Hoppa till innehåll

Foto

Sylvan Elves 5000P

• Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 Ariell

Ariell

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 677 Inlägg:

Postad 27 februari 2017 - 13:59

Jag saknar att kunna läsa hur folk tänker kring sina listor lite, så därav lägger jag upp en lista där jag har utgått från min TNQ lista men utökat lite för att komma upp till 5000p.

TNQ 1.5

wildriderlord, great stag, bluffers helm, 4+ reg, ring of fire, gw, sköld, light armour, manteln
Wardancer bsb, med gw, ingen får fly från min charge trummorna

5 x 10 archers, mus

örn

8 wardancers,std +1 M

6 sisters,champion, eldflagga

3 warhawks, sköldar, std

6 wildriders, sköldar, std, gleeming pendant

2 x trädmän

4998p

En skillnad mot TNQ är att min lord byter ut giant sword mot gw och bluffers helm samt ring of fire som bägge är OP items of dooom!

Slänger in två till scoring, en snabb trupp med wardancers och ytterligare en trupp skyttar, samt BSB som mest ska glida runt lite och kunna anfalla små saker om så behövs, tveksam på honom, tror mest han blir enkla poäng för motståndaren att ta.

Men kan inte få in honom på häst (för dyrt och har inga fleet of foot poäng kvar typ). Har även gett sisters eldflaggan, ville egentligen ha dom 10 manna för att enklare ta hand om reg monster m.m., men inga poäng kvar.

Vad tror ni om listan?

Har gjort några fler listor med lite annat upplägg, bland annat så blev jag inspirerad av Katarinas drake så jag lägger upp en lista med drake senare.

Följ trenden och lägg upp listor du också :D
Ett levande forum gör allt mycket roligare.

/Simon

Don't play with fire, play with trees!

#2 Kristian.K

Kristian.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 507 Inlägg:

Postad 28 februari 2017 - 16:38

Mycket skytte där :) har skyttet fungerat för dig??

Intresserad av draklistor så det ser jag framemot att läsa mer om *tummen upp* :)

Förening: Timewarp Eskilstuna
Spelar: DoC, High elves, Wood elves, Ogre Kingdoms, Orcs & Goblins, Beastmen, Dwarfs

#3 adamljung

adamljung

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 436 Inlägg:

Postad 28 februari 2017 - 16:41

Not sure if 4500 eller 5000p lista :P titeln säger 5000 men sen står de 4500 under listan, orkar inte dubbelräkna, men jämfört med mina 4500p listor känns de som du får in lite mer :D Jag gillar distracting spear på bsbn, för lite mer survivability. Kör också mest med archers som ända core och tycker det funkar ganska bra, warhawk riders får jag inte att funka dock, kan vara för att det i mitt "meta" inte har några problem att ta hand om dom.

#4 Ariell

Ariell

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 677 Inlägg:

Postad 28 februari 2017 - 20:11

Insåg att battle scribe har fel pris på eldringen, så min lord är för dyr, därav kommer här en uppdaterad version av listan:

TNQ 1.7

wildriderlord, great stag, bluffers helm, 4+ reg, divine icon, gw, sköld, light armour, manteln
Wardancer bsb, med gw, eldringen

5 x 10 archers, mus

örn

9 wardancers, champ

6 sisters,champion, eldflagga

3 warhawks, sköldar, std

6 wildriders, sköldar, std, gleeming pendant

2 x trädmän

4990p

Warhawksen:

Warhawksen fyller ungefär samma funktion som wildriders, fast är lite mjukare på att slåss, men pålitligare (ingen frenzy och T4 och skirmish). Samt så är dom grymma de matcher man vet att man får börja och kan flygga 30" med detsamma (vanguard plus movementen) för att komma bakom fiendens linjer och snabbt ta hand om war machines eller trollkarlsbunkrar (dom äter sönder ett block med ca 25 skelett).

BSB:n

Jag vill verkligen ha en BSB med mycket mera skydd än jag har nu, men samtidigt vill jag kunna ha honom med wardancers och då får man inte så mycket skydd. Eldringen känns för bra för att inte ha med när jag inte har så mycket magi annars och lorden vill jag nog behålla som han är för testa hur mycket han verkligen tål lite mera. Har funderat på att köra en forest guardian bsb som går själv med 2+ armour och 4+ wardsave, men han lär ju dö på typ kanoner m.m. även om han står i min skog bakom en trädman. Har inga poäng för att ha honom på häst, samt så vill jag ha honom nära wardancers och trädmännen som ofta hänger med min skog. Distraction spjutet är en tanke, men då tappar jag eldringen, ska testa lite fler matcher för att se hur det känns. Känns oavsett som att wardancers och bsbn är enklare poäng för motståndaren att sikta in sig på. Samtidigt som dom är stubborn i skogen och när fienden fastnar i skogen så blir det treesinging på dom :P

TNQ 2.0

Har gjort ett till alternativ på denna lista där jag har 9 sisters, en mindre wardancer, ingen flagga på warhawks, och en mindre wildrider.
För att ge större bunker till lorden, men främst för att sisters ska kunna klara av reg-monster utan problem. Dom springer fram skjuter på det, monstret anfaller, skjuter lite mer på stand and shoot och dödar det sen i combat. (är i alla fall planen :P sen kan man alltid fega och bara springa runt, vilket nog ofta är bättre).

Osäker på om denna verkligen är bättre, tror nog 1.7 är mer allmänt stabil.

#5 Ariell

Ariell

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 677 Inlägg:

Postad 28 februari 2017 - 20:29

"Kompad och fluffig" - aka Draklistan

Forest prince på drake, bow of wyscan, cursed iron, lucky shield, obsidian rock, gw 940p

Forest prince på great elk, general, bluffer's helm, divine attacks, sprout of rebirth, gw, light armour, eleven cloak, shield, wildrider, longbow  662p

25 forest guard, fc 430p

10 sylvan archers, mus 280p

forest eagle 100p

8 blade dancers, standard bearer, icon of the relentless company 370p

6 briar maidens, champ, std, flaming standard 437p

3 kestrel knights, shields, std 327p

6 wild huntsmen, std, shield, gleming icon 412p

treefather 480p

totalt: 4998p

När jag möte combat/msu orcer så kände jag lite listan skulle vara helt okej även utan draken, så den var mest en bonus.

Eftersom han inte så ofta hamnar i combat (utan mest ägnar sig åt att positionera sig på rätt plats m.m.) så gjorde posionpilbågen underverk. Tål dock mindre än en trädman, så dog av två orc karaktärer som anföll.

Men helt klart rolig att spela tillsammans med övriga listan.

Hade det funnits två bolters i listan hade draken varit körd tur 2 känns det som.

En klar fördel med draken är att den är lite små snabb (inte alls så snabb som man är van vid dvs att kunna flyga 20 tum....) men inte ingår i fleet of foot procenten.

Briar maidens magier ger rätt bra combo med trädmännen och lordsen genom att kunna heala dom lite då och då när man befinner sig på rätt ställe, vilket gör dom mycket mera seglivade så länge ingen flyr. Nackdelen med att inte ha en bsb i listan.

Var sjukt länge sen jag spelade med ett vanlig block med spjutalver, och dom gjorde inte så mycket i matchen (dog på magi, mangler, fanatics och impacts), men ser att dom ändå har en funktion att fylla som archers inte kan. Dom är många och slåss ändå rätt okej, vilket gör dom praktiska på att ta objektiv och ta bort steadfeast, skyttarna är nog alla gånger bättre rakt av, men kul med lite variation och listan är inte tänkt att vara stenhård, utan lite mera "kompad" med både blocket och draken.

Hur skulle ni spela en draklord?

Det bättre valet är nog att köra med en trollkarl på drake, men ville testa detta.

Typ en trollis på drake med posionpilbågen och typ +1 på cast eller en scroll, eller samma skydd som den ovan.

#6 Kristian.K

Kristian.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 507 Inlägg:

Postad 01 mars 2017 - 15:33

Tänkte också en trollis på drake med båge och +1 to cast. Listan skulle ungefär se ut på följande sätt, 4500p: 

Characters: 1800p = 40%
Druid (170): wizard master (70), dragon (600), 4 spells druidism (150), book of arcane power (100), bow of wyscan (100): 1190p
Chieftain (150): BSB (50), blade dancer (50), icon of relentless company (30), sacred spear of cadaron (70): 350p
Chieftain (150): blade dancer (50), beast-bane halberd (60): 260p
Core: 1140p = 25,3%
10 Sylvan archers: musician, standard: 300p
10 Sylvan archers: musician: 280p
Unseen arrows: 25,3%
Special: 200p = 4,4%
Forest eagle: 100p
Forest eagle: 100p
Fleet on foot: 880p = 19,5%
12 Blade dancers: 440p
12 Blade dancers: 440p
Forest giants: 480 + 600 (drake) = 1080 = 24%
Treefather: 480p
Total: 4500p

Förening: Timewarp Eskilstuna
Spelar: DoC, High elves, Wood elves, Ogre Kingdoms, Orcs & Goblins, Beastmen, Dwarfs

#7 Guest_KamOblig_*

Guest_KamOblig_*
  • Guests

Postad 08 augusti 2019 - 05:15

Ive just read the book and for me it is fabulous. I am very sad that id sold a good portion of my wood elves to a fellow friend due to financial issues: Now i think that I will definetely start again: I loved the concept of Elven Cloak, sylvan blades, kindreds and nature aspects and especially the coolness of the book. It is definetly well internal balanced that is fun to play Cheers:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar