Hoppa till innehåll

Foto

GF 10 - Last chance for a GF

• Please log in to reply
23 replies to this topic

#1 koon

koon

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 206 Inlägg:

Postad 01 augusti 2007 - 16:11

http://giant.fanatic...rt.asp?tur=WHF#

That is the last chance of a GF in Copenhagen.

k.
kOOns eternal Waagh!

kim@koon.dk

#2 dorlm

dorlm

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 171 Inlägg:

Postad 01 augusti 2007 - 19:00

Ser två svenskar anmälda!

#3 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 01 augusti 2007 - 20:23

*är sugen*

#4 El Darien

El Darien

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 76 Inlägg:

Postad 31 augusti 2007 - 20:21

Nu är jag anmäld också. Nån som följer med?

#5 dorlm

dorlm

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 171 Inlägg:

Postad 01 september 2007 - 09:22

Verkar bli en liten trupp i år, ser bara 2 svenskar som betalt (gissar på namnen bara), christian mattsson, björn nilsson, scottarna och kryddan har inte betalt än och var en tid sedan dom anmälde sig sig så vem vet.

#6 Mag-El

Mag-El

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 354 Inlägg:

Postad 01 september 2007 - 15:22

Björn Hajnos
Jonatan Holm
Och jag själv ska dit och har betalt iaf.

//Magnus
Ara är en sann hjälte

#7 glasman

glasman

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 258 Inlägg:

Postad 01 september 2007 - 19:50

Jag är anmäld o betald. Ser mycket fram emot det, har shinat min OnG armé ett bra tag då de uppmanar folk att ta med sin snyggaste armé.

"It is well that war is so terrible, otherwise we would grow too fond of it."

Robert E Lee

#8 N.I.B.

N.I.B.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 462 Inlägg:

Postad 02 september 2007 - 10:12

QUOTE (koon)
That is the last chance of a GF in Copenhagen.

Why the last?
jag kom till makten
jag sa grönt stavas blått
och kvällen är lång
när den siktar mot sin tinning

#9 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 02 september 2007 - 15:40

GF har brottats med ekonomin senaste åren och arrangörerna pallar inte mer helt enkelt. Därav avslutet.
"Gentleman, you can't fight here! This is the war room!"
- Dr Strangelove

För närvarande på besök i 40K-träsket. Eldars: 1000+/4000p avklarat.

#10 John Scott

John Scott

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 132 Inlägg:

Postad 08 oktober 2007 - 12:02

Jaha, hur gick det för dem dem svenska spelarna (Jacobs placering vet jag iförsig redan, men det kan han kanske redogöra för)?
Någon som tog lite bilder?

#11 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 307 Inlägg:

Postad 08 oktober 2007 - 14:19

Yes! Folket vill ha battle reports smile.gif

#12 Jacob.S@ISEN

Jacob.S@ISEN

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 155 Inlägg:

Postad 08 oktober 2007 - 17:33

Ett kort referat av turneringen:

Jag invigde mina Tomb Kings som precis blivit färdigmålade (sista modellen en kvart innan det var dags att ge sig av blush.gif )

Det gick bra för mig dem 4 första matcherna, låg 2:a inför sista dagen och var ganska hoppfull. Visste att jag skulle möta Kent Max Hansen på söndagen med hans LM, ingen rolig matchup alls, mycket strengh 7 som dödar kärror på löpande band : (.
Alltså en viktig match som betydde genomtänkta drag och lite föreberedelser...tillsammans med 40k delegationen, som det också gick bra för, gick vi således ut i natten och söp till och kom inte hem förrän kl. 4 rolleyes.gif ... Kl 8 står där en skäggig dansk på bord 1 och ser koncentrerad ut- ja, det hela känns lite olustigt.

Jag spelade väldigt defensivt för att få en draw, eller rättare sagt undvika att bli massakrerad, en IF unseen lurker satte effektivt stopp för det så tillslut blev det en loss med 14 - 6..., fair enough, Kent Max spelade bättre. Var ganska nöjd med det ändå då min målningspoäng fortfarande gjorde det möjligt att vinna turneringen.

Sista matchen:

Ska möta Bretonnia ledd av Peter V Seyfarth, en mycket trevlig spelare och med en snyggt målad armé...och det bästa av allt: den har bara 3 knight units! (har under turneringens gång mött brets 2 gånger och båda har varit grisiga all- cav listor). Det här kommer ju gå utmärkt tänker jag och börjar för första gången på allvar känna att jag tar hem turneringen.
Det hela börjar sådär redan runda 1 då min katapult bestämmer sig för att spränga sig, sedan följs det upp av bretlorden som vägrar dö mot killing blow, jätten och kungen som inte kan döda några knights, ett trebuchet skott som scattrar och träffar båda liche priests på 4+ - dem bestämmer sig för att inte vara med och dör båda två- ingen magi alltså, och sen börjar det crumblas... glare.gif det hela slutar i total katastrof och jag tappar matchen med 19-1, hemskt, hemskt, hemskt.

Jag är nu förvånad, lite chockad och bakis, men ändå vid gott mod då det vid prisutdelningen annonseras att jag vunnit Best Army och dessutom med goda marginaler! Peter blir 2:a och Kent Max vinner turneringen, själv hamnar jag på 5:e plats.

Som vanligt var GF bra organiserat, många bra spelare och en schysst atmosfär- synd bara att det var för sista gången : (...

/Jacob

#13 Setomidor

Setomidor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 395 Inlägg:

Postad 08 oktober 2007 - 18:31

Grattis till best-army Jacob! Får vi se dem på Qfa? Eller kanske lite elektroniska bilder? smile.gif

Inte illa att komma femma ändå, även om det låter som om du hade mersmak... smile.gif

#14 glasman

glasman

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 258 Inlägg:

Postad 09 oktober 2007 - 08:13

GFX ja, inte lika kul som förr i tiden men som warhammer turnering sett super.
Deployment systemet med halva armén åt gången snabbade upp processen men var ett handicap för horde arméer då det var lättare för de små att koncentrera sig utan att avslöja var. Jag var attacker i varenda slag...

Generellt måste jag erkänna att min OnG armé var alldeles för snäll, den hade fått toppkomp i vilken mall som helst o här var det ju knappt några restriktioner alls. Jag blev dock nominerad till best painted, vilket var huvudmålet, o hade det inte varit för Jacob's fantastiska TK hade jag haft rejäl chans. Otroligt vad lite basjobb kan ge... Så vi klådde dem i målning iallafall.

Tyvärr gick inte spelet lika bra. Hade några riktigt dåliga matchups med framförallt två gånger WE. Snälla OnG mot hårda WE listor, det går helt enkelt inte. Gjorde 2-38 mot dem. Öysteins med drake, träman o the works var riktigt hemsk. Hade hoppats möta en massa bretonnia då det var turneringens vanligaste armé. Fick chansen en gång o vann stort. Försov mig till quizen men det var bara två-tre poäng, slutade 38.

Av de runt tio OnG som var där var det bara jag o en till som inte hade en Wyvern med sig... måste nog skaffa mig en.

Synd att inte hela gänget fullföljde, o lite märkligt då det ju inte var billigt direkt.

"It is well that war is so terrible, otherwise we would grow too fond of it."

Robert E Lee

#15 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 307 Inlägg:

Postad 09 oktober 2007 - 13:54

Grattis till Best Army troféen! Synd att du inte klubbade ner danskarna i skorna bara tongue.gif

Hur gick det för 40k-arna till slut?

#16 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 09 oktober 2007 - 16:33

Grattis till best army!
Låter som du hade en ganska trevlig turnering endå, Kent är en hård motståndare. Även om han gjorde ett par misstag när vi möttes, då var han iof rätt säker på vinst.

ps kul att det iaf gick bra för någon av scottarna i helgen, hehe ds

#17 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 09 oktober 2007 - 18:03

40Karna snubblade på mållinjen då Axel hade ett litet fel i sin lista som gjorde den illegal - detta märktes dock inte förrän efter sista matchen - de swappade resultat vilket knuffade ner Axel från plats 1 till 5 eller 6 och de förlorade därmed också lagtävlingen av någon anledning ( de hade samma poäng som de som vann ). Jeppa kom 2a och Jocke Rapp 5-6. Micke vann best painted.

Vi var en liten trio som bröt turneringen - jag hade egentligen inte tänkt åka alls då jag har mycket med skolan men fick biljetten gratis så drog iväg ändå. Men efter en mycket rolig match på lördagkvällen så bestämde jag mig för att sluta på topp och drog hem. Hade 3 väldigt trevliga slag och ett som var sådär - inte för att motståndaren var dryg utan bara för att våra arméer hade svårt att avancera mot varandra och för att han verkade lite likgiltig för allt som hände i slaget ( eller för de få saker som hände i slaget ). Det är synd att GF går i graven men som man säger - all good things must come to an end.
- Dr Strangelove

#18 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 09 oktober 2007 - 18:23

WFB resultat:

http://warhammerturn...sult.asp?id=128

40K:
http://warhammerturn...sult.asp?id=127
- Dr Strangelove

#19 SajberToent

SajberToent

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 63 Inlägg:

Postad 09 oktober 2007 - 22:39

Var en trevlig turnering överlag, nurglarna och jag hade tur med våra motståndare då alla var trevliga, sånär på en kanske. Spelmässigt gick det bra men åkte duktigt på däng sista matchen mot WE - blev bortspelad och tog en chans med prinsen vilket bet mig ordentligt därbak. Enda klagomålen jag kan framföra på turneringen vore att matcherna började ganska tidigt och att scenario systemet var lite klyddigt, iaf om man inte hade lyckats printa ut pappret och med en dansk som ska förklara det för en...

- Grats Jacob till best painted, mkt imponerad av armén - absolut välförtjänt.

/Hajnos

#20 El Darien

El Darien

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 76 Inlägg:

Postad 10 oktober 2007 - 06:21

Jag vann både quizen och best high elf titeln för Sverige. thumb.gif
I battlepoints kom jag på 17 plats, i over all rankingen på 36 pga målning, precis com vanligt. Jag kan inte förneka att jag hade rejält tur med mina matchups: Hela tiden såg jag de hårdaste arméer som helst på borden bredvid mig, men själv möt jag två av de tre dark elf spelarna på turneringen (39:1), en skaven nybörjare (20:0), en orc & gobbo (8:12) och en high elf infanteri armé (9:11) och en "normal hård" beastmen armé (0:20). Förutom den sista hade alla flera infanterienheter än jag, fast jag trodde att min armé är extrasnäll pga bara en stridsvagn och bara två gånger heavy cavallry. Men så blev det best high elf player ändå. blush.gif
I slutet hade jag en battlepoint mer än Jacob. Han gjorde felet att han fick den största delen av sina poäng i början, medan jag fick 40 poäng de sista två matcherna.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar