Hoppa till innehåll


Foto

Regrowth


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Addebaba

Addebaba

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 122 Inlägg:

Postad 01 februari 2013 - 12:02

Hej,
I regelbokens FAQ står:

Reference Section – The Lore of Life, Regrowth. Change “[...]models slain[...]” to “[...]wounds lost[...]Each cavalry model recovered in this way counts as 2 Wounds lost earlier in the battle, not 1" in the second sentence.

Det betyder alltså att man kan kasta Regrowth på en karaktär som förlorat Wounds för att hela denne? Vill bara dubbelkolla.


#2 DHettNeck

DHettNeck

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 5 711 Inlägg:
  • Location:Uppsala

Postad 01 februari 2013 - 12:05

Nej. Den biten påverkas väl inte av FAQ svaret?

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

 

Sweden ETC Fantasy Team 2011 (Schweiz) & 2012 (Poland)
Sweden ETC 40K Team 2013/2014 (Serbia) & 2015 (Czech Republic)

 

Swedish Champion Warhammer 40K 2012 & 2013

 


#3 Wond

Wond

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 274 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 01 februari 2013 - 12:16

Hm varför inte?

Ensamma karaktärer räknas som units. På samma sätt som monster, ensamma kärror etc.

Och i wordingen står det nu med faq tillägget.
"Regrowth is an augment spell with a range of 24". The target unit instantly recovers D3+1 Wounds' worth of wounds lost".

#4 Addebaba

Addebaba

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 122 Inlägg:

Postad 01 februari 2013 - 12:24

Precis som Wond skriver. Med den nya wordingen är det inte Models slain utan Wounds lost...?

#5 DHettNeck

DHettNeck

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 5 711 Inlägg:
  • Location:Uppsala

Postad 01 februari 2013 - 12:26

Fast meningen att man inte får heala karaktärer eller mounts finns ju kvar.

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

 

Sweden ETC Fantasy Team 2011 (Schweiz) & 2012 (Poland)
Sweden ETC 40K Team 2013/2014 (Serbia) & 2015 (Czech Republic)

 

Swedish Champion Warhammer 40K 2012 & 2013

 


#6 Wond

Wond

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 274 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 01 februari 2013 - 12:30

För mycket text för en annan, läste det nu ja. Det var ju synd

Men monster borde ju gälla då iaf och andra singleunits som inte är karaktärer?

#7 Addebaba

Addebaba

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 122 Inlägg:

Postad 01 februari 2013 - 12:34

Fast meningen att man inte får heala karaktärer eller mounts finns ju kvar.


Haha, pinsamt. Man kanske skulle lästa hela :)
Tack!

#8 Screamer

Screamer

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 598 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Lund

Postad 01 februari 2013 - 14:32

Men monster och kärror borde man kunna hela, om det inte är Characters eller character mounts.

#9 DHettNeck

DHettNeck

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 5 711 Inlägg:
  • Location:Uppsala

Postad 01 februari 2013 - 18:06

Absolut.

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

 

Sweden ETC Fantasy Team 2011 (Schweiz) & 2012 (Poland)
Sweden ETC 40K Team 2013/2014 (Serbia) & 2015 (Czech Republic)

 

Swedish Champion Warhammer 40K 2012 & 2013

 





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar