan jag inte skylla på dålig arme.

Följ mig och Mattias (Katarsis) på denna fantastiska, underbara ”insert awsome space travel massage here” resa och förundras över våra bra, dåliga, konstiga, roliga, idiotiska, knäppa upptåg och tankar kring det vi nu get oss in på.

Shit, låter som vi ska åka till rymden, hahaha, Pretentiös much?

Iallafall. Kul att ni kom förbi, hoppas ni kommer tycka det är lika roligt som vi.

/TEAM AWSOME!

Som Mattias skrivit, så har ingen av oss kommit särskilt långt. kommer ta mer bilder idag. Dom figurer det är färg på är dock bara färg testning, färdigt tema inte riktigt bestämt än, men troligtvis litar det mot någon form av höst tema

Ethernalguardstartmedmattias_zpsae270610EthernalGuardstart_zpsa9dbb909.jpgSistersofthethornstart2_zps08313eb3.jpgSistersofthethornstart_zps9b5484aa.jpgWaywatchers2_zpsf74a5ce9.jpgWaywatchers1_zps4801da95.jpgWarhawkRidermasked2_zpsec0ee955.jpgGladeGuard_zps9040d84b.jpg

#3 henkef3

henkef3

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 266 Inlägg:

Postad 05 december 2014 - 11:12

Grymt :) fortsätt posta!

#4 Ranie

Ranie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 218 Inlägg:

Postad 05 december 2014 - 12:18

Kul att se att ni gör verklighet av bloggen också och inte bara arméerna, gogo team awesome!

#5 Kengin

Kengin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 258 Inlägg:

Postad 05 december 2014 - 12:51

Kul att se! Kör hårt vi lär ju kunna se på klubben :)

#6 Puritan

Puritan

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 4 327 Inlägg:

Postad 05 december 2014 - 15:34

Najs!

Hampus Berg
Administratör för SWFBR
Caster Outside The Box

Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2011 - Schweiz - 5:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2012 - Polen - 8:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2013 - Serbien - 11:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2015 - Tjeckien - 8:e plats

Medlem AR-Com ETC WHFB - 2013

Följ mig på Twitter [at] Hampus_Berg för mestadels Warhammer & Esport

"Stand and die, no death no glory!"

#7 Truant

Truant

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 537 Inlägg:

Postad 05 december 2014 - 16:15

Trevligt att få följa era skapelser!

Go Team Awesome!

Best Sportsmanship - Gentlemen's achievements 2012
Förlorad Grudge mot Khaz Modan - Gentlemen's achievements 2012

Best in Race - Dwarfs, QFA 2014

#8 bluu

bluu

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 45 Inlägg:

Postad 05 december 2014 - 23:17

Låter ju trevligt det här.

#9 Ghara

Ghara

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 313 Inlägg:

Postad 05 december 2014 - 23:28

Nice!

#10 Anders T

Anders T

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 31 Inlägg:

Postad 07 december 2014 - 22:08

Well Well Well.....

Jaha, medans Mattias har varit på någon random turnering har jag slitit och kämpat på hemma plan. :P

(Och ja, jag vet att jag har en sjukt dålig kamera, lev med det)

Suttit och planerat lite inköp som kommer ske efter jul.

• Glade Guards

• Great Eagles

Och jag sitter även och kollar på coola baser. Tänkte mig dessa..... Vad tror ni?

http://www.base-x-of...wood_bases.html

Behöver även ha tag i 2 Glade Riders, någon som har och vill skänka eller vill sälja kanske?!?! Billigt!

Jobbar även på lite idéer om hur jag ska få mina Way Watchers att se mer ”Way Watchiga”!

Tänkte mig typ, nått kammoflage, eller.... ja jag vet inte. Så dessa ligger på en spar låga. 

20141205_201949_zps9cd43752.jpg

Allt är ju fortfarande i lite ”WiP”.

Insåg dagen efter jag målat det röda på Eternal Guard att det var fel jä**a röd, så klart!

20141205_131317_zps0c257c2f.jpg

20141205_131311_zpsaa4911af.jpg

Efter om målningen, så började det otroliga roliga jobbet med att blocka av alla stora ytor i sina rätta grund färger. Yey....eller?

Gör om, gör rätt. Och Wash.......

20141205_201839_zpscbc7ec4d.jpg

Och med lite mer "WiP" efter andra färger hamnat på plats!

20141206_184126_zps9990ccaa.jpg

Jag gillade det gula.Tänkte mig lite åt "Royal Court" hållet. 

Ja som ni kan se så har det inte varit så kul, men jag hoppas ni gillar starten.

Scoutsen är också ”WiP”, iofs lite mer åt det färdiga hållet.

Lagt lite mer tid på dom, inte riktigt klara.

20141205_201925_zps4e642c4b.jpg

Det svarta/gråa är inte mer än påbörjat.

20141205_201937_zpsaf08ea44.jpg

Nu är det så att jag även converterat och påbörjat målningen av en "wildling" Spellweaver. Fortfarande oklart om den kommer vara med i slut ändan. Men vi får se.

Tankar? Idéer? Nähä..

Men nu är ni lite uppdaterade. Så, va nöjd. :thumb:

/Team Awesome

Och på grund av kaffe brist, så glömde jag säga att jag även sitter i tankarna att bygga min egen "Way Stalker". men den är bara i idé stadiet.

#11 GGH

GGH

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 178 Inlägg:

Postad 19 december 2014 - 10:15

Ge oss mer...
Gabriel GH

#12 Katarsis

Katarsis

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 573 Inlägg:

Postad 19 december 2014 - 11:52

Jag bestämde mig för att spela Ogres på Slättaslaget, och i och med att mina vanliga Ogres inte riktigt klarar den kompgränsen så blev det till att bygga en del nytt.

Så på min to-do-lista över helgerna har vi 4 Ironguts, 4 Leadbelchers och 40 Gnoblars. Jag kommer posta lite WIP på dem inom kort. 

#13 PeZa

PeZa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 826 Inlägg:

Postad 19 december 2014 - 23:38

Jag bestämde mig för att spela Ogres på Slättaslaget, och i och med att mina vanliga Ogres inte riktigt klarar den kompgränsen så blev det till att bygga en del nytt.
Så på min to-do-lista över helgerna har vi 4 Ironguts, 4 Leadbelchers och 40 Gnoblars. Jag kommer posta lite WIP på dem inom kort. 

Spännande!!

Per Barkestam
HYMS
Ogre Kingdoms

High Elves (under uppbyggnad)

#14 Roedskaegg

Roedskaegg

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 360 Inlägg:

Postad 26 december 2014 - 21:08

Mer inspiration grabbar! :) Väntar med spänning.

Cold Feet Gamers, YLVA

Fantasy: Dwarfs, Wood Elves

40k: Space Wolves, Harlequins, Death Guard

Mordheim: Dwarf Treasure Hunters, Witch Hunters, Chaos Dwarves, Beastmen

Blood Bowl: Norse, Skaven, Dwarfs

#15 Atnas

Atnas

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 392 Inlägg:

Postad 26 december 2014 - 22:28

Det där kommer bli snyggt, ser fram emot det! :)

Tobias Karringer

Dvärgar och Goblins!

#16 Katarsis

Katarsis

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 573 Inlägg:

Postad 28 december 2014 - 11:34

Family Guy-Anders är och firar jul med familjen, så hoppas inte på någon stor update från honom just nu. 

Jag har bara jobbat på mina Ogres till Slättaslaget på sistone. Alla Gnoblars samt grunden till alla Ogres är nu byggda och nu väntar bara allt greenstuffande på Ogres innan jag kan börja måla. Fick lite panik i veckan när jag insåg hur många (eller rättare sagt hur få) dagar jag har kvar som jag kan jobba med armén på tills Slätta, men det bör vara lugnt.

Här kommer hursom lite WIP-bilder:

GnoblarsWIP01.jpg

GnoblarsWIP02.jpg

IrongutsLeadbelchersWIP.jpg

Edit: För er som inte har sett Ogrearmén tidigare så är det alltså en Chaos-temad Ogrearmé där alla Ogres är byggda att se ut som Chaos Warriors.

#17 Anders T

Anders T

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 31 Inlägg:

Postad 03 juni 2015 - 13:29

Och nu då för er som läst/följer så har ni kanske insett att sjuuuuuukt lite uppdateringar pga "Livet", jag har flyttat, fått jobb och massa skit. Att samla "vuxen" är fan det sämsta spelet!

Dock har jag lite feta grejor som kommer snart! Så håll till godo!

#18 Anders T

Anders T

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 31 Inlägg:

Postad 09 juni 2015 - 09:50

Så, för att summera, Igår tog jag slag i saken. Dock saknas bild dokumentation för att jag har ny mobil, Lumia 530, vilket är en "skit"-billig Windows 8 telefon, och bilderna blir sämst i hela världen! (no joke)!

Igår byggdes det 10 Glade guards. Dom "scouter" som är lite längre upp is no more..... :(

Och istället så byggde jag nya med "magiska" pilbågar från "Sisters of Avelorn" bitsen jag har kvar från Waywatchers konverteringen vilket vart bättre än väntat :D, nu är bara frågan, hur i helvete ska jag måla dom, eld känns ju dumt!? :blink:

Det har kommit fram ett nytt färg tema, som är typ "VÅR", så ljusa gubbz med mörka cloaks. Tänk: Vår kant, allt har legat i dvala under vintern. och nu börjar dom "blomma ut"! (GAYY!) Nä, men allvarligt, det blir coolt, ska försöka Shanghia Herr Englunds kamera och fixa bilder!

Har även gjort en "stämpel" för löv att fixa cloaks med, letade som fan över hela internet innan Mattias kirrade biffen och sa att -"Vi gör en själva helt enkelt, av greenstuff!"

BsB är snart klar, byggd på Araloth, med en flagga från Eternal Guard och vapen från Deepwood Rangers. Målningen på vapnet involverade mycket, långa och uppfinningsrika svordomar!

Har målat 4 örnar. Köpte som LotR örnarna. Vart ok. Ryttarna blir klara när Glade Riders paketet kommer!

Slängde även iväg en beställning hos GW på ett paket  Glade Riders för konvertering, kommer nog behöva 2-3 paket till, oklart än. 1st Lord på Great Stag, 1st Spellweaver (hon som svävar med armarna utåt som X-Men bruden Storm) och en Spellsinger (Med staven), en som kommer kapas i midjan och sättas på häst (den med stav) eller om jag kan få tag i en "Sister Of the thorn" ren.

Samt att jag beställde baserna "Dark Wood" från www.base-x-of-war.com , vilket jag ser framemot som fan att få hem!

Dock nu så letar jag efter fler flaggor och sånt, från tex Eternal guards eller typ Wild Riders/Sisters paketen. så inga mesiga saker. :P

Kommande inköp är högst troligt: mer Glade Guards (för man kan aldrig ha för många uppendarligen), Glade Riders (Samma som Guardsen, man kan aldrig ha för många+ konverterings bits!) , och något paket Wild Riders/Sisters of the thorn till, för att jag kan!

Men vi står ju i Editions bytes tider, så allt är lite oklart! Vi får helt enkelt se hur min inköpslist och arme lista ändras. Nu har ju den fysiska GW butiken slutat sälja böcker, både regel och arme, så något väntas ju vid horisonten, Vad som stundar är väll än så länge höjt i dunkel.

Tills vidare, gör inget dumt! Men kom ihåg, om du tänker göra det, kontakta mig först, Jag gillar att göra dumheter med! ;)

/Team Awesome! :thumb:

#19 Roedskaegg

Roedskaegg

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 360 Inlägg:

Postad 10 juni 2015 - 00:49

Ska bli skoj att se när bilderna kommer. Sitter själv nu och målar waywatchers, konverterade av Dark Eldar Wyches, Glade Guards och Wildwood Rangers. Nöjd än så länge! Skoj att läsa att ni kör på, man behöver ju lite pepp mitt uppe i oron över vad 9th för med sig (och vad det tar bort....)

Cold Feet Gamers, YLVA

Fantasy: Dwarfs, Wood Elves

40k: Space Wolves, Harlequins, Death Guard

Mordheim: Dwarf Treasure Hunters, Witch Hunters, Chaos Dwarves, Beastmen

Blood Bowl: Norse, Skaven, Dwarfs

#20 Anders T

Anders T

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 31 Inlägg:

Postad 11 juni 2015 - 07:11

Allright! Ja jag tänkte på darke eldar med, men kände att Shadow warriors skulle passa det jag är ute efter bättre!
Fick även tag på Army Painter Grön Primer som kommer användas till alla alver och fur Brown till riddjur osv.

Drog över en snabbis med airbrushen med lorthen forest?! Tror den heter så, och fick till en bra zen-lightning.

Igår kom även beställningarna från både GW och Base-x-of-war. Åh jäävlar va snygga grejer! Bilder borde nog tas idag om inte herr Englund får något annat för sig!

/team Awesome

Also tagged with one or more of these keywords: Dark Elves, Cult of Slaanesh, Wood Elves, Blogg

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar