Hoppa till innehåll

Foto

9Th Age Arme Info Efter Tester

• Please log in to reply
155 replies to this topic

#41 Kristian.K

Kristian.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 507 Inlägg:

Postad 16 januari 2016 - 20:15

Håller med om att HE-skyttet är brutet bra. Tycker framförallt att sea guards är alldeles för bra för sina poäng. Dom får in sjukt många special regler: Fight in Extra Rank, Quick to Fire och Weapon Master (förutom sina armé-regler). Dessutom är de beväpnade upp till tänderna med bågar, spjut och en del rustning. Bara all gear är värt ungefär hälften av vad själva modellen kostar :P Och så undrar HE-spelare varför ingen tar vanliga archers? Svaret finns ovan. Ta bort quick to fire, volly fire(vet att regeln tillhör bågen, men man kan ju alltid döpa om bågen ;)) från dem. En tanke är att lämna över quick to fire regeln till archers istället och få dem lite mer användbara. Detta bara genom att titta på core-enheter. Finns en massa smaskigt i övriga listan också. Bör tilläggas att HE är en av de många arméer jag spelar så det här är inte nå HE-rage ;) :D märker dock stor skillnad när man spelar flera raser. 

Förening: Timewarp Eskilstuna
Spelar: DoC, High elves, Wood elves, Ogre Kingdoms, Orcs & Goblins, Beastmen, Dwarfs

#42 Peppe

Peppe

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 765 Inlägg:

Postad 17 januari 2016 - 02:12

Tycker ändå det e värt att ta in några archers. Jobbigt ändå att lägga in för mkt poäng i sea guards

#43 Gharnukk

Gharnukk

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 797 Inlägg:

Postad 17 januari 2016 - 09:48

Finns det någon bra tutorial på hur UB funkar? Varit sugen på att testa länge :)

#44 Atnas

Atnas

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 391 Inlägg:

Postad 17 januari 2016 - 14:00

9th Age har en guide :)

http://www.the-ninth...96315#post96315

Tobias Karringer

Dvärgar och Goblins!

#45 PetterL

PetterL

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 020 Inlägg:

Postad 17 januari 2016 - 15:10

Hört att tre eldfåglar inte är att leka med heller så HE har bra alternativ till allt skytte

Förening: YLVA

Arméer: o&g, empire, vc

#46 Maelstorm

Maelstorm

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 191 Inlägg:

Postad 18 januari 2016 - 09:26

Lite för många lite för bra alternativ ;)

"He will win who knows when to fight and when not to fight"
- Sun Tzu, Art of War

"Wars may be fought with weapons, but they are won by men. It is the spirit of men who follow and of the man who leads that gains the victory."
- General Patton

"Ward or feed!"
- Oscar Lagnelöv

#47 Zaanash

Zaanash

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 879 Inlägg:

Postad 18 januari 2016 - 10:35

Tycker man det är svårt att välja mellan alla saker i sin armé kan man alltid börja spela VC, det finns en bra sak i rare, två saker i special, inget i core och lite i lord-sektionen.

Christian Wennberg

ETC-kapten 2017

Jag må vara sämre än Marcus, men jag har i alla fall varit bäst i världen

#48 Mikael.K

Mikael.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 093 Inlägg:

Postad 18 januari 2016 - 11:00

Tycker man det är svårt att välja mellan alla saker i sin armé kan man alltid börja spela VC, det finns en bra sak i rare, två saker i special, inget i core och lite i lord-sektionen.

:D

Får hoppas att kommande uppdatering löser några av de där bekymren iaf :)

Medlem på föreningen Timewarp i Eskilstuna

Spelar Vampire Counts, Dark elves och WoC

#49 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 249 Inlägg:

Postad 31 januari 2016 - 10:51

Lirade en endagars på Ylva igår.

Jag hade med

1 beastmaster captain på manticore med 3+ 4++ samt lans

1 bsb på altar med 3+ 4++

1 lvl2 fire med book of arcane power

1 lvl2 black med scoll

16 corsiras med FC ahw, tw

15 xbows med FC

2*5 dark riders med shield, xbows

30 execitioners FC

3*3 rbts

5 harpes

5 raven cloak

7 dread knights banner

Första matchen mötte jag Glenn som lirade UD.

Han hade lvl2 sand, tomb architect, 8 shabtis, 2*15 arhcers, 2*4 tomb cataphrats, 40 necro guards, 2 vultures, 2 scorpiions, 1 casket, 2 catpult.

Jag valde sida så han slänga upp allt. Jag kunde gömma mycket från casket och det var bra. Casket gjorde inte så mycket eftersom jag klarade ld på en rbt först rundan, andra rundan klarade bsb ward och tredje torskade bsb ward men fick bara 2 wounds. Sedan tog jag den i hth.

Min beastmaster ställde sig framför en häck nära shabtis. De chargade in med 5+ reg på sig. Min beastmaster fick in 1 wound men sedan gav manti 8 wounds på de :) Så nästa runda var de bara 1 kvar med 2 wounds på sig.

Den rundan gav beastmastern 1 wound men manti 0 så de stod en runda till.

Hans bästa enheten var hans guards som dödade min exe fast jag hade bara 20 kvar eftersom hans catapulter hade skjutit på de. Sedan dödade de min bsb på altar samt min xbows.

Mina bästa enheter var min dark riders. Han sköt mycket på de med archers men de savade nästa allt. Så de dödade catapult, casket, en archers enhet samt hjälpte till med att döda hans archer bunker.

Även om jag blev av med väldigt mycket poäng så dödade jag mycket samt fick misson så vann med 20-0

Nästan match mötte jag Glenn med DE.

Han hade lvl4 black på drake

bsb beastmaster på manti med 3+ 3++ samt lans

lvl1 fire

captain med anti hero samt något bra save

10 xbows

ca 30 spears

2*5 dark riders xbows, shield

30 black guards

2 rbts

6 dark acolytes

tror det var allt

Det var sned deploy och jag fick börja deploya så slänger upp allt. Mitt skytte samt magi tar hans 2 rbts samt hans xbows med magiker i.

Det bästa under matchen hände min runda två när min beastmaster chargade hans dark acolutes, jag ska ta ett wound på sns som jag torskar save sedan är det dt där jag slår 1 etta. Sedan i hth så ska jag ta 2 save och torskar bägge och dör :) Så det är 7 saves på 3+ eller 4+ där jag torskar alla :)

Vi slås ganska mycket i mitten av bordet där mina corsais chargar hans beastmaster. Har har ju inte ward i hth samt att jag har 2 bra magi buffar samt en bra hex. Han skickar även i hans black guards där men inte så många av de får slås. Jag lyckas inte få in något wound på hans beastmaster men han gör inte så mycket på mig. Jag får in altar samt exe i striden så dödar hans black guards men hans beastmaster tar min corsiars.

Han får in drake samt beastmaster på mina xbows med magiker i så de är körda. Men mina exes tar hans beastmaster till sist. Jag skjuter ganska mycket med mina rbts på hans drake och ger några wounds men har har ju balck magic så det hjälper inte så mycket.

I slutet har han kvar sin drake samt 1 deark acoylte. Jag har min rbts, hapreis, raven cloaks, altar samt exes. Jag tar misson så vinner med 16-4

Sista matchen möter jag Glenn med O&G

1 balck orc på chariot med 1+ 4++

1 lvl4 shadow på stor spindel

1 hero på medium spindel

1 king på liten spindel

1 feral orc bsb

1 fearl orc lvl1

ca 40 orc headbachers feral

2*5 goblin raiders

5 forest goblin raiders

5 orc boar riders

1 stor spindel

1 splatter

2 git launcher

Jag väljer sida så han sätter ut allt. Jag har gömt mitt cav så hans git launchers inte kan se de men det kvittar ju för bägge träffar ändå :)

Han har en goblin på spindel som kan vanguard samt random chargra första rundan ändå vilket är kanske bra men som tur slår han dålig på tärningarna.

Jag sätter mycket av mina arme lång från hans feral orcs för har inget som tar de i hth.

Min beastmsater chargar hans orc på chariot. Jag vet att det kan var farligt men matni har ju d3 wounds samt att jag har bra buff magi. Vi står där ett tag tills han bryter mig för han har en enhet med flagga i striden samt en enhet i flanken så han har combat ress.

Hans feral orcs tar min xobws men jag har dödat många av de med skytte och magi. Jag har +1 to wound på mina coirars och han chargar de med bsb, 2 feral orcs samt magiker med 1 wound kvar. Efter min sns så har han bara bsb kvar så jag tror att nu får jag honom. Men han har en spindel som är precis inom range så chargar de med. Jag torskar terror även om jag har bsb så de flyr så hans bsb överlever :)

Jag lyckas ta hans orc på chariot med magi och skytte i slutet. Hans 5 orc boar raiders står i min deploy och det är hans misson och vara där. Så jag lägger fireball på de samt skjuter med 5 raven cloaks och två rbts och även om att allt är short range så hjälper inte det :)

Så bägge klara missons. Han har kvar sina stor spindlar samt orc baor raiders och bsb. Jag har kvar bsb, magiker, coisrasa, exes, raven cloaks, knights, harpies, dark riders.

Jag vinner med 14-6 så ligger på 50 pts efter 3 matcher vilket är okej.

Men jag visste att det fanns en OP VC lista med zombie dragon med i turneringen. Nu mötte han en SE lista sista matchen med ca 80 pillar samt nuke magi och okej enheter i hth.

Men det är ju inga problem för en zombie drake så VC vann turnering och jag kom två.

David "Dangerous" D

#50 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 078 Inlägg:

Postad 31 januari 2016 - 13:19

Alla dessa frågor...
Göteborg? Ylva? Dark Elves? Mycket verkar ha hänt? :P

#51 Luntan

Luntan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 258 Inlägg:

Postad 31 januari 2016 - 15:20

Göteborg måste det ju vara då alla han mötte hette Glenn. :)

#52 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 078 Inlägg:

Postad 31 januari 2016 - 15:32

Såklart! :)
Nja, jag har inte träffat David Dynej-l som vi kallade honom, på ett antal år. Men då spelade han Wood Elves, Skaven och Lizardmen. Han kanske har flyttat till Göteborg och bytt armé, men vad vet jag?

#53 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 3 033 Inlägg:

Postad 31 januari 2016 - 17:34

Såklart! :)
Nja, jag har inte träffat David Dynej-l som vi kallade honom, på ett antal år. Men då spelade han Wood Elves, Skaven och Lizardmen. Han kanske har flyttat till Göteborg och bytt armé, men vad vet jag?

Stad: Göteborg

Förening: YLVA

Motståndare: Gleen Douhhh han var jue i Götlaborg å spelade

Armé: Dyne spelar alltid det som inte ser så hårt ut men som är det när han sitter bakom spakarna ;)

Men dyne förblir väl kvar i Borås en tid till antar jag, så som det alltid har varit :D

Björn Ericson
SWFBR - Admin
The 9th Age - Army Design Team
Förening: GoB Syd

#54 Betelgeuse

Betelgeuse

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 89 Inlägg:

Postad 31 januari 2016 - 18:22

Men jag visste att det fanns en OP VC lista med zombie dragon med i turneringen. Nu mötte han en SE lista sista matchen med ca 80 pillar samt nuke magi och okej enheter i hth.
Men det är ju inga problem för en zombie drake så VC vann turnering och jag kom två.

Hehe ja den sätter verkligen skräck i folk. Det åsidosatt dock... sjukt kul att äntligen faktiskt kunna spela med den modellen.

Jonas Fredriksson - YLVA

#55 Mikael.K

Mikael.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 093 Inlägg:

Postad 31 januari 2016 - 20:45

Kan man kanske få se hur VC listan ser ut i all sin prakt? :) 

Medlem på föreningen Timewarp i Eskilstuna

Spelar Vampire Counts, Dark elves och WoC

#56 Gharnukk

Gharnukk

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 797 Inlägg:

Postad 31 januari 2016 - 20:49

Håller med ovanstående talare :blush:

#57 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 249 Inlägg:

Postad 31 januari 2016 - 20:53

Vet inte om Glenn "Jonas Fredriksson" är på swfbr så ofta.

David "Dangerous" D

#58 Betelgeuse

Betelgeuse

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 89 Inlägg:

Postad 01 februari 2016 - 09:01

Hehe jag kom nog undan med en hel del tur då jag slapp möta dig Dyne i någon match. Men så här såg listan ut i alla fall...

Vampire Lord

lvl1 necro

Colossal Zombie Dragon

Brotherhood of the Dragon - Eternal Duelist

Gem of Fortune

Ogre Sword

Necro Lord

lvl 3 Necro

Eye of Setesh

Necro

lvl 2 Fire

Dispel Scroll

Bat Swarm

Dogs

33 Ghouls - FC

30 Zombies - Flagga, musiker

25 Zombies - Flagga Musiker

3 Vampire spawn - Skirmishers, Champ

Varkolak - Vanguard

5 Mounted wraiths - Champ

6Vampire Knights - FC, Rending banner, Bloodline upgrade

Draken gjorde egentligen inte jättemycket mer än stå i mitten och se farlig ut, samt slog ihjäl champions i challenges här och var. Medans Varkolak, Vampire knights, Vampire Spawn och Mounted wraiths härjade ute på flankerna. Funkade rätt bra med undantag för matchen mot Petters OnG som gick ut på att låsa fast mig och bomba mig med git launchers... Vilket va precis vad han gjorde. Nog rent lotto att det blev 10-10 i den matchen.

Jonas Fredriksson - YLVA

#59 Ecksen

Ecksen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 134 Inlägg:

Postad 01 februari 2016 - 13:04

Sen hade Dangerous-D inte riktigt läst igenom sin egen armébok, och när han i andra matchen påstod att sina 13pts Executioners hade hatred, utan en general med rätt allignment, så kan man ju ifrågesätta hur berättigat den stora vinsten i första matchen var ;).

Men bra spelat, och 9th är riktigt skoj! Lottohax att sänka båda boltarna runda 1, men lottohax att sänka mantikoran med 6 warlocks, så det gick väl jämt ut :)

Hela turneringen, pairings och resutlat, kan ni som vanligt se på 

http://ecksen.ddns.n...#/tournament/15

Dock inga armélistor på sidan.

Jonas Rådemar, YLVA

Dark Elves, Lizardmen, Tomb Kings

#60 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 249 Inlägg:

Postad 01 februari 2016 - 13:45

Jag körde de med hatred första matchen men det spelade ingen roll. När de var i combat var de inte så många samt att de de mötte hade 5+ ward.

Kanske dödade 2-3 mer än jag skulle men alla mina executiners dog första striden de var i.

Sista rundan dödade jag enheten som var i combat med exectioners men hade 2 boltar på short samt 5 shades på short som kunde skjuta på de efter de dog så de hade nog gjort de 2-3 wounds som krävdes för den enheten hade bara 5+ AS då.

Sedan skulle jag inte säga det var så lottohax att döda dina boltare första rundan.

Med det jag sköt på de med skulle de tagit 4,5 wounds i snitt och de har 4 wounds.

David "Dangerous" D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar