Hoppa till innehåll

Foto

Året var...

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
No replies to this topic

#1 The gamer know as Glen

The gamer know as Glen

Member

• Members
  • PipPip
  • 15 Inlägg:

Postad 09 oktober 2006 - 12:06

Året var 2006. Den svenska hären var sammlad på de skånska slätterna under ledning av hans Majestät Konungen, invasionen av Danmark var ett faktum. Bland de skånska karolinerna fanns en man, en man känd enbart som Glen. Det är om denne man och hans tappra kamp vår berättelse skall handla om.

Först av allt vill jag tacka Björn som fixade med min anmällning, J&J Scott som lånde ut en skog, Mattias som lånade ut 400p Dogs of War. Även alla goa gubbar som man satt och snackade skit och drack bira med, ni gjorde tuneringen för mig. thumb.gif

Det hela började en regnig dag i Götet och jag som höll på att försova mig efter att ha suttit uppe lite försent med pinning och målning. Som tur var ringde Jocke och väckte mig ungefär 1-1½ timme innan mitt tåg gick. Det var bara att slänga ihop sina saker och sticka ut i ösregnet. Väl på tåget så hade jag tid att för första gången läsa dom nya reglerna för 7th ed och tur var ju det eftersom det fanns en hel del udda saker som jag skulle komma att behövde kunna under tuneringens gång.
I Malmö strålades hela invasionsstyrkan samman och åkte med en elefant röv över bron. Väl på plats på gf9 så började jag med att gå McGyver på sovsalen efter att ha upptäckt att jag glömmt mitt liggunderlag hemma. Och sedan var det dags för match 1.

#Match 1. Ogre Kingdoms med VC allies.
Killen var ganska oerfaren och det märktes direkt när han deployade sina armé. Tack vara att hans VC gav alla OK trupper innom 6" -1Ld så kunde jag ganska simpelt skuta ut trupper och panika bort en flank i runda 2. Centern gick ganska lätt att plocka det med eftersom han screenade sina OK trupper med dire wolfs, spirithosts och wraith. Hopp, jag lirar ju WE så jag gick igenom hela screenen på en runda för att sedan smälla in i de bakomliggade OK trupperna och breaka dem. Ganska enkel match mot en trevlig kille som var lite för oerfarfen.
11-1

Efter första matchen var det dags att väta strupen och ljuga om hur grym man var i sin första match så efter att vi ätit en pölse så bar det av till den lokalapuben där vi konsumerade öl och sprit i mängder tillsammans med trevliga danskar och norrmän. Fram i mot fyra snåret börjar mitt minne bli lite luddigt och jag tror vi satt en fyra grabbar och snacka musik i nån timme eller två efter att de flest gått hem. Mer om det från någon som minns.

#Match 2. Brettonia.
Fortsättning följer...

/Glen

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar