Hoppa till innehåll

Foto

Armélista - Conny Lundgre - BoC

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
4 replies to this topic

#1 conny.lundgren

conny.lundgren

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 157 Inlägg:

Postad 21 augusti 2005 - 19:07

Min GF Lista, har gått in för att undvika så många kort som möjligt. Det enda som påverkar mig nämnvärt är Boggy (-1 på Minos och bilen), och då självklart communications breakdown vilket man inte kan bygga runt. Innan nån hoppar på mig så är anledningen till min Caddy väldigt enkel, den ursprungliga listan hade en wargor istället för caddyn, men det innebar att 3 units hade fått stå still om jag fick Sabotage spelat mot mig. Omoraliskt med en caddy i en en Khornelista? Jajamen.

Doombull, HA & GW,MoK 234
Bray Shaman, Braystaff 2*Scroll 131
Wargor, BSB, HA,MoK - Vitriolic Totem 149
Wargor, HA, GW, MoK 103
Khorngors (20) FC, Warbanner 340 (ja, grym pointsink)
Herd (8Gors, 12Ungors) XHW FC 136
Herd (8Gors, 12Ungors) XHW Musican,Foerender 146
Minos (5) MoK, GW, Champ & Std 315
Minos (4) MoK, GW, Std 249
3*5 Hounds 30
1 Bil 85
2*6 Centigors, Mus & Std 135

Casting: 3
Dispel: 9
Models: 109

Generell taktik är att köra båda centigorerna på en flank (alternativt 1 unit där det finns en skog, för att maximera deployment). En herd med caddy på andra flanken, understöd från en kärra.

Centralt är hunder som diversion och/eller screen, kompakt linje med Minos,Minos,Khornegors. Backade av herden med poison-BSBn (Beroende på motstånd kan den andra fighter-wargorn finnas i denna, eller i andra herden).

Listan funkar rätt stabilt, även om jag mest speltestat mot dryga DL-listor (läs Björn), men planen är att bomma alla LD-test innan GF smile.gif

Kommentarer, idéer? (är relativt fast vid listan, men kläcker någon en superidé så wink.gif

#2 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 307 Inlägg:

Postad 21 augusti 2005 - 21:38

Inte menat som ett påhopp, men måste man ha fyra karaktärer i en beast armé..? wink.gif

om du VILL vara en fluff-Conny så skulle jag rekommendera en bil till (får inte mer minus i boggy för det) och kanske en mino till eller ngt maffigt magical item (ward save till Da big´un?).

Du kommer ändå mota de halvtunga magi-arméerna och straffa den riktigt hårda magi-abusaren med magical flux.

Kul att se en lista utan furies annars.

#3 Patrizzo

Patrizzo

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 469 Inlägg:

Postad 21 augusti 2005 - 22:09

QUOTE (Dakoth @ Aug 21 2005, 22:38 )
(ward save till Da big´un?).

Det får han inte ha ... bara magiska vapen ... å GW är ju rätt bra på honom ... wink.gif

//Patrizzo
Pulchritudo in oculis spectatore est ... et specto ...

#4 conny.lundgren

conny.lundgren

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 157 Inlägg:

Postad 22 augusti 2005 - 07:23

QUOTE (Dakoth @ Aug 21 2005, 21:38 )
Inte menat som ett påhopp, men måste man ha fyra karaktärer i en beast armé..? wink.gif

om du VILL vara en fluff-Conny så skulle jag rekommendera en bil till (får inte mer minus i boggy för det) och kanske en mino till eller ngt maffigt magical item (ward save till Da big´un?).

Du kommer ändå mota de halvtunga magi-arméerna och straffa den riktigt hårda magi-abusaren med magical flux.

Kul att se en lista utan furies annars.

Första gången jag har mer än 2 karaktärer smile.gif

Jo det är precis där mina tveksamheter ligger, med caddyn.

DB'm får inte ha några magiska pryttlar mer än vapen, och han funkar fint som nu. Det enda som känns klockrent istället för caddyn är en kärra och/eller furies.

Furiesen åkte ur listan för ett tag sedan, för att undvika något av korten och har glömts bort.. Problemet är att dom tenderar att dö eller göra väldigt lite. Men det tål att tänkas på.

#5 conny.lundgren

conny.lundgren

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 157 Inlägg:

Postad 30 september 2005 - 09:55

En ändring i listan i sista stund.. Min DB har fått Slaughter Blade, 5 hundar har fått lämna.. Det pga antalet VC-spelare och frånvaron av magiska pryttlar.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar