Hoppa till innehåll

Foto

Svenska placeringar

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
21 replies to this topic

#1 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 08 oktober 2006 - 17:53

Då var GF9 avklarat och det var en mycket trevlig tillställning. Bra scenarion och i min mening närmast perfekt balansering av tråkigheter med strategikorten och hur man fick använda dem i år. Vettig målningsbedömning men en lite för regelinriktad Quiz.

Men innan jag fuldäckar framför TVn - de svenska spelarnas placeringar.

6 - Björn Nilsson
14 - Christian Mattsson
33 - Jacob Scott
35 - Christian Nielsen
47 - David Kromnow
59 - Erik tapper
61 - Johan Reidel
63 - Conny Lundgren
75 - Frans Rönnqvist
76 - John Scott
81 - Jacob Rosberg
93 - Albin Rosberg

Magnus Elmqvist och Johan Malmström fick inga placeringar då de inte fullföljde turneringen. Kanske skriver en kortrapport lite senare.
"Gentleman, you can't fight here! This is the war room!"
- Dr Strangelove

För närvarande på besök i 40K-träsket. Eldars: 1000+/4000p avklarat.

#2 Mag-El

Mag-El

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 354 Inlägg:

Postad 08 oktober 2006 - 23:12

Reidel då?

Vet att han är Göteborgare....men han är fortfarande Svensk tongue.gif

-Magnus
Ara är en sann hjälte

#3 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 09 oktober 2006 - 07:43

Ahh - missade honom eftersom jag letade efter en Glenn på resultatlistan men inte hittade någon =)
- Dr Strangelove

#4 Johanem

Johanem

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 660 Inlägg:

Postad 09 oktober 2006 - 09:59

QUOTE (bjorn.nilsson @ Oct 8 2006, 18:53 )
Magnus Elmqvist och Johan Malmström fick inga placeringar då de inte fullföljde turneringen.

blush.gif

Warhammer utbränd... glare.gif

#5 dorlm

dorlm

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 171 Inlägg:

Postad 09 oktober 2006 - 10:44

CODE
Team                  quiz      Painting   VP    Total
UNIA                  1,75   4          45    50,75
...
We Eat Danish         2      3          41    46
Mattsson              2,33   3          39,33 44,67

Vet inte om det var några fler svenska lag anmälda (unia som vann var polskt).

#6 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 307 Inlägg:

Postad 09 oktober 2006 - 11:08

Så en andra plats åt "We eat Danish.." om jag förstått det hela rätt thumb.gif Kanon att ni håller den svenska fanan högt.

Trevligt att höra att scenariokorten fungerade bra också (då vi kommer stjäla friskt till QFAIV). Om det var något som funkade mindre bra lyssnar jag gärna på era synpunkter.

Antar att alla hade supertrevligt och att det var hårda arméer, men softa lirare? Känns lite bittert att man inte kunde komma loss och delta i krigståget. Siktar redan in mig på nästa år.

#7 Mag-El

Mag-El

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 354 Inlägg:

Postad 09 oktober 2006 - 11:26

QUOTE (Dakoth @ Oct 9 2006, 12:08 )
Antar att alla hade supertrevligt och att det var hårda arméer, men softa lirare?

I dom 2 första slagen mötte jag bra arméer med supertrevliga danskar....i det tredje så mötte jag en asjobbig Polack med en lika tråkig armé....
I det fjärde slaget blev motståndaren bättre....men dock inte armén(Vedel som vann Best General på SydCon).

Dom 2 sista tog knäcken på mig och kände inte för punga upp mer pengar för att ta mig över bron för att kriga mer den helgen....och jag var inte direkt taggad innan.

-Magnus
Ara är en sann hjälte

#8 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 09 oktober 2006 - 15:01

Fråga till er som var där - fanns UNIA med från eller de bildades efter match 4 när de låg bra till ? För jag kan bara minnas att vi, 2d6 och 2MD fanns med i toppen.
- Dr Strangelove

#9 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 307 Inlägg:

Postad 09 oktober 2006 - 15:03

Det var tråkigt att höra - att polackerna kan vara dryga har man ju hört, men de flesta som bemödar sig att ge sig ut att resa brukar vara supertrevliga (i alla fall efter vad nätberättelserna förtäljer). Hoppas det bara var ett enstaka ruttet ägg så att inte hela omeletten blev förstörd.

Vedel är ju en smygfinne så att hans listor är så hårda de kan bli är ingen överraskning. Redan på ETC berättade han hur han hade hittat luckor i "Allies"-systemet biggrin.gif - som tur är han dansktrevlig i alla fall.

Du får komma upp till Uppsala och vinna ära och berömelse istället smile.gif

#10 The gamer know as Glen

The gamer know as Glen

Member

• Members
  • PipPip
  • 15 Inlägg:

Postad 09 oktober 2006 - 15:12

mm, jag fick möta Lucas, en super trevlig polak som jag satt och ölade med i match 5. Synd att du fick åka på en otrevlig motståndare sad.gif

I övrigt är jag nöjd med att komma på den övre halvan av tuneringen. Dock är jag mindre nöjd med min sista match som lämnade en sur eftersmak.

#11 Kasczei

Kasczei

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 725 Inlägg:
  • Interests:Warhammer!

Postad 09 oktober 2006 - 16:17

QUOTE (Dakoth @ Oct 9 2006, 12:08 )
Trevligt att höra att scenariokorten fungerade bra också (då vi kommer stjäla friskt till QFAIV). Om det var något som funkade mindre bra lyssnar jag gärna på era synpunkter.

Scenariokorten fungerade som ett sorts kompsystem antar jag, ingen vågade spela med extrema arméer och alla riktade in sig på att spela arméer som kom igenom all korten.

Själv spelade jag bara Magic Flux wub.gif
Må så vara att troll är coola, ashäftiga, snygga och tuffa, men det är min mamma också, och hon får inte heller vara med i min armé. //Akbar

#12 The gamer know as Glen

The gamer know as Glen

Member

• Members
  • PipPip
  • 15 Inlägg:

Postad 09 oktober 2006 - 16:46

Jag lackade ur på hige winds och asger. Löjligt att hail of doom arrow skall räknas. Det är ju ett one use only enchanted item, speciellt eftersom one use only magic bounds inte räknades för magic flux. Du behöver inte änns en båge för att dra i väg det. Puttade mig från 5 shooty entrys till 6 och sabbade ganska mycket för mig sad.gif

#13 dorlm

dorlm

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 171 Inlägg:

Postad 09 oktober 2006 - 19:25

QUOTE (Dakoth @ Oct 9 2006, 11:08 )
Så en andra plats åt "We eat Danish.." om jag förstått det hela rätt  thumb.gif Kanon att ni håller den svenska fanan högt.

Punkterna skulle föreställa omissions, we eat danish kom 5a och Mattsson ett par platser längre ner.

Tyckte oxå korten i kombination med scenariona var bra balancerade i år (det ena utan det andra hade inte varit det dock). Slängde en flux i runda 6 mot en 9 PD högalv och en mer eller mindre meningslös boggy på Johan för att sedan mötta en polak med 7 boggy, 7 DD och 4 scrolls i 5e utan kortet. Fick en flux på mig på 6 matcher och en sabotage i sista mest för att han ville använda ett kort. På det hela kändes det som fler spelade med armér som inte försökte maxa ut på ett eller annat sätt än förra året och dom som gjorde det verka få smaka kort vart slag iom att folk inte använde så många i övrigt.

#14 conny.lundgren

conny.lundgren

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 157 Inlägg:

Postad 09 oktober 2006 - 20:43

QUOTE (dorlm @ Oct 9 2006, 19:25 )
Punkterna skulle föreställa omissions, we eat danish kom 5a och Mattsson ett par platser längre ner.

Tyckte oxå korten i kombination med scenariona var bra balancerade i år (det ena utan det andra hade inte varit det dock). Slängde en flux i runda 6 mot en 9 PD högalv och en mer eller mindre meningslös boggy på Johan för att sedan mötta en polak med 7 boggy, 7 DD och 4 scrolls i 5e utan kortet. Fick en flux på mig på 6 matcher och en sabotage i sista mest för att han ville använda ett kort. På det hela kändes det som fler spelade med armér som inte försökte maxa ut på ett eller annat sätt än förra året och dom som gjorde det verka få smaka kort vart slag iom att folk inte använde så många i övrigt.

Tyckte att korten i kombination fungerade mycket bra, betydligt bättre än förra året (då man var tvungen att spela ett kort / match), spelade fluxen 2ggr en gång mot 9pd HE, och i match 6 mot en 10pd Bret. Fick 3 High Wind mot mig, vilket kan tolkas som att det var ganska snälla arméer över lag eftersom min arme bara hade 2 flygare, och inte påverkades jättemycket av -6MV.

Hade 6 bra matcher, 4 mot danskar, en mot en Norbage, och en mot en Polack som var trevlig (han erbjöd mig polsk öl på lördag morgon innan vår första runda). Över lag en bättre turnering än förra året, och jag håller mig stabilt på snitt (exakt i mitten av deltagare, men med lite mer spelpoäng än draw)

#15 Johanem

Johanem

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 660 Inlägg:

Postad 11 oktober 2006 - 14:07

QUOTE (dorlm @ Oct 9 2006, 20:25 )
Slängde en flux i runda 6 mot en 9 PD högalv och en mer eller mindre meningslös boggy på Johan

Har fortfarande inte blivit klok på hur chariots funkade i Boggy? Räknades kärror som en Boggy-enhet?

#16 Mag-El

Mag-El

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 354 Inlägg:

Postad 11 oktober 2006 - 15:48

Jag tolkar det hyffsat klart att alla kärror räknas pga 2 anledningar.

1. Det står kärror AND Units with bla bla bla

2. Det står att man ska räkna ihop alla saker med 6+ ground move....och det har alla kärror så därför behöver man inte skriva kärror annars.(om du förstår vad jag menar) Eftersom dom isf räknas i i det andra kriteriet i alla fall.

-Magnus
Ara är en sann hjälte

#17 dorlm

dorlm

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 171 Inlägg:

Postad 11 oktober 2006 - 18:13

Jag tolka det som att chariots räknades kvittar vilka stats dom hade, verka som folk tolkat det lite olika dock. Hörde argumentet att dom skulle ha Str 6/2+/4 Atk/wardsave/etc lite till och från på borden brevid (oftast då från folk med rätt många kärror glare.gif ).

#18 N.I.B.

N.I.B.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 462 Inlägg:

Postad 12 oktober 2006 - 07:55

Team UNIA laugh.gif Låter som öststalig brun idrottsarena med bleka shorts och slitet hotellrum!
jag kom till makten
jag sa grönt stavas blått
och kvällen är lång
när den siktar mot sin tinning

#19 Kastrull

Kastrull

Newbie

• Members
  • Pip
  • 9 Inlägg:

Postad 13 oktober 2006 - 09:50

QUOTE (dorlm @ Oct 11 2006, 18:13 )
Jag tolka det som att chariots räknades kvittar vilka stats dom hade, verka som folk tolkat det lite olika dock. Hörde argumentet att dom skulle ha Str 6/2+/4 Atk/wardsave/etc lite till och från på borden brevid (oftast då från folk med rätt många kärror  glare.gif ).

Japp de räknades för boggy

min synpounkt är att korten funkade skit bra, jag fick 2 kort mot mig och spelade själv 3 mer för att jag kunde än något annat

själv fick jag smaka 2st fluxx då jag spelade med 6lvls + itty ring så min arme tillhörde
nog de magi starkaste på turneringen

#20 Dwarrgen

Dwarrgen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 166 Inlägg:

Postad 14 oktober 2006 - 01:51

Ja korten är väl helt okej....lite surt att man fick 4 st High winds på sig dock!
Men så är det:(.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar