Hoppa till innehåll

Foto

Maginivå på GF

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
10 replies to this topic

#1 dorlm

dorlm

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 171 Inlägg:

Postad 19 september 2005 - 14:22

Tjenare,
Är det någon som har någon uppfattning hur pass mycket magi danskarna spelar med? Tänkte det kunde vara bra att ha ett hum om det så man vet hur pass mycket dispel scrolls som kommer behövas.

/nisse

#2 hagar redbeard

hagar redbeard

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 614 Inlägg:

Postad 20 september 2005 - 12:31

mycket. många kommer förmodligen köra mellan 8-10 powerdice.

#3 conny.lundgren

conny.lundgren

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 157 Inlägg:

Postad 21 september 2005 - 06:56

QUOTE (hagar redbeard @ Sep 20 2005, 12:31 )
mycket. många kommer förmodligen köra mellan 8-10 powerdice.

Räknar med något i stil med det, så mina 9DD och 2scrolls bör räcka wink.gif

#4 dorlm

dorlm

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 171 Inlägg:

Postad 21 september 2005 - 07:53

Känns som mina 4 dd och 2 scrolls inte räcker då sad.gif

#5 Sebastian.G

Sebastian.G

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 504 Inlägg:
  • Interests:Warhammer, Poker, Fotboll, Partey, Musik, Psykologi

Postad 21 september 2005 - 08:45

9pd och 6dd + 1 scroll känns lagom =)
As seen on Facebook.

Där jag är är det alltid bäst.

#6 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 21 september 2005 - 11:22

Nejnej, ni har missförstått magireglerna! Använd magic flux-kortet två ggr och se till att ert magiförsvar räknas som lågt så att magic flux slår fruktansvärt hårt. Försök istället undvika enheter som är alltför magikänsliga.

Med en lista som räknas som 4-5 DD kan ni krossa redan arméer med 10-11 PD totalt med magic flux. Jag tror många kommer räkna med minst fem (dvs caddie plus två scrolls) DD och därmed anser sig kunna ha 10 men inte 11PD. Sitter man då på fyra...

Sylvanialistan är klart bra på detta. Släpper man scrolls och spelar med egen lvl 3 lord med boken (vilket kan vara farligt) och satsar på en spectral attendant (alt count lvl 2 med scroll, fortfarande boken) så kommer arméer man spelar ut magic flux på med 10PD och 6-8 DD (Dvs 4, 2, 2, 1-2 scrolls) råka fruktansvärt illa ut (-4 to cast, inga IF, farliga miscast, två bonusscrolls) medan sylvanialistans magi går nästan rätt igenom.

Dock skall man med denna uppsättning inte spela med banshees eller annat oerhört magikänsligt.

#7 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 307 Inlägg:

Postad 21 september 2005 - 14:59

Problemet kommer i de slag där man inte kan spela magical flux och därför inte har något magiförsvar att komma med. Väldigt få (om några?) arméer kan komponeras ihop för att skydda sig mot besvärliga movementspells. 4DD mot 9PD är ingen höjdare om nu det kommer vara standarden på listorna till GF8.

Powerstones kommer nog vara en vanlig utrustning att ta till sina magiker eftersom de inte räknas in vid en magical flux.

#8 Sebastian.G

Sebastian.G

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 504 Inlägg:
  • Interests:Warhammer, Poker, Fotboll, Partey, Musik, Psykologi

Postad 21 september 2005 - 19:02

Får man använda magic flux två ggr? Så vitt jag fattat efter att ha kämpat mig igenom danskan har jag förstått det om att varje kort används en gng:/
As seen on Facebook.

Där jag är är det alltid bäst.

#9 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 21 september 2005 - 19:16

Jag kommer köra 3dd och 1 scroll - men så har jag mer hår på bröstet än de flesta andra av er tillsammans ( förutom Conny då - han är en hårig jävel ).
"Gentleman, you can't fight here! This is the war room!"
- Dr Strangelove

För närvarande på besök i 40K-träsket. Eldars: 1000+/4000p avklarat.

#10 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 21 september 2005 - 19:23

Ja, men du får ta tillbaka ett kort du spelat under de tre första omgångarna, så ett av korten kan användas två ggr. Med denna inställningen rätt naturligt magical flux.

Givetvis fungerar inte det magiförsvaret om ALLA spelar med så mycket magi. Jag förväntar mg dock att det alltid finns några med magitunna listor (khorne, dvärgar, icketzeentch daemonic legion osv) som fyller någon av matcherna, samt enstaka med enbart caddies och liknande. Om man behöver magical flux i tre-fyra matcher och har den i två så är det bara en-två matcher man verkligen har det tungt mot magifaser,
medan man i de övriga fyra-fem sitter med mycket mer poäng i trupper än sin motståndare.

Sabotage kan också ta bort magifaser genom att magikerna droppar in allt eftersom.

Dock håller jag givetvis med om att det är en felaktig metod om man väntar sig möta sex arméer med 9+ PD.

#11 dorlm

dorlm

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 171 Inlägg:

Postad 21 september 2005 - 20:10

Har man sen 10 pd och 4dd/2 scrolls så vill man inte direkt lägga magic flux i var och vartannat parti rolleyes.gif

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar